Preafericitul Parinte Patriarh Daniel a sfintit 1001 de antimise

Preafericitul Parinte Patriarh Daniel a sfintit in aceasta dimineata, 1001 de noi antimise, in Paraclisul „Sfantul Grigorie Luminatorul” din Resedinta Patriarhala, impreuna cu Preasfintitul Varsanufie, Episcop Vicar al Arhiepiscopiei Bucurestilor, ne informeaza Radio TRINITAS. Este pentru a doua oara cand, Preafericirea Sa, oficiaza slujba de sfintire a antimiselor in calitate de Patriarh al Bisericii Ortodoxe Romane si de Arhiepiscop al Bucurestilor. Noile antimise vor fi daruite parohiilor din Arhiepiscopia Bucurestilor pentru a fi folosite in special la marile sarbatori, la praznicele imparatesti si la hramul parohiei, a mentionat Parintele Patriarh dupa oficierea slujbei de sfintire.

Preafericitul Parinte Patriarh Daniel a subliniat in cuvantul sau simbolismul sfantului antimis: „Dorim ca fiecare parohie, fiecare manastire si schit sa aiba doua antimise, astfel incat cele de sarbatori mai mari si pentru hramul bisericii sa fie folosite mai putin si sa-si pastreze eleganta si frumusetea lor. Prin simbolismul lui, antimisul ne aminteste de Cina cea de Taina, de rastignirea Mantuitorului si de ingroparea Lui, de toata taina iubirii Sale jertfelnice pentru lume, ca apoi Hristos Cel rastignit si ingropat sa invieze si sa ne daruiasca noua viata cea vesnica. Slujba de sfintire a antimiselor, potrivit Sfantului Simeon al Tesalonicului, este identica in ceea ce priveste continutul, cu slujba sfintirii altarului, pentru ca acest antimis sta pe Masa Sfantului Altar iar in cazul in care slujba se savarseste in afara bisericii, el tine loc de altar. Aceasta inseamna antimis, adica tine locul Sfintei Mese”.

De asemenea, Preafericirea Sa, a mentionat ca sfintele antimise se daruiesc bisericilor ca expresie a comuniunii de credinta si de viata liturgica dintr-o eparhie: „In tratatul despre dogmele credintei noastre ortodoxe, in capitolul 108, Sfantul Simeon al Tesalonicului ne spune ca sfintirea lor se face de catre arhiereu. Odata sfintite aceste antimise, dupa sapte liturghii savarsite peste ele, sunt trimise de catre arhiereu la biserici. Nu se duce el sa le depuna pe Sfanta Masa la fiecare biserica, ci le trimite ca ele sa ajunga cat mai curand la bisericile care au nevoie de antimis. Daca sunt sfintite in aceiasi zi, dupa sapte zile de liturghie savarsita pe aceste noi antimise, ele se distribuie, se daruiesc parohiilor in cel mai scurt timp, ca expresie a comuniunii de credinta si de viata liturgica in intreaga eparhie. Aceasta unitate de credinta ortodoxa si de viata sacramentala sau liturgica este responsabilitatea cea dintai a arhiereului, a chiriarhului locului”.

Antimisul este o bucata de panza de in sau matase, avand o forma dreptunghiulara, pe care este imprimata icoana Punerii in mormant a Mantuitorului Hristos. In antimis se gasesc cusute particele din Moastele Sfintilor Mucenici iar fara antimis nu se poate savarsi Sfanta Liturghie. In biserica, acesta se pastreaza in altar, pe Sfanta Masa, sub Sfanta Evanghelie. Sfantul antimis simbolizeaza giulgiul in care a fost infasurat trupul Mantuitorului la punerea in mormant.
Preafericitul Parinte Patriarh Daniel a sfintit 1001 de antimise

Preafericitul Parinte Patriarh Daniel a sfintit in aceasta dimineata, 1001 de noi antimise, in Paraclisul „Sfantul Grigorie Luminatorul” din Resedinta Patriarhala, impreuna cu Preasfintitul Varsanufie, Episcop Vicar al Arhiepiscopiei Bucurestilor, ne informeaza Radio TRINITAS. Este pentru a doua oara cand, Preafericirea Sa, oficiaza slujba de sfintire a antimiselor in calitate de Patriarh al Bisericii Ortodoxe Romane si de Arhiepiscop al Bucurestilor. Noile antimise vor fi daruite parohiilor din Arhiepiscopia Bucurestilor pentru a fi folosite in special la marile sarbatori, la praznicele imparatesti si la hramul parohiei, a mentionat Parintele Patriarh dupa oficierea slujbei de sfintire.

Preafericitul Parinte Patriarh Daniel a subliniat in cuvantul sau simbolismul sfantului antimis: „Dorim ca fiecare parohie, fiecare manastire si schit sa aiba doua antimise, astfel incat cele de sarbatori mai mari si pentru hramul bisericii sa fie folosite mai putin si sa-si pastreze eleganta si frumusetea lor. Prin simbolismul lui, antimisul ne aminteste de Cina cea de Taina, de rastignirea Mantuitorului si de ingroparea Lui, de toata taina iubirii Sale jertfelnice pentru lume, ca apoi Hristos Cel rastignit si ingropat sa invieze si sa ne daruiasca noua viata cea vesnica. Slujba de sfintire a antimiselor, potrivit Sfantului Simeon al Tesalonicului, este identica in ceea ce priveste continutul, cu slujba sfintirii altarului, pentru ca acest antimis sta pe Masa Sfantului Altar iar in cazul in care slujba se savarseste in afara bisericii, el tine loc de altar. Aceasta inseamna antimis, adica tine locul Sfintei Mese”.

