![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Invatatura Sfintilor Parinti nu se interpreteaza (fiindca e clara, ea insasi este interpretare a Sfintei Scripturi si indrumar in Credinta), ci se citeste si se aplica. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Imi poti zice si mie niste cazuri din istoria Bisericii, cand schismaticii au fost primiti inapoi prin mirungere? Multumesc! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Asa mai frate Orthodoxia si dupa fratia ta in care Biserici Ortodoxe mai sunt valide tainele si in care nu?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nu-i greu deloc sa-ti raspund. Taine valide exista acolo unde numai si numai ortodoxia este marturisita, adica in Biserica Ortodoxa, Trupul curat al lui Cristos, care este doar unu.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ca din Bisericile pe stil vechi sunt mai multe: floriniti,matheiti (care se pare s-au impartit in doua biserici acum),o parte din ROCOR care nu a vrut sa se uneasca cu BO Rusa etc. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"O Biserica Ortodoxa locala este prin ea insasi catolica (adica Biserica lui Cristos), indifferent de marimea ei sau de numarul credinciosilor si independent de toate celelalte Biserici Ortodoxe. Aceasta este asa pentru ca Bisericii locale nu-i lipseste nimic in ceea ce priveste Harul si darul lui Dumnezeu. Toate Bisericile locale din intreaga lume luate impreuna nu contin nimic mai mult in Har Divin decit ceea ce exista in Bisericile locale mici si cu putini membri." (A local Orthodox church regardless of her size or the number of the faithful is by herself alone, independently of all the others, catholic. And this is so because she lacks nothing of the grace and gift of God. All the local churches of the whole world together do not contain anything more in divine grace than that small church with few members.)Cu privire la unitatea Bisericilor Ortodoxe locale, dr. Kalomiros mai scrie: "De aceea, unitatea Bisericii nu este o chestiune de ascultare fata de o autoritate mai mare [din afara Bisericii locale]. Nu este o problema de supunere fata de superiori. Relatiile externe nu fac unitate, si nici deciziile comune ale consiliilor, fie acelea chiar Consilii Ecumenice. Unitatea Bisericii lui Cristos este data de impartasirea in Trupul si Singele lui Cristos, in impartasirea cu Sfinta Treime. Aceasta unitate este liturgica si mistica. Deciziile comune ale unui Consiliu Ecumenic nu reprezinta fundamentul unitatii, ci rezultatul acelei unitati. De altfel, deciziile unui consiliu ecumenic sau local sint valide numai daca sint acceptate de catre constiinta Bisericii si daca sint in accord cu Traditia. Papalitatea reprezinta prin excelenta o distorsiune a unitatii Bisericii. Ea face ca acea legatura de dragoste si liberatate sa devina o legatura a constringerii si tiraniei. Papalitatea inseamna necredinta in puterea lui Dumnezeu si doar incredere in puterea sistemelor omenesti. Dar sa nu-si inchipuie cineva ca papalitate exista numai in Vest. In vremurile noastre ea a inceput sa se manifeste si la ortodocsi. Citeva titluri episcopale sint caracteristice acestui spirit, de exemplu: “Arhiepiscop a Toata Grecia” sau “Arhiepiscop al Americilor de Nord si Sud”. De multe ori auzit lumea referindu-se la Patriarhul Constantinopolului ca “lider al Ortodoxiei” sau pe rusi vorbind despre Moscova ca cea de-a treia Roma si despre patriarhii acesteia ca despre unii care tin mina friiele intregii Ortodoxii. In fapt, multe rivalitati s-au pornit. Toate acestea sint manifestari ale aceluiasi spirit lumesc, aceasi sete pentru putere lumeasca si apartin acelorasi tendinte ce caracterizeaza lumea noastra astazi." (The unity of the Church, therefore, is not a matter of obedience to a higher authority. It is not a matter of submission of subordinates to superiors. External relations do not make unity, neither do the common decisions of councils, even of Ecumenical Councils. The unity of the Church is given by the communion in the Body and Blood of Christ, the communion with the Holy Trinity. It is a liturgical unity, a mystical unity. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Totusi, ca sa nu te las complet nesatisfacut, poftim niste citate din Leo cel Mare, din care rezulta cit se poate de clar ca s-au facut doar mirungeri asupra unor rataciti care s-au intors la Ortodoxie: “8. Despre botezul ereticilor Ci aceia care au primit botezul de la eretici, nefiind botezati mai inainte, sa fie confirmati prin punerea miinilor numai cu invocarea Sfintului Duh din cauza ca aceia au primit o forma de botez incompleta, fara putere de sfintire.” (Papa Leo cel Mare in Scrisoarea 159) “Intrebarea 18 – Cu privire la cei care vin din Africa sau Mauritania si nu stiu in care secta au fost botezati, ce se cuvine facut in situatia lor? Raspuns – Acele persoane nu au indoieli in ceea ce priveste botezul lor, dar manifesta ignoranta cu privire la credinta celor care i-au botezat. De aceea si din cauza ca au primit forma de botez intr-un fel sau altul, nu trebuie botezati, ci sa fie adaugati catolicilor [ortodocsilor] prin punerea miinilor dupa invocarea puterii Sfintului Duh, ceea ce ei n-au putut primi de la eretici.” (Papa Leo cel Mare in Scrisoarea 167)
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sunt "dezechilibrat" pentru ca caut Adevarul vazand ca vin dintr-o lume unde minciuna este ridicata la rang de dogma. De asta nu pot sa inchid ochii, nu pot sa inghit ipocrizia si lucrurile pe care tu le numesti "barfe"! Si ca sa'ti faci un mic update despre persoana mea, eu inca NU AM BOTEZUL ADEVARAT, CEL ORTODOX! Si ca sa inchei draga frate, nu te mai arunca asa si nu mai incerca sa ascunzi mizeria sub "pres". Adevarul iese intotdeauna la suprafata, chiar si'n cazul bisericutilor voastre mici! Cu respect, un dezechilibrat! |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Important e, cred, sa cauti "Ortodoxia inimii", cum spunea Pr. Serafim Rose, nu cea a perfectiunii formelor exterioare. Sunt bune si formele exterioare, dar Dumnezeu se uita mai mult la inima omului. "Mila voiesc, iar nu jertfa", asa e scris in Biblie. Si fariseii erau aproape perfecti in practicarea formelor exterioare ale religiei iudaice, pacat insa ca inima lor nu era... In concluzie, cred ca te-ar ajuta f.f.f. mult scrierile Pr. Serafim Rose, mai ales viata sa si scrisorile sale. trimise lui Alexey Young Bogdan. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Exemplul Pr. Rose, care a ales sa fie in Biserica, ti se potriveste perfect si tie. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Botezul | Hartford | Biserica Ortodoxa Romana | 34 | 30.12.2009 13:30:00 |
botezul | dulcineea | Mirungerea(Ungerea cu Mir) | 70 | 09.09.2008 10:17:27 |
Botezul | ionut | Botezul | 33 | 03.12.2006 12:48:10 |
botezul | mircea/ovidiu | Mirungerea(Ungerea cu Mir) | 0 | 28.08.2005 01:10:00 |
|