Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Stiri, actualitati, anunturi
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 06.12.2011, 19:49:52
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Repede te-ai ascuns în colivia ta profesională, să salvezi ce-a mai rămas în picioare din credibilitatea ta.
Vedeți, este oarecum urât să te legi, cu ostentație și cu aluzii de ne-profesionalism, de profesiunea cuiva, așa cum ați făcut dumneavoastră, iar apoi, când se întoarce roata, să te dai lovit.

Am mai văzut atitudinea asta, și la clienții mei ("ce, dumneata ca avocat n-ai auzit de legea XZY care-mi dă dreptate mie ?!!!"), pentru ca după ce mi-am intrat în rol și l-am întrebat pe recalcitrant dacă știe când s-a prescris dreptul la acțiune sau dacă știe că nu are calitate procesuală sau că legea XYZ de care face caz e abrogată sau declarată neconstituțională, să mă lovesc de reversul medaliei ("nu mă mai lua cu chichițe din astea avocățești, ce, faci pe deșteptul că tu știi legea și eu nu ?!").

În speță, nu v-am pus întrebarea decât pentru ca să vă dovedesc că, deși faceți mare caz de argumente privind modul de organizare și, subsecvent, de dobândire/administrare a dreptului de proprietate de către cele două biserici, catolică și ortodoxă, deși, de fapt nu cunoașteți cum stă treaba.

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Cu siguranță cunoști faptul că nu se dau consultații juridice moca, așa că dacă vrei să mă angajezi putem negocia....
Dimpotrivă, eu dau consultații gratuite. E alegerea fiecăruia.

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Au fost multe parohii care au trecut la uniți cu biserici cu tot. Îți las ție plăcerea de a-i întreba pe ai tăi pe ce temei juridic s-au realizat aceste tranzacții.
Vă repet întrebarea pentru a treia oară, și nu degeaba, ci pentru că BOR și partizanii agățatului cu dinții de bisericile furate au tot vânturat argumentul "biserica e a comunității, nu a BOR":

Ce se întâmplă, din punct de vedere al BOR, daca majoritatea comunității trece la altă religie ? Se aplică principiul, rămâne biserica/sala de rugăciune/moscheea aceleiași comunități ?

Este BOR de acord ca lăcașul de cult să rămână al comunității, să iasă din patrimoniul BOR ? Da sau nu ?

Last edited by Erethorn; 06.12.2011 at 19:53:49.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 06.12.2011, 20:20:21
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Vedeți, este oarecum urât să te legi, cu ostentație și cu aluzii de ne-profesionalism, de profesiunea cuiva, așa cum ați făcut dumneavoastră, iar apoi, când se întoarce roata, să te dai lovit.

Am mai văzut atitudinea asta, și la clienții mei ("ce, dumneata ca avocat n-ai auzit de legea XZY care-mi dă dreptate mie ?!!!"), pentru ca după ce mi-am intrat în rol și l-am întrebat pe recalcitrant dacă știe când s-a prescris dreptul la acțiune sau dacă știe că nu are calitate procesuală sau că legea XYZ de care face caz e abrogată sau declarată neconstituțională, să mă lovesc de reversul medaliei ("nu mă mai lua cu chichițe din astea avocățești, ce, faci pe deșteptul că tu știi legea și eu nu ?!").

În speță, nu v-am pus întrebarea decât pentru ca să vă dovedesc că, deși faceți mare caz de argumente privind modul de organizare și, subsecvent, de dobândire/administrare a dreptului de proprietate de către cele două biserici, catolică și ortodoxă, deși, de fapt nu cunoașteți cum stă treaba.



Dimpotrivă, eu dau consultații gratuite. E alegerea fiecăruia.

Vă repet întrebarea pentru a treia oară, și nu degeaba, ci pentru că BOR și partizanii agățatului cu dinții de bisericile furate au tot vânturat argumentul "biserica e a comunității, nu a BOR":


Este BOR de acord ca lăcașul de cult să rămână al comunității, să iasă din patrimoniul BOR ? Da sau nu ?
Uite cum stau lucrurile: biserica e a comunității ortodoxe, nu a episcopiei. Acum ai înțeles?
Nu văd ce sens au întrebările astea din moment ce eu vorbesc de ecleziologie și mata de meșteșugul pe care-l practici. Eu vorbesc de oameni, tu vorbești de ziduri.
De ce ți-aș răspunde eu atâta timp cât n-ai priceput că nicio biserică n-a fost furată, din moment ce ea a rămas lăcașul de cult al credincioșilor ce alcătuiau parohia respectivă.

Citat:
Ce se întâmplă, din punct de vedere al BOR, daca majoritatea comunității trece la altă religie ? Se aplică principiul, rămâne biserica/sala de rugăciune/moscheea aceleiași comunități ?
Eu zic să întrebi la Patriarhie, eu nu-s mandatat să exprim punctul de vedere al BOR. Oricum întrebarea e pe lângă subiect.

Ia să-ți pun și eu o întrebare aiurea: credincioșii care au trecut la ortodoxie de nevoie au vreo șansă la mântuire?
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 06.12.2011, 20:44:40
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Domnule Mihailc, mă dezamăgiți.

Pe acest topic se discută despre dreptul de proprietate asupra lăcașurilor de cult, iar în acest context, întrebarea mea este perfect relevantă și pertinentă.

Prin atitudini de curtea grădiniței, din categoria "să întrebi la Patriarhie", "de ce ți-aș răspunde eu" (ca să nu mai amintesc de "măgărie penibilă și dezgustătoare", "piticii de pe creier" etc.) vă situați singur în afara unei discuții inteligente și inteligibile. Poate că pentru cititorii topicului sau pentru preopinenți răspunsul la întrebare este relevant, v-ați gândit la asta ?

După cum am intuit iar acum devine evident, vă eschivați și refuzați cu obstinație să răspundeți întrebării mele pentru că știți că răspunsul corect este de natură să scoată la iveală ipocrizia și dublul standard cu care operează BOR atunci când vine vorba despre lăcașurile de cult.

Și acum să lămurim problema.

După cum se știe, BOR a susținut și susține în continuare principiul conform căruia "lăcașul de cult este al comunității, și dacă majoritatea comunității este ortodoxă, atunci și biserica trebuie să fie ortodoxă".

Poate vă aduceți aminte că, mai deunăzi, BOR a solicitat politicienilor români să susțină un proiect de lege conform căruia proprietatea asupra bisericilor să revină funcție de numărul de credincioși: unde sunt mai mulți ortodocși, biserica să le rămână lor....

Bun, și acum să vedem, ce ne spune bunul simț și logica că ar trebui să se întâmple (potrivit principiului mai sus enunțat), dacă majoritatea credincioșilor care alcătuiesc comunitatea - proprietară a lăcașului de cult - s-ar întâmpla să treacă la altă confesiune ?

Păi, bunul simț spune că ar trebui să-și păstreze și lăcașul de cult, exact așa cum, susține sus și tare BOR, și l-au păstrat în 1948, când au trecut de la BRU la BOR, pentru că nu este proprietatea BOR, (nici măcar a episcopiei), ci a comunității.....

Problema este că, atunci când aruncăm o privire în Statutul BOR.... eh, presimțiți ce urmează, nu-i așa ?

Hai să nu luăm în calcul cazul în care se pune problema spinoasă a majorității; haideți să mergem la extrem și să presupunem că trec la uniți sau la adventiști toți parohienii; toți, absolut toți membrii comunității trec la alt cult; nu rămâne nici măcar un singur membru al comunității ortodox, adică se desființează parohia ortodoxă; pe cale de consecință, nici un membru al comunității nu mai are nevoie de biserica ortodoxă, dar au în schimb nevoie de lăcașul de cult (care, vă reamintesc, este proprietatea lor), ca să-și țină Liturghia catolică, sau rugăciunile de Sabbat.

Ce spune statutul BOR ? Ce se întâmplă în acest caz cu biserica ? Le rămâne membrilor comunității ?

Ia să vedem:

"Art.172 - In cazul desfiintarii unei unitati de cult sau a unei biserici fundationale, proprietatea asupra intregului ei patrimoniu se transmite unitatii de cult superioare ierarhic ce va dispune de acesta cu titlu de proprietar al respectivului patrimoniu bisericesc. Patrimoniul bisericesc fara stapan revine eparhiei in jurisdictia teritoriala a careia se afla." (subl. mea)

Last edited by Erethorn; 06.12.2011 at 20:52:25.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 06.12.2011, 21:10:49
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Citat:
Domnule Mihailc, mă dezamăgiți.
Sentimentul e reciproc!

Citat:
Pe acest topic se discută despre dreptul de proprietate asupra lăcașurilor de cult, iar în acest context, întrebarea mea este perfect relevantă și pertinentă.
Eu am adus în discuție principii ecleziologice, deci contextul s-a deplasat în altă zonă de competență.

Citat:
Prin atitudini de curtea grădiniței, din categoria "să întrebi la Patriarhie", "de ce ți-aș răspunde eu" etc. vă situați singur în afara unei discuții inteligente și inteligibile. Poate că pentru cititorii topicului sau pentru preopinenți răspunsul la întrebare este relevant, v-ați gândit la asta ?

După cum am intuit iar acum devine evident, vă eschivați și refuzați cu obstinație să răspundeți întrebării mele pentru că știți că răspunsul corect este de natură să scoată la iveală ipocrizia și dublul standard cu care operează BOR atunci când vine vorba despre lăcașurile de cult.
Asta păstreaz-o pentru o pledoarie de tribunal, e un text după chipul și asemănarea justiției românești.

Citat:
Și acum să lămurim problema.

După cum se știe, BOR a susținut și susține în continuare principiul conform căruia "lăcașul de cult este al comunității, și dacă majoritatea comunității este ortodoxă, atunci și biserica trebuie să fie ortodoxă".

Poate vă aduceți aminte că, mai deunăzi, BOR a solicitat politicienilor români să susțină un proiect de lege conform căruia proprietatea asupra bisericilor să revină funcție de numărul de credincioși: unde sunt mai mulți ortodocși, biserica să le rămână lor....

Bun, și acum să vedem, ce ne spune bunul simț și logica că ar trebui să se întâmple (potrivit principiului mai sus enunțat), dacă majoritatea credincioșilor care alcătuiesc comunitatea - proprietară a lăcașului de cult - s-ar întâmpla să treacă la altă confesiune ?

Păi, bunul simț spune că ar trebui să-și păstreze și lăcașul de cult, exact așa cum, susține sus și tare BOR, și l-au păstrat în 1948, când au trecut de la BRU la BOR, pentru că nu este proprietatea BOR, (nici măcar a episcopiei), ci a comunității.....
După ce s-a desființat BRU niciun credincios n-a fost dat afară cu forța. De fapt, atitudinea actuală a BRU demonstrează o lipsă elementară de respect față de urmașii propriilor credincioși. Logica vicleană a uniților sună așa: luăm zidurile înapoi și credincioșii, atașați de lăcașul de cult unde și-a botezat copiii, s-au cununat, și-a prohodit rudele etc., se transformă peste noapte în catolici și ne-am ales cu o parohie. Numai că socoteala de-acasă nu se potrivește cu aia din târg, realitate care observă foarte bine pe teren.
E drept, au existat și parohii care au trecut cu marea majoritate a credincioșilor de la ortodocși la uniți.

Citat:
Hai să nu luăm în calcul cazul în care se pune problema spinoasă a majorității; haideți să mergem la extrem și să presupunem că trec la uniți sau la adventiști toți parohienii; toți, absolut toți membrii comunității trec la alt cult; nu rămâne nici măcar un singur membru al comunității ortodox, adică se desființează parohia ortodoxă; pe cale de consecință, nici un membru al comunității nu mai are nevoie de biserica ortodoxă, dar au în schimb nevoie de lăcașul de cult (care, vă reamintesc, este proprietatea lor), ca să-și țină Liturghia catolică, sau rugăciunile de Sabbat.

Ce spune statutul BOR ? Ce se întâmplă în acest caz cu biserica ? Le rămâne membrilor comunității ?

Ia să vedem:

Art.172 - In cazul desfiintarii unei unitati de cult sau a unei biserici fundationale, proprietatea asupra intregului ei patrimoniu se transmite unitatii de cult superioare ierarhic ce va dispune de acesta cu titlu de proprietar al respectivului patrimoniu bisericesc. Patrimoniul bisericesc fara stapan revine eparhiei in jurisdictia teritoriala a careia se afla.
Și ce-i cu asta? Nu ți-am spus că locașul de cult e proprietate a parohiei ortodoxe? Dacă pleci în altă parte nu mai ești ortodox, deci nu mai faci parte din parohie. Chiar nu pricepi sau te faci că nu pricepi?
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)

Last edited by Mihailc; 06.12.2011 at 21:18:36.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 06.12.2011, 21:30:09
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul

Eu am adus în discuție principii ecleziologice, deci contextul s-a deplasat în altă zonă de competență.
Eclesiologia tratează despre dreptul de proprietate asupra lăcașurilor de cult ?! Mă dezamăgiți din nou... pentru că, vă repet, tema topicului este exact aceasta... dreptul de proprietate...

