Cinstitele lanturi ale Sf. Ap. Petru (FA 12,1-11)

Inchinarea cinstitelor lanturi ale Sfantului Apostol Petru

(16 ianuarie)

Cand Sfantul Apostol Petru a fost dus in temnita de imparatul Irod si era legat cu doua lanturi de fier, dormind el noaptea intre doi ostasi, a venit ingerul Domnului si lovindu-l in coasta, l-a desteptat si l-a scos afara, cazand de pe dansul lanturile cele de fier; despre aceasta se scrie in Faptele Apostolilor: Si s-a auzit acea prea slavita izbavire din legaturi si din temnita a lui Petru, prin toata cetatea Ierusalimului. Atunci niste credinciosi, in taina luand lanturile acelea, le-au pastrat la ei, avandu-le inaintea ochilor, ca pe insusi Sfantul Apostol Petru; care nezabovind dupa acea iesire din temnita, s-a dus in alte tari, propovaduind cuvantul lui Dumnezeu, si nu s-a aratat in Ierusalim.

Deci, lanturile acelea au luat putere tamaduitoare de la trupul apostolului. si precum erau maramele si basmalele lui Pavel, asa si lanturile lui Petru, care au ros trupul lui, tamaduiau neputintele si goneau duhurile cele viclene. Drept aceea, se cinsteau cu cucernicie de cei credinciosi acele cinstite lanturi, carora li se inchinau si cu dinadinsul le pastrau, din neam, ca mostenire; pentru ca parintii le lasau copiilor lor, iar copiii venind in locul tatalui, le incredintau mostenitorilor lor.

Si astfel unul dupa altul primindu-le si unul altuia spunand de cine s-au atins lanturile acelea si de care trup s-au sfintit.

Cu o mostenire ca aceasta au ajuns lanturile in mainile lui Iuvenalie, patriarhul Ierusalimului (422-458); si pe cand dreptcredincioasa imparateasa Evdochia, sotia imparatului Teodosie cel Mic (408-450), se afla in Ierusalim, a zidit multe biserici; Sfintele Locuri cu cheltuiala imparateasca le-a impodobit, si iarasi s-a intors la Constantinopol; atunci patriarhul Iuvenalie, vazandu-i dreapta credinta si iubirea ei de Dumnezeu, i-a daruit multe din duhovnicestile vistierii; iar intre alte lucruri sfinte, i-a dat si aceste cinstite si de minuni facatoare lanturi ale Sfantului Apostol Petru, pe care, luandu-le imparateasa, le-a adus in Constantinopol; deci, un sfant lant l-a dus inauntrul bisericii celei mari a Sfantului Apostol Petru, unde savarsea soborul lui, iar altul l-a trimis la Roma, fiicei sale Eudoxia, care era maritata dupa imparatul Romei, Valentinian al treilea (424-455), si aceea fiind urmatoare maicii sale in credinta cea dreapta, cu dragoste a primit acel nepretuit dar si zidind o biserica in numle Sfantului Apostol Petru, in muntele Escuilinului, a pus intr-insa acel lant.

S-a aflat in Roma si un alt lant al Sfantului Petru, cu care l-a legat Nero tiranul, si acela, impreuna cu lantul cel adus de la Constantinopol, a fost pus in biserica. Si s-a asezat praznicul inchinarii cinstitelor lanturi in saisprezece zile ale lunii ianuarie, intru cinstirea si pomenirea Sfantului Apostol Petru si intru slava lui Hristos, Dumnezeul nostru. Amin.

.

12 Februarie 2009

Vizualizari: 602

Voteaza:

Cinstitele lanturi ale Sf. Ap. Petru (FA 12,1-11) 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Calatoria mea prin lumea de dincolo
Calatoria mea prin lumea de dincolo Cartea pe care o țineți acum în mâini este o mărturie scrisă cu dorința de a-i aduce cititorului vestea cea bună: nu suntem zidiți pentru moarte, ci pentru viață veșnică. Viața noastră are sens, iar niciunii dintre oamenii care au trăit vreodată pe acest 36.00 Lei
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia Cine nu-l cunoaște pe Sfântul Paisie Aghioritul? Încă mai trăiesc cei care l-au cunoscut personal și care, povestind despre sfântul, varsă o lacrimă de recunoștință și de dor pentru acela care le-a umplut inima de dragoste pentru Dumnezeu, le-a dat 35.00 Lei
Ultima vanzare a pacatului
Ultima vanzare a pacatului Dacă iei în mână acest text, nu ai cum să-l mai lași decât atunci când ai terminat lectura. Subiectul în sine, împreună cu harul autorului, fac din acest roman o excepțională pagină de literatură.Luș Ursu este un om profund, care are în el acel dar de la 35.00 Lei
Biserica, Lume si Imparatie
Biserica, Lume si Imparatie Părintele Alexander Schmemann este unul din cei mai importanți teologi contemporani, ale cărui preocupări teologice s-au centrat pe rolul Euharistiei în viața Bisericii. Firește, studiile sale au atins și alte teme, toate având relevanță pastorală. 43.00 Lei
Ai grija!
Ai grija! Limitele se pun atunci când din centru al lumii devenim observatori ai istoriei celuilalt. Şi dacă n-o judecăm, ci o înţelegem şi o percepem, în afara hărţilor noastre, noi vom alege dacă ne vom muta, dacă vom pleca, dacă vom rămâne sau dacă ne vom 14.00 Lei
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a Nu sunt o expertă în Rugăciunea lui Iisus, dar m-aș bucura să vă pot ajuta să o înțelegeți măcar atât cât o înțeleg eu. Prea mulți dintre noi își petrec zilele având sentimentul că Dumnezeu este departe, ocupat cu lucruri mult mai importante. Însă Domnul 25.00 Lei
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae În ultimele decenii, teologia creștinã s-a aplecat cu mult interes asupra tainei persoanei. Aceasta s-ar putea datora atât actului necesar de deslușire, predare și receptare a Revelației dumnezeiești, cât și provocãrilor pe care le întâmpinã ființa umanã 55.00 Lei
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36)
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36) Părinții Bisericii Primare au fost mari teologi - deși nu se considerau ca atare - și păstori iscusiți, implicați în viața de zi cu zi a cetății și în conducerea propriilor congregații. Părinții au răspuns la marile întrebări formative ale credinței 66.00 Lei
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37)
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37) În această călătorie în istoria filosofiei și a teologiei creștine, David Bradshaw (Universitatea din Kentucky, Catedra de Filosofie) demonstrează că unul dintre motivele principale ale Marii Schisme (1054) a fost înțelegerea greșită de către apuseni 75.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact