Iosia curata templul Domnului si regatul de idoli. Ioahaz si Ioachim regi.

l. Atunci a trimis regele sa fie chemati toti batranii lui Iuda si ai Ierusalimului.
2. Apoi s-a dus regele in templul Domnului si toti Iudeii si toti locuitorii Ierusalimului au mers cu el, si preotii si proorocii si tot poporul de la mic pana la mare si au citit in auzul lor toate cuvintele cartii legamantului, ce s-a gasit in templul Domnului.
3.
Dupa aceea a stat regele pe un loc inalt si a incheiat inaintea Domnului legamant ca sa urmeze Domnului si sa pazeasca poruncile Lui, descoperirile Lui si legiuirile Lui cu toata inima sa si cu tot sufletul, ca sa implineasca cuvintele legamantului acestuia, scrise in cartea aceasta.
4. Apoi regele a poruncit lui Hilchia arhiereul, preotilor de mana a doua si celor ce stateau de straja la prag, sa scoata din templul Domnului toate lucrurile facute pentru Baal, pentru Astarte si pentru toata ostirea cerului si sa le arda afara din Ierusalim, in valea Chedronului, iar cenusa lor sa o duca la Betel.
5. A izgonit dupa aceea pe preotii idolilor pe care-i pusesera regii Iudei, ca sa faca tamaieri pe inaltimi, in cetatile Iudei si in imprejurimile Ierusalimului, si care tamaiau pe Baal, soarele, luna, stelele si toata ostirea cerului.
6. Atunci au scos Asera din templul Domnului afara din Ierusalim, la paraul Chedron, au ars-o la paraul Chedron si au facut-o praf; si praful l-au aruncat asupra cimitirului obstesc al poporului.
7. Apoi au daramat casele de desfrau care se aflau langa templul Domnului, unde femeile tineau vesminte pentru Astarte;
8. Au scos pe toti slujitorii idolilor din cetatile lui Iuda si au spurcat inaltimile pe care ei savarseau tamaieri, de la Gheba pana la Beer-Seba, stricand inaltimile de la porti: cea care se afla la poarta lui Iosua, capetenia cetatii, si cea care se afla in partea stanga a portilor cetatii.
9. De atunci slujitorii inaltimilor nu aduceau jertfe pe jertfelnicul Domnului celui din Ierusalim, ci mancau numai azime cu fratii lor.
10. Dupa aceea regele a spurcat locurile de jertfa din valea fiilor lui Hinom, ca nimeni sa nu mai treaca pe fiul sau sau pe fiica sa prin foc lui Moloh.
11. A nimicit caii pe care regii lui Israel ii asezasera in cinstea soarelui inaintea intrarii templului Domnului, aproape de locuinta eunucului Netan-Melec cea din Parvarim, iar carul soarelui l-a ars.
12. Jertfelnicele cele de pe acoperisul foisorului lui Ahaz, pe care le facusera regii Iudei, si jertfelnicele pe care le facuse Manase in amandoua curtile templului Domnului, le-a daramat regele si le-a luat de acolo, aruncand molozul lor in paraul Chedronului.
13. Apoi a spurcat regele cele doua inaltimi din fata Ierusalimului, din dreapta Muntelui Maslinilor, pe care le facuse Solomon, regele lui Israel, pentru Astarte, idolul Sidonului, pentru Chemos, idolul Moabului, si pentru Milcom, idolul Amonitilor.
14. A sfaramat stalpii idolesti si a taiat Aserele si locul lor l-a umplut cu oase omenesti.
15. De asemenea si jertfelnicul cel din Betel si inaltimea facuta de Ieroboam, fiul lui Nabat, care a dus pe Israel in pacat, le-a stricat regele Iosia si a ars inaltimea aceasta si a facut-o praf; si a mai ars si pe Asera.
16. Si intorcand capul, Iosia a vazut mormintele ce erau acolo pe munte, si a trimis de a luat oasele din morminte si le-a ars pe jertfelnic si l-a spurcat dupa cuvantul Domnului, rostit de omul lui Dumnezeu care prezisese intamplarea aceasta, cand statea Ieroboam in timpul unei sarbatori inaintea jertfelnicului. Dupa aceea, intorcandu-se, Iosia a ridicat ochii la mormantul omului lui Dumnezeu care prezisese intamplarea aceasta,
