![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Grecii au esența Ortodoxiei, după cum bine spunea marele duhovnic Părintele Ilie Cleopa și adevărat grăia. Cea mai mare parte a teologilor de la noi, au înlocuit terminologia patristică cu o terminologie preluată din Occident, de la papistași, după deducțiile raționalist iluministe și speculative ale acelora. Din păcate nici părinții mai duhovnicești care au studiat în universitățile din Occident nu au fost scutiți de astfel de influențe! Last edited by Capy; 24.03.2015 at 19:11:32. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Nici Delia NU a afirmat ca ipostas compus inseamna doua persoane. Spunem toti acelasi lucru dar cu nuante diferite.
Si mai scuteste-ma cu grecii ca sunt si au fost mereu izvorul a toata erezia in biserica. Avea dreptate un papa sa le spuna grecilor :" Toate ereziile de la voi au iesit iar de catre noi s-au omorat." Precizez ca sunt ortodox si NU sustin primatul papal de drept divin si nici infailibilitatea papei. Dar pe undeva afirmatia era adevarata. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Iar afirmatia ca grecii au esenta ortodoxiei este filetista si in sine eretica,fiindca presupune ca exista popoare mai predispuse catre Adevar decat altele.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Apoi afirmatia ca Hristos este persoana divino-umana sau Dumnezeu-omeneasca cum o numeste Sf Iustin Popovici NU are nimic modernist, nici gresit. Sf Ioan Damaschin afirma clar despre ipostasa lui Hristos ca are insusirile celor 2 firi : necreata si creata, vazuta si nevazuta.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Dimpotriva Capy, lucrurile stau exact invers. Afirmatiile tale, desi NU sunt gresite, sunt folosite mai ales de teologi modernisti precum Lossky, Zizioulas, Matsoukas, Romanidis etc. care din excesiv spirit polemic fata de catolici ajung sa schimbe terminologia sfintilor parinti si mai au putin si bat si palma cu monofizitii ( asa cum dorea Romanidis sa se ridice anatemele ). Ca deh, asa-i dupa teologii ortodocsi modernisti, catolicii sunt eretici, dar monofizitii sunt ortodocsi.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Așa cum face Delia care spune că vorbește despre Una si aceeasi Persoana referindu-se la Hristos dar vorbește despre Persoana divina si totodata despre persoana omeneasca. De accea teologii greci foarte rar folosesc această sintagmă. Iar la Sfinții Părinți această sintagmă este aproape inexistentă, în afară de prea puțini care nu știu dacă îi putem număra pe degetele de la o singură mână. Last edited by Capy; 24.03.2015 at 19:29:47. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Si arienii spuneau la fel de expresia "homoousios", ca e "modernista" si ca nu se gaseste in scriptura. Orice afirmatie poate fi interpretata gresit.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Pana una alta, decat sa ne luam de parintele Staniloae care a sustinut deplin ortodoxia calcedoniana, si asta se vede in toate scrierile lui, eu m-as ingrijora mai tare de apropierea ortodocsi - monofiziti si de declaratiile mai mult decat dubioase, daca nu chiar eretice, semnate de ortodocsi la Chambesy.
Asta e foarte grav, nu faptul ca unui mare teolog ca Staniloae i-o fi scapat o expresie mai putin precisa. Ci faptul ca mai avem putin si cadem in erezia monofizita, si asta doar ca sa satisfacem ura anti-latina a unor "teologi" greci. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
da' ne-ai tot corectat de cate ori a zis-o careva pe aici, desi nimeni nu o intelege in sensul de doua persoane. straw man fallacy Last edited by delia31; 24.03.2015 at 20:03:42. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Din moment ce spui că sintagma persoana divino-umana nu este modernistă, enumerăm, atunci, cel puțin cinci Sfinți după al VII-lea Sinod Ecumenic care referindu-se la Hristos, au folosit sintagma persoana divino-umana și unde.
Last edited by Capy; 24.03.2015 at 20:45:11. |
|