Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 17.04.2010, 22:37:50
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vasalie Vezi mesajul
Originala interpretare. Felicitari.
Dar comunitatea voastră cum interprează următoarele două versete din Actele Apostolilor, cap 2 (subl mele):
Iar Petru a zis către ei: Pocăiți-vă și să se boteze fiecare dintre voi în numele lui Iisus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre, și veți primi darul Duhului Sfânt.
Căci vouă este dată făgăduința și copiilor voștri și tuturor celor de departe, pe oricâți îi va chema Domnul Dumnezeul nostru.


Ascultați cum interpretează Sfântul Apostol Paul circumcizia, ca antitip al Sf Botez:
În El ați și fost tăiați împrejur, cu tăiere împrejur nefăcută de mână, prin dezbrăcarea de trupul cărnii, întru tăierea împrejur a lui Hristos.
Îngropați fiind împreună cu El prin botez, cu El ați și înviat prin credința în lucrarea lui Dumnezeu, Cel ce L-a înviat pe El din morți.


Dacă spuneți că papa nu este infailibil, sper că nu veți îndrăzni a spune că Apostolul Neamurilor nu interpretează în mod infailibil Sf Scriptură.
Deci, așa cum tăierea împrejur este semn al Vechiului Legământ, nu este oare Sf Botez semn al Noului Legământ ? Dar oare (numai) adulții și copilandrii erau tăiați împrejur, nu era oare o prescripție ca de mici (chiar din ziua a 8-a) să se taie împrejur copiii ? Deci, dacă copii primeau acest semn de mici în Poporul Ales, oare nu cu atât mai mult cuvine-se să primească semnul Legământului celui viu care este botezul în noul popor ales al lui Dumnezeu ?

Dar mai avem o prefigurare a Sfântului Botez în Vechiul Testament. Este trecerea Mării Roșii de către cei care ascultau de Moise. Același apostol ne deslușește asta în 1 Corinteni. Și atunci vă întreb: cei care vroiau să se smulgă din robia lui Faraon, prefigurare a robiei păcatului, oare nu au trecut cu toții Marea Roșie, adulți și copii ? Oare nu a avut această trecere minunată prin Mare loc chiar la începutul pelerinajului prin deșert, care este prefigurare a pelerinajului vieții noastre ? Pentru ce veniți să plasați atunci semnul ruperii de robie și începătura marșului către Țara Făgăduită la mijloc ori, eventual, la sfârșitul vieții ?

Dar, rupți cum sunteți de adevărurile Dumnezeieștii Scripturi, pe care ați ciopârțit-o și partea rămasă ați sucit-o după cum v-au învățat înșelătorii voștri și profetesele voastre, voi nu puteți pricepe URGENȚA Sfântului Botez atâta vreme cât nu pricepeți importanța acestei Taine pentru salvare. Opaci la Spiritul Sfânt, ați nenorocit poate mii și mii de suflete de copii și tineri, privându-i de viziunea beatifică prin neadministrarea Botezului. Voi nu puteți pricepe că fără Botez nu există salvare, iar acest lucru nu îl știm de la papa de la Roma, nici chiar de la Apostolul Neamurilor, ci de la Însuși Capul Cristos. El, și nu altul ne spune nouă și vă spune și vouă, celor care nu vreți să Îl ascultați :
Isus a răspuns (lui Nicodemus): Amin, amin zic ție: De nu se va naște cineva din apă și din Spirit, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu.

Doamne, Tu, care ai pus acestor săraci fii și fiice ale tale Sfânta Ta Carte în mâini, deschide-le lor inima și învață-i, Învățătorule, să o citească !
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 17.04.2010 at 22:40:06.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 17.04.2010, 22:57:07
vasalie
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Dar comunitatea voastră cum interprează următoarele două versete din Actele Apostolilor, cap 2 (subl mele):
Iar Petru a zis către ei: Pocăiți-vă și să se boteze fiecare dintre voi în numele lui Iisus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre, și veți primi darul Duhului Sfânt.
Căci vouă este dată făgăduința și copiilor voștri și tuturor celor de departe, pe oricâți îi va chema Domnul Dumnezeul nostru.
"Comunitatea noastra" interpreteaza anumite versete din Biblie punandu-le alaturi de celelalte versete care trateaza aceeasi tema. Daca vreti sa interpretati un verset referitor la botez, ajutati-va de toate celelalte versete care vorbesc despre acelasi lucru.

Si, pana la urma ce vreti sa demostrati? Dvs.intelegeti ca este vorba despre botezul pruncilor din verstele de mai sus?

Ca sa fim mai exacti, spune-ti, pentru dvs. (si cei asemena) mai conteaza ce au spus, in mod limpede, Domnul Iisus Hristos si Sfintii Apostoli?


Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Ascultați cum interpretează Sfântul Apostol Paul circumcizia, ca antitip al Sf Botez:
În El ați și fost tăiați împrejur, cu tăiere împrejur nefăcută de mână, prin dezbrăcarea de trupul cărnii, întru tăierea împrejur a lui Hristos.
Îngropați fiind împreună cu El prin botez, cu El ați și înviat prin credința în lucrarea lui Dumnezeu, Cel ce L-a înviat pe El din morți.


Dacă spuneți că papa nu este infailibil, sper că nu veți îndrăzni a spune că Apostolul Neamurilor nu interpretează în mod infailibil Sf Scriptură.
Deci, așa cum tăierea împrejur este semn al Vechiului Legământ, nu este oare Sf Botez semn al Noului Legământ ? Dar oare (numai) adulții și copilandrii erau tăiați împrejur, nu era oare o prescripție ca de mici (chiar din ziua a 8-a) să se taie împrejur copiii ? Deci, dacă copii primeau acest semn de mici în Poporul Ales, oare nu cu atât mai mult cuvine-se să primească semnul Legământului celui viu care este botezul în noul popor ales al lui Dumnezeu ?
Prea multa vorbareala. Sfantul Apostol Pavel explica foarte limpede cum trebuie sa ne raportam la "taierea imprejur".

"Tãierea împrejur nu este nimic si netãierea împrejur nu este nimic, ci pãzirea poruncilor lui Dumnezeu."(1 Corinteni 7:19)

Taierea imprejur nu este nimic - spune Sfantul Apostol. Incetati a mai compara acest obicei iudaic cu botezul crestin (sau, pentru dvs. si botezul crestin este nimic. Ati inventat alt gen de botez).

P.S. Ca tot s-a amintit (din ceea ce spunea Apostolul Pavel) despre pazirea poruncilor, am o intrebare.

Cum explicati eliminarea uneia din cele 10 porunci (porunca a 2-a) si impartirea altei porunci in doua parti (porunca a 10-cea) ca sa iasa 10 porunci la numar (vezi Biblia catolica sau Catehismul catolic)?
Reply With Quote
  #3  
Vechi 17.04.2010, 23:02:09
Jane Says Jane Says is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.02.2010
Locație: KooKooLand
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.090
Implicit

Citat:
Deci, dacă copii primeau acest semn de mici în Poporul Ales, oare nu cu atât mai mult cuvine-se să primească semnul Legământului celui viu care este botezul în noul popor ales al lui Dumnezeu ?
Parca totusi nu zice ca n-ar fi nimic ci foloseste fix cuvantul botez, hmmm
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 17.04.2010, 23:15:54
vasalie
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Jane Says Vezi mesajul
Parca totusi nu zice ca n-ar fi nimic ci foloseste fix cuvantul botez, hmmm
Cine foloseste cuvantul botez? Poate "Apostolul Mihnea". Ca Sfantul Apostol Pavel spune ca "taierea imprejur este nimic".

In plus, acea taiere imprejur era facuta copiilor de evrei. Acesti copii erau evrei vrand-nevrand si nu era nevoie de nici o propovaduire si credinta a acestora (pentru a fi considerati evrei).

Botezul crestin necesita unele conditii expuse clar de Domnul Iisus Hristos si respectate de Sfintii Apostoli.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 17.04.2010, 23:16:21
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

[quote=vasalie;236411]

Citat:
"Tãierea împrejur nu este nimic si netãierea împrejur nu este nimic, ci pãzirea poruncilor lui Dumnezeu."(1 Corinteni 7:19)
În acest pasaj, Sf Apostol Pavel arată că nu mai este necesară circumcizia pentru neamuri. El este Apostolul Neamurilor și se adresează neamurilor (cosmopolitul Corint nu face parte din lumea iudaică și se pune problema dacă cei care cred în Zeus și se convertesc trebuie să se mai taie împrejur). Circumcizia nu mai este necesară, fiindcă a fost înlocuită de Botez. Un nou legământ a apărut prin Încarnare, iar cel vechi nu mai este actual și nici nu mai are putere mântuitoare. NU este vorba de botez aici, Apostolul nu spune "Botezul nu este nimic și nebotezul nu este nimic".

Citat:
Taierea imprejur nu este nimic - spune Sfantul Apostol. Incetati a mai compara acest obicei iudaic cu botezul crestin
Dacă Apostolul exact asta face, compară circumizia cu Botezul creștin, cum îndrăzniți să spuneți că nu trebuie comparate ?


Citat:
Cum explicati eliminarea uneia din cele 10 porunci (porunca a 2-a) si impartirea altei porunci in doua parti (porunca a 10-cea) ca sa iasa 10 porunci la numar (vezi Biblia catolica sau Catehismul catolic)?
Fugiți de dezbatere sau pentru ce încercați să deschideți un nou front de discuție ? Noi vorbim aici despre necesitatea biblică a botezării copiilor. La vremea respectivă, voi demonta și această altă minciună a "creștinilor" adventiști. Pe rând, pe rând, până iese untdelemnul la suprafață, pentru ce vă grăbiți ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #6  
Vechi 17.04.2010, 23:20:31
Jane Says Jane Says is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.02.2010
Locație: KooKooLand
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.090
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea
Dacă Apostolul exact asta face, compară circumizia cu Botezul creștin, cum îndrăzniți să spuneți că nu trebuie comparate ?
Da, si eu am constatat o mare indrazneala si as zice opacitate la NP din punctul asta de vedere. Adica scrie negru pe alb si ei zic ca nu nu nu nu. Asta fiind una, mai e faza cu Lazar si sanul lui Avram si probabil ca si cea cu talharul care desi murea pe cruce, urma sa fie cu Mantuitorul in rai. Adica stiu ei mai bine decat Apostolii si decat Mantuitorul Insusi.
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 18.04.2010, 00:03:35
vasalie
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Jane Says Vezi mesajul
Da, si eu am constatat o mare indrazneala si as zice opacitate la NP din punctul asta de vedere. Adica scrie negru pe alb si ei zic ca nu nu nu nu.
Ce scrie alb pe negru?

Citat:
În prealabil postat de Jane Says Vezi mesajul
Asta fiind una, mai e faza cu Lazar si sanul lui Avram
Ce este cu "Lazar si sanul lui Avram"? Explica. Dar, sa nu incerci sa demonstrezi "teoria sufletului nemuritor in timpul mortii". In acea parabola nu era vorba de suflete. Bogatul si Lazar aveau parti trupesti (degete, limba) si suferinte trupesti.

Astept sa ne luminezi cu ceea ce ai inteles din acea parabola (se gaseste in Luca la cap. 16).


Citat:
În prealabil postat de Jane Says Vezi mesajul
si probabil ca si cea cu talharul care desi murea pe cruce, urma sa fie cu Mantuitorul in rai.
Ce vrei sa intelegem din pasajul cu talharul de pe cruce? Explica-ne. Dar tine cont si de faptul ca Domnul Iisus Hristos marturiseste, dupa Inviere, ca "inca nu S-a suit la Tatal", deci nu fusese in rai nici macar dupa doua zile de la rastignire (cand vorbise cu talharul). Pasajul se gaseste in Luca la cap. 23.


Citat:
În prealabil postat de Jane Says Vezi mesajul
Adica stiu ei mai bine decat Apostolii si decat Mantuitorul Insusi.
Ce stim noi mai bine decat Apostolii si decat Mantuitorul Insusi? Da exemple de invataturi date de Domnul Iisus Hristos si Sfintii Apostoli, pe care le-am respins.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 18.04.2010, 00:06:44
Jane Says Jane Says is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.02.2010
Locație: KooKooLand
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.090
Implicit

Hai ca o las balta ca nu am destula dragoste sa mai citesc aiureli in seara asta.
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5)

Last edited by Jane Says; 18.04.2010 at 00:09:50.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 18.04.2010, 00:21:55
vasalie
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Jane Says Vezi mesajul
Bine, daca nu fusese in rai atunci de ce i-a spus lucrul acela talharului? Il mintise oare? Ca ii spusese astazi. Care-i explicatia voastra?
Explicatia este foarte simpla. A mai fost data, de curand.

Cei care imbratiseaza teoria existentei unui suflet nemuritor si constient, in timpul mortii, pot ajunge la concluzia ca Mantuitorul l-a mintit pe talharul pocait.

Dau niste indicii biblice:
- Mantuitorul promite talharului: "astazi vei fi cu Mine in rai" (Luca 23:43)
- Mantuitorul spune a treia zi de la rastignire: "inca nu M-am suit laTatal Meu" (Ioan 20:17) - deci nu fusese in rai (doar nu o sa sustii ca a fost intr-un rai unde nu era Dumnezeu Tatal).

Astept explicatia ta. Dupa aceea voi repeta explicatia mea.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 18.04.2010, 00:29:51
vasalie
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Jane Says Vezi mesajul
Hai ca o las balta ca nu am destula dragoste sa mai citesc aiureli in seara asta.
Ca sa nu te mai obosesc cu "aiureli" incerc o explicatie la promisiunea facuta talharului (de fapt repostez o explicatie):

Daca nu incerci sa intelegi invataturile Sfintelor Scripturi in intregul lor, si le ei pe bucatele, poti intelege aproape orice. Stim ca Domnul Iisus Hristos, dupa ce a spus acele cuvinte talharului, a murit si a inviat a treia zi. Si nu a fost in rai in timpul acestor trei zile: "Nu Ma tinea, i-a zis Iisus, caci nu M-am suit la Tatal Meu"(Ioan 20:17). Ba inca a mai stat 40 de zile pe pamant. Si abia dupa aceea S-a inaltat. Cum de i-a spus talharului "adevarat graiesc tie, astazi vei fi cu Mine in rai"? Simplu, daca luam de bun ce spune Sfanta Scriptura si anume ca, omul dupa ce moare nu mai stie absolut nimic (în locuința morților, în care mergi, nu mai este nici lucrare, nici chibzuială, nici știință, nici înțelepciune! - Eclesiastul 9:10), pana la inviere. Moartea (moartea intaia) inseamna doar o "clipeala de ochi". Talharul a inchis ochii, acum cca 2000 de ani, si ii va deschide inaintea Mantuitorului. Pentru bietul talhar nu a trecut decat o clipa. In moarte nu avem constienta timpului. Iar Dumnezeu nu este legat de timp.

Asadar, pentru talharul mantuit, este valabila promisiunea Mantuitorului (astazi vei fi cu mine in rai).

Daca ai o alta explicatie, posteaz-o. Poate fi de folos.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Daruri de la sfinti ptr copiii cuminti lore86 Nunta 19 19.12.2012 23:17:02
Atentie la sectanti Bogdan N Generalitati 21 02.06.2011 20:22:05
o sa fim considerati teroristi? knight2u Generalitati 3 28.10.2009 11:52:42
Portrete de sfinti/Sfinti si sfintenie alecsandru Biserica Romano-Catolica 18 20.04.2007 19:46:05