Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Botezul
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 18.01.2010, 19:02:34
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Prima societate comunista a fost infiintata de Dumnezeu Iisus Hristos cand vietuia cu Sfintii Apostoli.Dumnezeu Iisus Hristos este insa Dumnezeu intrupat.

Prima societate comunista infiintata de oameni inspirati de Duhul Sfant a fost infiintata de Dumnezeu prin Sfintii Apostoli si aceea era cand toti crestinii aveau proprietatile in comun de obste.

Pana nu s-a pogorat Duhul Sfant peste Sfintii Apostoli niciun om obisnuit pe pamant nu stia sa infiinteze asemenea oranduire sociala minunata si preabuna pentru oameni.Dumnezeu Iisus Hristos cu Sfintii Apostoli asa viata dusesera ca aveau o singura punga,viata de obste,mancau impreuna si stateau impreuna precum fratii.Dar Dumnezeu Iisus Hristos este Dumnezeu intrupat iar nu om obisnuit.
Acest tip de vietuire e darul preabunului Dumnezeu pentru omenire,de vrea sa il primeasca.
A se vedea la Faptele Sfintilor Apostoli:
"38.Iar Petru a zis către ei: Pocăiți-vă și să se boteze fiecare dintre voi în numele lui Iisus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre, și veți primi darul Duhului Sfânt.
39.Căci vouă este dată făgăduința și copiilor voștri și tuturor celor de departe, pe oricâți îi va chema Domnul Dumnezeul nostru.
40.Și cu alte mai multe vorbe mărturisea și-i îndemna, zicând: Mântuiți-vă de acest neam viclean.
41.Deci cei ce au primit cuvântul lui s-au botezat și în ziua aceea s-au adăugat ca la trei mii de suflete.
42.Și stăruiau în învățătura apostolilor și în împărtășire, în frângerea pâinii și în rugăciuni.
43.Și tot sufletul era cuprins de teamă, căci multe minuni și semne se făceau în Ierusalim prin apostoli, și mare frică îi stăpânea pe toți.
44.Iar toți cei ce credeau erau laolaltă și aveau toate de obște.
45.Și își vindeau bunurile și averile și le împărțeau tuturor, după cum avea nevoie fiecare. "

Vazand mai apoi preabunul Dumnezeu si Sfintii Parinti ca ravna crestinilor a slabit si nu mai puteau duce toti aceasta vietuire ingereasca pe Pamant,sa fie pe Pamant precum in Cer atunci s-a dat voie la vietuirea in particular la cei care nu putea duce vietuirea de obste.Adica sa aibe fiecare casa lui si proprietatile lui.
Dar la Sfintele Manastiri cu viata de obste s-a pastrat aceata minunata oranduire,care e Imparatia cerurilor pe Pamant.
Insa credinciosii trebuie sa vina la Sfanta Rugaciune in comun la Sfanta Biserica.Si credinciosi trebuie sa dea mila dupa cat are fiecare bunavoire.

Daca pe vremea lui Stalin au inselat duhurile rele pe unii si au asasinat duhurile rele atatia oameni nu asa au fost in toate regimurile comuniste.
Pe vremea dlui Ceausescu s-a dat o masura in 1966 prin care s-au interzis avorturile aproape total.
(e vorba de masura 770/1966).
Mai apoi in 1985 s-au interzis si mai restrictiv avorturile iar mamele cu 10 copii si mai mult erau premiate asa cum si trebuie sa fie.
Daca unii au prigonit Biserica Ortodoxa pe vremea dlui Ceasescu (desi foarte putin) de unde stiu eu ca dl Ceausescu e de vina?
Da in Serbia regimul comunist a avut mai multi presedinti.
Oare s-au facut pe vremea tuturor presedintilor Serbiei nu stiu cate sute de mii de crime?
Eu nu cred.

De unde stii fratia ta mai frate de iti zici orthodoxherald ca judecata fratiei tale coincide cu cea a lui Dumnezeu Iisus Hristos?
Doar parintele Serafim Rose recunostea BO Rusa,la fel parintele Sofronie Saharov si nu aud de vreun monah din Sfantul Munte care sa nu recunoasca aceasta Sfanta Biserica.

Last edited by mihailt; 18.01.2010 at 19:04:36.
  #2  
Vechi 18.01.2010, 21:30:04
Antoni0's Avatar
Antoni0 Antoni0 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.09.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 693
Implicit

Referitor la Sfantul Mitropolit Filaret:

I should also like to note the following. The Catacomb Church in Russia relates to the Church Abroad with love and total confidence. However, one thing is incomprehensible to the Catacomb Christians: they can't understand why our Church, which realizes beyond a doubt that the Soviet hierarchy has betrayed Christ and is no longer a bearer of grace, nevertheless receives clergy of the Soviet church in their existing orders, not re-ordaining them, as ones already having grace. For the clergy and flock receive grace from the hierarchy, and if it [the hierarchy] has betrayed the Truth and deprived itself of grace, from where then does the clergy have grace? It is along these lines that the Catacomb Christians pose the question.

The answer to this is simple. The Church has the authority in certain cases to employ the principle of economia condescension. The hierarch Saint Basil the Great said that, in order not to drive many away from the Church, it is necessary sometimes to permit condescension and not apply the church canons in all their severity. When our Church accepted Roman Catholic clergy in their orders, without ordaining them, she acted according to this principle. And Metropolitan Anthony [Khrapovitsky], elucidating this issue, pointed out that the outward form successive ordination from Apostolic times that the Roman Catholics do have; whereas the grace, which the Roman Catholic church has lost, is received by those uniting [themselves to the Church] from the plenitude of grace present in the Orthodox Church, at the very moment of their joining. The form is filled with content, said Vladyka Anthony.

In precisely the same manner, in receiving the Soviet clergy, we apply the principle of economia. And we receive the clergymen from Moscow not as ones possessing grace, but as ones receiving it by the very act of union. But to recognize the church of the evil-doers as the bearer and repository of grace, that we cannot do, of course. For outside of Orthodoxy there is no grace; and the Soviet church has deprived itself of grace.


http://blessedphilaret.blogspot.com/

Si Serafim Rose:

Pe de altă parte, a fost ținută de la a cădea în extremismul „cel de-a dreapta” (cum ar fi declarația că Tainele Patriarhiei Moscovei sunt fără de har) de către conștientizarea profundă a faptului că Biserica Serghianistă din Rusia nu este liberă; cineva, desigur, poate să nu aibă nici o comuniune cu un astfel de trup, dominat de atei, dar definirea cu exactitate a situației ei este cel mai bine să fie lăsată unui sinod liber al Bisericii Ruse, din viitor.

http://www.danionvasile.ro/blog/2009...-imparateasca/


Retoric ma intreb, de partea cui se afla Adevarul?

Last edited by Antoni0; 18.01.2010 at 21:32:11.
  #3  
Vechi 18.01.2010, 22:21:13
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Este foarte clar ca BO Rusa e Biserica in care lucreaza Dumnezeu ca doar e in comuniune cu BO a Ierusalimului unde preabunul Dumnezeu pogoara Sfanta Lumina in fiecare an la rugaciunea patriarhului crestin ortodox de acolo.
Eu scriu sa nu se tulbure credinciosii care fac parte din BOR sau BO Rusa sa creada cumva ca in Bisericile din care fac ei parte nu lucreaza preabunul Dumnezeu.
(desi nu cred ca vreunul de aci se tulbura).
Iata aci relatat de la Sfantul Iosif Isihastul si ce i-a descoperit preabunul Dumnezeu in legatura cu validatea Sfintelor Taine ale celor care tin calendarul nou:
http://www.razbointrucuvant.ro/2009/...si-calendarul/
  #4  
Vechi 18.01.2010, 23:03:37
Antoni0's Avatar
Antoni0 Antoni0 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.09.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 693
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
Este foarte clar ca BO Rusa e Biserica in care lucreaza Dumnezeu ca doar e in comuniune cu BO a Ierusalimului unde preabunul Dumnezeu pogoara Sfanta Lumina in fiecare an la rugaciunea patriarhului crestin ortodox de acolo.
Eu scriu sa nu se tulbure credinciosii care fac parte din BOR sau BO Rusa sa creada cumva ca in Bisericile din care fac ei parte nu lucreaza preabunul Dumnezeu.
(desi nu cred ca vreunul de aci se tulbura).
Iata aci relatat de la Sfantul Iosif Isihastul si ce i-a descoperit preabunul Dumnezeu in legatura cu validatea Sfintelor Taine ale celor care tin calendarul nou:
http://www.razbointrucuvant.ro/2009/...si-calendarul/
Uite:

Dar și părintele Efrem Katunakiotul, când s-a rugat pentru aceeași problemă, a fost înștiințat de o voce puternică, care i-a spus:

În persoana lui Hrisostom al Florinei ai renegat toată Biserica”.

În chip asemănă*tor, puțin mai târziu, Starețul Iosif a auzit în timp ce se ruga o voce dumnezeiască, zicându-i:

Biserica se află la Patriarhia Ecumenică, la Constantinopol”.

Astfel, au înțeles că lucrurile nu stă*teau așa cum spuneau vechii calendariști și că Tainele celor de pe stilul nou sunt valide. Atunci au hotărât să-i ceară mitropolitului Florinei iertare în scris. Starețul a scris o scrisoare în care a cerut iertare și pe care a semnat-o el împreună cu obștea sa, pre*cum și obștea părintelui Nichifor. Kalatzis însă a voit a adăuga încă ceva la sfârșit, și anume cuvintele:

„Pe voi vă considerăm a fi Biserică Ortodoxă…”.



Defapt Biserica se afla sub omoforul Episcopului Hristosom de Florina. Parintele Iosif a fost mai intai mateit si dupa florinit. Manipulare peste manipulare! La fel au facut si cu Sfantul Ioan Iacob...


Totusi, sa aratam si partea cealalta:

În această atmosferă, între anii ’50 și ’60, numeroși părinți au părăsit mișcarea ziloților și s-au alăturat comemoratorilor în timp ce stăruiau în păstrarea vechiului calendar. La acea vreme au fost multe apeluri făcute de clerul Bisericii oficiale pentru întoarcerea la calendarul tradițional și era o mare speranță că aceasta era posibilă. Printre cei ce au părăsit mișcarea ziloților a fost și sinodia părintelui Iosif. În acel timp, sinodia nu avea preoți, iar doi membri – părintele Haralambie și Efrem – au fost hirotoniți de episcopul Ierotei care trăia ca sihastru în Schitul Sf. Ana și era unul din cei ce respectau calendarul tradițional și nu a fost un comemorator niciodată. Cu toate că părintele Iosif a părăsit mișcarea ziloților, el nu a prăznuit niciodată vreo sărbătoare după calendarul papal. Aceasta nu a fost foarte dificil, deoarece după 1939 nu a părăsit niciodată Sf. Munte și nici nu a îngăduit ca vreunul din sinodia sa să meargă în afara Sf. Munte. Din acel an, obștea a locuit în Noul Schit (Nea Skiti) al Mănăstirii Sf. Pavel și a continuat să-și urmeze tipicul său isihast. Părăsind mișcarea ziloților, părintele Iosif nu a urmat niciodată calendarul papal gregorian și nici nu a încetat să afirme că acesta a fost introdus și impus necanonic credincioșilor. Niciodată nu a spus, scris sau sfătuit pe fiii săi duhovnicești din afara Sf. Munte, că schimbarea calendarului ar fi fără consecințe și că urmarea noului calendar este fără importanță. Mulți dintre ucenicii săi au continuat să fie ziloți, ca maica Eupraxia din Tesalonic și grupul din Volos, care mai târziu au devenit Mănăstirea Maica Domnului Odighitria, de asemenea și părintele Ioan Vlahul, care a trăit în prima chilie ascetică a părintelui Iosif la Sf. Vasile, Sf. Munte. Nici una dintre maicile fostei mănăstiri înființate de părinte și care a fost desființată prin persecuțiile nou calendariștilor și datorită problemelor interne, nu a încetat să fie o adevărată creștină ortodoxă. Toate au trecut la Domnul respectând calendarul tradițional și refuzând comuniunea cu inovatorii. Niciodată părintele nu le-a scris să-i părăsească pe vechi calendariști sau că mântuirea lor ar fi primejduită prin rămânerea cu Adevărații Creștini Ortodocși, ceea ce ucenicii lui predică astăzi. Trebuie de asemenea notat că atât timp cât a trăit, părintele nu a permis celor doi preoți ai obștii sale să liturghisească în catoliconul schitului din cauză că se întâmpla adesea ca preoți din afara Sf. Munte care țineau noul calendar să vină, în special pentru sărbătoarea Nașterii Maicii Domnului și să liturghisească împreună cu călugării. Deci părintele Iosif nu numai că a refuzat să se roage cu preoții nou calendariști, dar nici nu a permis obștii sale să facă aceasta. Este important de menționat că chiar după trecerea sa la cele veșnice, în 1959, sinodia sa a continuat să refuze coliturghisirea cu preoții nou calendariști care vizitau Nea Skiti, până la plecarea lor din schit. Dar chiar și după plecarea lor la Provata și Kareya, ei nu au coliturghisit sau comemorat cu inovatorii până când nu au preluat stăreția la mănăstirile Filoteu, Dionisiu și mai târziu la Xeropotamu și Vatoped.

http://traditiaortodoxa.wordpress.co...-calendarului/
  #5  
Vechi 18.01.2010, 23:38:17
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Fratilor !(daca om mai fi frati,cu atatea tipuri de ortodoxii)
Habar nu aveam ca ortodoxia e asa complicata.Vad ca exista calendaristi ,stilisti ,o multime de curente,miscari,patriarhate si sinoade.
Ma iertati daca mai ieri va faceam pe voi certareti.De fapt vad ca in Ortodoxie e o mare zbatere si cearta.
O intrebare simpla?Sunt multe asemenea focare de conflict?Sau sunt doar 2..3 ,si tot repetandu-le par asa multe?
Daca cineva are rabdare sa explice in cateva cuvinte,care este sursa si miza principalelor conflicte,cred ca ar ajuta si sa se mai limpezeasca ideiile,si s-ar mai lumina si astia naivi ca mine. Eu sunt socat,sincer.
  #6  
Vechi 18.01.2010, 23:48:32
Antoni0's Avatar
Antoni0 Antoni0 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.09.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 693
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Fratilor !(daca om mai fi frati,cu atatea tipuri de ortodoxii)
Habar nu aveam ca ortodoxia e asa complicata.Vad ca exista calendaristi ,stilisti ,o multime de curente,miscari,patriarhate si sinoade.
Ma iertati daca mai ieri va faceam pe voi certareti.De fapt vad ca in Ortodoxie e o mare zbatere si cearta.
O intrebare simpla?Sunt multe asemenea focare de conflict?Sau sunt doar 2..3 ,si tot repetandu-le par asa multe?
Daca cineva are rabdare sa explice in cateva cuvinte,care este sursa si miza principalelor conflicte,cred ca ar ajuta si sa se mai limpezeasca ideiile,si s-ar mai lumina si astia naivi ca mine. Eu sunt socat,sincer.
Vezi ce a adus schimbarea calendarului! Dezbinare intre frati! Ortodocsii au vrut si vreau sa pastreze Sfanta Traditie nestirbita, inovatorii nu. Mai pune si patimele omenesti si ai rezolvat totul!

De ce crezi ca multi aghioriti au devenit comemorationisti? Au vazut ca saracii ziloti se certau intre ei si pentru a avea pace au ales alta cale. Dar abia dupa au inteles ca martusirea zilotilor este ORTODOXA, PATRISTICA, ADEVARATA si aceste dezbinari sunt rodul patimilor omenesti! In timp ce PE face jocul satanei, schimba Sfanta Traditie cum vrea, ridicand anateme si facand pacte cu ereticii, zilotii au fost si ei cuprinsi de pacatele omenesti ca mandria, s.a.m.d.

Dar sa nu uitam ca sunt si ei oameni!

Orice pacat si orice hula vor fi iertate oamenilor, dar pacatul impotriva Duhului Sfant nu va fi iertat”(Matei XII,31).

Acum citeste din nou ce a scris Parintele Cleopa referitor la calendar! Ce departe este Adevarul!
  #7  
Vechi 18.01.2010, 23:39:59
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

"
Însă atunci când a declarat că Tainele celor de pe stilul nou sunt valide, vechii calendariști s-au despărțit în două tabere vrăjmașe: cei moderați, care îl urmau pe Hrisostom al Florinei, și cei extremiști, care îl urmau pe Matei Karpathakis și susțineau că Tainele Bisericii oficiale sunt nevalide. Între cele două tabere exista destulă vrăjmășie. Desigur, zelotiștii aruncau asupra lui Hrisostom al Florinei nu puține anateme și blesteme.
Într-o zi, părintele Vartolomeu, care era un ieromonah din tabăra lui Hrisostom al Florinei, l-a vizitat pe Stareț (Gheron Iosif) și a voit să discute cu el problema calendarului. Însă Starețul, care era omul păcii și al rugăciunii, nu voia aceasta și de aceea i-a spus:
„Renunță la discuția asta, căci vom spune cuvinte grele și ne vom mâhni”.
Celălalt însă insista și începuse să spună cele ale sale despre calendar. Și așa cum se așteptase Starețul, s-a și petrecut. Și-a pierdut pacea și a rostit cuvinte tăioase împotriva lor.
Apoi, când a mers la chilia sa ca să se liniștească, simțea ca și cum ar fi pierdut puțin Harul și îi venea greu să se războiască împotriva demonilor. Experimentat în cele duhovnicești cum era, a înțeles că ceva nu mergea bine. Atunci s-a întors cu stăruință la scăparea sa cea dintotdeauna, rugăciunea. S-a nevoit cu lacrimi, durere și cu smerenie adâncă pentru a primi răspuns. S-a luptat timp de mai multe ceasuri în rugăciune și după ce a simțit la sfârșit puțină pace, a mers să se odihnească. În somn i-a arătat Dumnezeu următorul vis, așa cum ne-a povestit el însuși:
Se făcea că mă aflam pe o fâșie a Sfântului Munte intrată în mare si care era amenințată să fie scufundată de valuri. Mă întrebam cum de am ajuns în acel loc atât de primejdios și cugetam înfricoșat că de vreme ce acea fâșie se desprinsese de Munte și se clătina de valuri, peste puțin avea să se scufunde, iar eu să mă înec, deoarece valurile începuseră deja să acopere stânca. Lângă mine însă vedeam Muntele uriaș, Athonul, ce spărgea orice val al mării.Atunci cugetam în sinea mea ca de îndată ce se va apropia stânca de Munte, să sar pe acesta, după care nu aveam de ce să mă mai tem. Și astfel, cu primul prilej ce s-a ivit, am sărit pe pământul tare al Muntelui. Și într-adevăr, peste puțin stânca cea mică a fost înghițită de mare, iar eu am spus ușurat: «Slavă Ție, Dumnezeule!». Și îndată m-am trezit”.
Când s-a trezit a înțeles tâlcuirea visului și de atunci a început a tăgădui corectitudinea poziției sale de mai înainte.
Dar și părintele Efrem Katunakiotul, când s-a rugat pentru aceeași problemă, a fost înștiințat de o voce puternică, care i-a spus:
„În persoana lui Hrisostom al Florinei ai renegat toată Biserica”.
În chip asemănător, puțin mai târziu, Starețul Iosif a auzit în timp ce se ruga o voce dumnezeiască, zicându-i:
„Biserica se află la Patriarhia Ecumenică, la Constantinopol”.
Astfel, au înțeles că lucrurile nu stăteau așa cum spuneau vechii calendariști și că Tainele celor de pe stilul nou sunt valide. Atunci au hotărât să-i ceară mitropolitului Florinei iertare în scris. Starețul a scris o scrisoare în care a cerut iertare și pe care a semnat-o el împreună cu obștea sa, precum și obștea părintelui Nichifor. Kalatzis însă a voit a adăuga încă ceva la sfârșit, și anume cuvintele:
„Pe voi vă considerăm a fi Biserică Ortodoxă…”.
Astfel, au semnat și acel adaos, după care i-au dat scrisoarea, căci acesta avea să iasă afară din Sfântul Munte, ca să o dea în mâinile mitropolitului Florinei. Iar acesta le-a răspuns apoi că i-a iertat. De atunci Starețul Iosif împreună cu obștea sa a preferat starea moderată a floriniștilor. [...]"
Este vorba de faptul ca la vechii calendaristi existau doua tabere:
-una care sustinea ca la BO Greaca care tine calendarul indreptat Dumnezeu nu lucreaza -cei care urmau lui Matei Karpathakis.
-una care sustinea ca la cei care se afla pe calendarul nou Dumnezeu lucreaza - acestia fiind cei care tineau cu episcopul Hrisostom al Florinei

Cei care erau de parerea episcopului Hrisostom al Florinei ziceau initial ca fac parte in continuare din BO Greaca si ca miscarea lor este numai una de protest.
"Astfel, prin enciclica sa oficială Hrisostom (episcopul Florinei) a declarat că maica vechilor calendariști era Biserica Greciei și că de acolo primeau Harul și că poziția lor era una de protest."
"Însă atunci când a declarat că Tainele celor de pe stilul nou sunt valide, vechii calendariști s-au despărțit în două tabere vrăjmașe: cei moderați, care îl urmau pe Hrisostom al Florinei, și cei extremiști, care îl urmau pe Matei Karpathakis și susțineau că Tainele Bisericii oficiale sunt nevalide. Între cele două tabere exista destulă vrăjmășie. Desigur, zelotiștii aruncau asupra lui Hrisostom al Florinei nu puține anateme și blesteme."


"


Mai apoi au inceput sa zica si ei ca Dumnezeu nu lucreaza in BO Greaca care tine calendarul indreptat si atunci Sfantul Iosif Isihastul a primit aceasta vedenie:
"
În timp ce se ruga a văzut o biserică frumoasă ce avea o poartă mică si prin care ieseau cu totii. În curtea ei însă se certau doi credinciosi si strigau unul la celălalt:
- Eu sunt cel corect!
- Eu sunt mai corect! striga al doilea.
- Eu sunt Biserica! striga al treilea.
Si ne explica Staretul:
- Aceasta arată că se certau, dar apartineau Celei Una Sfântă si Apostolească Biserică. Aveau aceeasi dogmă si acelasi Har, dar nu aveau libertate a Duhului si sfintire si pentru aceasta se certau. Cum pot eu acum să spun că Biserica Greciei este rău-slăvitoare si că nu are Harul lui Dumnezeu? Să o numesc rău-slăvitoare doar pentru faptul că ține noul calendar?! Si să spun că episcopul este osândit? Tin calendarul vechi, dar nu cuget cum cugetă zelotistii."


Legatura cu BO Rusa este aceea ca BO Greaca care tinea calendarul indreptat era in comuniune liturgica cu BO Rusa.
Sfantul Iosif Isihastul a vazut trei oameni pentru ca trei erau taberele in care se impartisera crestinii ortodocsi din Grecia:
Cele doua tabere care tineau calendarul neindreptat si BO Greaca care tinea calendarul indreptat.

Last edited by mihailt; 18.01.2010 at 23:44:55.
  #8  
Vechi 18.01.2010, 23:46:31
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

@cui isi zice orthodoxherald:
"11. Fericiți veți fi voi când vă vor ocărî și vă vor prigoni și vor zice tot cuvântul rău împotriva voastră, mințind din pricina Mea. "
  #9  
Vechi 18.01.2010, 23:49:49
Antoni0's Avatar
Antoni0 Antoni0 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.09.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 693
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
"
Însă atunci când a declarat că Tainele celor de pe stilul nou sunt valide, vechii calendariști s-au despărțit în două tabere vrăjmașe: cei moderați, care îl urmau pe Hrisostom al Florinei, și cei extremiști, care îl urmau pe Matei Karpathakis și susțineau că Tainele Bisericii oficiale sunt nevalide. Între cele două tabere exista destulă vrăjmășie. Desigur, zelotiștii aruncau asupra lui Hrisostom al Florinei nu puține anateme și blesteme.
Într-o zi, părintele Vartolomeu, care era un ieromonah din tabăra lui Hrisostom al Florinei, l-a vizitat pe Stareț (Gheron Iosif) și a voit să discute cu el problema calendarului. Însă Starețul, care era omul păcii și al rugăciunii, nu voia aceasta și de aceea i-a spus:
„Renunță la discuția asta, căci vom spune cuvinte grele și ne vom mâhni”.
Celălalt însă insista și începuse să spună cele ale sale despre calendar. Și așa cum se așteptase Starețul, s-a și petrecut. Și-a pierdut pacea și a rostit cuvinte tăioase împotriva lor.
Apoi, când a mers la chilia sa ca să se liniștească, simțea ca și cum ar fi pierdut puțin Harul și îi venea greu să se războiască împotriva demonilor. Experimentat în cele duhovnicești cum era, a înțeles că ceva nu mergea bine. Atunci s-a întors cu stăruință la scăparea sa cea dintotdeauna, rugăciunea. S-a nevoit cu lacrimi, durere și cu smerenie adâncă pentru a primi răspuns. S-a luptat timp de mai multe ceasuri în rugăciune și după ce a simțit la sfârșit puțină pace, a mers să se odihnească. În somn i-a arătat Dumnezeu următorul vis, așa cum ne-a povestit el însuși:
Se făcea că mă aflam pe o fâșie a Sfântului Munte intrată în mare si care era amenințată să fie scufundată de valuri. Mă întrebam cum de am ajuns în acel loc atât de primejdios și cugetam înfricoșat că de vreme ce acea fâșie se desprinsese de Munte și se clătina de valuri, peste puțin avea să se scufunde, iar eu să mă înec, deoarece valurile începuseră deja să acopere stânca. Lângă mine însă vedeam Muntele uriaș, Athonul, ce spărgea orice val al mării.Atunci cugetam în sinea mea ca de îndată ce se va apropia stânca de Munte, să sar pe acesta, după care nu aveam de ce să mă mai tem. Și astfel, cu primul prilej ce s-a ivit, am sărit pe pământul tare al Muntelui. Și într-adevăr, peste puțin stânca cea mică a fost înghițită de mare, iar eu am spus ușurat: «Slavă Ție, Dumnezeule!». Și îndată m-am trezit”.
Când s-a trezit a înțeles tâlcuirea visului și de atunci a început a tăgădui corectitudinea poziției sale de mai înainte.
Dar și părintele Efrem Katunakiotul, când s-a rugat pentru aceeași problemă, a fost înștiințat de o voce puternică, care i-a spus:
„În persoana lui Hrisostom al Florinei ai renegat toată Biserica”.
În chip asemănător, puțin mai târziu, Starețul Iosif a auzit în timp ce se ruga o voce dumnezeiască, zicându-i:
„Biserica se află la Patriarhia Ecumenică, la Constantinopol”.
Astfel, au înțeles că lucrurile nu stăteau așa cum spuneau vechii calendariști și că Tainele celor de pe stilul nou sunt valide. Atunci au hotărât să-i ceară mitropolitului Florinei iertare în scris. Starețul a scris o scrisoare în care a cerut iertare și pe care a semnat-o el împreună cu obștea sa, precum și obștea părintelui Nichifor. Kalatzis însă a voit a adăuga încă ceva la sfârșit, și anume cuvintele:
„Pe voi vă considerăm a fi Biserică Ortodoxă…”.
Astfel, au semnat și acel adaos, după care i-au dat scrisoarea, căci acesta avea să iasă afară din Sfântul Munte, ca să o dea în mâinile mitropolitului Florinei. Iar acesta le-a răspuns apoi că i-a iertat. De atunci Starețul Iosif împreună cu obștea sa a preferat starea moderată a floriniștilor. [...]"
Este vorba de faptul ca la vechii calendaristi existau doua tabere:
-una care sustinea ca la BO Greaca care tine calendarul indreptat Dumnezeu nu lucreaza -cei care urmau lui Matei Karpathakis.
-una care sustinea ca la cei care se afla pe calendarul nou Dumnezeu lucreaza - acestia fiind cei care tineau cu episcopul Hrisostom al Florinei

Cei care erau de parerea episcopului Hrisostom al Florinei ziceau initial ca fac parte in continuare din BO Greaca si ca miscarea lor este numai una de protest.
"Astfel, prin enciclica sa oficială Hrisostom (episcopul Florinei) a declarat că maica vechilor calendariști era Biserica Greciei și că de acolo primeau Harul și că poziția lor era una de protest."
"Însă atunci când a declarat că Tainele celor de pe stilul nou sunt valide, vechii calendariști s-au despărțit în două tabere vrăjmașe: cei moderați, care îl urmau pe Hrisostom al Florinei, și cei extremiști, care îl urmau pe Matei Karpathakis și susțineau că Tainele Bisericii oficiale sunt nevalide. Între cele două tabere exista destulă vrăjmășie. Desigur, zelotiștii aruncau asupra lui Hrisostom al Florinei nu puține anateme și blesteme."


"


Mai apoi au inceput sa zica si ei ca Dumnezeu nu lucreaza in BO Greaca care tine calendarul indreptat si atunci Sfantul Iosif Isihastul a primit aceasta vedenie:
"
În timp ce se ruga a văzut o biserică frumoasă ce avea o poartă mică si prin care ieseau cu totii. În curtea ei însă se certau doi credinciosi si strigau unul la celălalt:
- Eu sunt cel corect!
- Eu sunt mai corect! striga al doilea.
- Eu sunt Biserica! striga al treilea.
Si ne explica Staretul:
- Aceasta arată că se certau, dar apartineau Celei Una Sfântă si Apostolească Biserică. Aveau aceeasi dogmă si acelasi Har, dar nu aveau libertate a Duhului si sfintire si pentru aceasta se certau. Cum pot eu acum să spun că Biserica Greciei este rău-slăvitoare si că nu are Harul lui Dumnezeu? Să o numesc rău-slăvitoare doar pentru faptul că ține noul calendar?! Si să spun că episcopul este osândit? Tin calendarul vechi, dar nu cuget cum cugetă zelotistii."


Legatura cu BO Rusa este aceea ca BO Greaca care tinea calendarul indreptat era in comuniune liturgica cu BO Rusa.
Sfantul Iosif Isihastul a vazut trei oameni pentru ca trei erau taberele in care se impartisera crestinii ortodocsi din Grecia:
Cele doua tabere care tineau calendarul neindreptat si BO Greaca care tinea calendarul indreptat.

Am ajuns sa ne batem cu declaratiile Sfintilor? ... Jalnic!
  #10  
Vechi 19.01.2010, 00:12:02
elisei elisei is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 23.10.2006
Religia: Ortodox
Mesaje: 16
Trimite un mesaj prin ICQ pentru elisei
Implicit

Maine este Botezul Domnului,Cel ce in Iordan S-a botezat si lumea a luminat.Dumnezeu sa ne lumineze cu apa Dumnezeiescului Botez!
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Botezul Hartford Biserica Ortodoxa Romana 34 30.12.2009 14:30:00
botezul dulcineea Mirungerea(Ungerea cu Mir) 70 09.09.2008 11:17:27
Botezul ionut Botezul 33 03.12.2006 13:48:10
botezul mircea/ovidiu Mirungerea(Ungerea cu Mir) 0 28.08.2005 02:10:00