Aboneaza-te si afla in fiecare saptamana noutatile de pe CrestinOrtodox.ro
Botezul este taina in care prin intreita cufundare in apa in numele Sfintei Treimi, cel ce se boteaza se curateste de pacatul stramosesc si de toate pacatele facute pana la botez, se naste la o viata noua, spirituala, in Hristos si devine membru al Bisericii trupul tainic al Domnului. Cel care a...
Bisericile Ortodoxa si Catolica admit sapte taine: Botezul, Mirungerea, Euharistia, Pocainta, Preotia, Nunta si Maslul. Multi teologi gasesc acest numar ca potrivit cu trebuintele vietii spirituale si sociale. Precum adica omul natural se naste, creste si se nutreste, tot astfel in viata crestina...
Fiecare Taina are in comun cu celelalte prezenta Duhului Sfant, restituit lumii vazute de Iisus Hristos, salvatorul fiintei umane si garantia vietuirii ei vesnice in imparatia lui Dumnezeu. Dar fiecare din ele priveste o parte, o directie, o activitate a omului, in general, sau a unor oameni in mod...
In vremea noastra, secolul ecumenismului crestin, toate marile probleme teologice se discuta din punct de vedere interconfesional in salile de studiu ale scolilor teologice, la intalnirile teologice interconfesionale sau la marile intruniri ecumenice. Acest lucru este foarte necesar
In cartea intitulata: 'Copilul in lumea televizorului si computerelor', preotul Alexandru constata ca, starile sufletesti particulare, ce pregatesc terenul pentru dezvoltarea patimilor, impatimirea legata de jocurile pe calculator
Biserica Ortodoxa Romana este o Biserica autocefala in rang de Patriarhie. Ea constituie impreuna cu celelalte Biserici ortodoxe surori familia Ortodoxiei, in care toate Bisericile se gasesc intr-o comuniune desavarsita
Una din carentele teologiei pastorale din epoca moderna ca si din epoca mai recenta a fost neconcordanta ei cu ecclesiologia ortodoxa, atat in sensul ei de interpretare a invataturii despre Biserica, precum si in sensul
Laicii - barbati si femei - sunt un element constitutiv esential al Bisericii, fara de care nu se poate concepe viata bisericeasca. Daca este adevarat ca unde este episcopul, acolo este si biserica, tot atat de adevarat este ca episcopul fara
Motivatiile celor care, parasind lumea, s-au salasluit in pustie au fost multiple: de ordin istoric, social, teologic. Avva Pafnutie, in secolul al IV-lea, stabilea trei cauze care determinau pe unii dintre crestini sa imbratiseze viata monahala
Spovedania este destainuirea rostita a faptelor, si cuvintelor, si gandurilor viclene, facuta de buna voie, cu frangerea inimii, cu osandire de sine, limpede, fara rusine, cu hotarare, catre un duhovnic randuit canonic
De obicei, in cazurile in care s-au facut vraji, se speculea za de catre cei in masura sa rezolve corect aceste probleme si se atinge cu succes o dubla coarda sensibila a maselor de oameni, dupa observatia psihologica a Parintelui Nicolae Steinhardt: nevoia de senzational si rigurozitatea numerica
Prin scortisoara, intelegem scoarta aromatica a unor arbori, totdeauna verzi care se dezvolta in zonele calde, folosita drept condiment si in medicina, datorita compozitiei chimice a uleiului de scortisoara. Cuvantul scortisoara se mentioneaza
Ce s-a intamplat in acest timp care a trecut de la moartea Parintelui, in legatura cu el? Nimic deosebit, s-ar putea spune. Cei care-i erau aproape il simt tot atat de aproape, cei care se tineau departe de el, se indeparteaza si mai mult
Cum ar putea un sfant sa blesteme? Pe diavol, bineinteles. Oare Sf. Vasile cel Mare, cel care a alcatuit, sub inspiratia Duhului Sfant
Cu toate ca majoritatea romanilor se declara crestini ortodocsi, care tin la traditia si cultura noastra stramoseasca, evlavia multora dintre ei este deviata spre forme eronate de credinta. Mai mult, exista amestecata in motivatia lor religioasa o anumita obsesie terorizanta
Problema frecventei impartasanii este una foarte veche, datand din vremea bisericii timpurii, asa cum arata citatul sau din Sf. Vasile cel Mare, care deplange faptul ca, in vremea lui, credinciosii se impartaseau numai de patru ori pe saptamana
Iubirea si judecata dumnezeiasca sunt de obicei concepute intr-o relatie antinomica. Dumnezeul milei, al indurarilor si al iubirii de oameni se gaseste fata in fata cu Dreptul si nemitarnicul Judecator. Ziua invierii universale, ziua in care
Incercarile, durerile, suferintele si bolile, culminand toate in moarte, fac parte din istoria lumii si din viata omului, incat putem constata ca istoria omului se impleteste cu insasi istoria suferintei umane. Ele fac parte din constitutia fiecaruia dintre noi. Experienta duhovniceasca...
In cultul divin public al Bisericii Ortodoxe, epicleza este rugaciunea de invocare a Sfantului Duh intalnita nu numai in cadrul Sfintei Liturghii, ca rugaciune tipica de solicitare a interventiei si lucrarii dumnezeiesti
Fiecare Taina din cele sapte instituite de Hristos si pastrate in Biserica constituie o treapta in urcusul nostru spre Dumnezeu, si o participare la dumnezeire in prelungirea ei harica spre noi.
Fiecare Taina este un contact nemijlocit cu Dumnezeul cel viu, dar o atingere de fiecare data deosebita ...