17. Si a zis: "Ce mormant este acesta, pe care-l vad eu?" Iar locuitorii cetatii i-au raspuns: "Acesta este mormantul omului lui Dumnezeu care a venit din Iuda si a prevestit cele ce tu faci cu jertfelnicul din Betel".
18. Iosia a zis: "Lasati-l in pace; nimeni sa nu atinga oasele lui". Si au pastrat oasele lui si oasele proorocului care venise din Samaria.
19. De asemenea a daramat Iosia si toate capistile inaltimilor din cetatile samarinene, pe care le facusera regii lui Israel, maniind pe Domnul, si a facut cu ele ceea ce facuse si in Betel;
20. Si a junghiat pe jertfelnice pe toti preotii inaltimilor care erau acolo; a ars oase omenesti pe jertfelnice si apoi s-a intors in Ierusalim.
21. Dupa aceea a poruncit regele la tot poporul si a zis: "Savarsiti Pastile Domnului Dumnezeului vostru, dupa cum este scris in aceasta carte a legii!"
22. Pentru ca nu se mai savarsise astfel de Pasti din zilele Judecatorilor, care judecasera pe Israel, in tot timpul regilor lui Iuda si al regilor lui Israel;
23. Iar in anul al optsprezecelea al regelui Iosia s-au savarsit aceste Pasti ale Domnului, in Ierusalim.
24. A mai nimicit regele Iosia pe cei ce se indeletniceau cu chemarea mortilor, pe vrajitori, pe terafimii, idolii si toate uraciunile care se ivisera in pamantul lui Iuda si in Ierusalim, ca sa implineasca cuvintele legii, scrise in cartea pe care o gasise Hilchia preotul in templul Domnului.
25. Asemenea lui Iosia n-a mai fost rege inainte de el, care sa se fi intors la Domnul cu toata inima sa, cu toate puterile sale si cu tot sufletul sau, dupa toata legea lui Moise, dar nici dupa el nu s-a mai ridicat altul asemenea lui.
26. Cu toate acestea Domnul n-a schimbat marea iutime a maniei Sale, cu care se aprinsese mania Sa asupra lui Iuda, din pricina tuturor relelor pe care le facuse Manase ca sa-L manie.
27. Si a zis Domnul: "Si pe Iuda il voi lepada de la fata Mea, cum am lepadat pe Israel; si voi lepada orasul acesta, Ierusalimul, pe care l-am ales si casa despre care am zis: "Acolo va fi numele Meu".
28. Celelalte stiri despre Iosia si despre toate cate a facut el sunt scrise in cartea Cronicilor regilor lui Iuda.
29. In zilele lui s-a dus Faraonul Neco, regele Egiptului, impotriva regelui Asiriei, la raul Eufratului. Atunci a iesit Iosia in intampinarea lui, iar acela cand l-a vazut l-a omorat in Meghido.
30. Iar robii lui l-au luat mort din Meghido si l-au dus la Ierusalim de l-au ingropat in gropnita lui. Apoi a luat poporul tarii pe Ioahaz, fiul lui Iosia, i-au uns si l-au facut rege in locul tatalui lui.
31. Ioahaz era de douazeci si trei de ani cand s-a facut rege si a domnit in Ierusalim trei luni. Numele mamei lui era Hamutal, fiica lui Ieremia din Libna.
32. Ioahaz a facut lucruri netrebnice in ochii Domnului, intocmai cum facusera parintii lui.
33. Dar l-a legat Faraonul Neco in Ribla, in tara Hamat, ca sa nu mai domneasca in Ierusalim, si a pus pe tara un bir de o suta de talanti de argint si o suta de talanti de aur.
34. Apoi Faraonul Neco a pus rege pe Eliachim, fiul lui Iosia, in locul lui Iosia, tatal lui, dar i-a schimbat numele in Ioiachim; pe Ioahaz l-a luat si l-a dus in Egipt, unde a murit.
35. Ioiachim a dat lui Faraon aurul si argintul; si a pretuit el si pamantul, ca sa se dea argint dupa porunca lui Faraon; si a cerut la fiecare din poporul tarii sa aduca dupa pretuirea sa aur si argint ca sa dea Faraonului Neco.
36. Ioiachim insa era de douazeci si cinci de ani cand s-a facut rege si a domnit in Ierusalim unsprezece ani. Numele mamei lui era Zebuda, fiica lui Pedaia, din Ruma.
Acesta a facut rele inaintea Domnului, cum facusera si parintii lui.
.

