http://video.resursecrestine.ro/pred...-cina-domnului
Am dat această legătură pentru a lămuri anumite lucruri cu privire la așa-zisă cină a Domnului. Redau într-un mic fragment un rezumat al teoriei susținute de pastorul penticostal Luigi Mițoi referitor la cina Domnului:
"Teoria prezenței spirituale (a evanghelicilor: baptiști, penticostali) susține că cele două elemente nu se transformă, compoziția pâinii nu se transformă în compoziția cărnii lui Iisus iar compoziția vinului nu se transformă în compoziția sângelui lui Iisus Hristos, ci ele doar poartă simbolul și poartă valoarea, au semnificația trupului și sângelui Domnului Iisus, ci doar prin credință ea poartă valoarea, semnificația trpului și sângelui Domnului Iisus Hristos. Elementele nu se transformă însă prin credință ele au semnificație spirituală. Evanghelicii susțin că nu mănâncă trupul efectiv al Domnului Iisus ci doar o pâine ce le aduce aminte despre trupul Domnului având prin credință semnificația trupului și a sângelui." Am redat această teorie pentru a demonstra că învățăturile referitoare la cina Domnului sunt divergente în sânul protestantismului, doctrina penticostală fiind diferită de doctrina protestanților lutherani, fapt care ne obligă ca atunci când vorbim despre doctrina despre cina Domnului la protestanți (așa cum a propus inițiatoarea dialogului) să specificăm despre ce fel de protestanți sau neoprotestanți discutăm tocmai datorită faptului că nu există o doctrină protestantă explicită, ci există mai multe doctrine ale unor grupări care se revendică a fi protestante sau neoprotestante. Cred că este o clarificare metodologică necesară pentru a nu amesteca lucrurile și a ajunge la confuzii și la a nu mai ști despre ce vorbim de fapt. Dealtfel pe la începutul predicii însuși pastorul penticostal în cauză redă ce a înțeles dumnealui din învățătura lutherană (iar lutheranii sunt protestanți !!!) și că penticostalii (neo...) nu sunt de acord cu învățătura protestanților lutherani cu privire la Euharistie.