Fundatia Sfintii Martiri Brancoveni

Fundatia Sfintii Martiri Brancoveni Mareste imaginea.


Fundatia Sfintii Martiri Brancoveni

Fundatia "Sfintii Martiri Brancoveni" s-a constituit la initiativa unui grup de crestini ortodocsi care doresc sa ajute la raspandirea invataturii crestin-ortodoxe in randul tinerilor.

Motivele initiativei noastre:

- sub ochii nostri se construieste o lume cu un pronuntat caracter necrestin;

- o lume care se orienteaza spre valori superficiale;

- o lume care are nevoie de un om nou, fara radacini in traditie si fara dor de Dumnezeu, sclav al unor dorinte mizere, prin care poate fi usor controlat, dorinte stimulate de societatea de consum.

Fundatia Sfintii Martiri Brancoveni

Ce ne propunem:

Sa promovam valorile netrecatoare ale Ortodoxiei, deoarece:

- acestea dau adancime omului;

- sunt un tezaur de frumusete nestiuta;

- putine din valorile Ortodoxiei sunt cunoscute si acestea superficial si deformat;

- au fost tinta unei propagande insistente care dorea sa le dezradacineze din sufletul romanesc.

Obiectivul central al fundatiei este acela de a forma tinerii in sensul acestor valori spirituale, de a le cladi caracterul prin exemplul de jertfa al inaintasilor.

        Fundatia Sfintii Martiri Brancoveni          Fundatia Sfintii Martiri Brancoveni

Ce-am realizat pana acum:

- o librarie - Libraria brancoveneasca;

- o biblioteca pentru elevi si studenti;

- un cerc misionar pentru tineret, unde acestia primesc indrumare duhovniceasca si participa la intruniri pe teme spirituale;

- un program de burse pentru elevii cu dificultati materiale;

- un program de ajutorare a familiilor nevoiase;

- un program de conferinte in scoli si licee pe teme religioase.

Puteti colabora cu noi in derularea proiectului educational, care cuprinde:

- Gradinita "Sfintii Martiri Brancoveni" an care copiii nostri primesc hrana sufleteasca necesara cladirii armonioase a caracterului;

- Colegiul "Sfintii Martiri Brancoveni" - o scoala de calitate care sa ofere copiilor nostri o perspectiva crestina asupra lumii; in confuzia de valori a societatii contemporane, ei pot ajunge prin intermediul educatiei crestine la o intelegere cuprinzatoare a veacului si la reperele morale necesare unei reconstructii spirituale a Romaniei.

Fundatia Sfintii Martiri Brancoveni

Educatia crestina in zilele noastre

. raul nu poate fi indreptat din lume din pricina ca nici un om nu are grija de copii, nimeni nu le vorbeste despre feciorie, nimeni nu le spune despre curatia trupeasca si sufleteasca, nimeni nu-i invata sa dispretuiasca averile si maririle, nimeni nu le vorbeste despre poruncile vestite in Scripturi. Sfantul Ioan Gura de Aur

Pentru crestinii interesati de viata lor duhovniceasca apare cu intensitate intrebarea: in ce masura mai putem valorifica in zilele noastre mostenirea crestina lasata de inaintasi? Cum putem contribui la propovaduirea invataturii crestine, dar mai ales, la raspandirea acelui "mod de a fi " care defineste pe crestinul ortodox practicant, in conditiile in care traim intr-o societate agresiv secularizanta, sau lesne sedusa de o "spiritualitate" neo-pagana de tip "New Age"? Aceasta lupta impotriva Ortodoxiei, dusa de societatea moderna descrestinata, prin mijloace viclene dar efi ciente, afecteaza cu precadere copiii si tinerii. Care parinte crestin nu a constatat cu amaraciune ca propriul copil, sub infl uenta celor invatate si experimentate la scoala, capata atitudini si credinte care se opun invataturii crestine si il indeparteaza de Mantuitorul Hristos? Este limpede deci ca acest "razboi nevazut" se duce mai ales in planul educatiei, tocmai datorita caracterului formativ al acesteia.

