![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
Vezi rezultatele sondajului: Este legea veche abrogata? | |||
Da |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 35,71% |
Nu |
![]() ![]() ![]() ![]() |
22 | 52,38% |
Nu stiu |
![]() ![]() ![]() ![]() |
5 | 11,90% |
Votători: 42. Nu poti vota in acest sondaj |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#151
|
|||
|
|||
![]()
Mă rog... era un răspuns pentru Danut7 și nu mi s-a părut că am fost "înverșunat" nici măcar împotriva lui...
Citat:
|
#152
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#153
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Cât despre Marcu 7 (providențial ați greșit capitolul), Hristos atrage atenția acelor "ortodocși" că degeaba păzesc cu acribie Sfânta Tradiție [παράδοσις] în detrimentul Poruncii lui Dumnezeu (Marcu 7,9). Cine are urechi de auzit să audă! Revenind la Marcu 2 -capitolul cu spicele- putem spune că fariseii considerau călcare de Lege, călcarea sfintei lor tradiții. Mișna înșiră 39 de tipuri de muncă principale sau majore interzise în ziua de Sabat. Primele unsprezece erau faze care duceau la producerea și pregătirea pâinii: semănatul, seceratul, legatul snopilor, treieratul, culesul viei, frământatul și coptul. Cu aceste "activități" Îl acuzau aceștia de călcare de Sabat pe Hristos. Și El nici măcar nu mâncase un bob de grâu! Și mă/vă întreb, în aceste condiții cum anume "Hristos călca sabatul"? Citat:
Amos 8,5; Isaia 58,13; Ieremia 17,19-27; Neemia 10,31. Citat:
Citat:
Citat:
![]() Acum serios vorbind, era doar o ilustrație (există chiar o gravură reprezentând ușa atelierului de tâmplărie cu orarul- sâmbăta închis; adventiștii știu la ce mă refer) a unui adevăr biblic: Hristos n-a venit să strice Legea, ci s-o împlinească; ortodocșii știu la ce mă refer. ![]() |
#154
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2. Nu. |
#155
|
|||
|
|||
![]()
Atunci presupun ca , in calitate de etnic roman, nu primiti lectii de limba romana de la un non-roman, mai ales ca acel non-roman nici macar nu are studii temeinice asupra limbii romane.
In compensatie, dati-i voie unui etnic grec sa nu primeasca lectii de greaca de la un non-grec. Cu iertaciunile de rigoare. |
#156
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Dar Hristos se rafuieste cu evreii, iar nu cu crestinii , in privinta datinei (in traducerea romaneasca apare "datina", iar la greaca nu va aventurati, va rog, din motivul mentionat in postarea anterioara !). Pe care crestini ii cearta apostlii pentru vreo traditie crestina ? Hristos ii cearta pe iudei pentru o datina fariseica, nu pentru ca revendicau o mostenire apostolica. Citat:
Am impresia ca ii criticati pe ortodocsi si catolici pentru o metoda pe care dvs. o folositi curent: apelul la surse nebiblice. Dar, pe de alta parte, sunt satisfacut, in numele prietenului meu evreu, ca acordati atentie sporita scrierilor lor ... el ar zice "Vai, Quintus, ci pacat ca nu esti evreu !"... Unde scrie in Biblie ca au zis :"Pentru ce secera si treiera si macina si coc paine ucenicii tai? " ??? Hristos e intrebat: "de ce fac [[ucenicii tai]] sambata ce nu se cuvine ?" Si el nu citeaza decat din Biblie, insa fara sa spuna ca ucenicii fac ce se cuvine ! Doar arata ca in istoria practicii religioase iudaice au existat exceptii, derogari de la lege, care insa NU au devenit reguli generale !! Citat:
Citat:
Dvs. i-ati cerut lui Hristos sa va denumiti adventist de ziua a 7-a si el v-a dat acordul ? Sau dvs. insiva v-ati dat acordul sa va denumiti astfel ? Daca ma uit in Faptele apostolilor, zice ca "in Antiohia pentru intaia oara ucenicii s-au numit crestini". Nu i-a denumit Hristos asa, s-au denumit singuri. exact cum unii se denumesc crestini ortodocsi, altii crestini catolici sau adventisti. Citat:
Dar daca interpretez gravura dvs. la limita fizicii reci, reiese ca Hristos nu lucreaza sambata... chestie care nu i-ar fi deranjat pe dreptcredinciosii iudei, caci nu l-ar mai fi acuzat in acest caz ca lucreaza sambata. Sa inteleg ca la adventisti e inchis sambata. OK. Dar pana la urma, dupa Biblie, iar nu dupa gravuri, Hristos lucreaza sambata sau tine inchis ?? |
#157
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
o să vă rog să mă lămuriți de ce apostolul Ioan nu a folosit termenul μεσίτης, ori de ce versiunea sinodală ortodoxă traduce παράκλητος prin "mijlocitor". Mulțumesc anticipat. |
#158
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
#159
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In fine, sa va expun un raspuns: in limba greaca , cunoscuta drept Koine (comuna) sau elina, exista urmatoarea familie de cuvinte: Παρακαλεω = a indemna, a invita; a chema in ajutor; a incuraja, A MANGAIA Παρακλησις = indemn (indemnare), incurajare, consolare, MANGAIERE Παρακλητος = mijlocitor, MANGAIETOR Asta e una. Doi: in versiunea romaneasca a Bibliei pe care o am eu, zisa si sinodala, scrie alb pe negru, la Ioan 16, 26, si la 15, 26 si la 16, 7 ca va veni MANGAIETORUL. Va intreb fara ironie daca cumva in versiunea dvs. sau intr-o versiune cunoscuta de dvs. scrie ca "Avocatul, Duhul Adevarului [...] va va invata toate" sau ca "va veni Avocatul, Duhul Adevarului" sau ca " daca nu ma voi duce, Avocatul nu va veni la voi" Cine a tradus Παρακλητος prin "avocat" sau "ajutorul acuzatului in tribuna"l, ( de parca Hristos a venit sa fondeze o curte de justitie, iar nu Biserica lui, asa cum zice la Matei 16, 18 ), este tributar unei conceptii juridice despre relatia lui Hristos cu oamenii. Apostolul Ioan, dupa umila mea parere, a folosit (mai bine zis: a scris !) cuvantul pe care l-a auzit rostit de insusi Hristos. Ca doar era acolo de fatza, nu a scris din povestirile altora pe care sa apoi le-a cosmetizat din punct de vedere gramatical... Last edited by AdrianAamz; 04.02.2011 at 12:51:32. |
#160
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Credeti ca ma ia in considerare macar un confrate ortodox de-al dvs., mai ales dupa cele postate de mine aici... ?? Apoi, ca si iudeii, dvs. aveti o istorie a confesiunii dvs., si niste norme de cult, de conduita morala, etc., adica o traditie. Ca o considerati sfanta sau nu, e treaba dvs. Din cate stiu eu (traind totusi intr-un spatiu cat de cat ortodox), traditia datului de batiste si lumanari la inmormantare nu e Sfanta Traditie, e doar un obicei popular. Deci, daca vreti sa va lamureasca cineva competent in problema diferentei dintre Sfanta Traditie si obiceiurile (datinile) populare nebisericesti sau para-bisericesti, apelati la specialisti. Va recomand scrierile lui Dumitru Staniloae, un mare intelectual crestin. Ca sa nu cadeti in cine stie ce ispita de a repudia ideea contactului cu o gandire ne-adventista (sper ca nu aveti conceptia iudaica a necuratiei restului lumii si a separarii nete de aceasta !!), citit mai intai ce scrie Staniloae despre Sfanta Treime, apoi ce scrie despre Biblie, si abia la urma despre Sfanta Traditie. Nu va zic asta ca sa incerc sa va schimb punctul de vedere, ci pentru ca presupun ca, asemenea mie, sunteti doritor de informatie proaspata, chiar daca vine din tabara careia va impotriviti. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Iudeii si legea veche | lore86 | Iudaismul | 5 | 19.05.2016 17:33:43 |
Icoana foarte veche. | heyladies | Pictura si Sculptura Bisericeasca | 5 | 16.10.2010 22:35:02 |
icoana veche | catalinabalhui | Pictura si Sculptura Bisericeasca | 1 | 15.06.2009 08:57:02 |
O rugaciune foarte veche | ARHANGHELUL | Rugaciuni | 17 | 07.01.2007 17:28:33 |
Legea atractiei | CM | Generalitati | 9 | 25.11.2006 15:59:58 |
|