![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am mai văzut atitudinea asta, și la clienții mei ("ce, dumneata ca avocat n-ai auzit de legea XZY care-mi dă dreptate mie ?!!!"), pentru ca după ce mi-am intrat în rol și l-am întrebat pe recalcitrant dacă știe când s-a prescris dreptul la acțiune sau dacă știe că nu are calitate procesuală sau că legea XYZ de care face caz e abrogată sau declarată neconstituțională, să mă lovesc de reversul medaliei ("nu mă mai lua cu chichițe din astea avocățești, ce, faci pe deșteptul că tu știi legea și eu nu ?!"). În speță, nu v-am pus întrebarea decât pentru ca să vă dovedesc că, deși faceți mare caz de argumente privind modul de organizare și, subsecvent, de dobândire/administrare a dreptului de proprietate de către cele două biserici, catolică și ortodoxă, deși, de fapt nu cunoașteți cum stă treaba. Citat:
Citat:
Ce se întâmplă, din punct de vedere al BOR, daca majoritatea comunității trece la altă religie ? Se aplică principiul, rămâne biserica/sala de rugăciune/moscheea aceleiași comunități ? Este BOR de acord ca lăcașul de cult să rămână al comunității, să iasă din patrimoniul BOR ? Da sau nu ? Last edited by Erethorn; 06.12.2011 at 19:53:49. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu văd ce sens au întrebările astea din moment ce eu vorbesc de ecleziologie și mata de meșteșugul pe care-l practici. Eu vorbesc de oameni, tu vorbești de ziduri. De ce ți-aș răspunde eu atâta timp cât n-ai priceput că nicio biserică n-a fost furată, din moment ce ea a rămas lăcașul de cult al credincioșilor ce alcătuiau parohia respectivă. Citat:
Ia să-ți pun și eu o întrebare aiurea: credincioșii care au trecut la ortodoxie de nevoie au vreo șansă la mântuire?
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Domnule Mihailc, mă dezamăgiți.
Pe acest topic se discută despre dreptul de proprietate asupra lăcașurilor de cult, iar în acest context, întrebarea mea este perfect relevantă și pertinentă. Prin atitudini de curtea grădiniței, din categoria "să întrebi la Patriarhie", "de ce ți-aș răspunde eu" (ca să nu mai amintesc de "măgărie penibilă și dezgustătoare", "piticii de pe creier" etc.) vă situați singur în afara unei discuții inteligente și inteligibile. Poate că pentru cititorii topicului sau pentru preopinenți răspunsul la întrebare este relevant, v-ați gândit la asta ? După cum am intuit iar acum devine evident, vă eschivați și refuzați cu obstinație să răspundeți întrebării mele pentru că știți că răspunsul corect este de natură să scoată la iveală ipocrizia și dublul standard cu care operează BOR atunci când vine vorba despre lăcașurile de cult. Și acum să lămurim problema. După cum se știe, BOR a susținut și susține în continuare principiul conform căruia "lăcașul de cult este al comunității, și dacă majoritatea comunității este ortodoxă, atunci și biserica trebuie să fie ortodoxă". Poate vă aduceți aminte că, mai deunăzi, BOR a solicitat politicienilor români să susțină un proiect de lege conform căruia proprietatea asupra bisericilor să revină funcție de numărul de credincioși: unde sunt mai mulți ortodocși, biserica să le rămână lor.... Bun, și acum să vedem, ce ne spune bunul simț și logica că ar trebui să se întâmple (potrivit principiului mai sus enunțat), dacă majoritatea credincioșilor care alcătuiesc comunitatea - proprietară a lăcașului de cult - s-ar întâmpla să treacă la altă confesiune ? Păi, bunul simț spune că ar trebui să-și păstreze și lăcașul de cult, exact așa cum, susține sus și tare BOR, și l-au păstrat în 1948, când au trecut de la BRU la BOR, pentru că nu este proprietatea BOR, (nici măcar a episcopiei), ci a comunității..... Problema este că, atunci când aruncăm o privire în Statutul BOR.... eh, presimțiți ce urmează, nu-i așa ? Hai să nu