Orice crestin ortodox care-si asuma valorile in care crede are si datoria marturisirii credintei sale si este responsabil pentru modul in care raspandeste aceste valori in jurul sau. Pornind de la aceste constatari si animati de dorinta de a face ceva, un grup de crestini ortodocsi ne-am constituit intr-o fundatie, Fundatia Sfintii Martiri Brancoveni, forma necesara derularii unor proiecte educationale, care sa contracareze, pe cat este cu putinta, fenomenul descrestinarii in randul tinerilor si mai ales al copiilor. Cine priveste cu atentie ce s-a intamplat cu invatamantul in ultimii ani, vede tabloul unei continue descompuneri. Se vorbeste mult despre lipsa banilor, despre salarizarea batjocoritoare a profesorilor, despre degradarea spatiilor scolare. O componenta a crizei este insa si demografia negativa din ce in ce mai accentuata de dupa '89, care a ajuns sa exercite o presiune mare asupra locurilor de munca ale profesorilor.

Ceea ce este insa evident pentru toata lumea o reprezinta degradarea calitatii invatamantului. Nu numai ca nu se mai face educatie in scolile romanesti, dar nici din punct de vedere al instructiei nu stam mai bine, dovada fiind generatiile de semi-analfabeti cu diploma de bacalaureat produsi dupa `89.

In momentul de fata, invatamantul romanesc pare a nu avea nici o fi nalitate. Scopul sau este nebulos, supus mai curand unor imperative politice si sociale ale momentului si nu mai are deloc in vedere liniile de forta ale invatamantului traditional romanesc. In perioada de normalitate de dinainte de aparitia comunismului in Romania, in invatamantul mediu acestea erau reprezentate, pe de o parte, de solidele cunostinte de cultura clasica, iar pe de alta parte de componenta spirituala si morala crestina.

Rezultatul urmarit era construirea unui caracter puternic, accentul se punea in primul rand pe aspectul formativ. Odata cu reforma comunista a invatamantului s-a produs o fractura brutala cu trecutul, locul crestinismului in scoli fiind luat de marxism-leninism, iar modelul uman de referinta pentru elevi a fost ilustrat de eroul stahanovist al muncii socialiste. Falimentul generalizat al comunismului a antrenat si prabusirea idealul gaunos al formarii omului materialist multilateral dezvoltat, dar din pacate, in locul ramas gol a fost asezata fantoma inconsistenta a omului "de consum". Noul ideal uman raspunde cel mai bine profilului cerut de piata societatilor trans-nationale. Abandonand valorile ferme ale societatilor traditionale, invatamantul modern pare sa promoveze o abordare mai curand pragmatica, care sa ofere absolventilor o cat mai fructuoasa "integrare pe piata muncii". Aceasta sintagma, "de piata", revine obsesiv in toate strategiile urmarite de forurile care dirijeaza invatamantul romanesc. Din pacate, si in aceasta privinta rezultatul obtinut este sub orice asteptari, dar in orice caz am depasit planul european la capsunari!

O strategie anticrestina Problema fundamentala a invatamantului romanesc este insa absenta idealului uman crestin. Lasati in voia unui individualism pragmatic, inspirat parca direct din penibilul "american way of life", tineretul roman se exileaza de bunavoie pe meleagurile occidentale, unde crede ca se impusca usor dolarul. Educat in spiritul unui egocentrism cinic, elevul ajunge un bun cetatean al satului global, adica al acelui loc in care oamenii sunt "uniti" prin idealul lipsei oricarui ideal, unde fiecare isi poate urmari in liniste bunastarea proprie.