12 Februarie 2009

Vizualizari: 446

Voteaza:

Iosia curata templul Domnului si regatul de idoli. Ioahaz si Ioachim regi. 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Imperiul Marii Negre. Gloria si decaderea lumii lui Mitridate cel Mare
Imperiul Marii Negre. Gloria si decaderea lumii lui Mitridate cel Mare Conducător viclean și nemilos, strateg iscusit, cărturar – celebru, de altfel, pentru studiul aplicat al otrăvurilor –, Mitridate vi cel Mare a fost unul dintre cei mai puternici și longevivi dușmani ai romanilor. Ambițiile sale au schimbat cursul istorie 70.00 Lei
Familia ortodoxa - mai 2025
Familia ortodoxa - mai 2025 Sfântul Theofan Zăvorâtul: Dragostea este raiul duhovnicesc;Dragostea azi, de Virgiliu Gheorghe;Monahia Matrona Domnaru, fosta stareță a Mănăstirii Hurezi;Sfinții care au făcut din provincia romană Galia Belgica un pământ sfânt... când sufletul cunoaște 14.50 Lei
Calatoria mea prin lumea de dincolo
Calatoria mea prin lumea de dincolo Cartea pe care o țineți acum în mâini este o mărturie scrisă cu dorința de a-i aduce cititorului vestea cea bună: nu suntem zidiți pentru moarte, ci pentru viață veșnică. Viața noastră are sens, iar niciunii dintre oamenii care au trăit vreodată pe acest 36.00 Lei
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia Cine nu-l cunoaște pe Sfântul Paisie Aghioritul? Încă mai trăiesc cei care l-au cunoscut personal și care, povestind despre sfântul, varsă o lacrimă de recunoștință și de dor pentru acela care le-a umplut inima de dragoste pentru Dumnezeu, le-a dat 35.00 Lei
Ultima vanzare a pacatului
Ultima vanzare a pacatului Dacă iei în mână acest text, nu ai cum să-l mai lași decât atunci când ai terminat lectura. Subiectul în sine, împreună cu harul autorului, fac din acest roman o excepțională pagină de literatură.Luș Ursu este un om profund, care are în el acel dar de la 35.00 Lei
Biserica, Lume si Imparatie
Biserica, Lume si Imparatie Părintele Alexander Schmemann este unul din cei mai importanți teologi contemporani, ale cărui preocupări teologice s-au centrat pe rolul Euharistiei în viața Bisericii. Firește, studiile sale au atins și alte teme, toate având relevanță pastorală. 43.00 Lei
Ai grija!
Ai grija! Limitele se pun atunci când din centru al lumii devenim observatori ai istoriei celuilalt. Şi dacă n-o judecăm, ci o înţelegem şi o percepem, în afara hărţilor noastre, noi vom alege dacă ne vom muta, dacă vom pleca, dacă vom rămâne sau dacă ne vom 14.00 Lei
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a Nu sunt o expertă în Rugăciunea lui Iisus, dar m-aș bucura să vă pot ajuta să o înțelegeți măcar atât cât o înțeleg eu. Prea mulți dintre noi își petrec zilele având sentimentul că Dumnezeu este departe, ocupat cu lucruri mult mai importante. Însă Domnul 25.00 Lei
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae În ultimele decenii, teologia creștinã s-a aplecat cu mult interes asupra tainei persoanei. Aceasta s-ar putea datora atât actului necesar de deslușire, predare și receptare a Revelației dumnezeiești, cât și provocãrilor pe care le întâmpinã ființa umanã 55.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact