Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 07.03.2010, 20:44:55
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Personal din cate am citit eu am inteles ca Episcopia Romei era primara si ca Episcopul Romei era "primul intre egali".In ce sens?Am auzit ca primatul papal ar fi fost mai mult unul de onoare.

Probabil că v-ați informat numai din surse ortodoxe. Nu este greșit a considera că primatul papal a fost "unul mai mult de onoare", dacă prin aceasta nu înțelegem "unul exclusiv de onoare". Papa este episcop și nu supraepiscop. Legătura dintre el și ceilalți episcopi este legătura dintre Petru și ceilalți apostoli. Aceasta înseamnă: legătura dintre fratele mai mare și fratele mai mic. Episcopii au har ("putere") prin însuși statutul lor ("ex officio") și nu sunt delegați ai papei ori ajutoare ale papei, în felul în care preoții presbiterii sunt ajutoare ale episcopilor. Episcopii, fără papa, au plinătatea preoției, pe când preoții, fără episcop, nu au plinătatea preoției. Pe de altă parte, esența ministerului petrin este unitatea Bisericii, papa este apărător și garant al acestei unități, după cum s-a rugat Domnul nostru pentru Petru. Noi credem că nimeni nu este "intra Ecclesiam" decât dacă e în comuniune cu papa. El are un rol cheie în Biserică. De altfel, cheile sunt chiar simbolul său.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
  #2  
Vechi 07.03.2010, 21:49:07
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Probabil că v-ați informat numai din surse ortodoxe. Nu este greșit a considera că primatul papal a fost "unul mai mult de onoare", dacă prin aceasta nu înțelegem "unul exclusiv de onoare". Papa este episcop și nu supraepiscop. Legătura dintre el și ceilalți episcopi este legătura dintre Petru și ceilalți apostoli. Aceasta înseamnă: legătura dintre fratele mai mare și fratele mai mic. Episcopii au har ("putere") prin însuși statutul lor ("ex officio") și nu sunt delegați ai papei ori ajutoare ale papei, în felul în care preoții presbiterii sunt ajutoare ale episcopilor. Episcopii, fără papa, au plinătatea preoției, pe când preoții, fără episcop, nu au plinătatea preoției. Pe de altă parte, esența ministerului petrin este unitatea Bisericii, papa este apărător și garant al acestei unități, după cum s-a rugat Domnul nostru pentru Petru. Noi credem că nimeni nu este "intra Ecclesiam" decât dacă e în comuniune cu papa. El are un rol cheie în Biserică. De altfel, cheile sunt chiar simbolul său.
De ce se considera ca pentru integritatea Bisericii este necesara comuniunea cu Papa si cu Roma?
  #3  
Vechi 07.03.2010, 22:28:12
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
De ce se considera ca pentru integritatea Bisericii este necesara comuniunea cu Papa si cu Roma?
Fiindcă asta a fost intenția Domnului nostru. El a chemat 12 apostoli, egali în demnitate apostolică (episcopat), dar pe unul dintre ei l-a chemat la o slujire deosebită de a celorlalți. Numai lui i-a schimbat numele avut înainte (i-a dat nume), așa cum făcuse cu Adam, cu Avraam/Avram, cu Iacob/Isarel. Numai lui i-a spus "pe tine voi întemeia Biserica Mea". Numai pentru el plătește impozit templului, prin pescuirea minunată, când îi spune lui Petru să plătească "pentru Mine și pentru tine". Numai lui îi încredințează corabia care este Biserica Sa cât timp el lipsește o vreme, mergând pe munte și pe el îl ajută, în furtună, când corabia e cât pe ce să se piardă. Lui îi spune pe malul Tiberiadei să pască oile Sale, cheile și puterea de a lega și dezlega, pe care le dă tuturor apostolilor, numai lui le dă în chip deosebit și numai pentru el se roagă, în rugăciunea pentru unitatea Bisericii, numai lui cerându-i "să întărească pe frații săi".

Noi credem că Biserica, instituție ce Îl are pe Cristos în capul unghiului, îl are pe Petru la temelia ei. Episcopii (și preoții) sunt stâlpii de susținere. Iar noi, laicii, asemenea cărămizilor acestui edificiu.

Dincolo de argumentele biblice, mai credem că este necesară comuniunea cu papa, fiindcă Biserica este Armata lui Cristos, este Ecclesia Militans, care are nevoie de un centru unic de comandă. Așa cum o parohie are mai mulți preoți, în principiu egali în preoția lor, dar numai unul este paroh, așa cum o eparhie poate avea mai mulți episcopi, dar unul este capul eparhiei, tot așa, la nivelul ei universal, Biserica este bine să aibă un cap văzut.

Această "Biserică văzută", această Ecclesia Militans, este oglindă și antitip al Bisericii Cerești. Ordinea monarhică de aici, de jos, reflectă și este în comuniune cu ordinea monarhică de sus. În acest sens îl vedem pe papa ca fiind "vicarul lui Cristos". Pe de altă parte, așa cum Cristos nu numai că a adoptat condiția umană, sărăcindu-se cumva prin kenosis, ci s-a smerit făcându-se asemenea sclavilor și spălând picioarele apostolilor Săi, și papa este cel care tuturor le slujește. El este nu numai "vicarius Filii Dei", ci și "servus servorum Dei". De aceea, Ioan Paul al II-lea, pe sub hainele albe papale care Îl sugerează pe Cristos în slava Sa taborică, avea haine aspre și ținea biciul nu departe, ca să nu uite celălalt titlu, de "sclav al sclavilor lui Dumnezeu".
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
  #4  
Vechi 07.03.2010, 23:43:32
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Fiindcă asta a fost intenția Domnului nostru. El a chemat 12 apostoli, egali în demnitate apostolică (episcopat), dar pe unul dintre ei l-a chemat la o slujire deosebită de a celorlalți. Numai lui i-a schimbat numele avut înainte (i-a dat nume), așa cum făcuse cu Adam, cu Avraam/Avram, cu Iacob/Isarel. Numai lui i-a spus "pe tine voi întemeia Biserica Mea". Numai pentru el plătește impozit templului, prin pescuirea minunată, când îi spune lui Petru să plătească "pentru Mine și pentru tine". Numai lui îi încredințează corabia care este Biserica Sa cât timp el lipsește o vreme, mergând pe munte și pe el îl ajută, în furtună, când corabia e cât pe ce să se piardă. Lui îi spune pe malul Tiberiadei să pască oile Sale, cheile și puterea de a lega și dezlega, pe care le dă tuturor apostolilor, numai lui le dă în chip deosebit și numai pentru el se roagă, în rugăciunea pentru unitatea Bisericii, numai lui cerându-i "să întărească pe frații săi".

Noi credem că Biserica, instituție ce Îl are pe Cristos în capul unghiului, îl are pe Petru la temelia ei. Episcopii (și preoții) sunt stâlpii de susținere. Iar noi, laicii, asemenea cărămizilor acestui edificiu.

Dincolo de argumentele biblice, mai credem că este necesară comuniunea cu papa, fiindcă Biserica este Armata lui Cristos, este Ecclesia Militans, care are nevoie de un centru unic de comandă. Așa cum o parohie are mai mulți preoți, în principiu egali în preoția lor, dar numai unul este paroh, așa cum o eparhie poate avea mai mulți episcopi, dar unul este capul eparhiei, tot așa, la nivelul ei universal, Biserica este bine să aibă un cap văzut.

Această "Biserică văzută", această Ecclesia Militans, este oglindă și antitip al Bisericii Cerești. Ordinea monarhică de aici, de jos, reflectă și este în comuniune cu ordinea monarhică de sus. În acest sens îl vedem pe papa ca fiind "vicarul lui Cristos". Pe de altă parte, așa cum Cristos nu numai că a adoptat condiția umană, sărăcindu-se cumva prin kenosis, ci s-a smerit făcându-se asemenea sclavilor și spălând picioarele apostolilor Săi, și papa este cel care tuturor le slujește. El este nu numai "vicarius Filii Dei", ci și "servus servorum Dei". De aceea, Ioan Paul al II-lea, pe sub hainele albe papale care Îl sugerează pe Cristos în slava Sa taborică, avea haine aspre și ținea biciul nu departe, ca să nu uite celălalt titlu, de "sclav al sclavilor lui Dumnezeu".
Sa nu uitam ca dreapta marturisire i-a adus lui Petru cheile imparatiei cerurilor si numele cel nou.Parintii bisericesti sunt de parere ca toti apostolii aveau in stapanire cheile imparatiei.Ca toti au avut putere sa lege si sa dezlege , nu doar Petru.Inmarea cheilor de catre Hristos lui Petru reprezinta de fapt inmanarea cheilor apostolilor, Petru fiind reprezentantul lor.Desigur Petru are un statut special fiind primul care l-a recunoscut pe Hristos si fiind poate cel mai pomenit dintre apostoli.De aceia a si fost pastor in Biserica primara si unul dintre stalpii bisericii.Insa nu doar el.Pavel numeste si pe Iacov si Ioan, stalpi ai Bisericii(Galateni 2:9).Apostolii cooperau impreuna in Biserica primara.Este un episod in fapte in care Petru si Ioan merg impreuna la cei din Samaria sa se roage si sa-si puna mainile peste ei ca acestia sa primeasca Duh Sfant.Dupa ce s-a lepadat de El,Hristos nu l-a exclus pe Petru ci l-a pus din nou in functia de pastor.Insa nu ni se spune ca doar el a fost pastor.Si alti apostoli au fost pastori , dupa cum ne spune si scriptura si dupa cum stim si din Traditie.De exemplu Iacov era conducator in Ierusalim, iar Ioan prin Asia de Est.Petru ca om nu a fost infailibil, la putin timp dupa ce a primit cheile, Petru este certat de Iisus pentru ca "cugeta cele ale oamenilor".Sa nu uitam ca si Pavel l-a infruntat pe Petru din cauza atitudinii sale fata de neamuri(Galateni 2:11-15).

Sa nu uitam de altfel ca au fost multi papi si in Biserica post-apostolica care au cazut in diferite erezii.
  #5  
Vechi 08.03.2010, 00:23:33
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Parintii bisericesti sunt de parere ca toti apostolii aveau in stapanire cheile imparatiei.Ca toti au avut putere sa lege si sa dezlege , nu doar Petru.
Chiar și iconografia ortodoxă îl prezintă numai pe Petru ca având cheile împărăției. Deși toți apostolii au primit și au transmis mai departe episcopilor și preoților puterea de a lega și dezlega, Petru a primit-o în chip deosebit de ceilalți, încât poporul ortodox în credința sa populară a păstrat amintirea lui Petru ca păzind poarta raiului.


Citat:
De aceia a si fost pastor in Biserica primara si unul dintre stalpii bisericii.Insa nu doar el.Pavel numeste si pe Iacov si Ioan, stalpi ai Bisericii(Galateni 2:9).
Așa cum am spus, toți apostolii și toți urmașii lor de azi, care sunt episcopii, sunt stâlpi ai Bisericii. Dar temelie este numai Petru și urmașul său, asta știm de la Cristos, Domnul nostru.

Citat:
Si alti apostoli au fost pastori , dupa cum ne spune si scriptura si dupa cum stim si din Traditie.De exemplu Iacov era conducator in Ierusalim, iar Ioan prin Asia de Est.
Desigur că toți preoții sunt păstori și fiecare apostol a plecat într-o parte a lumii să întemeieze o Biserică locală. Dar, în virtutea primatului său care pe atunci nu era contestat de nimeni, Petru a plecat la Roma, în capitala lumii de atunci. Iacob, un fel de secund al său, a plecat în celălalt teritoriu cu semnificație specială: Ierusalimul. Motivul pentru care Ioan, Ucenicul Iubit, a plecat în Asia Mică a fost, probabil, acela că lui i-a dat Domnul o sarcină specială: aceea de a avea grijă de Sf Sa Maică. La Efes erau condiții de siguranță.

Citat:
Petru ca om nu a fost infailibil, la putin timp dupa ce a primit cheile, Petru este certat de Iisus pentru ca "cugeta cele ale oamenilor".Sa nu uitam ca si Pavel l-a infruntat pe Petru din cauza atitudinii sale fata de neamuri(Galateni 2:11-15).

Sa nu uitam de altfel ca au fost multi papi si in Biserica post-apostolica care au cazut in diferite erezii.
Desigur că Petru, ca om, nu a fost infailibil. A făcut păcate, el însuși spune "sunt om păcătos". Așa au fost și papii: unii au fost fricoși ca Petru, alții lacomi de bani, alții fustangii, alții lacomi de putere, alții nepotiști. În ceea ce privește ideea că mulți papi au căzut în erezii, este o opinie ortodoxă. Nu aceasta este credința noastră, ci noi credem că, așa cum Petru nu a greșit în Scrisorile sale enciclice care sunt parte a Bibliei, nici papii nu au greșit în declarațiile lor oficiale asupra credinței, fiind apărați de erezie în mod supranatural, prin același har special al Spiritului Sfânt de care a beneficiat Petru, ceilalți apostoli, evangheliștii și proorocii dinaintea lor. De ce am crede că această charismă a infailibilității, care s-a întins de la Moise la apostoli, s-a sfârșit exact în epoca noastră ? Să fie Sf Spirit incapabil să o mai acorde ? Să poată, dar să nu mai vrea să o dea și acum, ca și atunci ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
  #6  
Vechi 08.03.2010, 08:33:49
Traditie1 Traditie1 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.10.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.719
Implicit

Mihnea, exagerezi importanta Sf. Petru. Domnul a spus acele lucruri speciale despre el pentru a arata ca rasplateste credinta. De asemeni fiind cel mai în vârsta dintre apostoli era cumva vazut ca reprezentantul lor.

În Marcu 8 si Luca 9 e relatata aceeasi întâmplare ca în Matei 16 dar fara a i se da lui Petru importanta, semn ca nu e vorba de ceea ce sustin catolicii:

Marcu 8
29. Și El i-a întrebat: Dar voi cine ziceți că sunt Eu? Răspunzând, Petru a zis Lui: Tu ești Hristosul.
30. Și El le-a dat poruncă să nu spună nimănui despre El.


Luca 9
20. Și El le-a zis: Dar voi cine ziceți că sunt Eu? Iar Petru, răspunzând, a zis: Hristosul lui Dumnezeu.
21. Iar El, certându-i, le-a poruncit să nu spună nimănui aceasta...







Vedem ce atitudine avea Sf. Pavel fata de Petru (mai ales în referirile care au stat la baza primului Sinod, de la Ierusalim) si aceeasi atitudine trebuie sa avem si noi. Sf. Pavel nu considera ca Sf. Petru era ceva deosebit.





Iar Sf. Petru nu a fost niciodata în Italia, este o traditie falsa aparuta datorita interpretarii gresite a unor pasaje din epistolele Parintilor apostolici Clement si Ignatiu.

La sinodul de la Ierusalim Petru a primit binevestirea la iudei iar Pavel la neamuri:

Galateni 2, 9. Și cunoscând harul ce mi-a fost dat mie, Iacov și Chefa și Ioan, cei socotiți a fi stâlpi, mi-au dat mie și lui Barnaba dreapta spre unire cu ei, pentru ca noi să binevestim la neamuri, iar ei la cei tăiați împrejur...


Petru a ramas toata viata lui în Iudeea fiind episcop al Ierusalimului ("Babilonul" din prima lui Epistola, asa cum era numit orasul în rândul crestinilor dupa Crucificare, vezi inclusiv Babilonul din Apocalipsa) si pentru un timp al Antiohiei. Niciuna din epistolele scrise de Pavel la Roma (2 Timotei, Filipeni, Efesieni, Coloseni, Filimon) în anii 60-64 nu-l mentioneaza pe Petru dar în mentioneaza pe alti membri ai Bisericii din Roma (nici epistola catre Romani scrisa în 58 nu-l mentioneaza pe Petru ca fiind la Roma). Nici Faptele Apostolilor, descriind prezenta la Roma în doua rânduri a Sf. Pavel nu-l mentioneaza pe Petru.


Asa-zisul mormânt al lui Petru la Roma este un fals ridicol. Mormântul lui Petru se afla la Ierusalim:
http://www.hissheep.org/catholic/the..._of_peter.html
http://www.accessmylibrary.com/artic...ers-saint.html
http://www.aloha.net/~mikesch/peters-jerusalem-tomb.htm
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide.
Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide
  #7  
Vechi 08.03.2010, 10:13:12
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Traditie1 Vezi mesajul
Mihnea, exagerezi importanta Sf. Petru. Domnul a spus acele lucruri speciale despre el pentru a arata ca rasplateste credinta. De asemeni fiind cel mai în vârsta dintre apostoli era cumva vazut ca reprezentantul lor.
Credință aveau toți apostolii. Nu era Filip, de exemplu, mai puțin credincios ca Petru. Dar numai lui Petru, din cauza raportului special pe care îl are Spiritul Sfânt cu el, i se arată dumnezeirea lui Isus.

[quote]

În Marcu 8 si Luca 9 e relatata aceeasi întâmplare ca în Matei 16 dar fara a i se da lui Petru importanta, semn ca nu e vorba de ceea ce sustin catolicii:

Marcu 8
29. Și El i-a întrebat: Dar voi cine ziceți că sunt Eu? Răspunzând, Petru a zis Lui: Tu ești Hristosul.
30. Și El le-a dat poruncă să nu spună nimănui despre El.


Luca 9
20. Și El le-a zis: Dar voi cine ziceți că sunt Eu? Iar Petru, răspunzând, a zis: Hristosul lui Dumnezeu.
21. Iar El, certându-i, le-a poruncit să nu spună nimănui aceasta...


Oare ortodocșii nu mai cred în Evanghelia lui Matei ? Se știe că sinopticele se completează una pe alta. De ce nu apare în Marcu e ușor de bănuit: sunt teorii că la Evanghelia lui Marcu Petru a contribuit considerabil, ar fi fost ca și cum s-ar fi lăudat. Ev lui Luca e mai târzie, din câte știu, Luca a scris ceea ce nu au scris ceilalți. Unii au pus accentul pe gestul lui Cristos de întemeiere a Bisericii pe Petru și pe promisiunea că va asista această Biserică până la sfârșit. Alții, pe cererea lui Isus ca dumnezeirea Sa să fie, deocamdată, secret eclezial.



Citat:
Vedem ce atitudine avea Sf. Pavel fata de Petru (mai ales în referirile care au stat la baza primului Sinod, de la Ierusalim) si aceeasi atitudine trebuie sa avem si noi. Sf. Pavel nu considera ca Sf. Petru era ceva deosebit.
Totuși Pavel spune undeva că nu i-a cunoscut inițial pe ucenici și că abia după trei ani "s-a suit la Petru", semn că îl considera pe Petru având o poziție preeminentă între apostoli.




Citat:

Iar Sf. Petru nu a fost niciodata în Italia, este o traditie falsa aparuta datorita interpretarii gresite a unor pasaje din epistolele Parintilor apostolici Clement si Ignatiu.
Este o tradiție dintotdeauna a Bisericii faptul că Petru a fost la Roma, unde a și murit. Contestarea acestui lucru este de dată foarte recentă, din cauza ortodocșilor și protestanților care se poziționează ca anticatolici.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
  #8  
Vechi 17.05.2010, 16:43:45
Grabriella Grabriella is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.05.2009
Locație: Cluj
Religia: Ortodox
Mesaje: 288
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
... În ceea ce privește ideea că mulți papi au căzut în erezii, este o opinie ortodoxă. Nu aceasta este credința noastră, ci noi credem că, așa cum Petru nu a greșit în Scrisorile sale enciclice care sunt parte a Bibliei, nici papii nu au greșit în declarațiile lor oficiale asupra credinței, fiind apărați de erezie în mod supranatural, prin același har special al Spiritului Sfânt de care a beneficiat Petru, ceilalți apostoli, evangheliștii și proorocii dinaintea lor. De ce am crede că această charismă a infailibilității, care s-a întins de la Moise la apostoli, s-a sfârșit exact în epoca noastră ? Să fie Sf Spirit incapabil să o mai acorde ? Să poată, dar să nu mai vrea să o dea și acum, ca și atunci ?
"Păstorirea Bisericii de către Papa Liberiu a fost de la 17 mai 352 până la 24 septembrie 366, care a coincis cu perioada tristă a cezaropapismului exercitat de Împăratul Constanțiu al II-lea. Acesta, instigat de ariani, voia să proscrie doctrina Conciliului de la Niceea și să impună condamnarea marelui Atanasie din Alexandria. La început Papa Liberiu a știut să reziste bine pretențiilor împăratului, dar cu timpul a cedat; cel puțin în parte. Și această slăbiciune a sa i-a procurat un renume nefavorabil – bine-nțeles: fals și exagerat – dar despre care a rămas ecou în Liber Pontificalis. Într-adevăr, în această cronică pontificală, Liberiu este prezentat direct ca un eretic și înverșunat persecutor al clerului catolic-ortodox."(http://ro.wikipedia.org/wiki/Papa_Liberiu)

După Liber Pontificalis, Papa Damasus a fost acuzat de diaconii Concordiu și Calixt de adulter, cel mai probabil din cauza stilului său de viață opulent și influenței asupra soțiilor aristocraților (creștinismul în cercurile aristocratice), sinodul care s-a întrunit, pentru a discuta aceste acuzații grave, l-a exonerat pe Damasus de orice vină și i-a expulzat pe acuzatori din Biserică.În timpul pontificatului său, Papa Damas a continuat lupta predecesorului său, Papa Liberiu, atât împotriva ereziei ariene care avea o influență tot mai mare la curtea împăratului roman, cât și împotriva episcopilor care nu păstrau comuniunea cu Scaunului Apostolic. Toată osteneala Papei Damas a avut un succes neașteptat, când împărat roman Teodosiu cel Mare prin Edictul de la Tesalonic 380, sprijină hotărât Creștinismul care devine religia de stat obligatorie pentru toți supușii imperiului, îndepărtându-se de arianism care, în Conciliul ecumenic de la Constantinopol 381, este condamnat definitiv."

"Papa Sixt al III-lea a fost papă al Romei în perioada 31 Iulie 432 - 18 August 440.

Înainte de a fi ales în funcția pontificală, Papa Sixt al III-lea a fost patronul lui Pelagian, a fost judecat (fără succes) de către ceilalți clerici pentru seducerea unei călugărițe[1], iar ulterior a fost condamnat pentru erezie.

"Papa Leon I cel Mare. Poate primul care ar fi protestat împotriva acestui titlu ar fi fost el însuși. Într-o predică ținută la slujirea de aniversare a încoronării sale, spunea: „Deși în Biserica lui Dumnezeu există trepte și grade diferite, totuși, după cum ne învață Apostolul, în Cristos suntem cu toții unul. Prin unitatea credinței și a Botezului, preaiubiților, formăm fără deosebiri o singură societate și egală este demnitatea noastră, după cuvântul preasfânt al fericitului apostol Petru: «Și voi, ca niște pietre vii, sunteți zidiți ca să fiți o casă duhovnicească, o preoțime sfântă, și să aduceți jertfe duhovnicești, plăcute lui Dumnezeu, prin Isus Hristos» (1Pt 2,5), și mai jos: «Voi, însă, sânteți o seminție aleasă, o preoție împărătească, un neam sfânt, un popor pe care Dumnezeu și l-a câștigat să fie al Lui ca să vestiți puterile minunate ale Celui ce v-a chemat din întunerec la lumina Sa minunată»” (1Pt 2,9).

Simpliciu a apărat destul de slab biserica în fața ereziei monofizite care câștiga destul de mare teren în est, lucru care a dus mai apoi la pierderea supremației sale asupra bisericilor răsăritene.

În timpul ponticatului său, la 28 august 476, Romulus Augustulus, ultimul împărat roman apusean, este îndepărtat de la tron de către Odoacru, căpetenia herulilor (neam germanic din uniunea de triburi a goților), care se proclamă apoi rege al Italiei. Odată ce Imperiul Roman de Apus se dezintegrează în mai multe principate, Biserica va rămâne singura moștenitoare a pestigiului imperial roman, lucru discutabil, având în vedere că insignele imperiale au fost trimise de la Roma la Constantinopol, după înlăturarea lui Romulus Augustus

Papa Ioan al II-lea a fost un Papă al Romei în anii 533 - 535.
În această perioadă simonia din timpul alegerilor episcopilor și papilor a infectat majoritatea clerului și a laicilor. În timpul perioadei de sede vacante care a durat două luni, până și vasele sfinte au fost scoase la vânzare. Intrigile și corupția devenise atât de mare, încât succesorul lui Theodoric cel Mare, Athalaric, a emis o lege specială pentru a preveni aceste fapte. Până la urmă a fost ales Papa Ioan al II-lea care era în relații bune atât cu Athalaric, creștin arian, cât și cu noul împărat răsăritean, Iustinian


Papa Agapet I a fost Papă al Romei în perioada 13 Mai 535 - 22 Aprilie 536.
Primul lucru pe care s-a grabit să-l facă după alegere, a fost convocarea unui conciliu, la care a adus documentul de anatemizare al lui Dioscur , luat din arhiva Vaticanului, și i-a dat foc. Prin acest gest, el declara nedreaptă excomunicarea pe care o obținuseră de la Bonifaciu al II-lea partizanii acestuia și în plus condamna pentru viitor ideea desemnării de către papă a unui succesor în timpul vieții."

Papa Honoriu I a fost papă al Romei din 3 noiembrie 625 până în 12 octombrie 638. Numele lui înseamnă "cel Onorific". Se spune că în timpul pontificatului său ar fi avut loc o activitate intensă de misionare. La fel, se pare că din timpul lui se trage sărbătoarea Ridicării Sfintei Cruci.

Pentru poziția lui permisivă față de monoteleți (era de aceeași părere ca Împăratul Herakleios), al III-lea Conciliu de la Constantinopol l-a pedepsit la 40 de ani după decesul lui cu anatema. În cadrul ședinței din data de 28 martie 682 monoteletismul a fost condamnat ca o convingere eretică. Apoi a mai fost confirmată de diferiți papi, prin care și Leon al II-lea.

Anatema de atunci a fost un argument principal împotriva Dogmei Infaibilității papilor (vezi Conciliul Vatican I din 1870).
  #9  
Vechi 20.08.2010, 22:23:30
ioan_strainul
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Fiindcă asta a fost intenția Domnului nostru. El a chemat 12 apostoli, egali în demnitate apostolică (episcopat), dar pe unul dintre ei l-a chemat la o slujire deosebită de a celorlalți. Numai lui i-a schimbat numele avut înainte (i-a dat nume), așa cum făcuse cu Adam, cu Avraam/Avram, cu Iacob/Isarel. Numai lui i-a spus "pe tine voi întemeia Biserica Mea". Numai pentru el plătește impozit templului, prin pescuirea minunată, când îi spune lui Petru să plătească "pentru Mine și pentru tine". Numai lui îi încredințează corabia care este Biserica Sa cât timp el lipsește o vreme, mergând pe munte și pe el îl ajută, în furtună, când corabia e cât pe ce să se piardă. Lui îi spune pe malul Tiberiadei să pască oile Sale, cheile și puterea de a lega și dezlega, pe care le dă tuturor apostolilor, numai lui le dă în chip deosebit și numai pentru el se roagă, în rugăciunea pentru unitatea Bisericii, numai lui cerându-i "să întărească pe frații săi".

Noi credem că Biserica, instituție ce Îl are pe Cristos în capul unghiului, îl are pe Petru la temelia ei. Episcopii (și preoții) sunt stâlpii de susținere. Iar noi, laicii, asemenea cărămizilor acestui edificiu.

Dincolo de argumentele biblice, mai credem că este necesară comuniunea cu papa, fiindcă Biserica este Armata lui Cristos, este Ecclesia Militans, care are nevoie de un centru unic de comandă. Așa cum o parohie are mai mulți preoți, în principiu egali în preoția lor, dar numai unul este paroh, așa cum o eparhie poate avea mai mulți episcopi, dar unul este capul eparhiei, tot așa, la nivelul ei universal, Biserica este bine să aibă un cap văzut.

Această "Biserică văzută", această Ecclesia Militans, este oglindă și antitip al Bisericii Cerești. Ordinea monarhică de aici, de jos, reflectă și este în comuniune cu ordinea monarhică de sus. În acest sens îl vedem pe papa ca fiind "vicarul lui Cristos". Pe de altă parte, așa cum Cristos nu numai că a adoptat condiția umană, sărăcindu-se cumva prin kenosis, ci s-a smerit făcându-se asemenea sclavilor și spălând picioarele apostolilor Săi, și papa este cel care tuturor le slujește. El este nu numai "vicarius Filii Dei", ci și "servus servorum Dei". De aceea, Ioan Paul al II-lea, pe sub hainele albe papale care Îl sugerează pe Cristos în slava Sa taborică, avea haine aspre și ținea biciul nu departe, ca să nu uite celălalt titlu, de "sclav al sclavilor lui Dumnezeu".
Scuza dar eu altfel inteleg lucrurile si traesc aici unse sint multi musulmani si la ei este un obicei sau o traditie daca se poate spune asa ca cel mai batrIn sa aba puterea de a decide si ce spune el face tot restul care sint mai tInari ca el tot asa si cu aceasta alegere a Sf. AP. Petru eu cred ca el fiind cel mai In vIrsta pe el la ales MINTUITORU ca sa nu fie Intre ei discutii , Spun qaceasta bazinduma pe cuvintele MINTUITORULUI cae zice; Nu am venit sa tric nici legea nici prooroci ce am venit sa Impilnesc Legea . Si mai cred ca toti oameni care au murit de la Adam pIna la HRISTOS au fost in Iad pentru ca EL a venit in lume find singur capabil si vrednic sa mIntuiasca neamul omenesc de moatrea pacatului si el a fost cel care a sfarmat portile iadului si a scos pe cei drept si ia pus in rai . nu spun ca sint a topate stiutor dar asta Inteleg eu din ce am citit, si prin voia tatalui ceresc amin amin amin ; Slava intru cei de sus lui Dumnezeu si pe pamInt intre oameni buna voire amin
  #10  
Vechi 24.08.2010, 22:31:13
f10ryn f10ryn is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 04.02.2010
Mesaje: 1
Exclamation Salut

Daca vreti sa stiti ce este catolicismul si papismul cititi cartea "Convertirea mea la Ortodoxie" de P.S.Pavel de Bellester Episcop de Nazians.E aparuta in 2010 la editura Nemesis si e ieftina.Fiecare dogma a lor care difera fata de noi ortodocsii,este analizata si explicata i combatuta.Sper sa va fie de folos.
Subiect închis

Tags
primatul papal, roma, vatican