Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #141  
Vechi 06.09.2010, 20:53:17
dudu65 dudu65 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 03.09.2010
Mesaje: 8
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Ca sunt mai multe argumente pentru ....decat cate sunt pentru
Considerati ca Sfanta Scriptura se contrazice pe ea insasi, si are mai multe argumente pentru o teorie si mai putine pentru o teorie opusa?

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
viata de dupa moarte
Orice crestin crede in viata de dupa moarte. Domnul Iisus Hristos ne-a fagaduit o inviere si o viata vesnica: "Voia Tatãlui Meu este ca oricine vede pe Fiul, si crede în El, sã aibã viata vesnicã, si Eu îl voi învia în ziua de apoi."(Ioan 6:40 - verset des citit la inmormantarile ortodoxe).

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
, sau din timpul mortii cum doriti
Viata din timpul mortii este un non-sens. Nici dvs. nu credeti in asa ceva.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
pentru non-existenta ei..
Non-existenta cui? A mortii? A constientei din timpul mortii? Ce ati vrut sa spuneti?

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Sunt curios cum interpretati acele versete.
Mai intai sa-mi spuneti clar ce ati vrut sa demonstrati.
  #142  
Vechi 06.09.2010, 20:59:43
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Nu Sfanta Scriptura nu se contrazice.. Hai sa facem un exercitiu : Mata' interpreteaza versetele mele si eu pe ale tale?Ok? Semanati izbitor din modul in care scrieti cu vasalie33 care a fost banat daca sunteti el spuneti-ne sa nu ne mai pierdem vremea si .. eventual sa va banam din nou
  #143  
Vechi 06.09.2010, 21:14:21
dudu65 dudu65 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 03.09.2010
Mesaje: 8
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Nu Sfanta Scriptura nu se contrazice..
Sunteti sigur? In postarea anterioara dadeati de inteles tocmai contrariul.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Hai sa facem un exercitiu : Mata' interpreteaza versetele mele si eu pe ale tale?Ok?
As interpreta cu mare placere versetele dumitale. Dar, nu stiu ce idee vreti sa sustineti cu ele. Exprimati clar ce vreti sa demonstrati. Nu vreau sa ma apuc sa latru ca un caine la luna (asa fara rost).

Dvs. ati "aruncat" un brat de versete, fara legatura cu vre-un subiect anume, si vreti sa fie comentate. Ce-ar fi daca am face toti la fel? Ar mai iesi vre-o discutie inteligenta (si inteligibila)?

Versetele postate de mine (si inca multe altele) vorbesc clar despre acelasi lucru: lipsa constientei sau a vre-unei lucrari in timpul mortii (moartea intaia). Le puteti comenta, incercand sa aratati ca gresesc.
  #144  
Vechi 06.09.2010, 21:21:57
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit Hai să începem cu începutul

să nu te mai plângi că nu ți se răspunde.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Facerea 37:35 După aceea s-au adunat toți feciorii lui și toate fetele lui și au venit să-l mângâie; dar el nu voia să se mângâie, ci zicea: "Plângând, mă voi pogorî în locuința morților la fiul meu!" Și-l plângea astfel tatăl său.
Unde vezi tu ideea de viață în timpul morții, ori de conștiență? Iacov spune că-și va plânge fiul până va ajunge în mormânt, nu spune că va plânge și acolo. Cred că reiese destul de clar din oricare traducere a textului.

"Locuința morților" [She’ol] Acest cuvânt este specific ebraic și nu se află în nici o limbă semită. El este folosit în mod invariabil pentru a indica locul unde merg cei morți. Traducătorii VT, neavând un echivalent în limba greacă au folosit termenul [άδης] în Septuaginta. Iată cum apare acest verset în traducerea literară:

"Toti fiii și toate fiicele sale au venit să-l mângâie, dar el nu vroia mângâiere, ci spunea: 'Voi cobori plângând, laa fiul meu, în Sălașul Morților.' Așa l-a plâns tatăl său." (Septuaginta - Ed. Polirom 2004 p.141)
  #145  
Vechi 07.09.2010, 20:28:09
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
să nu te mai plângi că nu ți se răspunde.


Unde vezi tu ideea de viață în timpul morții, ori de conștiență? Iacov spune că-și va plânge fiul până va ajunge în mormânt, nu spune că va plânge și acolo. Cred că reiese destul de clar din oricare traducere a textului.

"Locuința morților" [She’ol] Acest cuvânt este specific ebraic și nu se află în nici o limbă semită. El este folosit în mod invariabil pentru a indica locul unde merg cei morți. Traducătorii VT, neavând un echivalent în limba greacă au folosit termenul [άδης] în Septuaginta. Iată cum apare acest verset în traducerea literară:

"Toti fiii și toate fiicele sale au venit să-l mângâie, dar el nu vroia mângâiere, ci spunea: 'Voi cobori plângând, laa fiul meu, în Sălașul Morților.' Așa l-a plâns tatăl său." (Septuaginta - Ed. Polirom 2004 p.141)

Ipotetic fiul lui Iacov era mort si fara de mormant.. Deci unde se referea Iacov ca va cobori ca sa ajunga la fiul sau?
  #146  
Vechi 08.09.2010, 08:33:22
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Ipotetic fiul lui Iacov era mort si fara de mormant.. Deci unde se referea Iacov ca va cobori ca sa ajunga la fiul sau?
Fiul lui Iacov nu era mort, însă tată lui nu știa acest lucru de aceea spunea în durerea lui că se va coborâ în mormânt (sheol), adică acolo unde se coboară orice om când moare. Reține: se coboară, nu se ridică.
Repet întrebarea legată de acest prim "argument" al tău, apoi trecem la următoarele:
"Unde vezi tu ideea de viață în timpul morții, ori de conștiență?"[în acest verset]
  #147  
Vechi 08.09.2010, 20:34:16
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

"Dar, în Biblie, nici termenul ebraic și nici cel grecesc pentru spirit (respectiv ruach și preuma) nu se referă la o entitate inteligentă, capabilă de o existență conștientă, aparte de trup. Mai degrabă, acești termeni se referă la „suflare" - scînteia vieții - esențială existenței individului, principiul vieții ce animă atît animalele, cît și ființele omenești."


Sursa: http://www.adventist.ro/index/convin...-invierea.html

Aflăm de aici așa-zisa concepție despre spirit sau duh după adventiști. Să vedem însă dacă lucrurile stau chiar așa cum încearcă să sugereze adventiștii.

"Căci cine dintre oameni știe ale omului, decât duhul omului, care este în el? Așa și cele ale lui Dumnezeu, nimeni nu le-a cunoscut, decât Duhul lui Dumnezeu." (1 Corinteni 2:11)


Deci, după cum vedem, deși adventiștii ne spun că duhul (pneuma) "nu se referă la o entitate inteligentă, capabilă de o existență conștientă", ci la "„suflare" - scînteia vieții - esențială existenței individului, principiul vieții ce animă atît animalele, cît și ființele omenești", observăm că sfântul Pavel ne spune că duhul omului știe pe cele ale omului, precum Duhul lui Dumnezeu știe pe cele ale lui Dumnezeu. Duhul deci este caracterizat prin știință, chiar știința sinelui propriu, deci nu poate fi caracterizat ca lipsă de inteligență, lipsă de conștiență, ca un simplu principiu vital pe care l-ar avea și animalele, pentru că în această situație ar însemna că și animalele au un duh știutor, conștient de cele ale lor (animalelor) ceea ce într-adevăr este mai mult decât o aberație. Deci duhul (pneuma) îl caracterizează pe om și nicidecum pe un animal după concepția sfântului Pavel mărturisită în epistola către corinteni. Rezultă implicit că doctrina despre duhul omului, asemenea altor concepții adventiste, este greșită, mincinoasă și împotriva învățăturii sfintei scripturi.

"τίς γὰρ οἶδεν ἀνθρώπων τὰ τοῦ ἀνθρώπου εἰ μὴ τὸ πνεῦμα τοῦ ἀνθρώπου τὸ ἐν αὐτῷ; οὕτως καὶ τὰ τοῦ θεοῦ οὐδεὶς ἔγνωκεν εἰ μὴ τὸ πνεῦμα τοῦ θεοῦ.

Quis enim hominum scit quae sunt hominis, nisi spiritus hominis, qui in ipso est? ita et quae Dei sunt, nemo cognovit, nisi Spiritus Dei.

For what man knows the things of a man, but the spirit of a man that is in him? So the things also that are of God, no man knows, but the Spirit of God." Sursa: http://www.newadvent.org/bible/1co002.htm

"For what man knoweth the things of a man, save the spirit of man which is in him? even so the things of God knoweth no man, but the Spirit of God." Sursa: http://scripture4all.org/OnlineInter...NTpdf/1co2.pdf
  #148  
Vechi 08.09.2010, 21:58:27
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Fiul lui Iacov nu era mort, însă tată lui nu știa acest lucru de aceea spunea în durerea lui că se va coborâ în mormânt (sheol), adică acolo unde se coboară orice om când moare. Reține: se coboară, nu se ridică.
Repet întrebarea legată de acest prim "argument" al tău, apoi trecem la următoarele:
"Unde vezi tu ideea de viață în timpul morții, ori de conștiență?"[în acest verset]
Iacov credea ca Iosif e mort dar acest nu era.Iacov nu a stiut locul unde Iosif "a murit" .. Deci unde se referea Iacov ca se coboara ca fie impreuna cu fiul sau Iosif presupus mort?
  #149  
Vechi 30.10.2010, 12:31:23
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit Clement Romanul – Epistola Bisericii din Roma către Corint

