Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Botezul
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #11  
Vechi 17.01.2010, 23:01:12
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
Prespunanand ca ar fi exact asa cum spui tu, Harul nu paraseste o Biserica imediat ce apare ratacirea. Dumnezeu e indelung rabdator, si stim din istoria Bisericii (pe care tu vrei sa o vezi) ca Dumnezeu tolereaza si ratacirile multe sute de ani, pana isi ia Harul de la rataciti.

In afara de asta, cine a rostit anatemele alea? In nici un caz un Sinod Ecumenic.

#1. Cine a anatemizat calendarul in 1587? Ce autoritate? Vorbesc de anatemizarea explicita a indreptarii calendarului, nu de Pascalia noua, sau de anatemizarea generica a inovatiilor, ca asa orice poate fi considerat inovatie.

#2. Cine a anatemizat serghianismul? Sf. Filaret de unul singur? Pai oricat de sfant o fi el, nu cred ca sta in puterea unii singur om sa dea o asemenea anatema. Asta doar Papa catolicilor poate face, ca el e "infailibil". La ortodocsi nu se face asa.

#3. Ecumenismul ala anatemizat de ROCOR nu e nici pe departe asa de oficializat cum spui tu.
1.
“Oricare ar fi acela care nu urmeaza practicile Bisericii asa cum cele sapte sfinte consilii ecumenice au hotarit, si Sfintele Pasti, si sinaxarul cu care au procedat bine in a-l face lege pe care sa o urmam, si care doreste sa urmeze pascalia nou inventata si sinaxarul cel nou al astronomilor ateisti ai Papei, si care se opune celor stabilite si vrea sa inlature si sa distruga invataturile si traditiile Bisericii care ne-au fost lasate de parintii nostri, sa se afuriseasca si sa fie scos din Biserica lui Cristos si din adunarea celor drept-credinciosi.”
Ieremia, Patriarh al Constantinopolului
Silvestru, Patriarh al Alexandriei
Sofroniu, Patriarh al Ierusalimului,
la 20 noiembrie 1583, in prezenta tuturor delegatilor

2.
"Noi, ierarhi, cler si popor al adevaratei Biserici Ortodoxe, aflate sub pastorirea Prea Fericitului Auxentiu, Arhiepiscop al Atenei si a toata Grecia, vazind ca ecumenismul marturiseste o Biserica a lui Cristos formata din ramuri cu doctrine si traditii diferite sau chiar opuse; ca recunoaste tainele ca lucratoare intru mintuire ale ne-ortodocsilor – care au pierdut sau nu au avut niciodata forma canonica de botez, si dintre care multi hirotonisesc si introneaza femei la preotie si episcopie, in timp ce altii nici macar nu recunosc preotia; ca se manifesta aceste credinte in slujbe si rugaciuni in comun la care participa ortodocsi, heterodocsi si chiar ne-crestini si pagini; si ca prin acestea se cauta a inrobi libertatea spirituala si Adevarul lui Cristos la minciuna si puterile si preocuparile acestei lumi care sint in duhul Anticristului; declaram prin aceasta ecumenismul culme a tuturor ereziilor, intru totul opus credintei apostolice a Sfintilor Parinti, respingator Sfintei Treimi, pregatitor venirii Anticristului, si ca toti credinciosii care tin comuniune cu ecumenistii sau marturisesc acele invataturi se afla sub afurisirile care cad peste eretici. Considerind, mai departe, marea tradare a Bisericii infaptuita de Mitropolitul Sergius, locum tenens al tronului patriarhal al Rusiei, la 16/29 iulie 1927 cind a inrobit Biserica statului comunist si ateu – sau mai bine spus cind a creat schisma in Biserica ca sa se supuna el si toti cei care l-au urmat printului acestei lumi; luind in considerare cele sapte decenii de persecutie criminala dusa de Patriarhia Moscovei impotriva ortodocsilor care au ramas statornici in marturisirea de credinta exprimata in scrisoarea pastorala din 14/27 septembrie 1927, trimisa din lagarul de concentrare din Solovki de catre episcopii marturisitori si martiri prin care il condamna pe Mitropolitul Sergius si pe toti cei care i-au urmat calea plina de perfidie; si vazind ca mostenitorii sai, actualii ierarhi ai Patriarhiei Moscovei nu au condamnat sergianismul, care a dat cele ale lui Dumnezeu cezarului, nu au incetat sa tradeze credinta apostolica prin participarea lor in Consiliul Mondial al Bisericilor sau nu au renuntat la ecumenism, nici nu au alungat din mijlocul lor spiritul protestant al “Bisericii Vii”, condamnat de catre sfintul patriarh Tihon, si vazind renuntarea la botezul canonic prin scufundare de trei ori si multe alte inovatii care fac biserica de nerecunoscut ca ortodoxa in doctrina si traditie; declaram ca toti credinciosii care tin comuniune cu oricare dintre sergianisti si succesorii acestora incalca Adevarul si Credinta lui Cristos, se supun duhului Anticristului si cad in afurisirea Bisericii."
(Februarie 1993, Adevarata Biserica Ortodoxa a Greciei)

3. Ce spui tu? Asa cum ti-am zis anatema se citea (un parinte de-al meu mi-a confirmat ca citea anatema in Duminica Ortodoxie in 1984 in Germania). Se citeste in continuare in Biserica Ortodoxa.

Aceste anateme au fost intarite de-atunci de mai toate sinoadele marturisitoare de Ortodoxie. Dumnezeu sa va miluiasca!
 



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Botezul Hartford Biserica Ortodoxa Romana 34 30.12.2009 13:30:00
botezul dulcineea Mirungerea(Ungerea cu Mir) 70 09.09.2008 10:17:27
Botezul ionut Botezul 33 03.12.2006 12:48:10
botezul mircea/ovidiu Mirungerea(Ungerea cu Mir) 0 28.08.2005 01:10:00