![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Noi credem că Biserica, instituție ce Îl are pe Cristos în capul unghiului, îl are pe Petru la temelia ei. Episcopii (și preoții) sunt stâlpii de susținere. Iar noi, laicii, asemenea cărămizilor acestui edificiu. Dincolo de argumentele biblice, mai credem că este necesară comuniunea cu papa, fiindcă Biserica este Armata lui Cristos, este Ecclesia Militans, care are nevoie de un centru unic de comandă. Așa cum o parohie are mai mulți preoți, în principiu egali în preoția lor, dar numai unul este paroh, așa cum o eparhie poate avea mai mulți episcopi, dar unul este capul eparhiei, tot așa, la nivelul ei universal, Biserica este bine să aibă un cap văzut. Această "Biserică văzută", această Ecclesia Militans, este oglindă și antitip al Bisericii Cerești. Ordinea monarhică de aici, de jos, reflectă și este în comuniune cu ordinea monarhică de sus. În acest sens îl vedem pe papa ca fiind "vicarul lui Cristos". Pe de altă parte, așa cum Cristos nu numai că a adoptat condiția umană, sărăcindu-se cumva prin kenosis, ci s-a smerit făcându-se asemenea sclavilor și spălând picioarele apostolilor Săi, și papa este cel care tuturor le slujește. El este nu numai "vicarius Filii Dei", ci și "servus servorum Dei". De aceea, Ioan Paul al II-lea, pe sub hainele albe papale care Îl sugerează pe Cristos în slava Sa taborică, avea haine aspre și ținea biciul nu departe, ca să nu uite celălalt titlu, de "sclav al sclavilor lui Dumnezeu".
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sa nu uitam de altfel ca au fost multi papi si in Biserica post-apostolica care au cazut in diferite erezii. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Mihnea, exagerezi importanta Sf. Petru. Domnul a spus acele lucruri speciale despre el pentru a arata ca rasplateste credinta. De asemeni fiind cel mai în vârsta dintre apostoli era cumva vazut ca reprezentantul lor.
În Marcu 8 si Luca 9 e relatata aceeasi întâmplare ca în Matei 16 dar fara a i se da lui Petru importanta, semn ca nu e vorba de ceea ce sustin catolicii: Marcu 8 29. Și El i-a întrebat: Dar voi cine ziceți că sunt Eu? Răspunzând, Petru a zis Lui: Tu ești Hristosul. 30. Și El le-a dat poruncă să nu spună nimănui despre El. Luca 9 20. Și El le-a zis: Dar voi cine ziceți că sunt Eu? Iar Petru, răspunzând, a zis: Hristosul lui Dumnezeu. 21. Iar El, certându-i, le-a poruncit să nu spună nimănui aceasta... Vedem ce atitudine avea Sf. Pavel fata de Petru (mai ales în referirile care au stat la baza primului Sinod, de la Ierusalim) si aceeasi atitudine trebuie sa avem si noi. Sf. Pavel nu considera ca Sf. Petru era ceva deosebit. Iar Sf. Petru nu a fost niciodata în Italia, este o traditie falsa aparuta datorita interpretarii gresite a unor pasaje din epistolele Parintilor apostolici Clement si Ignatiu. La sinodul de la Ierusalim Petru a primit binevestirea la iudei iar Pavel la neamuri: Galateni 2, 9. Și cunoscând harul ce mi-a fost dat mie, Iacov și Chefa și Ioan, cei socotiți a fi stâlpi, mi-au dat mie și lui Barnaba dreapta spre unire cu ei, pentru ca noi să binevestim la neamuri, iar ei la cei tăiați împrejur... Petru a ramas toata viata lui în Iudeea fiind episcop al Ierusalimului ("Babilonul" din prima lui Epistola, asa cum era numit orasul în rândul crestinilor dupa Crucificare, vezi inclusiv Babilonul din Apocalipsa) si pentru un timp al Antiohiei. Niciuna din epistolele scrise de Pavel la Roma (2 Timotei, Filipeni, Efesieni, Coloseni, Filimon) în anii 60-64 nu-l mentioneaza pe Petru dar în mentioneaza pe alti membri ai Bisericii din Roma (nici epistola catre Romani scrisa în 58 nu-l mentioneaza pe Petru ca fiind la Roma). Nici Faptele Apostolilor, descriind prezenta la Roma în doua rânduri a Sf. Pavel nu-l mentioneaza pe Petru. Asa-zisul mormânt al lui Petru la Roma este un fals ridicol. Mormântul lui Petru se afla la Ierusalim: http://www.hissheep.org/catholic/the..._of_peter.html http://www.accessmylibrary.com/artic...ers-saint.html http://www.aloha.net/~mikesch/peters-jerusalem-tomb.htm
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
[quote] În Marcu 8 si Luca 9 e relatata aceeasi întâmplare ca în Matei 16 dar fara a i se da lui Petru importanta, semn ca nu e vorba de ceea ce sustin catolicii: Marcu 8 29. Și El i-a întrebat: Dar voi cine ziceți că sunt Eu? Răspunzând, Petru a zis Lui: Tu ești Hristosul. 30. Și El le-a dat poruncă să nu spună nimănui despre El. Luca 9 20. Și El le-a zis: Dar voi cine ziceți că sunt Eu? Iar Petru, răspunzând, a zis: Hristosul lui Dumnezeu. 21. Iar El, certându-i, le-a poruncit să nu spună nimănui aceasta... Oare ortodocșii nu mai cred în Evanghelia lui Matei ? Se știe că sinopticele se completează una pe alta. De ce nu apare în Marcu e ușor de bănuit: sunt teorii că la Evanghelia lui Marcu Petru a contribuit considerabil, ar fi fost ca și cum s-ar fi lăudat. Ev lui Luca e mai târzie, din câte știu, Luca a scris ceea ce nu au scris ceilalți. Unii au pus accentul pe gestul lui Cristos de întemeiere a Bisericii pe Petru și pe promisiunea că va asista această Biserică până la sfârșit. Alții, pe cererea lui Isus ca dumnezeirea Sa să fie, deocamdată, secret eclezial. Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#7
|
||||
|
||||
|
"Cum se poate impaca intarirea unui Apostol cu cinstea de temelie a Bisericii si de suveran al ei, cu cuvintele neobisnuit de aspre ale Mantuitorului, care numeste pe Petru "Satana" si "sminteala", pentru ca nu cugeta cele ale lui Dumnezeu, ci cele ale oamenilor? Cum putea Mantuitorul sa intemeieze Biserica Sa, pe care "portile iadului" nu aveau s-o birue, pe omul care L-a tagaduit inaintea unei femei, in ceasul cel greu al incercarii? Si cum se poate face un privilegiu personal, exceptional si exclu*siv dintr-o putere (de a lega si dezlega), pe care Mantuitorul a dat-o tuturor Apostolilor? (Ioan 20, 22-28).
Daca persoana si numele lui Petru ar fi insemnat pentru Mantuitorul si pentru Biserica ceea ce cred papalistii, aceasta trebuie spusa in predica lui si a celorlalti Apostoli cu o claritate care sa nu lase loc indoielii. Un privilegiu asa de important nu se putea lasa expus controverselor. Nici in predicile, nici in epistolele Sfantului Petru sau ale celorlalti nu se gaseste nici cel mai mic indiciu care ar putea indreptati fie cat de putin presupunerea, ca Sfantul Petru era el temelia Bisericii." |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
În primul rând este sfântul Ioan botezătorul. "A doua zi a văzut Ioan pe Iisus venind către el și a zis : Iată Mielul lui Dumnezeu, Cel ce ridică păcatul lumii. Acesta este despre Care eu am zis : După mine vine un bărbat, Care a fost înainte de mine, fiindcă mai înainte de mine era, și eu nu-L știam ; dar ca să fie arătat lui Israel, de aceea am venit eu, botezând cu apă. Și a mărturisit Ioan zicând : Am văzut Duhul coborându-Se, din cer, ca un porumbel și a rămas peste El. Și eu nu-L cunoșteam pe El, dar Cel ce m-a trimis să botez cu apă, Acela mi-a zis : Peste Care vei vedea Duhul coborându-Se și rămânând peste El, Acela este Cel ce botează cu Duh Sfânt. Și eu am văzut și am mărturisit că Acesta este Fiul lui Dumnezeu." (Ioan 1:29-34) Apoi este evenimentul teofaniei de pe muntele cel sfânt, de pe muntele Tabor, la schimbarea la față a Mântuitorului. Atât apostolii Ioan și Iacob, nu doar Petru, au primit revelația dumnezeiască direct de la Tatăl cel ceresc, și nu exclusiv pe baza mărturisirii lui Petru. "În timp ce el încă vorbea, iată un nor luminos i-a umbrit pe ei; și iată glas din nor, zicând: „Acesta este Fiul Meu Cel iubit întru Carele am binevoit; de Acesta să ascultați!“" (Matei 17:5) |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
După Liber Pontificalis, Papa Damasus a fost acuzat de diaconii Concordiu și Calixt de adulter, cel mai probabil din cauza stilului său de viață opulent și influenței asupra soțiilor aristocraților (creștinismul în cercurile aristocratice), sinodul care s-a întrunit, pentru a discuta aceste acuzații grave, l-a exonerat pe Damasus de orice vină și i-a expulzat pe acuzatori din Biserică.În timpul pontificatului său, Papa Damas a continuat lupta predecesorului său, Papa Liberiu, atât împotriva ereziei ariene care avea o influență tot mai mare la curtea împăratului roman, cât și împotriva episcopilor care nu păstrau comuniunea cu Scaunului Apostolic. Toată osteneala Papei Damas a avut un succes neașteptat, când împărat roman Teodosiu cel Mare prin Edictul de la Tesalonic 380, sprijină hotărât Creștinismul care devine religia de stat obligatorie pentru toți supușii imperiului, îndepărtându-se de arianism care, în Conciliul ecumenic de la Constantinopol 381, este condamnat definitiv." "Papa Sixt al III-lea a fost papă al Romei în perioada 31 Iulie 432 - 18 August 440. Înainte de a fi ales în funcția pontificală, Papa Sixt al III-lea a fost patronul lui Pelagian, a fost judecat (fără succes) de către ceilalți clerici pentru seducerea unei călugărițe[1], iar ulterior a fost condamnat pentru erezie. "Papa Leon I cel Mare. Poate primul care ar fi protestat împotriva acestui titlu ar fi fost el însuși. Într-o predică ținută la slujirea de aniversare a încoronării sale, spunea: „Deși în Biserica lui Dumnezeu există trepte și grade diferite, totuși, după cum ne învață Apostolul, în Cristos suntem cu toții unul. Prin unitatea credinței și a Botezului, preaiubiților, formăm fără deosebiri o singură societate și egală este demnitatea noastră, după cuvântul preasfânt al fericitului apostol Petru: «Și voi, ca niște pietre vii, sunteți zidiți ca să fiți o casă duhovnicească, o preoțime sfântă, și să aduceți jertfe duhovnicești, plăcute lui Dumnezeu, prin Isus Hristos» (1Pt 2,5), și mai jos: «Voi, însă, sânteți o seminție aleasă, o preoție împărătească, un neam sfânt, un popor pe care Dumnezeu și l-a câștigat să fie al Lui ca să vestiți puterile minunate ale Celui ce v-a chemat din întunerec la lumina Sa minunată»” (1Pt 2,9). Simpliciu a apărat destul de slab biserica în fața ereziei monofizite care câștiga destul de mare teren în est, lucru care a dus mai apoi la pierderea supremației sale asupra bisericilor răsăritene. În timpul ponticatului său, la 28 august 476, Romulus Augustulus, ultimul împărat roman apusean, este îndepărtat de la tron de către Odoacru, căpetenia herulilor (neam germanic din uniunea de triburi a goților), care se proclamă apoi rege al Italiei. Odată ce Imperiul Roman de Apus se dezintegrează în mai multe principate, Biserica va rămâne singura moștenitoare a pestigiului imperial roman, lucru discutabil, având în vedere că insignele imperiale au fost trimise de la Roma la Constantinopol, după înlăturarea lui Romulus Augustus Papa Ioan al II-lea a fost un Papă al Romei în anii 533 - 535. În această perioadă simonia din timpul alegerilor episcopilor și papilor a infectat majoritatea clerului și a laicilor. În timpul perioadei de sede vacante care a durat două luni, până și vasele sfinte au fost scoase la vânzare. Intrigile și corupția devenise atât de mare, încât succesorul lui Theodoric cel Mare, Athalaric, a emis o lege specială pentru a preveni aceste fapte. Până la urmă a fost ales Papa Ioan al II-lea care era în relații bune atât cu Athalaric, creștin arian, cât și cu noul împărat răsăritean, Iustinian Papa Agapet I a fost Papă al Romei în perioada 13 Mai 535 - 22 Aprilie 536. Primul lucru pe care s-a grabit să-l facă după alegere, a fost convocarea unui conciliu, la care a adus documentul de anatemizare al lui Dioscur , luat din arhiva Vaticanului, și i-a dat foc. Prin acest gest, el declara nedreaptă excomunicarea pe care o obținuseră de la Bonifaciu al II-lea partizanii acestuia și în plus condamna pentru viitor ideea desemnării de către papă a unui succesor în timpul vieții." Papa Honoriu I a fost papă al Romei din 3 noiembrie 625 până în 12 octombrie 638. Numele lui înseamnă "cel Onorific". Se spune că în timpul pontificatului său ar fi avut loc o activitate intensă de misionare. La fel, se pare că din timpul lui se trage sărbătoarea Ridicării Sfintei Cruci. Pentru poziția lui permisivă față de monoteleți (era de aceeași părere ca Împăratul Herakleios), al III-lea Conciliu de la Constantinopol l-a pedepsit la 40 de ani după decesul lui cu anatema. În cadrul ședinței din data de 28 martie 682 monoteletismul a fost condamnat ca o convingere eretică. Apoi a mai fost confirmată de diferiți papi, prin care și Leon al II-lea. Anatema de atunci a fost un argument principal împotriva Dogmei Infaibilității papilor (vezi Conciliul Vatican I din 1870). |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
|