![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||||||||
|
||||||||||
![]()
Am promis că voi răspunde și la celelalte probleme și vreau să mă țin de cuvânt:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Noi serbăm sabatul după modelul dumnezeiesc, așa cum îl vedem în viața lui Hristos și a apostolilor. Nu cu inutile adăugiri fariseice, dar nici cu "inovații" bisericești (printre care socotirea zilei de odihnă de la miezul nopții). Citat:
A treia interpretare nici nu merită s-o discutăm, această accepțiune a zilei domnului (κυριακή ήμέρα) fiind departe de contextul capitolului 1. Încă ceva: respectând principiile hermeneutice, în niciun caz nu "se poate schimba orice pasaj din Biblie după orice învățătura existentă în lume" cum ai impresia. Citat:
Citat:
![]() Citat:
Citat:
![]() Citat:
Last edited by osutafaraunu; 23.03.2012 at 16:23:48. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citind explicatia de pe site-ul adventist am observat argumentul circular, adica faptul ca e vorba de Sabat, pentru ca ziua de sabatoare nu poate fi decat sabatul. Deci ca asa este pentru ca noi asa sustinem. Citat:
Citat:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() εν δέ τή μιά τών σαββάτων verificare adică: "în prima [zi] dintre [două] sabate" Iaca ce spune și versiunea ortodoxă de la 1914 (aia "păcălicioasa" pentru păcălit păcăliții): "Iar întru una din sâmbete, adunați fiind ucenicii să frângă pâine..." Adică oricât ați vrea să zică acolo "ziua Domnului", tot sâmbătă scrie! ![]() Citat:
Citat:
Citat:
Asta am înțeles-o de pe la 6-7 anișori. Ceea ce nu înțelegi tu (eu zic că doar te faci a nu înțelege) e că Apocalipsa a fost scrisă în limba greacă, nu în limba română. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ti-am mai aratat asta cu ziua de pe urma e o absurditate, textul se refera la o zi anume, cand a venit Duhul si a cazut in revelatie. Zii si tu acum, nu-i asa ca se pot face sapte milarde de intepretari ale Bibliei, toti sustinand ca asa e adevarul? Citat:
Aici te-ai incurcat in rastalmacire, nu cred ca ai observat ce ai scris. Care e prima zi dintre doua sabate? Dupa ce numeri o sa-ti iasa duminica. Dar si aici este tot o confuzie, pentru ca stii ca ti-am spus si data trecuta si poti gasi si in acel articol ca sabat inseamna si saptamana. De ce nu ne dai cum il interpreteaza adventistii, nu cum il interpretezi tu? Chiar si asa, traducerea nu este "dintre", ci "urmatoare", iata aici traducerea in engleza din greaca: http://ask.studybible.info/6/should-...h-in-acts-20-7 Iar aici originalul din Biblia Vulgata http://www.biblegateway.com/passage/...ersion=VULGATE Citat:
|
#5
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Ei, cum sună asta? Ortodocșii celebrează ziua aia care vine după Sâmbăta Domnului! Sună destul de nasol, este? Citat:
Vulgata nu este "originalul", ci o traducere (în limba latină) a originalului grecesc. Citat:
Spuneam că ai o abordare superficială, deoarece aceasta nu ține cont de principiul recunoscut, al metodei istorice, și anume că o interpretare trebuie făcută ținând cont doar de dovezile care îi sunt anterioare în timp sau contemporane, nu prin date istorice care provin dintr-o perioadă ulterioară. Acest principiu este de o importanță deosebită în problema studierii expresiei „ziua Domnului”, așa cum apare în Apoc1,10. Deși în scrierile părinților bisericești ea apare frecvent cu sensul de duminică, prima dovadă concludentă a unei asemenea întrebuințări nu se găsește decât în ultima parte a secolului al II-lea, în lucrarea apocrifă "Evanghelia după Petru" (9,12), unde ziua învierii lui Hristos este denumită „ziua Domnului”. Întrucât documentul acesta a fost scris la trei sferturi de veac după ce a scris Ioan Apocalipsa, el nu poate constitui o dovadă că pe vremea lui Ioan expresia „ziua Domnului” se referea la duminică. S-ar putea da numeroase exemple pentru a arăta rapiditatea cu care cuvintele își pot schimba înțelesul. Prin urmare, sensul de aici al expresiei „ziua Domnului” este stabilit mai corect prin referirea la Scriptură, nu la literatura ulterioară. În Imperiu Roman, atât de eterogen în ce privește limbile și dialectele vorbite, greaca era un fel de "engleză" în care se puteau înțelege cetățenii din diferitele părți ale Imperiului. Așa se face că scriitorii Noului Testament, indiferent de nația ori locul unde au scris cărțile lor, le-au scris în limba greacă populară (koine) vorbită în Imperiu. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De fapt faci un argument circular, explici ca nu poate fi "ziua Domnului" pentru ca adventistii cred ca sabatul este ziua de odihna, deci si "ziua Domnului". Acelasi argument circular era si in argumentatia de pe site-ul adventist. Argumentul circular este cand se introduce in ipoteza o parte din ceea ce era de demonstrat. De exemplu: ziua Domnului este ziua de sabat, pentru ca stim ca sabatul este singura zi de odihna, inclusiv crestina (de fapt e doar o invatatura adventista). In cazul zilei Domnului, e logic ca e traducerea cuvantului din greaca in limba latina, in Biblie scrie "ziua Domnului" in greaca. Acum despre cand s-a spus asa este alta discutie. Adventistii spun ca in Apocalipsa e vorba de ziua de sabat, dar singurul argument e ca asa cred ei ca ziua de odihna era tot cea de sabat si pentru crestini. In schimb observam ca intotdeauna ziua de odihna era numita Sabat, chiar si cand e mentionata prima zi a saptamanii era numita prima zi dupa Sabat. Zilele saptamanii nu aveau un nume la evrei, erau numite prima, a doua, dupa saptamana din desert cu caderea manei. E prima data cand o zi anume e mentionata cu "ziua Domnului", altfel era doar simolic denumirea de Ziua Domnului. Sf. Ioan a scris Apocalipsa tarziu, fiind ultima scriere din Noul Testament, la sfarsitul secolului I. Eu am scris un mesaj in care in cea care e considerata cea mai veche scriere post bilblica, Didahia (apocrifa), screid e "ziua Domnului", datarea ei este prin anii 50-70, cel mai tarziu sfarsitului secolului I. Am mai dat epistola lui Barnaba (apocrifa), epistola sfantului Ighatie, scrisa tot pe la sfarsitul secolului: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...2&postcount=76 Chiar tu dai exemplul din evanghelia lui Petru, de la inceputul sec. II, deci nu cum spun unii, ca dupa edictul Sf. Constantin apare Ziua Domnului, pana atunci toti stiau de Sabat. |
#7
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Acum când am lăsat varianta I-a (ziua Domnului = ziua revenirii Domnului) nu-ți convine nici varianta a II-a (ziua Domnului = ziua sâmbetei)... Citat:
![]() Citat:
Citat:
Doar după sinodul de la Aquileia apare denumirea de "ziua Domnului", până atunci i se spunea "ziua Soarelui". |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sfinti cu moaste | Seraphim7 | Moaste | 4 | 04.11.2011 19:22:06 |
S-a umplut din nou Casa Domnului de comercianti? | Marius22 | Generalitati | 11 | 12.08.2010 17:06:14 |
sfinti...chinezi? | mariamary | Moaste | 3 | 03.03.2010 13:23:00 |
Bucuria lui Dumnezeu de a ne darui cerul | Ioan_Ciobota | Generalitati | 2 | 20.04.2008 18:14:32 |
Portrete de sfinti/Sfinti si sfintenie | alecsandru | Biserica Romano-Catolica | 18 | 20.04.2007 19:46:05 |
|