Aboneaza-te si afla in fiecare saptamana noutatile de pe CrestinOrtodox.ro
Parintii Sinodului II ecumenic de la Constantinopol (381), sub presedintia episcopului Nectarie al Constantinopolului, succesorul in scaun si la presedintia Sinodului al Sfantului Grigorie de Nazianz, au hotarat, cum se spune in canonul 1 al Sinodului, sa pastreze credinta
Un element al caderii este neascultarea, altul gustarea din pomul oprit al cunostintei binelui si raului. Desi neascultarea si gustarea se produc deodata, gustarea se adauga totusi ca un element deosebit la neascultare. Fiind o materializare a neascultarii, gustarea e si implinirea
La Sinodul II Ecumenic de la Constantinopol din anul 381 a fost definita divinitatea Duhului Sfant. El a fost marturisit ca "Domn si de-viata-facator... Care impreuna cu Tatal si cu Fiul este inchinat si slavit". Biserica Ortodoxa impartaseste aceasta credinta cu
"Hainele de piele" au fost adaugate omului dupa cadere si ca astfel ele nu reprezinta un element constitutiv natural al lui. Ceea ce observatia empirica numeste "naturalitatea" omului este pentru invatatura biblica si patristica o stare ulterioara, de dupa cadere, nu insasi natura lui originara, si...
Lumea, dupa Sfantul Grigore, este o realitate creata care apare si se mentine in existenta participand la Dumnezeu. Ea se imparte in doua: lumea de deasupra universului si lumea dinauntrul universului. Lumea de deasupra universului este lumea ingerilor
Descoperite, in urma unor vedenii si a unor semne minunate, intr-un mormant de pe tarmul marii, in apropiere de Epivat, moastele Prea Cuvioasei au fost asezate cu cinste in biserica Sfintii Apostoli din acea localitate si au stat acolo la 200
Teologia protestanta in ansamblul ei vede eshatologia ca momentul ultim al istoriei cand intreaga fiinta umana este radical innoita. Aceasta innoire echivaleaza in mentalitatea teologilor acestei confesiuni cu o recreare a naturii umane. intre starea de decadere din timpul vietii
In Ambigua, Sfantul Maxim Marturisitorul, aduce aminte de Melchisedec, aceasta aparitie enigmatica din Vechiul Testament. Aici el trateaza genealogia acestui personaj, facand o paralela intre textul de ta Facerea
Traditia Bisericii afirma ca prima icoana a lui Hristos a aparut inca din timpul vietii Sale pamantesti. Era imaginea numita in Occident Sfantul Chip, iar in Biserica Ortodoxa imaginea nefacuta de mana omeneasca
In prefata la opera sa Convorbiri cu Parintii, Sfantul Ioan Cassian precizeaza ca dupa ce a infatisat viata din afara si vazuta a monahilor va trece la insusirile nevazute ale omului launtric, asa cum i-au fost lui descoperite de barbati vrednici
Patimile fiind boli ale sufletului este nevoie sa analizam modul cum se produc ele, simptomele ce le insotesc, si sa le facem o descriere. Facultatile sufletului intorcandu-se de la Dumnezeu inspre lumea sensibila, pentru a-si gasi placerea in aceasta fac sa se nasca in om patimile
Ortodoxia, mostenind bogata traditie patristica patrunsa de marile taine ale dogmelor trinitare si hristologice, are o structura spirituala proprie, preocupata indeosebi de realitatile vietii spirituale si de raporturile ei interumane
Intaia faza a vietii spirituale e purificarea. Nota ei deosebitoare o constituie asprele stradaniei codificate de ascetica. Asceza inseamna exercitiu. Si nici un exercitiu fie de natura corporala, fie de natura psihologica
Discutia incinsa intre dl. Nae Ionescu si dl. Iosif Frollo, in coloanele ziarului "Cuvantul", pe tema compatibilitatii dintre romanism si catolicism a starnit un pasionat interes, datorita felului in care s-a pus problema si manierii distinse in care s-a dezbatut
Desi sub aspect istoric monahismul a luat nastere ca organizare duhovniceasca bisericeasca in primele veacuri crestine, exista totusi recomandari de a incerca sa-i cautam originea primara in Vechiul Testament
Una din invataturile Sfintei Evanghelii din Duminica de azi spune: De atunci a inceput Iisus a propovadui si a zice: Pocaiti-va, ca s-a apropiat Imparatia Cerurilor (Matei 4, 17). Acelasi cuvant l-a spus si Sfantul Ioan Botezatorul cand a inceput sa propovaduiasca in pustiul Iordanului: Pocaiti-va...
Mintea tinandu-ti in cele mai de jos ale iadului si prin smerenie intru inaltime cu vedeniile Harului ridicandu-te, cinstite Siluane, priimeste pre cei ce alearga catre tine in parintestile tale rugaciuni; da in Duh traire gandului de pocainta
Epictet si Astion - Pe vremea lui Diocletian (sec. al III-lea), imparat pagan foarte rau, era un preot din partile Rasaritului, pe nume Epictet, care ducea o viata evlavioasa si traia neprihanit. Caci, de mic copil, punandu-se in slujba Domnului
CAPITOLUL XI Despre paradis Dar pentru ca Dumnezeu a voit sa faca pe om din o fire vazuta si nevazuta, dupa chipul si asemanarea Sa (Facerea I, 26.), ca pe un imparat si stapan al intregului pamant si al celor ce sunt in el, i-a zidit inainte un fel de palat imparatesc, in care traind va avea o
Taina Jertfei Preacuvioase parinte staret, dragi studenti, pentru seara aceasta am anuntat ca voi vorbi despre taina Jertfei Mantuitorului. In Simbolul credintei, indata dupa marturisirea credintei in Mantuitorul Iisus Hristos, in Fiul lui Dumnezeu care S-a intrupat, in Mantuitorul care S-a nas