![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
ce reprezinta persoana lui Iisus Hristos pentru voi?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Hristos lucreaza si prin sfintii Lui! Înainte de toate trebuie specificat că fiecare om de pe lumea asta nu se poate mântui decât prin IIsus Hristos.Aici lucrurile sunt limpezi: Ioan 14.6 "Eu sunt Calea, Adevărul și Viața. Nimeni nu vine la Tatăl Meu decât prin Mine." Luca 11.23 "Cel ce nu este cu Mine este împotriva Mea; și cel ce nu adună cu Mine risipește." 1 Timotei 2.5 "unul este și Mijlocitorul între Dumnezeu și oameni: omul Hristos Iisus," Să vedem și: Fapte 3.6 "Iar Petru a zis: Argint și aur nu am; dar ce am, aceea îți dau. În numele lui Iisus Hristos Nazarineanul, scoală-te și umblă!" A făcut sf Petru minuni prin forțe proprii? Firește că nu, desi spune: "ce am iti dau". Tot prin Hristos lucrează și sfinții. Fapte 16.18 "Iar Pavel mâniindu-se și întorcându-se, a zis duhului: În numele lui Iisus Hristos îți poruncesc să ieși din ea. Și în acel ceas a ieșit." Fac sfinții minuni prin puterea lor ? Nu, ci tot prin Hristos au și ei puterea de a face minuni! Și trebuie stiut că la ortodocsi NU este vorba de o adorare a sfintilor, adică de o adorare a creatiei lui Dumnezeu, ci de cinstirea lor. (Rugaciunile dedicate sfintilor ocupă un loc mic in cadrul unei slujbe). "Pentru că Dumnezeu cinstește pe cei ce Il cinstesc". (1 Samuel 2:30), Diferența dintre un sfânt și un "mântuit" neoprotestant este aceea că sfinții pe toată durata vieții lor au fost oameni umili, deosebit de smeriți, care se considerau cei mai mari pacatosi, unii dintre ei nu ieșit in evidenta cu nimic in timpul vietii, desi aveau o traire duhovniceasca deplină, si multi dintre ei au inceput sa faca minuni dupa ce au murit. Despre cinstirea sfintilor: Psalmi 15.3 (16.3 -biblia Cornilescu) “Prin sfinții care sunt pe pământul Lui minunată a făcut Domnul toată voia întru ei” Psalmi 88.6 (89.6-biblia Cornilescu) “Lăuda-vor cerurile minunile Tale, Doamne și adevărul Tău, în adunarea sfinților” Efeseni 1.15 “Drept aceea, și eu auzind de credința voastră în Domnul Iisus și dragostea pe care o aveti catre toti sfintii” De asemenea, în Vechiul Testament este scris: Iov, robul Meu, se va ruga pentru voi, că de n-aș fi primit eu fața lui și de n-ar fi pentru el, v-aș fi pierdut pe voi, pentru că nu ați grăit adevărat asupra robului meu, Iov (Iov 42, 8). Că sfinții intervin pentru oameni și după moartea lor o spune clar Biblia: Apoc.6. 9-10 "sufletele celor înjunghiați pentru cuvântul lui Dumnezeu și pentru mărturia pe care au dat-o strigau cu glas mare și ziceau: Până când, Stăpâne sfinte și adevărate, nu vei judeca și nu vei răzbuna sângele nostru, față de cei ce locuiesc pe pământ?" Apoc.8.3 “Și a venit un alt înger și a stat la altar, având cădelniță de aur, și i s-a dat lui tămâie multă, ca s-o aducă împreună cu rugăciunile tuturor sfinților, pe altarul de aur dinaintea tronului, Și fumul tămâiei s-a suit, din mâna îngerului, înaintea lui Dumnezeu, împreună cu rugăciunile sfinților. ”. Iuda 1.3 "am nevoie să vă scriu și să vă îndemn ca să luptați pentru credința dată sfinților, odată pentru totdeauna." Apostol Pavel scrie efesenilor: Deci, dar, nu mai sunteți străini și locuitori vremelnici, ci sunteți împreună cetățeni cu sfinții și casnici ai lui Dumnezeu (Ef. 2, 19). Așadar, ca pe niște prieteni ai lui Dumnezeu și casnici ai Lui îi cinstim (venerăm) pe sfinți. Încă mai știm că sfinții sunt preaslăviți de Dumnezeu în Ceruri (Luca 20, 36). Sfinții vor judeca lumea (I Cor. 6, 2; Matei 19, 28; Evrei 12, 22–23). Sfinții, încă pe pământ fiind, aveau darul proorociei (III Regi 14, 1–17; proorocia lui Elisei asupra lui Ghiezi, 4 Regi 5, 25–27). Sfinții, încă în viața aceasta fiind, se rugau lui Dumnezeu pentru oameni. Astfel, Avraam s-a rugat pentru Abimelec (Fac. 20, 7); Moise s-a rugat lui Dumnezeu pentru popor ș.a. Ce spune sfânta fecioară Maria imediat după Buna Vestire? Luca 1.48 “iată, de acum mă vor ferici toate generațiile”. De asemenea, în Vechiul Testament este scris: "Iov, robul Meu, se va ruga pentru voi, că de n-aș fi primit eu fața lui și de n-ar fi pentru el, v-aș fi pierdut pe voi, pentru că nu ați grăit adevărat asupra robului meu, Iov "(Iov 42, 8). O minune săvârștiă de moaștele unui sfânt: 4 Regi 13.21 sau (2 Reg biblia sectanților) "Dar iată, odată, când îngropau un mort, s-a întâmplat ca cei ce-l îngropau să vadă una din aceste cete și, speriindu-se, au aruncat mortul în mormântul lui Elisei. Căzând acela, s-a atins de oasele lui Elisei și a înviat și s-a sculat pe picioarele sale."
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Acum, mai e o falsă problemă pe care sectanții o ridică frecvent, prin proasta interpretare a unor versete:
"Scriptura ne arată că sfinții și îngerii resping închinarea față de ei, "Și când a fost să intre Petru, Corneliu ieșindu-i înainte, a căzut la picioarele lui și i s-a închinat. Dar Petru l-a ridicat și i-a zis: Scoală-te, că și eu sunt om (Fapte 10, 25–26). Iar despre Pavel și Barnava: Iar preotul lui Zeus, al cărui templu era înaintea cetății, aducând la porți tauri și cununi, voia să le aducă jertfă împreună cu mulțimile. Și auzind Apostolii Pavel și Varnava, și-au rupt veșmintele, au sărit în mulțime și au strigat: O, bărbaților, de ce faceți acestea? Doar și noi suntem oameni, asemenea pătimitori ca voi"… (Fapte 14, 13–15). Asemenea se întâmplă și cu îngerii, cum este de pildă îngerul care i-a făcut Apostolului Ioan descoperirile din Apocalipsă: Și am căzut înaintea picioarelor lui, ca să mă închin lui. Și el mi-a zis: Vezi să nu faci aceasta! Sunt împreună-slujitor cu tine și cu frații tăi, care au mărturia lui Iisus. Lui Dumnezeu închină-te, căci mărturia lui Iisus este duhul proorociei (Apoc. 19, 10). Asta spun ei. Acum să vedem care e adevărul: În Faptele Apostolilor, (10, 25–26), Apostolul Petru respinge închinarea ce i-a adus-o Corneliu, sub cuvânt că el este om, deoarece Corneliu îl socotise că este mai mult ca om, adică zeu. Sutașul roman era familiarizat cu noțiunea de zei, ca unul ce fusese păgân. Deci, socotind pe Petru ca pe un trimis al lui Dumnezeu, el era foarte înclinat a-l socoti ca zeu, sau în cel mai rău caz ca pe un om superior celorlalți oameni sau semizeu, căruia i se cuvenea nu venerare, ci adorare, ca zeilor, ceea ce Petru a refuzat să i se aducă. În citatul din Faptele Apostolilor (14, 13–15), Pavel și Varnava resping închinarea ce li s-a adus, pentru același motiv ca și mai sus, căci erau socotiți ca zei și li s-a adus adorare, nu venerare. Contextul ne spune clar că locuitorii pământului din Listra, uimiți de minunea vindecării ologului din naștere de către Pavel, în văzul tuturor au strigat: Zeii, luând asemănare omenească, s-au pogorât la noi. Și ziceau de Varnava că este Zeus, iar de Pavel că este Hermes, de vreme ce era «purtătorul cuvântului; (Fapte 14, 8–12). Astfel, este lesne de înțeles refuzul apostolilor de a fi adorați ca niște zei, de vreme ce ei tocmai împotriva zeilor predicau întoarcerea la Unicul Dumnezeu (Fapte 14, 15–17). Și vorbind acestea, de abia au domolit mulțimile ca să nu le aducă jertfe (Fapte 14, 18), se spune în continuare. În al treilea citat (Apoc. 19, 10), îngerul descoperitor al vedeniilor apocaliptice respinge închinarea ce i-a adus-o Apostolul și Evanghelistul Ioan. Respingerea este motivată: Sunt împreună-slujitor cu tine…, adică sunt egal cu tine, ca slujitor al lui Dumnezeu, cum ești și tu, deci suntem în raporturi de egalitate și nu se cuvine să primesc de la tine închinare, mai cu seamă că și tu ești aici, nu în trup, ci în (Apoc. 1, 10), adică în stare îngerească; și în plus, și tu ca mine ești în duhul proorociei care constă în a mărturisi pe Iisus. Al doilea motiv al refuzului este exprimat în cuvintele:;Lui Dumnezeu te închină;. Dumnezeu era de față și îngerul descoperitor I-ar fi adus o jignire dacă ar fi primit pentru sine, chiar în fața lui Dumnezeu, închinare de la Ioan. Chiar și între oameni este jignitor a respecta prea mult pe un înalt slujitor al unui conducător de țară, când acel conducător este de fața. Totdeauna, toată atenția și toată cinstea se îndreaptă către cel ce este mai marele tuturor, atunci când el este prezent. Dar aceasta nu înseamnă că cei din jurul lui nu ar fi și oameni de cinste. În citatul din urmă (Apoc. 22, 8–9), de asemenea, îngerul exprimă chiar mai limpede decât în citatul dintâi, egalitatea sa cu Apostolul Ioan și necuviința ce ar face-o primindu-i închinarea. Astfel, în toate citatele de mai sus, invocate de sectari, în motivarea învățăturilor lor greșite, refuzul sfinților și al îngerilor de a li se aduce închinare, își are explicație proprie și particulară: Apostolii Petru, Pavel și Varnava au refuzat a li se aduce adorarea ca unor zei, iar nu cinstirea sau venerarea pe care sfinții o primesc. Iar îngerul descoperitor a respins închinarea lui Ioan, pentru egalitatea pe care o avea cu el, ca împreună-slujitor al lui Dumnezeu. Însă în ce privește cinstirea și venerarea pe care oamenii o aduc sfinților și îngerilor lui Dumnezeu, acestea sunt primite de ei, după cum se poate vedea, în diferite locuri ale dumnezeieștii Scripturi. Un prim exemplu se poate vedea atunci când al treilea căpitan trimis de împăratul Ohozia, cu cei cincizeci de oameni ai lui, a îngenunchiat înaintea lui Ilie și s-a rugat lui și a grăit către el și a zis: Omule al lui Dumnezeu, caută cu ochi milostivi la sufletul meu și la sufletele robilor tăi, acestor cincizeci (IV Regi 1, 13). Și iarăși: …feciorii proorocilor cei din Ierihon… au venit înaintea lui Elisei și s-au închinat lui până la pământ (IV Regi 2, 15 sau 2 Imp Biblia sectantilor). Și iarăși: Atunci împăratul Nabucodonosor a căzut pe fața sa și s-a închinat lui Daniel (Daniel 2, 46). Și iarăși, vedem că Balaam plecându-se cu fața sa, s-a închinat… îngerului Domnului (Num. 22, 31). Iarăși vedem că îngerul Domnului a primit închinare de la Iosua, care a căzut cu fața la pământ și i s-a închinat (Iosua 5, 14–15). Îngerii au primit închinare de la Lot (Fac. 19, 1). Îngerul Domnului a primit închinare de la Manoe și femeia lui, care i s-a închinat lui până la pământ, iar îngerul Domnului s-a înălțat cu para focului de pe jertfelnic (Jud. 13, 18–21). Îngerul Domnului a primit închinare de la David și de la bătrânii poporului (I Cronici 21, 16–18). Îngerul Domnului a primit închinare de la Daniel proorocul (Daniel 8, 18; 10, 9–15)
