Citat:
În prealabil postat de OmuBun
Sa ma cert cu voi este ultimul lucru pe care il am in vedere, sau poate nici macar ultimul.
|
Dar cine a solicitat "ceartă", fratele meu bun? Trebuie doar folosită logica "înduhovnicită" și aprecierea de ansamblu a învățăturii biblice! Iar dacă nici aceasta nu ajută... nu e nicio supărare... vom urma în continuare pe drumul nostru, respectându-ne alegerea fiecăruia.
Citat:
În prealabil postat de OmuBun
Daca interpretarea mea este sau nu "pocita"
|
N-am spus că e pocită interpretarea (de altfel nici nu cred că vă aparține), ci
traducerea.
Citat:
În prealabil postat de OmuBun
Interpretarea cu pricina se referea strict la:
Aduce-se-vor Împăratului fecioare în urma ei, prietenele ei se vor aduce ție.
|
Înseamnă că am greșit eu și-mi cer scuze! Am fost derutat de citarea a 10 versete în loc de unul singur...
Citat:
În prealabil postat de OmuBun
Nu de Preasfanta Fecioara vorbeam, pentru ca totul se subantelege
|
Iar eu de această "
subînțelegere" eronată vorbeam...
Citat:
În prealabil postat de OmuBun
ci de cele care, datorita venirii pe lume a Mantuitorului din aceasta Fecioara, vor urma lui Hristos si-L vor considera Mire.
|
Afară de diferențele semnificative între originalul ebraic și Septuaginta (care să nu uităm, e doar o traducere a originalului) sunt de notat și diferențele de interpretare ale acestui verset la diverși teologi ai primelor secole:
- Origen vede aici simbolizată "
înțelepciunea multiformă a lui Dumnezeu",
- Eusebiu, varietatea limbilor,
- Vasile cel Mare, întregul învățăturii creștine, iar
- Theodoret,toate darurile Duhului Sfânt.
Poate există și alte interpretări precum cea a dumneavoastră (că ar fi vorba despre călugărițe) în Patristică, eu nu am cunoștință de ele...