![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Uitati si o alta poveste adevarata, despre un sot care se intoarce din razboi si isi gaseste sotia casatorita cu altul - http://ortodoxiatinerilor.ro/iubirea...anta-sot-sotie - ca tot punea candva in discutie Vlad cazul lui Ianolide, care a suferit mult dupa ce, reintors din puscarie, si-a gasit logodnica maritata.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Pare extrem de tragic. Poate daca ar fi fost povestita toata istoria direct de parintele Matei dimensiunea transfiguratoare a experientei ar fi fost mult mai evidenta...
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In cazul logodnei, asta e..viata merge inainte, nu cred ca o femeie care e doar logodita ar trebui sa-si astepte logodnicul ani fara numar. Nici nu stiu cum ideea logodnei se impaca cu ortodoxia, nu avem "Taina logodnei" ci doar "Taina casatoriei". In cazul casatoriei, pozitia este f. dificila intr-o situatie ca cea mai de sus, greu de spus ce si cum este corect, oricum femeia e intr-o pozitie f. delicata, probabil ca este decizia ei pana la urma.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Logodna este un fel de promisiune, o fagaduinta intre cei doi ca se vor casatori. Asa cum in vest se da acel inel de logodna si la scurt timp se casatarosc, in BO logodna se face in Biserica, nu oriunde. In traditia romaneasca nu exista inel de logodna, care in vest este un fel de cerere in casatorie. La noi se cere la parinti fata. Acum nu stiu daca mai tin multi cont de treaba asta. "Sfantul Andrei Saguna, intr-un compediu de Drept Canonic, publicat in anul 1868, spune ca logodna este "actul prin care persoanele casatorinde se declara inaintea preotului miresei, a parintilor sau a tutorilor si a rudeniilor lor pentru a se lua in casatorie". La randul sau, parintele Dumitru Staniloae, spune ca logodna este "fagaduinta ce si-o dau viitorii soti de a se uni in casatorie, fagaduinta binecuvantata si ea de preot". Odata savarsita logodna religioasa, cei doi tineri sunt opriti a se mai logodi cu alte persoane, fiind indatorati moral spre a se casatori intre ei. Daca un barbat anuleaza logodna, casatorindu-se cu alta femeie decat cu logodnica lui, se considera ca este vorba de a doua nunta, prima fiind incalcata. Prin canonul 98 al Sinodului Ecumenic V-VI Trulan (691-692) se arata valoarea logodnei religioase, Sfintii Parinti hotarand: "Cel ce ia spre insotire de casatorie pe femeia logodita cu altul, traind inca logodnicul, sa fie pus sub invinuire de adulter." Acest canon sinodal este repetat intocmai si de Sfantul Ioan Postitorul, in canonul 22 al sau. In intreaga Sfanta Scriptura, precum si in scrierile Sfintilor Parinti, logodnica este considerata drept femeie deplina a logodnicului. Astfel, potrivit canoanelor Bisericii Ortodoxe, logodna este obligatorie pentru cei care au incheiat-o, ea trebuind sa fie urmata de Taina Nuntii. Pentru evitarea unor consecinte neplacute la care s-ar expune logodnicii care, intre logodna si Cununie s-ar desparti, din diferite motive, in Biserica Ortodoxa s-a hotarat ca preotii sa nu mai savarseasca logodna religioasa separat de Taina Nuntii, ci numai odata cu aceasta. Dupa logodna religioasa, cei doi tineri sunt datori a petrece inca in curatie, fara a se uni trupeste, pana la savarsirea Tainei Nuntii. Sfantul Vasile cel Mare, in canonul 69, interzice unirea trupeasca dintre logodnici, pana in ziua Nuntii, zicand: "Citetul, daca s-ar impreuna cu logodnica sa, mai inainte de Nunta, un an fiind oprit, se va primi spre a citi, ramanand neinaintat; iar impreunandu-se pe ascuns, fara logodna, va inceta din slujba. Asemenea si slujitorul bisericesc." Desi acest canon se refera la slujitorii bisericesti, el ii priveste, in aceeasi masura, si pe crestinii de rand." Mai multe aici: http://catehism.ortodoxiatinerilor.ro/?p=638 si aici: http://www.crestinortodox.ro/liturgi...na-136712.html http://www.ortodoxia.md/articole-si-.../691-logodna-o
__________________
https://www.facebook.com/sil.en.94 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
De ce „din păcate”? Găsești că este funest?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Din pacate in sensul ca s-a departat f.mult de la Sf.Traditie! Cei care tin cont cat de cat de BO nu fac nunta sambata! E putin ciudat sa sarbatoresti in ziua mortilor, zi dedicata celor plecati din familia ta!
__________________
https://www.facebook.com/sil.en.94 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Fiecare Liturghie este o sărbătoare a Învierii. În Hristos și în Biserică nu este moarte. Sâmbăta se face și pomenirea celor adormiți (așa este corect să se numească creștinii, pentru a face deosebirea de adevărata moarte, cea duhovnicească), însă în Hristos toți sunt vii, și cei din această viață, și cei trecuți dincolo.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca se procedeaza astfel, sunt mai putine batai de cap, tragedii, etc.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]()
__________________
„Nimic nu costă mai mult decât neștiința.“ Grigore Moisil |
|