Citat:
În prealabil postat de simpllu
Din exemplul dat reiese că este foarte importantă starea de dinainte se împărtăÈire. Cei pregătiÈi (spovediÈi Èi care îÈi făcuseră canonul) din cauza că ei se conderau vrednici li s-a spus pas Èi li s-a dat întâietate celor care NU erau pregătiÈi Èi se considerau nevrednici (cu singuranÈă unii nu-Èi făcuseră canonul). Dar nu astfel ar trebui să se procedeze (pilda este unică), dar exemplul este edificator pentru starea în care ar trebui să împărtăÈim.
|
Sfantul se referea la mandrie, nu la necuratie. Iar pregatit nu inseamna spovedit si postit, ci hotarat sa se imparatseasca. Din moment ce se facea o spovedanie colectiva era si o pregatire, nu ii primea necuratiti. Am citit mai multe din viata sfantului, in acea perioada credinciosii rusi obisnuiau sa se spovedeasca si impartaseasca o data pe an, de Pasti. De aceea si Sfantul Serafim amintea de impartasirea o data pe an. Cei ce veneau la Sfantul Ioan erau pelerini, veneau din toata tara dupa ce se auzise de puterea rugaciunii sale si vindecari. Deci nu era vorba de impartasire deasa, cum sustin unii, acei mii de oameni erau pelerini, in fiecare zi.
Citat:
În prealabil postat de simpllu
La ce categorie intră afirmaÈia asta? Teleogumenă ieftină? Stai liniÈtit că se spovedea, dar nu zilnic, ar fi fost imposibil toată viaÈa.
|
Probabil tu nu ai citit despre Sfantul Ioan. La un moment dat, la sfatul unei credincioase, a inceput sa se roage pentru ceilalti. Asa au aparut vindecarile, care au inceput sa-l faca in toata tara cunoscut. Cred ca am mai scris, un monah sau sfant spunea ca se iarta un pacat in trei zile, la cei ce au o rugaciune puternica (induhovniciti).
Oricum, Liturghii zilnice a inceput sa faca doar in ultimii ani, dupa ce scapase de obisnuinta fumatului (pe care o avea in tinerete, asa cum am citit).
Citat:
În prealabil postat de simpllu
Ei uite că Sf. Ioan de Kronstadt în ciuda faptului că nu era despătimit se împărtăÈea zilnic.
|
In primul rand, asa cum am spus mai sus, slujbe zilnice tinea dupa ce au inceput sa vina pelerinii, atunci se lasase de obiceiul fumatului. In al doilea rand, nu ai luat in considerare faptul ca in acele timpuri nu se stia ca fumatul este nociv, dimpotriva, era considerat un lucru benefic pentru sanatate (reduce tensiunea). Reclamele din perioada interbelica asa descriau fumatul, fiind din plante era un lucru bun. Vedem ca si sfantul spune ca fumatul nu are niciun rost, azi se stie ca e nociv, nu doar ca nu are niciun rost. Abia dupa al doilea razboi mondial a fost considerat ceva nociv. Atunci era considerat cam la fel cu un ceai de tei, sfantul si-a dat seama ca e ceva gresit (desi spune ca nu fuma constant).
P.S. Am citit si unele lucruri mai neobisnuite pe care le facea sfantul. Se pare ca citea la sljba si nume de persoane necrestine. Mai e o relatare,
https://ioandekronstadt.wordpress.com/viata/6/ "Intr-o zi a venit la biserică o tătară. âCrezi în Dumnezeu?â, a întrebat-o părintele loan. âDaâ, a răspuns ea. âBine, îngenunchează și roagă-te Dumnezeului tău și eu mă voi ruga Dumnezeului meu.â Și Dum*nezeu a împlinit rugăciunea femeii." Poate sfantul avea si unele conceptii gresite (sau poate a facut-o din alte motive), nu trebuie sa luam de bun tot ce a spus sau facut un sfant, pentur ca nu e infailibil. Infailibila este Biserica.