Citat:
În prealabil postat de ovidiu b.
”Apusul care apus de mult de la dreapta credință se izbește în mintea lui de zidurile înțelepciunii acestei lumi și nemaiputând trece dincolo s-a oprit ca înțelegere a Tainei doar la milostenia socială, la faptele de caritate (șoșoni, galoși, tricouri și hrană pentru trup). Au uitat cu desăvârșire ce zice mântuitorul: „Căutați mai întâi Împărăția lui Dumnezeu și dreptatea Lui și toate celelalte se vor adăuga vouă” (Matei 6,33).
Punându-l pe Papă în locul Mântuitorului putem zice „la așa cap, așa căciulă” sau „la așa cap, așa gândire”. Cât despre roadele duhovnicești, aceste se văd dacă ai ochi duhovnicești și vrei să le vezi. Că zice Sfântul Apostol Petru: „Pe preoții cei dintre voi îi rog ca unul ce sunt împreună-preot și martor al patimilor lui Hristos și părtaș al slavei celei ce va să se descopere; Păstoriți turma lui Dumnezeu, dată în paza voastră, cercetând-o, nu cu silnicie, ci din dragoste; nu ca și când ați fi stăpâni peste Biserici, ci pilde făcându-vă turmei...”
Eu cred că e destul de clar care a fost poziția părintelui față de catolici.
|
-nu e chiar clar,eu cred ca avea o viziune ecumenista adica credea ca papistasii au greseli,dar nu-i considera eretici,ci doar o alta confesiune cu care sa ne unim,sunt si celelalte marturii,pictarea celor 2 biserici,a lui Francisc..
-in perioada interbelica si cea comunista era o influenta a greco-catolicismului,nu se tinea cont de dogmele ortodoxe
-eu stiu ca si in temnitele comuniste se faceau rugaciuni in comun cu catolicii
-parintele Iustin la Petru Voda ii pomenea pe fosti detinuti catolici,pana i-a zis parintele Matei Vulcanescu ca greseste dpdv dogmatic,si dupa aceea p Iustin a fost impotriva ecumenismului.