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Asta păstreaz-o pentru o pledoarie de tribunal, e un text după chipul și asemănarea justiției românești.
Eu v-aș ruga să mă informați cu ce a nume vă ocupați, ca să creem o stare de echilibru, în care fiecare să aibă posibilitatea, în mod echitabil, să facă apropouri la mișto despre profesia celuilalt. Mă simt în inferioritate.


Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
După ce s-a desființat BRU niciun credincios n-a fost dat afară cu forța.
Nu, pentru că, în prealabil, prin grija statului comunist, li s-a retras, "legal" statutul de credincioși BRU, prin... desființarea BRU. Halal logică circulară. Dar dacă doriți să discutăm despre credincioșii care au avut de suferit pentru că, în lăcașurile de cult construite de părinții lor sau aiurea, au dorit să rămână catolici, deschideți un alt topic.

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
De fapt, atitudinea actuală a BRU demonstrează o lipsă elementară de respect față de urmașii propriilor credincioși. Logica vicleană a uniților sună așa: luăm zidurile înapoi și credincioșii, atașați de lăcașul de cult unde și-a botezat copiii, s-au cununat, și-a prohodit rudele etc., se transformă peste noapte în catolici și ne-am ales cu o parohie.
Ați descris cu mare acuratețe modalitatea în care s-a produs "convertirea", de către BOR cu largul concurs al statului comunist, a greco-catolicilor la ortodoxie.

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Și ce-i cu asta? Nu ți-am spus că locașul de cult e proprietate a parohiei ortodoxe? Dacă pleci în altă parte nu mai ești ortodox, deci nu mai faci parte din parohie.
Aha, deci recunoașteți dublul standard. Pentru că exact asta susțin adepții raptului istoric de la 1948: greco-catolicii au "plecat în altă parte" și ca urmare au dreptul să își păstreze bisericile, în calitate de ortodocși, bisericile devenind de drept ortodoxe prin "convertirea" membrilor parohiei.

Deci sistemul este unidirecțional. Cei care vin la ortodoxie pot și trebuie să-și aducă bisericile cu ei, dar cei care pleacă nu.

Vă rog să vă hotărâți: lăcașul de cult aparține "parohiei ortodoxe", sau "comunității" ?

Pentru că, dacă aparține parohiei ortodoxe în calitate de persoană juridică, devine prea puțin importantă distincția între organizarea BOR și BRU; indiferent de cult, biserica aparține unei persoane juridice (parohie, episcopie etc.) și rămâne în patrimoniul cultului respectiv no matter what.

Întreaga logică a BOR în argumentele lor împotriva retrocedării bisericilor se sprijină pe identificarea pe care o face între "parohie" și "comunitate" și, ca urmare, averea parohială urmează credincioșii. Dacă anulați această identificare sau, și mai grav, introduceți o logică circulară de genul "comunitatea este comunitate doar atâta timp cât este parohie ortodoxă", anulați întregul eșafodaj, și așa destul de șubred, pe care se sprijină BOR în lupta sa.

Last edited by Erethorn; 06.12.2011 at 21:41:46.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 06.12.2011, 21:41:26
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Erethorn, îți doresc succes în carieră, dar nu m-ai convins. Deja e apă bătută în piuă ce facem aici!

Dacă nu erai așa de ”bățos” în a turna pe-aici tot felul de sofisme, ți-aș fi spus mai repede că, dacă ar fi după mine, aș da înapoi uniților fără niciun fel de problemă vreo câteva biserici pe care le știu eu, atâta de urâte și anticanonice că nici nu știu cum de se slujea în ele Liturghia ortodoxă.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)

Last edited by Mihailc; 06.12.2011 at 21:58:14.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 06.12.2011, 21:53:59
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Exact acelasi lucru s-a intamplat in primii ani dupa uniatie, ca tot vorbim de dublu standard. Ortodocsii s-au convertit la catolicism, bisericile le-au revenit. Cam tot dupa atatia ani, exact ca in cazul BRU, BO s-a reinfiintat si bineinteles ca nu si-au recuperat toate bisericile. Si nu era un procent de 10%, ci 75%.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Catolicii si Sf Maria Hartford Generalitati 22 19.08.2011 08:36:38
Catolicii de traditie bizantina in SUA PadreCory Biserica Romano-Catolica 87 29.12.2010 12:34:45
Dialogul cu catolicii din Cipru BogdanF2 Generalitati 2 16.11.2009 13:03:37
Cimitirul dorinastoica14 Despre Biserica Ortodoxa in general 6 11.06.2009 13:25:56