De asemenea, Preafericirea Sa, a mentionat ca sfintele antimise se daruiesc bisericilor ca expresie a comuniunii de credinta si de viata liturgica dintr-o eparhie: „In tratatul despre dogmele credintei noastre ortodoxe, in capitolul 108, Sfantul Simeon al Tesalonicului ne spune ca sfintirea lor se face de catre arhiereu. Odata sfintite aceste antimise, dupa sapte liturghii savarsite peste ele, sunt trimise de catre arhiereu la biserici. Nu se duce el sa le depuna pe Sfanta Masa la fiecare biserica, ci le trimite ca ele sa ajunga cat mai curand la bisericile care au nevoie de antimis. Daca sunt sfintite in aceiasi zi, dupa sapte zile de liturghie savarsita pe aceste noi antimise, ele se distribuie, se daruiesc parohiilor in cel mai scurt timp, ca expresie a comuniunii de credinta si de viata liturgica in intreaga eparhie. Aceasta unitate de credinta ortodoxa si de viata sacramentala sau liturgica este responsabilitatea cea dintai a arhiereului, a chiriarhului locului”.

Antimisul este o bucata de panza de in sau matase, avand o forma dreptunghiulara, pe care este imprimata icoana Punerii in mormant a Mantuitorului Hristos. In antimis se gasesc cusute particele din Moastele Sfintilor Mucenici iar fara antimis nu se poate savarsi Sfanta Liturghie. In biserica, acesta se pastreaza in altar, pe Sfanta Masa, sub Sfanta Evanghelie. Sfantul antimis simbolizeaza giulgiul in care a fost infasurat trupul Mantuitorului la punerea in mormant.

Sursa: basilica.ro

02 Februarie 2010

Vizualizari: 478

Voteaza:

Preafericitul Parinte Patriarh Daniel a sfintit 1001 de antimise 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Calatoria mea prin lumea de dincolo
Calatoria mea prin lumea de dincolo Cartea pe care o țineți acum în mâini este o mărturie scrisă cu dorința de a-i aduce cititorului vestea cea bună: nu suntem zidiți pentru moarte, ci pentru viață veșnică. Viața noastră are sens, iar niciunii dintre oamenii care au trăit vreodată pe acest 36.00 Lei
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia Cine nu-l cunoaște pe Sfântul Paisie Aghioritul? Încă mai trăiesc cei care l-au cunoscut personal și care, povestind despre sfântul, varsă o lacrimă de recunoștință și de dor pentru acela care le-a umplut inima de dragoste pentru Dumnezeu, le-a dat 35.00 Lei
Ultima vanzare a pacatului
Ultima vanzare a pacatului Dacă iei în mână acest text, nu ai cum să-l mai lași decât atunci când ai terminat lectura. Subiectul în sine, împreună cu harul autorului, fac din acest roman o excepțională pagină de literatură.Luș Ursu este un om profund, care are în el acel dar de la 35.00 Lei
Biserica, Lume si Imparatie
Biserica, Lume si Imparatie Părintele Alexander Schmemann este unul din cei mai importanți teologi contemporani, ale cărui preocupări teologice s-au centrat pe rolul Euharistiei în viața Bisericii. Firește, studiile sale au atins și alte teme, toate având relevanță pastorală. 43.00 Lei
Ai grija!
Ai grija! Limitele se pun atunci când din centru al lumii devenim observatori ai istoriei celuilalt. Şi dacă n-o judecăm, ci o înţelegem şi o percepem, în afara hărţilor noastre, noi vom alege dacă ne vom muta, dacă vom pleca, dacă vom rămâne sau dacă ne vom 14.00 Lei
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a Nu sunt o expertă în Rugăciunea lui Iisus, dar m-aș bucura să vă pot ajuta să o înțelegeți măcar atât cât o înțeleg eu. Prea mulți dintre noi își petrec zilele având sentimentul că Dumnezeu este departe, ocupat cu lucruri mult mai importante. Însă Domnul 25.00 Lei
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae În ultimele decenii, teologia creștinã s-a aplecat cu mult interes asupra tainei persoanei. Aceasta s-ar putea datora atât actului necesar de deslușire, predare și receptare a Revelației dumnezeiești, cât și provocãrilor pe care le întâmpinã ființa umanã 55.00 Lei
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36)
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36) Părinții Bisericii Primare au fost mari teologi - deși nu se considerau ca atare - și păstori iscusiți, implicați în viața de zi cu zi a cetății și în conducerea propriilor congregații. Părinții au răspuns la marile întrebări formative ale credinței 66.00 Lei
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37)
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37) În această călătorie în istoria filosofiei și a teologiei creștine, David Bradshaw (Universitatea din Kentucky, Catedra de Filosofie) demonstrează că unul dintre motivele principale ale Marii Schisme (1054) a fost înțelegerea greșită de către apuseni 75.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact