Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 03.01.2012, 12:34:45
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
pai Evangheliile ce sunt amice? Sunt propriile cuvinte (invataturi) ale lui Matei, Marcu, Luca si Ioan sau ale lui Iisus Hristos? Sunt propriile constatari ale evanghelistilor? Nu cred! As putea spune ca sunt biografii ale mantuitorului Iisus. Iar tu esti smecher amice, ti-am mai zis-o de cateva ori! Pai cum incepe evanghelia lui Luca prietene? Ce zice el? Sa vedem: "Deoarece mulți s-au încercat să alcătuiască o istorisire despre faptele deplin adeverite între noi" (Luca 1:1). Dupa cum vezi Luca a descris cu lux si de amanunte faptele din viata cuiva (Iisus) care s-au intamplat cu ceva timp in urma. As putea spune ca este si o carte istorica E o diferenta. Cartea Eclesiast este cu totul altceva.
Nu este altceva. Ambele cărți sunt cărți inspirate de Duhul lui Dumnezeu transpuse în cuvinte omenești. Nu poți să alegi după bunul plac doar anumite învățături din Biblie, iar pe altele să le cataloghezi drept "învățături omenești" și vrednice de dispreț.

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
Va bazati invatatura adventista constatarea a unui rege (mortii nu stiu nimic...), fie el si intelept cum a fost Solomon.
Hai că ești interesant! Suntem greșiți că ne bazăm pe cuvântul Scripturii... dar voi cum sunteți când vă bazați pe cuvântul lui Platon? Căci până nu aduci dovada concretă a "sufletului nemuritor" din Scriptură, asta sunteți în ceea ce privește starea morților: adepți ai lui Platon! Căci asta au fost primii creștini ce au introdus dogma nemurii sufletului în Biserică. Amintesc doar câteva nume: pe Athenagoras un filosof convertit la creștinism care în „Despre învierea morților” încearcă un sincretism între platonism și creștinism, unde argumentele pe care le folosește sunt extrase din filosofie, fără suport scripturistic, pe Origen care a așezat platonismul ca bază a teologiei culte, pe Tertulian, Grigorie, ucenicul lui Origen și mulți alții, culminând, poate, cu Toma D’Aquino, care dă forma finală concepției nemuririi sufletului în creștinism.

Poate pe mine nu mă crezi, iată ce zice un lutheran convertit la ortodoxie:


Probabil cele mai convingătoare indicii ale continuei influențe a filosofiei grecești asupra teologiei creștine sunt două doctrine creștine: doctrina nemuririi sufletului și doctrina absolutității lui Dumnezeu." (Jaroslav Pelikan - Tradiția creștină, vol I, p.72)

Last edited by osutafaraunu; 03.01.2012 at 12:37:19.
  #2  
Vechi 03.01.2012, 13:24:52
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Nu este altceva. Ambele cărți sunt cărți inspirate de Duhul lui Dumnezeu transpuse în cuvinte omenești. Nu poți să alegi după bunul plac doar anumite învățături din Biblie, iar pe altele să le cataloghezi drept "învățături omenești" și vrednice de dispreț.

Hai că ești interesant! Suntem greșiți că ne bazăm pe cuvântul Scripturii... dar voi cum sunteți când vă bazați pe cuvântul lui Platon? Căci până nu aduci dovada concretă a "sufletului nemuritor" din Scriptură, asta sunteți în ceea ce privește starea morților: adepți ai lui Platon! Căci asta au fost primii creștini ce au introdus dogma nemurii sufletului în Biserică. Amintesc doar câteva nume: pe Athenagoras un filosof convertit la creștinism care în „Despre învierea morților” încearcă un sincretism între platonism și creștinism, unde argumentele pe care le folosește sunt extrase din filosofie, fără suport scripturistic, pe Origen care a așezat platonismul ca bază a teologiei culte, pe Tertulian, Grigorie, ucenicul lui Origen și mulți alții, culminând, poate, cu Toma D’Aquino, care dă forma finală concepției nemuririi sufletului în creștinism.

Poate pe mine nu mă crezi, iată ce zice un lutheran convertit la ortodoxie:


Probabil cele mai convingătoare indicii ale continuei influențe a filosofiei grecești asupra teologiei creștine sunt două doctrine creștine: doctrina nemuririi sufletului și doctrina absolutității lui Dumnezeu." (Jaroslav Pelikan - Tradiția creștină, vol I, p.72)
Cine a zis ca nu-i important Ecclesiastul ? Doar ca nu se ocupa cu Dumnezeu aparent ,se ocupa cu toate valorile in care crede lumea.Le ia pe rand si le arata ca sant "desartaciuni" si toata viata e o "nedreptate".E o filozofie in care incepi prin a spune ca Dumnezeu e nedrept ca sa ajungi la concluzia ca Dumnezeu e drept.

Cu adevărat toate acestea le-am pus la inimă și inima mea le-a văzut: că cei drepți și cei înțelepți împreună cu toate faptele lor sunt în mina lui Dumnezeu. Nici măcar iubirea, nici ura nu o cunoaște omul; ci totul este deșertăciune înaintea oamenilor,


Citeste toata cartea si o sa vezi ca tot ce se intampla pe pamant este desertaciune si nedreptate.Dar asta privind printr-o anumita prisma.Totul este desertaciune inaintea oamenilor inseamna "in ochii oamenilor "
Iar la sfarsit se spune :
Iată pe scurt; tot ceea ce ai auzit aceasta este: Teme-te de Dumnezeu și păzește poruncile Lui! Acesta este lucru cuvenit fiecărui om.
Căci Dumnezeu va judeca toate faptele ascunse, fie bune, fie rele.

Uite:
Este un mare rău în tot ceea ce se face sub soare, căci toți au aceeași soartă și pe lângă aceasta inima oamenilor este plină de răutate și nebunia în inima lor dăinuiește toată viața lor și se duc în același loc cu cei morți;

Daca citesti exact ce scrie intelegi ca Dumnezeu e nedrept.Daca patrunzi intelesul a ceea ce scrie dupa ce citesti toata cartea o sa intelegi ceva cu totul diferit.In ochii oamenilor tot ceea ce se face sub soare e un mare rau.
  #3  
Vechi 03.01.2012, 14:12:18
Mosh-Neagu's Avatar
Mosh-Neagu Mosh-Neagu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.04.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.457
Implicit

In primul rand La Multi Ani tuturor si fie ca Dumnezeu sa ne dea smerenie Lui cu pace si intelepciune.
Din cand in cand intru si citesc ce se mai scrie si uneori sunt gata sa ma implic. Apoi, dupa momente indelungi de gandire cu intrebari si raspunsuri care vin - cred - din mine insumi, renunt si ma retrag. Acum fac o exceptie si ma bag si eu, ca si cum ar insemna ceva in tot amalgamul acesta de dispute.
Monologul din mine are loc cam asa:
- Ce vrei sa scrii?
- Despre ceea ce am invatat?
- Si ce ai invatat?
- Pai, din viata, din sfintii parinti, din sfanta liturghie...
- Si acum stii?
- Pai mai stiu cate ceva.
- Crezi ca este suficient "cate ceva" pentru a schimba drumul cuiva cazut in inselare?
- Nu eu pot schimba drumul, ci numai bunul Dumnezeu
- Si care este rolul tau aici? Te ajuta sa te smeresti, sau umbli dupa laude, sa vada si altii cat de multe stii tu?
- Nu stiu. In adancul sufletului, nadajduiesc ca parerea mea si a altora ce gandesc la fel, sa-i ajute intr-o zi pe cei care astazi nu vor sa inteleaga.
- Oare? Te crezi un bun crestin?
- Nu, nu sunt un bun crestin, desi as vrea sa fiu.
- Si atunci ce astepti sa se intample, provocand pe "provocatorul" insusi? Vrei sa-l intreci in mandrie?
- Dar eu nu vreau sa provoc pe nimeni.
- In dialogul dintre doua tabere, orice atitudine este considerata o provocare. Consideri ca daca ei se afla in tabara voastra ortodoxa, aveti un atu in plus?
- Nu avem?
- Poate ca aveti.
- Care ar fi acesta?
- Spune tu. Ar trebui sa stii. Doar voiai sa intervii. Asta inseamna ca stapanesti ideea, intelegi credinta si voia lui Dumnezeu.
- Smerenia?
- Ce e smerenia? Tu esti smerit?
- Nu, nu sunt?
- Rabdarea?
- Rabdareaaa... Daaa... Ia spune, cum stai cu rabdarea? De cand nu te-ai mai maniat? De cand n-ai mai spus - fie si in gandul tau - o rautate la adresa cuiva?
- ... Poate blandetea?
- Blandetea aflata pe acest forum este o spoiala. N-o ai nici tu si nu o poti afla pe aici. Fiecare crede despre sine lucruri pe care si le inchipuie doar. In viata de zi cu zi nu fac mare lucru din ceea ce spun, dar asteapta de la altii sa faca ceea ce ei insisi nu sunt in stare. Asa isi inchipuie ca Dumnezeu le mai iarta din pacate. Asta s-ar intampla daca intr-adevar vorbele lor ar prinde radacini, dar cam toate de pe aici sunt seminte aruncate in drum sau in calea pasarilor. Hai sa-ti spun ceva din sfantul Siluan: Un batran a avut o vedenie. Se facea ca se osteneste intr-una sa umple un butoi cu apa, dar care era spart. Si cu cat se ostenea mai mult, cu atat butoiul curgea mai tare. Asa si cu credinta. Daca nu facem ascultare de sfintii parinti si mergem dupa cum ne invata altii, ne ostenim in zadar, fiindca butoiul credintei va ramane vesnic gol. Deci? Ce ai hotarat? Mai vrei sa-ti spui si tu parerea?
- Pai eu sunt pacatos, iar parerea mea poate m-ar ajuta mai mult pe mine decat pe altii.
- Asa. Dupa care, ca din intamplare, vii sa vezi ce cred si altii despre asta, doar doar te mai lauda cineva... Crezi ca te ajuta cu adevarat?
- Nu stiu. Asta numai Dumnezeu hotaraste daca si cat ajuta pe fiecare in parte. Eu vin si plec, iar laudele nu imi apartin mie. Fara Dumnezeu, si harul Lui, nu as fi in stare de nimic. Daca Dumnezeu ingaduie lucruri bune si rele, poate din ceea ce fac eu, chiar un lucru rau fiind, in mila Lui cea mare, il poate transforma intr-un lucru bun!
- Ei, atunci Doamne-ajuta!
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc)
  #4  
Vechi 03.01.2012, 15:43:50
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Nu este altceva. Ambele cărți sunt cărți inspirate de Duhul lui Dumnezeu transpuse în cuvinte omenești. Nu poți să alegi după bunul plac doar anumite învățături din Biblie, iar pe altele să le cataloghezi drept "învățături omenești" și vrednice de dispreț.

Hai că ești interesant! Suntem greșiți că ne bazăm pe cuvântul Scripturii... dar voi cum sunteți când vă bazați pe cuvântul lui Platon? Căci până nu aduci dovada concretă a "sufletului nemuritor" din Scriptură, asta sunteți în ceea ce privește starea morților: adepți ai lui Platon! Căci asta au fost primii creștini ce au introdus dogma nemurii sufletului în Biserică. Amintesc doar câteva nume: pe Athenagoras un filosof convertit la creștinism care în „Despre învierea morților” încearcă un sincretism între platonism și creștinism, unde argumentele pe care le folosește sunt extrase din filosofie, fără suport scripturistic, pe Origen care a așezat platonismul ca bază a teologiei culte, pe Tertulian, Grigorie, ucenicul lui Origen și mulți alții, culminând, poate, cu Toma D’Aquino, care dă forma finală concepției nemuririi sufletului în creștinism.

Poate pe mine nu mă crezi, iată ce zice un lutheran convertit la ortodoxie:


Probabil cele mai convingătoare indicii ale continuei influențe a filosofiei grecești asupra teologiei creștine sunt două doctrine creștine: doctrina nemuririi sufletului și doctrina absolutității lui Dumnezeu." (Jaroslav Pelikan - Tradiția creștină, vol I, p.72)
prietene, eu nu dispretuiesc Eclesiastul, doar ca acolo Solomon scrie la ce concluzie a ajuns EL despre ceea ce se intampla sub soare (in lume).Si daca e sa ma iau dupa logica ta Hristos la Matei 10:28 si la Luca 16:19-31 s-a inspirat dupa filozofii greci nu? La fel a facut si Ioan evanghelistul la Apocalipsa 6:9, nu-i asa? Doamne ajuta!
  #5  
Vechi 03.01.2012, 16:00:39
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
daca e sa ma iau dupa logica ta Hristos la Matei 10:28 si la Luca 16:19-31 s-a inspirat dupa filozofii greci nu? La fel a facut si Ioan evanghelistul la Apocalipsa 6:9, nu-i asa?
Sigur că nu-i așa!
  • Hristos n-a vorbit de un "suflet nemuritor", ci de unul ci poate fi omorât (Mat.10,28)
  • Hristos nici măcar nu pomenește de "suflet" în Luca 16
  • Apostolul Ioan descrie o viziune simbolică
  #6  
Vechi 03.01.2012, 19:13:48
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Sigur că nu-i așa!
  • Hristos n-a vorbit de un "suflet nemuritor", ci de unul ci poate fi omorât (Mat.10,28)
  • Hristos nici măcar nu pomenește de "suflet" în Luca 16
  • Apostolul Ioan descrie o viziune simbolică
omorat de cine prietene? Asta e important, cine poate omori sufletul? Si daca tu zici ca Ioan a vazut ceva simbolic, la ce crezi tu ca se refera Ioan in acea viziune? Doamne ajuta!
  #7  
Vechi 03.01.2012, 19:34:28
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
  • Hristos n-a vorbit de un "suflet nemuritor", ci de unul ci poate fi omorât (Mat.10,28)
  • Hristos nici măcar nu pomenește de "suflet" în Luca 16
  • Apostolul Ioan descrie o viziune simbolică



Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
omorat de cine prietene? Asta e important, cine poate omori sufletul? Si daca tu zici ca Ioan a vazut ceva simbolic, la ce crezi tu ca se refera Ioan in acea viziune?
  • Relativ la topic important e că poate fi omorât => sufletul nu e "nemuritor"
  • N-ai comentat nimic de faptul că parabola nu spune nimic de "suflet"
  • Altarul e simbolic, "sufletele" de sub altar sunt simbolice. Tu chiar crezi că prigonitorii au acces în Cer să le taie acolo capetele creștinilor? Nu vezi că e doar un simbol?
  #8  
Vechi 03.01.2012, 23:42:36
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
  • Relativ la topic important e că poate fi omorât => sufletul nu e "nemuritor"
  • N-ai comentat nimic de faptul că parabola nu spune nimic de "suflet"
  • Altarul e simbolic, "sufletele" de sub altar sunt simbolice. Tu chiar crezi că prigonitorii au acces în Cer să le taie acolo capetele creștinilor? Nu vezi că e doar un simbol?
Nu te eschiva de la raspuns. Cine poate omori un suflet? Este FOARTE important acest amanunt. Intradevar, in parabola nu pomeneste de suflet, ci persoane. Dar ne arata ca CEVA supravietuieste mortii, iar acel CEVA este constient.Biblia ne spune ca bogatul a fost inmormantat, iar acel CEVA in Hades (Sheol) se chinuia. Doar nu o sa-mi zici ca bogatul se chinuia cu trupul, caci trupul lui era in pamant.Dupa teologia adventista mortii nu stiu nimic deci bogatul nu putea fi chinuit cu trupul, dar iata ca bogatul din parabola DUPA MOARTE este constient si se chinuieste. Cu ce? Raspunsul il da Ioan in Apocalipsa la cap.6 vers.9. Mai este o posibilitate, ca bogatul sa fi devenit zombii. Glumesc!
Revenind la ultima parte a mesajului tau, zice undeva in Apocalipsa ca prigonitorii au taiat IN CER capetele crestinilor? Acesta actiune macabra a avut loc pe pamant, caci doar aici au patimit crestinii pt cuvantul Domnului, nu in cer. In cer se duc doar sufletele martirilor, asa cum zice Ioan in Apocalipsa. Pentru voi e doar un simbol versetul biblic care va da peste cap invatatura eronata. Doamne ajuta!
  #9  
Vechi 03.01.2012, 23:55:33
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Uite aici mostra de gandire adventista :

La încheierea celor o mie de ani, Hristos Se întoarce din nou pe pământ. El este însoțit de oastea celor mântuiți și înconjurat de o suită de îngeri. Când coboară într-o maiestate înfricoșată, poruncește morților nelegiuiți să învie pentru a-și primi pedeapsa. Ei ies, o ceată puternică, nenumărată ca nisipul mării. Ce contrast față de aceia care au înviat la prima înviere! Cei drepți au fost îmbrăcați cu tinerețe și frumusețe nemuritoare. Cei nelegiuiți poartă urmele bolii și ale morții.

Satana se consultă cu îngerii lui și apoi cu acești împărați cuceritori și oameni puternici. Ei privesc puterea și numărul acelora care sunt de partea lor și declară că armata din cetate este mică în comparație cu a lor și că poate fi biruită. Fac planuri să pună stăpânire pe bogățiile și pe slava Noului Ierusalim. Toți încep de îndată să se pregătească de luptă. Meșteri pricepuți făuresc echipament de război. Conducători militari, renumiți pentru succesele lor, rânduiesc gloate de luptători în companii și divizii.


Deci asta e adevarul .Iisus vine o data sa-i ia pe cei drepti dupa care mai vine odata sa-i judece pe pacatosi. Si Satana o sa atace noul Ierusalim dupa ce este aruncat in iezerul de foc si se instaureaza Imparatia lui Dumnezeu ?

Pentru cine e interesat sa citeasca toata nebunia scrisa de E.W despre Apocalipsa o poate citi aici :

http://biblephone.intercer.net/books...ite/web/GC/44/
  #10  
Vechi 04.01.2012, 00:13:20
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
Nu te eschiva de la raspuns. Cine poate omori un suflet? Este FOARTE important acest amanunt.
Nu te mai agăța de amănunte. Din perspectiva topicului, important e că poate fi omorât, indiferent cine o face, căci astfel sufletul nu mai este nemuritoooor!

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
Doar nu o sa-mi zici ca bogatul se chinuia cu trupul, caci trupul lui era in pamant.
Probabil pe "sufletul" acela or fi crescut în Hades niște degete și o limbă, eventual și o ureche Dar ciudată mai e hidoșenia asta de "suflet nemuritor", nu mi-aș fi închipuit!

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
Dupa teologia adventista mortii nu stiu nimic deci bogatul nu putea fi chinuit cu trupul, dar iata ca bogatul din parabola DUPA MOARTE este constient si se chinuieste. Cu ce?
Ah, da... scuză-mă, am uitat de creierul atașat deeee... de limbă! Sau de ureche?... Anyway era atașat de ceva...

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
Raspunsul il da Ioan in Apocalipsa la cap.6 vers.9.
Hmmm... se încurcă ițele... deci în Cer, martirii morți (oare nu o fi pleonasm?) se chinuie! Asta era do'mle! Cum de nu mi-am dat seama până acum?

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
Mai este o posibilitate, ca bogatul sa fi devenit zombii. Glumesc!
Ba de loc! Continuă așa mai departe, începe să devină interesant...

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
Revenind la ultima parte a mesajului tau, zice undeva in Apocalipsa ca prigonitorii au taiat IN CER capetele crestinilor?Acesta actiune macabra a avut loc pe pamant, caci doar aici au patimit crestinii pt cuvantul Domnului, nu in cer. In cer se duc doar sufletele martirilor, asa cum zice Ioan in Apocalipsa.
Bineînțeles că nu zice o asemenea inepție, dar aceasta e concluzia [i]logică la care se ajunge. Apropos, unde zice în Apocalipsa că "se duc" în cer sufletele acestora?

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
Pentru voi e doar un simbol versetul biblic care va da peste cap invatatura eronata. Doamne ajuta!
"Doamne ajută" la ce? Să fie simbol, să ne dea peste cap, ori să fie eronată învățătura?
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre moarte si pomenirea mortilor AnnaEnache Intrebari utilizatori 42 13.06.2012 09:43:28
SA VORBIM DESPRE URA,PEDEAPSA SI MOARTE. bitza Generalitati 28 20.03.2011 02:05:27
Despre viata de dupa moarte georgian_osa Din Noul Testament 30 14.03.2010 18:49:29
Marturii despre moarte Iustin44 Generalitati 14 31.03.2009 23:59:56
despre randuielile de la moarte cuiva si parastase mara2008 Generalitati 1 20.05.2008 15:07:31