![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Acesta-i adevărul. Dacă nu se face cu acceptul celui în cauză, înseamnă că este forțat. Chiar dacă este cu bună intenție, tot forțat este. Ca-n bancul acela cu Ionel ce-o trecea strada cu forța pe bătrânică.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Domnule, dumneata care ești mare învățat în limba greacă și în scripturi etc, poți să ne spui dacă altcineva în afară de apostolii rânduiți de Hristos avea puterea și dreptul de a boteza pe cineva în numele Tatălui, al Fiului și al Duhului Sfânt ?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
hai, sa lasam formalismele goale de continut,si sa apreciem cateva elemente care tin de cultul neoprotestant !
in primul rand, din nume deriva o anumita nemultumire fata de cultul bisericilor clasice si de ceea ce ofera ele omului care le frecventeaza ! 1). cultul si oficierea lui sunt invechite, si neadaptate societatii moderne,si omului care e produsul acestei societati ! astfel ca ajungi sa te plictisesti de moarte tot ascultand vaierele bizantinofone vechi de sute de ani ! popa preddica prost si greoi 15 minute,de parca vrea sa scape cat mai repede de acest travaliu, parca nu a facut teolgie ci politehnica, asa de greu se descurca la capitolul retorica ! asa ca te plictisesti a doua oara de moarte, cand popa nu-ti tansmite nimica ,nici prin predica,decat un formalism plictisitor ! 2) merg sa ma spovedesc, si ce castig ? un popa ma intampina plictisit si obosit, care a mai spovedit pe banda rulanta, alti cateva zeci sau sute inaintea mea,si nu stie cum sa scape de mine, nu sa-mi asculte problemele, asa ca is cateva minhute im ida sa zic o rugaciune, si ma absolva de pacate generos, si gandindu-se cati a spovedit pe ziua de azi, si ca e vrema sa mai si termine ! 3) comunitatile bisericilor clasice sunt mari si anonime, acolo nimeni, nu se cunoaste cu nimeni incat ai impresia ca esti strain si asisti la un spectacol ! dusu-m-am intro duminica de curiozitate, la neoprotestanti,ce am vazut acolo ? va zic sincer : 1). muzica moderna, adaptata omului modern, si foarte bine cantata,din suflet si pentru suflet ! 2) predicile la ei nu tin 10 minute, ci tin zeci de minute, si sunt facute de oameni inteligenti care stapanesc perfect arta retoricii ,asa ca stiu sa trasmita dincolo de amvon, inspre sala ! 3). toate invataturile lor, erau de bun simt, si nimica exagerat sau desantat ! 4) oamenii imbracati cuviincios, toate femeile in fusta si batic ! 5) oamenii aia parea foarte sinceri n credinta lor,si nu fatarnici ! (acuma eu nu stiu cum se comporta in viatal or particulara ,si ce fapte fac, dar acolo pareau sinceri si angajati pe calea credintei !) |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar dacă ți se pare că unii ar fi străini unii de alții, ce ar fi ca tocmai dumneata să începi să creezi legături între oameni ? Ce ar fi să nu mai judecăm atâta lipsurile ortodocșilor și să împlinim, noi care vedem neajunsurile, aceste lipsuri ? Soluția nu este ruperea de Biserică ci este convertirea cât mai profundă a noastră la Hristos și să începem noi să rezolvăm anumite neajunsuri pe care le vedem, dar în Biserică nu în afara ei ! Nu te oprește nimeni să studiezi Sfânta Scriptură, mai ales sub călăuzirea unui duhovnic, nu te oprește nimeni, dacă predica ți s-a părut prea scurtă, să cauți predici la evangheliile duminicale și nu numai pe internet (mai lungI) cum sunt cele ale părinților Constantin Galeriu, Teofil Părăian etc, nu te oprește nimeni să mergi să îți cumperi cărți de predici și de spiritualitate ortodoxă de la vreo librărie. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
in sensul in care,bisericile neoprotestante sunt prea "moderne " si le lipseste,incarcatura de solemnitate, si de sacru a celor traditionale, insa cele traditionale, sunt fixiste si neadaptate la nevoile omului modern,adica prea batranesti si conservatoare,fara sa tina cont ca gusturile muzicale ale omului s-au cam schimbat i8n ultimele sute de ani, nu ? omul modern are si probleme moderne,si necesita mai multa invatatura,facuta de preoti pregatiti la nivel retoric si psihologic ! iar biserica,ami ales cea de la oras, trebuie sa devina, o comunitate,nu o masa anonima care sta 2 ore duminca,si apoi iese afara pe strada si se imprastie pe la casele lor ! eu nu contestam fondul si forta sfintelor taine,, insa contestam forma ritualica a bisericilor traditionale,in conrapondere cu cele neoprotestante care au un mesaj foarte adaptat omului modern, si incearca sa apropie oamenii,facand intalniri intre membrii,excursii, scoli muzicale,etc... |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 15:38:30 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 15:34:34 |
|