Eu am urmarit o parte din conferinta de la Iasi, din 19 martie 2010, in care isi expunea niste convingeri foarte bine sustinute din punct de vedere teologic, privind calendarul pe stil nou. Nu barfea pe nimeni, ci pur si simplu sustinea un punct de vedere diferit de cel al BOR, in aceasta problema.
Cu ce scop a fost introdus calendarul pe stil nou? E chiar asa de grav sa acceptam si o alta parere decat cea oficiala? Caci parca ecumenistii propovaduiesc dragostea!!! De ce atata zel in a-l considera cel mai bun posibil? De ce fata de inovatiile ecumeniste nu ne pronuntam cu mai multa fermitate? Ce fel de crestini suntem? Daca ecumenistii ar avea dragostea pe care o propovaduiesc, n-ar face atata caz de un teolog care sustine altceva decat ei.
Sa zicem ca Danion o fi strecurat vreo greseala! Inversunarea cea mare nu mi se pare o solutie. Cine tace cand trebuie sa vorbeasca are doar un pacat. Dar cine vorbeste, si marturiseste dreapta credinta, poate si el sa greseasca. De ce sa consideram, de exemplu, ca parintele Cleopa a spus totdeauna cuvinte inspirate de Duhul Sfant? Sfantul Serafim de Sarov spunea ca se poate ca si un om duhovnicesc sa greseasca. Atunci cand vorbeste din ratiuni omenesti. A dat raspuns ambiguu despre 666, asta stiu precis. Despre calendar, imi pun si eu semne de intrebare. Iar daca Danion si-o fi argumentat teologic un punct de vedere cu privire la vreo afirmatie a parintelui Cleopa, nu inseamna ca l-a ,,desfiintat'' ca duhovnic.
Apa Iordanului se intoarce la Boboteaza stilistilor, asa ca trebuie sa fim corecti. Nu-mi place ascultarea oarba. Scrierile Sfintilor Parinti recomanda ascultarea cu discernamant.
|