Invatamantul romanesc nu poate oferi insa solutii pentru o problema pe care nu o constientizeaza sau de care se fereste a o lua in discutie. Cauza acestei orbiri voluntare este agresivitatea curentului globalist anticrestin, care a reusit, prin cele mai aberante motivatii, sa-l alunge pe Hristos dintr-o buna parte a lumii, si in special din invatamantul occidental modern. Sub pretextul separarii religiei de statul laic, principiu aplicat cu strasnicie, se practica o descrestinare feroce a tuturor structurilor educationale de stat occidentale, care ajunge pana la masuri de tip orwelian, ca interzicerea oricaror simboluri crestine in scoli. Scopul acestor masuri este acela de a-i educa pe copii in spiritul unei noi "morale", atee, a bunului plac ridicat la rangul de principiu. Ei sunt astfel lipsiti de temelia metafi zica solida a moralei crestine, care cauta sa intareasca pe om prin exercitiul infranarii de la rau, prin convingerea ca o viata sobra, pusa in slujba comunitatii ofera satisfactii spirituale infi nit mai mari, cu ecouri in viata vesnica.

Noua morala individualista, axata pe exercitarea precumpanitoare a drepturilor personale, face din oamenii creati dupa chipul lui Dumnezeu, fiinte robite poftelor si dorintelor egoiste. Stimulate cu dibacie de societatea de consum, acestea devin principalul instrument de manipulare a maselor, a caror energie este dirijata exclusiv spre obtinerea de satisfactii ieftine. Rezultatul dorit va fi "minunata lume noua" in care gloatele amorfe, lipsite de identitate, dar dominate de patimi, sunt gata pentru "raiul" pamantesc care li se pregateste. Prin implementarea a tot felul de programe si proiecte dubioase, invatamantul romanesc pare a se alinia acestei directii globaliste in care morala crestina provoaca alergie. Un exemplu de acest fel este recenta educare intru nerusinare, curvie si alte pacate impotriva firii, denumita eufemistic "educatie pentru sanatate", care otraveste copiii nostri inca de la cea mai frageda varsta. Aici au ocazia sa invete "actul sexual responsabil", adica "protejat", planificarea familiala sau cum sa se fereasca de facerea de copii si primesc o descriere amanuntita a perversiunilor sexuale, din care unele sunt rele iar altele sunt "normale" tin de "libertatea de alegere". La fel, desi din ce in ce mai obosit, evolutionismul ateu continua sa fie omniprezent in programele scolare, fara sa existe posibilitatea de a se prezenta si punctul de vedere opus.

O palida rezistenta o mai opune ora de religie, din ce in ce mai izolata in marea de necredinta triumfatoare, dar acest nesemnificativ obstacol, va fi mai mult ca sigur inlaturat in viitorul apropiat. Pe fondul unei sustinute campanii de discreditare a Ortodoxiei (care nu vrea sa fie moderna, progresista, liber-schimbista si pace!), eliminarea religiei din scoala (in sfarsit!) se va produce mai mult ca sigur treptat, prin tehnica pasilor marunti.

Un aspect mai putin vizibil al vremurilor noastre este nu atat secularizarea (ateizarea) societatii noastre, cat falsa spiritualitate (sau cum spun Sfintii Parinti - "inselarea") promovata cu indarjire si la noi, conform modei europene. Cea mai importanta metoda este relativizarea Ortodoxiei ca unic drum catre mantuire (ignorand imperativul Sf. Apostol Pavel: "un Domn, o credinta, un botez" - Efeseni 4, 5). Adevarul mantuitor al lui Hristos este inlocuit cu o suma de "adevaruri": relative (pentru ca sunt mai multe), comode (pentru ca nu mai trebuie sa lupti pentru Adevar) si foarte avantajoase din punct de vedere politic (pentru ca doresti sa te "integrezi" doar daca iti lipseste tot timpul ceva, in special Adevarul).

O reactie posibila

In aceste conditii, crestinului responsabil si preocupat de viitorul sanatatii sufletesti a copiilor sai ii raman putine al ter na tive. Educatia facuta in particular, acasa este insuficienta, parintii simtindu-se depasiti de multe ori de complexitatea problemelor si apare din ce in ce mai acut nevoia de structuri profesioniste private, care sa rezolve coerent problema modelarii crestine a caracterului copiilor nostri.