luăm în calcul cazul în care se pune problema spinoasă a majorității; haideți să mergem la extrem și să presupunem că trec la uniți sau la adventiști toți parohienii; toți, absolut toți membrii comunității trec la alt cult; nu rămâne nici măcar un singur membru al comunității ortodox, adică se desființează parohia ortodoxă; pe cale de consecință, nici un membru al comunității nu mai are nevoie de biserica ortodoxă, dar au în schimb nevoie de lăcașul de cult (care, vă reamintesc, este proprietatea lor), ca să-și țină Liturghia catolică, sau rugăciunile de Sabbat. Ce spune statutul BOR ? Ce se întâmplă în acest caz cu biserica ? Le rămâne membrilor comunității ? Ia să vedem: "Art.172 - In cazul desfiintarii unei unitati de cult sau a unei biserici fundationale, proprietatea asupra intregului ei patrimoniu se transmite unitatii de cult superioare ierarhic ce va dispune de acesta cu titlu de proprietar al respectivului patrimoniu bisericesc. Patrimoniul bisericesc fara stapan revine eparhiei in jurisdictia teritoriala a careia se afla." (subl. mea) Last edited by Erethorn; 06.12.2011 at 20:52:25. |
#4
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
E drept, au existat și parohii care au trecut cu marea majoritate a credincioșilor de la ortodocși la uniți. Citat:
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 06.12.2011 at 21:18:36. |
#5
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Deci sistemul este unidirecțional. Cei care vin la ortodoxie pot și trebuie să-și aducă bisericile cu ei, dar cei care pleacă nu. Vă rog să vă hotărâți: lăcașul de cult aparține "parohiei ortodoxe", sau "comunității" ? Pentru că, dacă aparține parohiei ortodoxe în calitate de persoană juridică, devine prea puțin importantă distincția între organizarea BOR și BRU; indiferent de cult, biserica aparține unei persoane juridice (parohie, episcopie etc.) și rămâne în patrimoniul cultului respectiv no matter what. Întreaga logică a BOR în argumentele lor împotriva retrocedării bisericilor se sprijină pe identificarea pe care o face între "parohie" și "comunitate" și, ca urmare, averea parohială urmează credincioșii. Dacă anulați această identificare sau, și mai grav, introduceți o logică circulară de genul "comunitatea este comunitate doar atâta timp cât este parohie ortodoxă", anulați întregul eșafodaj, și așa destul de șubred, pe care se sprijină BOR în lupta sa. Last edited by Erethorn; 06.12.2011 at 21:41:46. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Erethorn, îți doresc succes în carieră, dar nu m-ai convins. Deja e apă bătută în piuă ce facem aici!
Dacă nu erai așa de ”bățos” în a turna pe-aici tot felul de sofisme, ți-aș fi spus mai repede că, dacă ar fi după mine, aș da înapoi uniților fără niciun fel de problemă vreo câteva biserici pe care le știu eu, atâta de urâte și anticanonice că nici nu știu cum de se slujea în ele Liturghia ortodoxă.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 06.12.2011 at 21:58:14. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Exact acelasi lucru s-a intamplat in primii ani dupa uniatie, ca tot vorbim de dublu standard. Ortodocsii s-au convertit la catolicism, bisericile le-au revenit. Cam tot dupa atatia ani, exact ca in cazul BRU, BO s-a reinfiintat si bineinteles ca nu si-au recuperat toate bisericile. Si nu era un procent de 10%, ci 75%.
|
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Catolicii si Sf Maria | Hartford | Generalitati | 22 | 19.08.2011 08:36:38 |
Catolicii de traditie bizantina in SUA | PadreCory | Biserica Romano-Catolica | 87 | 29.12.2010 12:34:45 |
Dialogul cu catolicii din Cipru | BogdanF2 | Generalitati | 2 | 16.11.2009 13:03:37 |
Cimitirul | dorinastoica14 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 6 | 11.06.2009 13:25:56 |
|