Citat:
"Dar să punem capăt exemplelor vechi și să venim la atleții [credinței] foarte aproape de noi. Să luăm exemplele nobile din generația noastră. Din gelozie și din invidie au fost prigoniți cei mai mari și cei mai drepți stîlpi ai Bisericii și au luptat în această întrecere până la moarte. Să-i punem înaintea ochilor noștri pe bunii apostoli: pe Petru, care, din pricina unei gelozii nedrepte, n-a suferit una, nici două, ci mai multe chinuri; și după ce a dat astfel de mărturie [de martir], a plecat la locul de slavă datorat lui. Din pricina unei gelozii și a unei sfădiri, a primit și Pavel premiul răbdării, purtând de șapte ori lanțuri, fugar și lovit cu pietre, ajungând un crainic atât în răsărit cât și în apus, a primit faima nobilă a credinței lui; învățând dreptatea în toată lumea locuită și ajungând până la marginile apusului, a dat mărturie în fața guvernatorilor. Și așa s-a eliberat de lumea aceasta și s-a dus în locul cel sfânt, făcându-se o foarte mare pildă de răbdare."

Sursa: diacon Ioan I. Ică jr. – Canonul Ortodoxiei, vol. 1: Canonul Apostolic al Primelor Secole – Editura Deisis, 2008, pag. 397
Deasemenea, în engleză,
Citat:
But not to dwell upon ancient examples, let us come to the most recent spiritual heroes. Let us take the noble examples furnished in our own generation. Through envy and jealousy the greatest and most righteous pillars [of the church] have been persecuted and put to death. Let us set before our eyes the illustrious apostles. Peter, through unrighteous envy, endured not one or two, but numerous labours; and when he had at length suffered martyrdom, departed to the place of glory due to him. Owing to envy, Paul also obtained the reward of patient endurance, after being seven times thrown into captivity, compelled to flee, and stoned. After preaching both in the east and west, he gained the illustrious reputation due to his faith, having taught righteousness to the whole world, and come to the extreme limit of the west, and suffered martyrdom under the prefects. Thus was he removed from the world, and went into the holy place, having proved himself a striking example of patience.
de la sursa: http://www.newadvent.org/fathers/1010.htm

Din aceste cuvinte ale epistolei lui Clement Romanul se deduce evident care era credința Bisericii lui Hristos, în perioada primară, imediată perioadei relatată în cartea Faptelor, și anume credința Bisericii cu privire la ceea ce s-a întâmplat după moarte cu sufletele apostolilor Petru și Pavel: acestea au plecat la locul de slavă, la locul cel sfânt, despre care mărturisește chiar și sfântul Paul într-o epistolă de a sa, cuprinsă în canonul Noului Testament. Cu alte cuvinte, învățăturile mincinoase ale adventiștilor sunt încă o dată dovedite de unul dintre Părinții Apostolici, asta după mărturisirea chiar a Sfinților Apostoli, în speță a sfântului Paul. Mărturia sfântului Paul precum și mărturia sfântului Clement Romanul reprezintă dovezi evidente ale înșelăciunii învățăturii adventiste care spune că sufletele tuturor morților stau moarte în mormânt. Se pare însă că sufletele sfinților apostoli Petru și Paul stau în locașuri de slavă și sunt vii înaintea lui Dumnezeu. Bineînțeles că scopul principal al învățăturii eretice adventiste este acela de a denigra rugăciunile către sfinții apostoli, și către sfinții Bisericii în general, ereticii adventiști încercând să sugereze că această practică ar fi de fapt o exemplificare a spiritismului, încercând astfel să denigreze pe sfinții Bisericii lui Dumnezeu și credința în puterea acestora de mijlocire pentru credincioșii Bisericii înaintea Mântuitorului Iisus Hristos. Însă adevărul ne este arătat de Sfinții Apostoli și de Părinții Apostolici ai Bisericii și demonstrează încă o dată mentalitatea perfidă și dușmănoasă la adresa Bisericii lui Hristos a ereticilor adventiști.

Last edited by doctor_faustus; 30.10.2010 at 12:41:26.
  #150  
Vechi 29.11.2010, 17:53:39
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit Antropologia contradictorie a adventiștilor

Antropologia adventiștilor este o amestecătură de trup, suflet, suflare, duh, spirit și probabil și alte ingrediente din care nu se mai înțelege de fapt nimic concret din ce vrea să susțină adventismul pe bazele sale "biblice".
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
"Marea Schisma" (1054) s-a intamplat cu adevarat? AlinB Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 30 23.01.2017 12:34:40
Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman Ciprian Mustiata Teologie si Stiinta 8 19.12.2012 16:12:08
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! valentinalogo Preotul 28 06.06.2010 07:26:42
Moartea unui mare poet "GRIGORE VIERU" nede_mar Stiri, actualitati, anunturi 3 18.01.2009 20:38:08