![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Dar comunitatea voastră cum interprează următoarele două versete din Actele Apostolilor, cap 2 (subl mele):
Iar Petru a zis către ei: Pocăiți-vă și să se boteze fiecare dintre voi în numele lui Iisus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre, și veți primi darul Duhului Sfânt. Căci vouă este dată făgăduința și copiilor voștri și tuturor celor de departe, pe oricâți îi va chema Domnul Dumnezeul nostru. Ascultați cum interpretează Sfântul Apostol Paul circumcizia, ca antitip al Sf Botez: În El ați și fost tăiați împrejur, cu tăiere împrejur nefăcută de mână, prin dezbrăcarea de trupul cărnii, întru tăierea împrejur a lui Hristos. Îngropați fiind împreună cu El prin botez, cu El ați și înviat prin credința în lucrarea lui Dumnezeu, Cel ce L-a înviat pe El din morți. Dacă spuneți că papa nu este infailibil, sper că nu veți îndrăzni a spune că Apostolul Neamurilor nu interpretează în mod infailibil Sf Scriptură. Deci, așa cum tăierea împrejur este semn al Vechiului Legământ, nu este oare Sf Botez semn al Noului Legământ ? Dar oare (numai) adulții și copilandrii erau tăiați împrejur, nu era oare o prescripție ca de mici (chiar din ziua a 8-a) să se taie împrejur copiii ? Deci, dacă copii primeau acest semn de mici în Poporul Ales, oare nu cu atât mai mult cuvine-se să primească semnul Legământului celui viu care este botezul în noul popor ales al lui Dumnezeu ? Dar mai avem o prefigurare a Sfântului Botez în Vechiul Testament. Este trecerea Mării Roșii de către cei care ascultau de Moise. Același apostol ne deslușește asta în 1 Corinteni. Și atunci vă întreb: cei care vroiau să se smulgă din robia lui Faraon, prefigurare a robiei păcatului, oare nu au trecut cu toții Marea Roșie, adulți și copii ? Oare nu a avut această trecere minunată prin Mare loc chiar la începutul pelerinajului prin deșert, care este prefigurare a pelerinajului vieții noastre ? Pentru ce veniți să plasați atunci semnul ruperii de robie și începătura marșului către Țara Făgăduită la mijloc ori, eventual, la sfârșitul vieții ? Dar, rupți cum sunteți de adevărurile Dumnezeieștii Scripturi, pe care ați ciopârțit-o și partea rămasă ați sucit-o după cum v-au învățat înșelătorii voștri și profetesele voastre, voi nu puteți pricepe URGENȚA Sfântului Botez atâta vreme cât nu pricepeți importanța acestei Taine pentru salvare. Opaci la Spiritul Sfânt, ați nenorocit poate mii și mii de suflete de copii și tineri, privându-i de viziunea beatifică prin neadministrarea Botezului. Voi nu puteți pricepe că fără Botez nu există salvare, iar acest lucru nu îl știm de la papa de la Roma, nici chiar de la Apostolul Neamurilor, ci de la Însuși Capul Cristos. El, și nu altul ne spune nouă și vă spune și vouă, celor care nu vreți să Îl ascultați : Isus a răspuns (lui Nicodemus): Amin, amin zic ție: De nu se va naște cineva din apă și din Spirit, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu. Doamne, Tu, care ai pus acestor săraci fii și fiice ale tale Sfânta Ta Carte în mâini, deschide-le lor inima și învață-i, Învățătorule, să o citească !
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 17.04.2010 at 22:40:06. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si, pana la urma ce vreti sa demostrati? Dvs.intelegeti ca este vorba despre botezul pruncilor din verstele de mai sus? Ca sa fim mai exacti, spune-ti, pentru dvs. (si cei asemena) mai conteaza ce au spus, in mod limpede, Domnul Iisus Hristos si Sfintii Apostoli? Citat:
"Tãierea împrejur nu este nimic si netãierea împrejur nu este nimic, ci pãzirea poruncilor lui Dumnezeu."(1 Corinteni 7:19) Taierea imprejur nu este nimic - spune Sfantul Apostol. Incetati a mai compara acest obicei iudaic cu botezul crestin (sau, pentru dvs. si botezul crestin este nimic. Ati inventat alt gen de botez). P.S. Ca tot s-a amintit (din ceea ce spunea Apostolul Pavel) despre pazirea poruncilor, am o intrebare. Cum explicati eliminarea uneia din cele 10 porunci (porunca a 2-a) si impartirea altei porunci in doua parti (porunca a 10-cea) ca sa iasa 10 porunci la numar (vezi Biblia catolica sau Catehismul catolic)? |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]()
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5) |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In plus, acea taiere imprejur era facuta copiilor de evrei. Acesti copii erau evrei vrand-nevrand si nu era nevoie de nici o propovaduire si credinta a acestora (pentru a fi considerati evrei). Botezul crestin necesita unele conditii expuse clar de Domnul Iisus Hristos si respectate de Sfintii Apostoli. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
[quote=vasalie;236411]
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5) |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ce este cu "Lazar si sanul lui Avram"? Explica. Dar, sa nu incerci sa demonstrezi "teoria sufletului nemuritor in timpul mortii". In acea parabola nu era vorba de suflete. Bogatul si Lazar aveau parti trupesti (degete, limba) si suferinte trupesti. Astept sa ne luminezi cu ceea ce ai inteles din acea parabola (se gaseste in Luca la cap. 16). Citat:
Ce stim noi mai bine decat Apostolii si decat Mantuitorul Insusi? Da exemple de invataturi date de Domnul Iisus Hristos si Sfintii Apostoli, pe care le-am respins. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Hai ca o las balta ca nu am destula dragoste sa mai citesc aiureli in seara asta.
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5) Last edited by Jane Says; 18.04.2010 at 00:09:50. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cei care imbratiseaza teoria existentei unui suflet nemuritor si constient, in timpul mortii, pot ajunge la concluzia ca Mantuitorul l-a mintit pe talharul pocait. Dau niste indicii biblice: - Mantuitorul promite talharului: "astazi vei fi cu Mine in rai" (Luca 23:43) - Mantuitorul spune a treia zi de la rastignire: "inca nu M-am suit laTatal Meu" (Ioan 20:17) - deci nu fusese in rai (doar nu o sa sustii ca a fost intr-un rai unde nu era Dumnezeu Tatal). Astept explicatia ta. Dupa aceea voi repeta explicatia mea. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca nu incerci sa intelegi invataturile Sfintelor Scripturi in intregul lor, si le ei pe bucatele, poti intelege aproape orice. Stim ca Domnul Iisus Hristos, dupa ce a spus acele cuvinte talharului, a murit si a inviat a treia zi. Si nu a fost in rai in timpul acestor trei zile: "Nu Ma tinea, i-a zis Iisus, caci nu M-am suit la Tatal Meu"(Ioan 20:17). Ba inca a mai stat 40 de zile pe pamant. Si abia dupa aceea S-a inaltat. Cum de i-a spus talharului "adevarat graiesc tie, astazi vei fi cu Mine in rai"? Simplu, daca luam de bun ce spune Sfanta Scriptura si anume ca, omul dupa ce moare nu mai stie absolut nimic (în locuința morților, în care mergi, nu mai este nici lucrare, nici chibzuială, nici știință, nici înțelepciune! - Eclesiastul 9:10), pana la inviere. Moartea (moartea intaia) inseamna doar o "clipeala de ochi". Talharul a inchis ochii, acum cca 2000 de ani, si ii va deschide inaintea Mantuitorului. Pentru bietul talhar nu a trecut decat o clipa. In moarte nu avem constienta timpului. Iar Dumnezeu nu este legat de timp. Asadar, pentru talharul mantuit, este valabila promisiunea Mantuitorului (astazi vei fi cu mine in rai). Daca ai o alta explicatie, posteaz-o. Poate fi de folos. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Daruri de la sfinti ptr copiii cuminti | lore86 | Nunta | 19 | 19.12.2012 23:17:02 |
Atentie la sectanti | Bogdan N | Generalitati | 21 | 02.06.2011 20:22:05 |
o sa fim considerati teroristi? | knight2u | Generalitati | 3 | 28.10.2009 11:52:42 |
Portrete de sfinti/Sfinti si sfintenie | alecsandru | Biserica Romano-Catolica | 18 | 20.04.2007 19:46:05 |
|