![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Oricum, cartea NU e ortodoxa. Cel putin in viziunea mea.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Dvs. domnule MihailC ati aparat si cartea lui Yannaras, Contra religiei, un alt cautator de nod in papura.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Christos Yannaras este unul dintre cei mai daruiti si originali ganditori greci contemporani, afirmandu-se, in activitatea sa, atat ca teolog, cat si ca filosof. <<Christos Yannaras s-a nascut in Atena la 10 aprilie 1935. A studiat in Grecia, la Faculatea de Teologie din cadrul Universitatii din Salonic, dar si peste hotare, la Bonn si Sorbona. Este doctor in filosofie al Facultatii de Teologie a Universitatii Aristotel din Salonic. Este de asemenea doctor in filosofie al Facultatii de Litere si Stiinte Umaniste al Universitatii Sorbona. A fost numit doctor honoris causa in filosofie de catre Universitatea din Belgrad. Christos Yannaras este membru al Academiei Internationale de Stiinte Religioase si membru in comitetul director al revistea Concilium. De asemenea, este membru al Societatii Scriitorilor Eleni. Autor a peste cincizeci de carti, a fost pana in anul 2005 profesor la Institutul de Stiinte Politice din Atena si la Universitatea de Stiinte Sociale si Politice Panteon din Atena. In sens larg, scrierile sale teologice au menirea de a marturisi traditia patristica a Bisericii Ortodoxe in contextul contemporan. Pentru Yannaras, dupa cum a remarcat Episcopul Kallistos Ware, persoana, este cea care precede si cuprinde fiinta sau natura, constituind totodata legatura ce face posibila tinerea impreuna, a teologiei patristice si a existentialismului. >> <<Dintre cartile lui Hristos Yannaras, aparute in limba romana amintim: "Ortodoxie si Occident” ( Editura Bizantina, Bucuresti, 1995), "Abecedar al credintei – Introducere în teologia ortodoxa ( Editura Bizantina, Bucuresti, 1996), "Heidegger si Areopagitul” ( Editura Anastasia, Bucuresti, 1996), "Foamea si setea” ( Editura Anastasia, Bucuresti, 2000); "Libertatea moralei” ( Editura Anastasia, Bucuresti, 2002) si "Persoana si Eros” (Editura Anastasia, Bucuresti, 2000).>> http://www.crestinortodox.ro/parinti...as-119641.html Un interviu cu Christos Yannaras http://www.crestinortodox.ro/intervi...fii-70508.html Doua articole scrise de Christos Yannaras http://www.crestinortodox.ro/intervi...nei-70547.html http://www.crestinortodox.ro/religie...iei-69353.html |
#4
|
|||
|
|||
![]()
O fi el original, dar uneori e cam prea original.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eu cred ca problema care se pune este din cauza ca unele traduceri, nu s-au efectuat dupa textele originale, ci dupa traduceri facute in alte limbi straine, engleza, franceza, italiana etc
Probabil ca aici este cheia, fiindca atunci cand traduci dintr-o limba din afara spatiului ortodox, saraca in termeni de teologie ortodoxa, limba, al carui limbaj nu este obisnuit cu termeni sau expresii din teologia ortodoxa, iar apoi o mai traduci inca odata in romana, mi se pare normal ca textul va sune un pic ciudat pentru cititori obisnuiti cu exprimarile traditional ortdoxe. Daca stau sa ma gandesc chiar si in limba romana, care are o traditie indelungata in Ortodoxie, spre exemplu, nu se gasesc adeseori termenii sau expresiile cele mai potrivite pentru traducerile textelor sacre din limba greaca veche, cu atat mai greu sa gasesti termenii potriviti cand traduci intr-o limba, al carui limbaj nu este obsinuit cu exprimarile din Traditia Teologiei Ortodoxe , iar mai apoi, mai faci inca o traducere, este inevitabil ca acele traduceri sa nu sune rau, nu doar pentru un ortodox obisnuit cu un limbaj specific, ci si pentru un cititor literat de rand ! Concluzia mea este ca cele mai bune treduceri, INDIFERENT DE EDITURA, sunt traducerile care provin direct de le sursa, dupa textele originale CI NU dupa traduceri din alte limbi, traduse la randul lor dupa textele originale Este cat se poate de logic ca va iesi o cacealma, iar cand citesti dupa o astfel de traducere "te zgarie pe timpan"... Last edited by tot-Laurentiu; 29.03.2013 at 22:30:42. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
............
Last edited by tot-Laurentiu; 19.07.2016 at 21:01:36. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Traducerea invataturii Sfintilor Parinti ai Bisericii Ortodoxe trebuie sa fie facuta de oameni cu responsabilitate pentru ca nu vorbim de orice fel de traducere, vorbim despre traduceri care aduc in prim plan credinta a milioane de oameni...
Cred ca multi dintre voi stiti despre cazul Maicii Mucenite Heruvima, absolventa a Facultatii de Limbi Clasice, care s-a jertfit pe sine neacceptand sa mistifice scrierile Sfintilor Parinti in traduceri. Pentru ca tot am adus-o in discutie, pentru cei care nu au citit nimic despre acest caz, pot citi in articolul urmator: Viata Mucenitei Heruvima, de la Manastirea Petru Voda Last edited by tot-Laurentiu; 03.01.2017 at 13:24:52. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
-cartea „Sfinții Părinți despre originile și destinul cosmosului și omului” apărută la editura Deisis face apologia evoluționismului teist.
Autori sunt pr.Ioan Ică, dr.Alexandros Kalomiros, diac.Andrei Kuraev, pr.Doru Costache câteva citate din carte: „Limpeziți-vă cu grijă mințile de toate concepțiile occidentale, fie ele teologice, filozofice sau științifice. Trebuie să uitați atât de mult ce vi s-a predat în școlile publice spre creație, cât și reacția voastră la această învățătură. Toate acestea sunt condiționate de rațiunea și speculația umană și au în fundal mentalitatea scolastică romano-catolică, moștenită și de protestantism. Ea a infectat și multe minți „ortodoxe”. Primul capitol al cărții Faceii relatează despre o succesiune de evenimente care au avut loc prin cuvântul și fapta lui Dumnezeu. Dumnezeu a vorbit și creaturile au venit la existență. Cum anume? E o taină. În orice caz, creația n-a venit la existență instantaneu, ci a urmat o succesiune de manifestări dezvoltată pe parcursul a „șase zile” diferite. Cum vom numi acest proces al creație dacă nu EVOLUȚIE?” „Chiar dacă astăzi evoluționiștii sunt atei și cred într-o evoluție oarbă și întâmplătoare, fără voia și lucrarea lui Dumnezeu , noi nu trebuie să respingem evoluția însăși. Evoluția a fost învățată cu mii de ani în urmă in cartea Facerii și a fost explicată de Sf Părinți cu secole înainte de Darwin. Dumnezeu a creat universul în timp, de la formele cele mai simple spre cele mai complexe , sfârșind cu creatura Sa desăvârșită: omul - desăvârșit din pricina chipului Său în om, iar nu din pricina naturii sale materiale.” „Viața a înaintat în etape, de la formele inferioare la cele superioare. Aceasta e lecția hexaemmeron-ului: evoluția și înrudirea creaturilor.” IOAN VLĂDUCĂ- ÎMPOTRIVA EVOLUȚIONISMULUI Last edited by antiecumenism; 30.03.2013 at 08:48:18. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Toate teoriile conspiraționiste au la bază bănuiala, care este un păcat. Last edited by N.Priceputu; 30.03.2013 at 10:21:18. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Nouă ne-a recomandat-o părintele...
|
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Carti eretice | Stefan500 | Generalitati | 16 | 03.12.2019 21:36:26 |
Icoanele eretice | glykys | Pictura si Sculptura Bisericeasca | 3 | 24.07.2013 22:25:47 |
Bibliile sectante si eretice trebuiesc arse | colaps | Generalitati | 329 | 31.01.2011 16:59:44 |
Editura Bizantină | cristiboss56 | Resurse ortodoxe on-line | 0 | 10.10.2009 21:46:38 |
|