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#4
|
|||
|
|||
![]()
sunt curios sa vad ce hristologie au adventistii astia, ca sa-mi fac o ultima parere despre ei;
|
#5
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Dar, intr-un fel aveti dreptate. Orice inchinare decat cea in fata lui Dumnezeu, este de origine pagana. Citat:
Citat:
"M-am aruncat la picioarele ingerului care mi le arata, ca sa ma inchin lui. Dar el mi-a zis:"Fereste-te sa faci una ca aceasta! Eu sunt impreuna slujitor cu tine, cu fratii tai, proorocii, si cu cei ce pazesc cuvintele din cartea aceasta. Inchina-te lui Dumnezeu."(Apocalipsa 22:8,9). Daca nu va numarati printre cei ce "pazesc cuvintele din cartea aceasta", aveti liber sa va inchinati la ingeri (ca tot acolo ajungeti). Citat:
Daca tot sunteti indragostiti de Vechiul Testament (ca sa folosesc o exprimare draga dvs), de ce nu respectati si procedura uciderii cu pietre? Probabil imi veti raspunde: "ai rabdare; vine si vremea aceea ereticule, sectare". |
#6
|
|||
|
|||
![]()
din moment ce sf Apostol Pavel vorbea shi cerea creshtinilor ca sa nu va luatzi dupa cei ce va judeca pentru sambete, rezulta clar ca nu mai tzineau creshtinii sambetele cele vechi ci sfanta Duminica, mi se pare absolut elementar, caci daca cineva ar tzine sambetele cele vechi atunci pentru ce sa mai fie judecat pentru ele? Dar fireshte ca multzi dintre creshtinii iudei sau cei cercuitzi in carne poate ca o mai tzineau shi sambata din pretzuire pentru Legea shi Proorocii, dar foshtii pagani, neamurile nu aveau de ce sa o tzina, shi de aceea nici nu li se mai cere lor a fi tzinuta ci li se cere lor a fi "urmatori ai Mei"... deci sf Pavel ii invatza doar noua lege a Harului... a sfintzirii prin Har shi nadejdea cea noua, a omului nou care este Hristos in Duhul Sfant... dar asta nu inseamna ca a desfintzat legea sau proorocii... dar a aratat ca astea sunt nimic, gunoi, o umbra, un intuneric daca sunt urmate doar alea fara nadejdea cea noua intru Domnul Iisus Hristos... ca duc la mandrie shi greshita osebire... la fariseism shi neascultare... la cadere shi distrugere... asha cum au shi demonstrat cei tari la cerbice atunci cand au ucis pe Shtefan... shi mereu, mereu, mereu pe sfintzi shi pe prooroci... cum au distrus mereu bisericile din loc in loc, bisericile din sfintzi, din sfintzii sfintei Treimi.
Last edited by vsovi; 06.10.2009 at 10:19:37. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez | Savonarola | Sfinti Parinti (Patrologie) | 15 | 20.07.2013 13:28:48 |
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. | AdrianAamz | Din Vechiul Testament | 9 | 08.02.2011 10:02:02 |
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei | tigerAvalo9 | Generalitati | 34 | 02.12.2010 15:37:16 |
Despre ziua de sabat a adventistilor | Iustin32 | Secte si culte | 747 | 04.06.2009 15:32:12 |
|