Aboneaza-te si afla in fiecare saptamana noutatile de pe CrestinOrtodox.ro
Ne vom stradui sa aratam in cele ce urmeaza ca, desi nu este exprimata ca atare in numarul virtutilor pe care teologia le cunoaste, recunostinta in sensul ei etimologic si plenar se afla inclusa in launtrul globalitatii actiunilor, gandurilor, si sentimentelor
Sfantul Apostol si Evanghelist Ioan relateaza ca ultimul cuvant rostit de Mantuitorul pe Sfanta Cruce a fost "savarsitu-s-a", caci apoi "plecandu-si capul si-a dat duhul" Ioan XIX, 30. Deci a murit Iisus Hristos, Fiul intrupat al lui Dumnezeu - Dumnezeu adevarat si Om adevarat
In introducerea acestui material vom sustine cu toata convingerea si cu toata taria ca, atunci cand ne dam silinta sa patrundem in tainele creatiei trebuie s-o facem avand o motivatie si o abordare sau o perspectiva duhovniceasca, sa renuntam la obisnuinta de a ataca cu multa indrazneala orice idee...
Cuvantul ispita are un dublu sens, cel putin din punct de vedere teologic. Mai intai are un sens inocent: incercare, proba la care te supui sau la care esti supus deseori de Dumnezeu. Asa se talcuieste in mod corect rostirea
Dumnezeu este in sine un mister. Despre existenta Lui in sine nu se poate spune nimic. Dar El se coboara prin creatie, prin providenta, prin opera de mantuire la nivelul credinciosilor. El care ne-a facut fiinte ganditoare si vorbitoare, s-a facut accesibil gandirii si vorbirii noastre...
Fiinta dumnezeiasca subzista din eternitate, deci fara de inceput, in trei Persoane: in Tatal nenascut, in Fiul nascut din Tatal si in Duhul Sfant purces din Tatal spre Fiul. Una nu e deci mai inainte de alta. Aceasta inseamna ca n-a fost nici fiinta dumnezeiasca
Radu Preda: Se vorbeste foarte mult astazi despre raportul dintre Est si Vest, Orient si Occident. Teologic, cum am putea-formula acest raport ? Olivier Clement: Nu am deloc incredere in astfel de concepte lascive ca Orient si Occident
DEOSEBIREA CELOR TREI PERSOANE ALE UNICEI FIINTE DUMNEZEIESTI NEREPETATE IN RELATIILE INTREGITOARE Fiinta dumnezeiasca subzista din eternitate, deci fara de inceput, in trei Persoane: in Tatal nenascut, in Fiul nascut din Tatal si in Duhul Sfant purces din Tatal spre Fiul. Una nu e deci mai inain
Sfanta Liturghie - expresia deplina a iubirii dumnezeiesti, sinteza intregii tensiuni a creatiei spre Creator, dar si a revarsarii milostivirii Lui spre noi, reprezinta in esenta nu altceva decat spatiul privilegiat al prezentei liturgic-sacramentale a Domnului. Sfanta si Dumnezeiasca Liturghie...
Potrivit iconomiei divine, legatura noastra cu Dumnezeu, Sfanta Treime, se face totdeauna prin Duhul Sfant. Aceasta intrucat El este Duhul comuniunii si al unitatii in Sfanta Treime si voieste sa ne aduca pe toti la unitatea cu Dumnezeu si intre noi
Consider o oarecare incumetare sa vorbesc eu despre casatorie, dar, ca sa-mi acord niste circumstante, va spun ca pot vorbi, intrucat consider ca in calugarie sau in casatorie traim aceeasi natura omeneasca, aceeasi fire omeneasca
Cuvant la Praznicul Buneivestiri - Ne-a invrednicit Preamilostivul Dumnezeu sa serbam astazi, cu bucurie sfanta, un mare si binecuvantat Praznic Imparatesc, Buna Vestire a venirii printre oameni a Celui fara de-nceput si vesnic - Domnul si Mantuitorul nostru Iisus Hristos.
Cuvantul are putere, el fiind o manifestare in afara a sufletului omenesc, asupra caruia Dumnezeu a suflat "suflare de viata". Potrivit modului in care vietuieste omul, cuvintele sale devin puteri care pot fi folosite atat spre bine, cat si spre rau. Puterea cuvantului care vine de la Dumnezeu este...
Alexandr Schmemann il defineste pe crestin drept cineva care, oriunde priveste, il vede pe Hristos si se uneste cu El. Dar, asa cum lasa sa se inteleaga marii duhovnici, este aproape imposibil de a trai ca un adevarat crestin
Din clipa in care Pilat renunta la dreptul sau de gratiere si il preda pe Iisus evreilor, Domnul este parasit in mainile calailor Sai. Sinedristii, pe care ii vom regasi pe Golgota, grabesc pornirea convoiului, caci in acea seara se praznuiau Pastile si pana atunci osanditul trebuia
Recenzie: Sa nu ne razbunati! – Marturii despre suferintele romanilor din Basarabia, culese, adunate si adnotate de Monahul Moise, Editura Reintregirea, Alba Iulia. Cartea aceasta ne ofera noua, celor obisnuiti cu o viata comoda, prilejul de a medita la jertfa, la suferinta si la cruce.
Potrivit teologiei ortodoxe, care continua linia pnevmatologiei patristice, Sfantul Duh are un rol deosebit in Revelatie si in Biserica: El duce la infaptuire lucrarea lui Dumnezeu in relatia dintre Dumnezeu si creatura Sa.