Prin mobilizarea laicatului ortodox pot fi create in orase centre de cultura si educatie in duhul Ortodoxiei, afl ate sub indrumarea unor duhovnici recunoscuti si mai putin sensibili la influentele politice ale momentului. Acestea ar putea cuprinde o librarie si o biblioteca de carte ortodoxa, o gradinita si even tu al o scoala ortodoxa. Avand personalitate juridica proprie, ele vor putea fi mai greu infl uentate si vor atarna doar de dragostea pentru Ortodoxie a initiatorilor.

O solutie temeinica ar putea fi renasterea scolilor de tip confesional, in care instructia copiilor se imbina in mod armonios cu educatia, iar abilitatile tehnice necesare vietii materiale se altoiesc intr-un sufl et curat si luminos, care sa

faca cinste parintilor si Bisericii. In astfel de scoli, deservite de per son al crestin, copiii pot fi feriti in perioada critica a formarii lor de otrava invataturii ateiste, de o "educatie sexuala" desfranata si de "alternativa" unei spiritualitati antihristice.

Acesta este si motivul pentru care Fundatia Sfintii Martiri Brancoveni a demarat un proiect educational crestin-ortodox ce cuprinde deocamdata o gradinita si o scoala primara. - Gradinita si scoala Sfintii Martiri Brancoveni. Intentia noastra pe termen lung este de a infiinta un colegiu national Sfintii Martiri Brancoveni, care sa cuprinda toate nivelurile de invatamant preuniversitar, de la gradinita pana la liceu inclusiv, si de a raspandi cat mai mult acest model de educatie, prin scoli crestin-ortodoxe, daca este cu putinta la nivelul intregii tari.

         Fundatia Sfintii Martiri Brancoveni             Fundatia Sfintii Martiri Brancoveni

Program de sprijin social

Fundatia "Sfintii Martiri Brancoveni" vine in ajutorul unor familii afectate de saracia indusa de instabilitatea sociala crescuta a ultimilor ani, intelegand ca in felul acesta sa implineasca porunca iubirii de saraci, pe care Isus Hristos ii identifica cu El insusi:

"Caci flamand am fost si Mi-ati dat sa mananc; insetat am fost Si Mi-ati dat sa beau; strain am fost Si M-ati primit; gol am fost Si M-ati imbracat; bolnav am fost Si M-ati cercetat; in temnita am fost si ati venit la Mine"(Matei 25:35,36).

Ajutorarea celor cazuti in necaz este o indatorire sfanta pentru orice crestin, pe care acesta trebuie sa o implineasca dupa puteri si care nu poate fi neglijata fara a cadea sub osanda Mantuitorului: "Adevarat zic voua: Intrucat nu ati facut unuia dintre acesti prea mici, nici Mie nu Mi-ati facut" (Matei 25:45).

In prezent, fundatia noastra sustine financiar cateva familii, dorindu-se ulterior, prin parteneriat cu alte persoane (institutii), o rezolvare temeinica a situatiei sociale a acestor cazuri:

Fara o implicare serioasa a cat mai multor membri activi ai societatii civile in sustinerea unor asemenea cazuri, aceste gesturi vor ramane izolate in marea de indiferenta, iar polarizarea societatii romanesti se va accentua si in anumite segmente ale populatiei saracia se va croniciza.

Puteti sprijini intentiile fundatiei de a asigura fluenta acestor ajutoare prin donatii sau prin preluarea unei parti a efortului nostru financiar.

Pentru cei care doresc sa ne contacteze in legatura cu aceste proiecte, adresa noastra este:

Fundatia Sfintii Martiri Brancoveni, Constanta,

Str. Vasile Lupu, nr. 43, tel. 0241-665354; 0726-309.556; e-mail: fundatia_smb@yahoo.com.

Sursa: fundatia-smb.ro

.

16 August 2007

Vizualizari: 12819

Voteaza:

Fundatia Sfintii Martiri Brancoveni 5.00 / 5 din 1 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE