Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1441  
Vechi 19.07.2010, 11:04:37
kesarion_breb kesarion_breb is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalulmantuibil Vezi mesajul
Impartasirea cu Trupul si cu Sangele Domnului este un mister. Noi ne putem certa la infinit dar eu cred ca exista o posibilitate de a testa valabilitatea actului. Si acest test este impactul pe care Cina Domnului il are asupra credinciosului care se impartaseste.

Toti crestinii cred ca cine mananca Trupul Domnului si bea Sangele Lui are viata in el insusi . Este o unire a credinciosului cu Hristos, unire care il transforma pe crestin si il face sa devina un adevarat cristofor.

In concluzie:
  • Daca in viata unui crestin care se impartaseste se vede o transformare, mai multa iubire de Dumnezeu si de semeni, mai multa dorinta de a parasi pacatul si de a fi asemanator cu Hristos eu inclin sa cred ca impartasirea lui a fost una valida.
  • Daca un crestin se impartaseste si apoi se intoarce bine - mersi la viata lui pacatoasa, nu-l mai intereseaza rugaciunea si viata cu Dumnezeu si il mai vezi la biserica dupa cativa ani, ceva este in neregula cu impartasirea lui.
In primul rand, asa-zisa voastra "cina a domnului" nu este nici un mister, este un lucru foarte limpede: impartasire de paine si vin si o asa-zisa comemorare a mortii suferite de Iisus. Acesta nu este mister, ci cel mult o scamatorie, o iluzie pentru necunoscatori si pentru cei pe care ii tineti in amagire in sectele voastre ! Un Mister, si chiar Sfant Mister este sfanta euharistie a Bisericii lui Hristos, unde intr-adevar are loc sfanta prefacere a painii si a vinului in trupul si sangele Domnului Cel Inviat, asa incat painea si vinul sunt unite cu dumnezeirea intr-un mod cu adevarat misteric, tainic, sacramental !!

In al doilea rand, asa-zisul "test" de verificare a impactului impartasaniei este unul fals, si anume se poate demonstra astfel: daca un sectar mananca paine si vin nesfintite (asa cum si sunt de fapt!) el poate deveni un om mai bun sa zicem decat ieri pentru ca asa vrea el, nu neaparat pentru ca s-ar fi impartasit cu Hristos ! Din moment ce impartasirea este doar una simbolica (adica una de forma, si nu reala), si nici nu poate fi altfel pentru ca sectarii nu au harul preotiei sacramentale si nici lucrarea Duhului Sfant de sfintire, atunci el poate fi totusi un om mai bun maine decat ieri pentru simplul fapt ca asa vrea el sa fie, iar nu pentru ca painea si vinul luate i-ar aduce vreo unire cu Hristos ! Ceea ce arata ca pentru a fi un om mai bun si chiar mai credincios nu este o consecinta neaparat a vreunei impartasiri, ci poate fi consecinta doar a vointei unui om, ceea ce demonstreaza evident ca testul nu este valabil, pentru ca nu poate distinge care om este mai bun datorita unirii reale cu Hristos ori datorita vointei sale de a fi mai bun !!!

In al treilea rand, unirea reala cu Hristos in sfinta impartasire are ca scop sfintirea credinciosului, invesnicirea acestuia, indumnezeirea lui, si nu doar o oarecare imbunatatire care, asa cum am aratat, se poate obtine si fara sfanta euharistie doar prin vointa omului si nu prin lucrarea Domnului. Sfantul Ioan Damaschinul spune destul de limpede pentru cei care au ochi sa vada, iar nu pentru cei insufletiti de duhul veacului acestuia: "Punând peste dânsul ochii, buzele și fruntea să ne împărtășim cu dumnezeiescul cărbune, pentru ca focul dorinței din noi, luând arderea din cărbune, să ardă complet păcatele noastre, să lumineze inimile noastre, să ne aprindem și să ne îndumnezeim prin împărtășirea focului dumnezeiesc." Cu alte cuvinte sfintirea si indumnezeirea sunt adevaratele roade ale euharistiei, iar nu o doar simpla imbunatatire ! Numai o astfel de impartasanie deci poate fi valida, adica una care sa ofere sfintirea reala, indumnezeirea omului, partasia lui reala cu dumnezeirea Fiului lui Dumnezeu, si nu doar o imbunatatire a acestuia care, cum am mai spus, poate avea loc si fara euharistie !

In ortodoxie exista exemple a cum ajunge sau poate sa ajunga un om care se impartaseste real cu trupul si sangele Domnului. Unul dintre ele este sfantul Ioan Iacob Hozevitul: http://www.youtube.com/watch?v=4tm3VYSLkI0. Sau: http://www.youtube.com/watch?v=hmef0B7-VIA. Sau: http://www.youtube.com/watch?v=dtoww...eature=related. Asa poate arata un om care cu adevarat s-a impartasit de trupul si sangele Domnului Hristos spre sfintire si indumnezeire, spre depasirea stricaciunii atat in suflet, cat si in trup: tocmai pentru ca euharistia ortodoxa este unita cu dumnezeirea lui Hristos, cu viata Lui inviata si biruitoare deplina si definitiva nu doar a mortii spirituale ci si a mortii trupesti. De aceea impartasirea cu sfintele taine aduce o sfintire reala, o indumnezeire reala, o intrare in starea in care chiar si stricaciunea trupului poate fi biruita, prin puterea lui Hristos si a sfintelor sale taine inca din aceasta viata.

In al patrulea rand, avand in vedere ca sectarii penticostali si nu numai nu au sfintele taine ale trupului si sangelui lui Hristos (printre altele) impartasirea lor reala este cu paine si cu vin ca lucruri naturale, si de aceea pot fi numiti painofori si vinofori si in nici un caz hristofori !!

In al cincilea rand, ortodocsii care se impartasesc cu nevrednicie sau fara roade in viata lor are ca si consecinta atragerea raspunderii lor in fata lui Dumnezeu, dar acest fapt nu invalideaza cu nici un chip realitatea sacramentala a sfinteniei trupului si sangelui Domnului din Biserica lui Hristos !

Constientizand toate aceste lucruri, puteti de acum sa stiti ca orice amagire pe care le-o vindeti adeptilor vostri sectari cu privire la "Cina Domnului" din secte si cu privire la Sfanta Taina a Euharistiei din Sfanta Biserica constituie un cap de acuzare inaintea Dumnezeului Celui Viu, pentru tagaduirea puterii dumnezeiesti care lucreaza minunat in sfinta taina a Euharistie ortodoxe sipentru amagirile, minciunile, ereziile, aberatiile, inselaciunile pe care le vindeti sectarilor ! Pntru astfel de inselaciuni si amagiri diavolesti pe care pe indrugati in sectele voastre sunteti vinovati inaintea lui Dumnezeu si a lui Hristos care Isi daruieste la fiecare sfanta liturghie ortodoxa trupul sau si sangele sau pentru ca credinciosii sa se impartaseasca de ele spre viata vesnica, lucru care nu se intampla, nu s-a intamplat vreodata si nu se va intampla niciodata in ritualurile voastre sectare !! Cine are minte sa ia aminte !!!
  #1442  
Vechi 19.07.2010, 11:12:28
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalulmantuibil Vezi mesajul
Nu am inteles din vreo postare a dumneavoastra, iertati-ma. Am inteles insa din postarile mai multor ortodocsi ca, in aceasta viata, nu putem sti daca suntem mantuiti sau nu. Ca nu putem afirma: mantuirea a intrat in viata mea! Se tot face vorbire pe aceasta tema.

S-a afirmat ca mantuirea subiectiva a cuiva este cunoscuta doar dupa moarte. Ori, Iisus ii spune lui Zacheu: astazi.

Ar fi putut afirma Zacheu: „mantuirea a intrat in viata mea, daca voi lucra mantuirea mea pana la sfarsit, voi ramane mantuit!”?
Invatatura ortodoxa marutirseste:
Da bineinteles, ca Zaheu (ca si sutasul Cornelie...) , puteau afirma ceea ce ati spus si anume "astazi am fost mantuit eu si toata familia mea si daca vom respecta cele 10 porunci (cu ajutorul lui Dumnezeu), daca vom starui in fapte bune (cu ajutorul lui Hristos evident) pana la sfarsitul vietii, si daca atunci cand vom pacatui ne vom curati de pacatele noastre prin cele randuite de Biserica (Spovedanie, Impartasanie, maslu, post, rugaciune, milostenie...), atunci vom ramane mantuiti".
Dupa Sfanta Spovedanie si dupa ce se impartateste cu adevarat trupul si sangele Domnului Hristos Iisus in Taina Euharistiei, omul trebuie sa pastreze aceasta stare mantuitoare, care duce la desavarsire si indumnezeire.

Omul trebuie sa fie constient ca fara Hristos nu poate face nimic (Ioan 15,5)!
"cu frică și cu cutremur lucrați mântuirea voastră; " Filipeni 2,12

Mantuirea este doar primul pas, urmeaza apoi desavarsirea si indumnezeirea.

Mantuirea se poate pierde evident, daca omul nu ramane in voia lui Dumnezeu si se intoarce iar la pacate, incalcand cele 10 porunci
.
"De aceea, cel căruia i se pare că stă neclintit să ia seama să nu cadă. " I Corinteni 10,12.

Repet:
Omul stie clar unde se afla, adica fie ca e departe de Dumnezeu percum Fiul Risipitor atunci cand zacea in pacate departe de Tatal lui, fie ca e aproape de Dumnezeu precum Sfintii (Apostoli spre exemplu).

Omul este chemat sa se cerceteze pe EL insusi (Taina Sfintei Spovedanii)... si nimeni nu poate spune ca nu stie unde se afla, caci avem indreptarul celor 10 porunci. Apoi stim cu totii care sunt roadele Duhului Sfant...

"Cercetați-vă pe voi înșivă dacă sunteți în credință; încercați-vă pe voi înșivă. Sau nu vă cunoașteți voi singuri bine că Hristos Iisus este întru voi? " (II Corinteni 13,5)

"Căci de se socotește cineva că este ceva, deși nu este nimic, se înșeală pe sine însuși.
Iar fapta lui însuși să și-o cerceteze fiecare și atunci va avea laudă, dar numai față de sine însuși și nu față de altul. " (Galateni 6,3-4.)

"Să se cerceteze însă omul pe sine ... Căci de ne-am fi judecat noi înșine, nu am mai fi judecați. Dar, fiind judecați de Domnul , suntem pedepsiți " (I Corinteni 11,28-32)

Last edited by Eugen7; 19.07.2010 at 11:21:08.
  #1443  
Vechi 19.07.2010, 11:51:40
kesarion_breb kesarion_breb is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Într-adevăr scrie foarte clar: "Paharul binecuvântării este împărtășirea cu sângele lui Hristos" [κοινωνία τον αίματος], nu Paharul binecuvântării este sângele lui Hristos. Sângele reprezintă moartea Fiului lui Dumnezeu, și prin credință credincioșii se împărtășesc de acea moarte. În felul acesta, cei care participă la un sacrificiu devin părtași la sacrificiul acela. Grecescul koinonia înseamnă "împărtășire", "comunicare", "ascociere", "comuniune". Prin credință, noi devenim părtași sângelui (vieții. Lev.17,11) lui Hristos, nu bem literalmente sângele Lui. Așa precum evreii nu ungeau ușiorii ușii cu sângele lui Hristos, ci cu simbolul sângelui Lui, nici noi nu bem sângele Lui, ci simbolul sângelui Lui. Devenind părtași sângelui (vieții) Lui prin credință, vom face și faptele vieții Lui. Așa cum vinul ce-l bem devine prin procesul asimilării carne, sânge, oase, etc.; la fel asimilând învățătura și faptele vieții Lui, vom deveni asemenea Lui în caracter.
Din nefericire pentru tine, vad ca boala sectarismului ti-a intrat pana in maduva oaselor !

Intr-adevar, voi nu beti sangele Lui pentru ca nu aveti asa ceva, pentru ca sangele Lui se ofera in Biserica Lui, in Tainele Lui, in nici un caz in adunarile voastre sectare ! Pentru ca spune Mantuitorul in evanghelie: "Și le-a zis Iisus: Adevărat, adevărat zic vouă, dacă nu veți mânca trupul Fiului Omului și nu veți bea sângele Lui, nu veți avea viață în voi. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu are viață veșnică, și Eu îl voi învia în ziua cea de apoi. Trupul Meu este adevărată mâncare și sângele Meu, adevărată băutură. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu rămâne întru Mine și Eu întru el. Precum M-a trimis pe Mine Tatăl cel viu și Eu viez pentru Tatăl, și cel ce Mă mănâncă pe Mine va trăi prin Mine. Aceasta este pâinea care s-a pogorât din cer, nu precum au mâncat părinții voștri mana și au murit. Cel ce mănâncă această pâine va trăi în veac." (Ioan 6, 53-58) Deci lucrurile sunt foarte clare, insa nu pentru cei insufletiti de duhul veacului acestuia: impartasirea este cu trupul si sangele Domnului, caci asa spune Mantuitorul : acesta este trupul Meu si acesta este sangele Meu ! Trupul Meu si sangele Meu iar nu simboluri ale acestora cum pretind amagitorii si inselatorii sectari !

Pe de alta parte, observ ca sectarii se opintesc foarte tare de Hristos ! Impartasirea cu trupul si sangele Domnului nu este literala,pentru ca noi nu mancam litere, ci este una reala sacramentala pentru ca ortodocsii din Biserica Ortodoxa se impartasesc cu trupul si sangele Domnului, nu doar prin credinta ci si in realitate !

Tagaduirea adevaratei invataturi si practici sacramentale a Bisericii Apostolice si patristice reflecta in mod evident inselarea si amagirea carora le-au cazut prada sectarii, si reflecta deasemenea tagaduirea lucrarii de calauzire a Duhului Sfant in Biserica lui Hristos, lucrare care se evidentiaza atat in scrierile scripturistice cat si in toate scrierile patristice, si nu numai, si care se concretizeaza in invataturile pe care le-am citat atat din sfintii apostoli, precum si din sfinti parinti precum Chiril al Alexandriei, Ioan Damaschinul, Simeon Noul Teolog, invataturi care pot fi gasite si la alti sfinti parinti care au scris pe aceasta tema.

Tagaduirea cuvintelor Mantuitorului cu privire la calauzirea Bisericii Sale de catre Duhul Sfant catre tot adevarul, incluzand aici si adevaratul adevar cu privire la sfanta taina a euharistiei este inca o dovada a inselarii si amagirii diavolesti in care se afla saracii de sectari ! Sa pretinzi ca toata lucrarea de calauzire a sfintilor parinti de catre Duhul Adevarului de-a lungul a aproape 2000 de ani s-a concretizat in greseli, si ca de fapt trebuiau sa treaca cel putin 1800 de ani de la jertfa si invierea Mantuitorului si de la pogorarea Duhului Sfant peste apostoli, ca sa vina niste amagiti de duhul lumii si al diavolului ca sa ne invete adevarul despre sfanta euharistie, inseamna sa tagaduiesti cuvintele Mantuitorului, sa tagaduiesti ca Duhul Sfant i-a invatat adevarul pe sfintii apostoli si pe sfintii parinti, sau mai precis sa pretinzi ca Duhul Adevarului i-a invatat numai minciuni si i-a tinut permanent in minciuna si eroare pe cei care au facut parte din Biserica lui Hristos !! Sectarii pretind ca nu sfintii apostoli, nu sfintii parinti precum Vasile cel Mare, Grigorie de Nazianz, Chiril al Ierusalimului, Chiril al Alexandriei, Ambrozie al Milanului, Ioan Damaschinul, Simeon Noul Teolog, Nicolae Cabasila, Grigorie Palama, Nicodim Aghioritul, Ioan de Kronstadt, si altii, ne-au invatat inca de la inceputul Bisericii si pana azi care este adevarul sub calauzirea directa a Duhului Adevarului, ci ca toti acestia au fost inselati de Duhul Sfant si trebuia sa vina unii care nu au nici o autoritate in fata Sfintilor Parinti ai Bisericii sa ne invete ei pe noi adevarul ! Cu alte cuvinte Biserica lui Hristos traieste, chiar si cu Duhul Sfant in mijlocul ei !!, de aproaoe 2000 de ani in minciuna si trebuia sa vina niste prooroci mincinosi sa ne spuna ei adevarul spre care Duhul Sfant nu a calauzit Biserica lui Hristos in tot acest timp !! Cata impertinenta deci la acesti sectari care contrazic atat cuvintele Mantuitorului cat si Sfanta Scriptura, si care il fac mincinos pe Insusi Duhul Adevarului care a calauzit Biserica lui Hristos inca de la pogorarea Sa peste apostolii Domnului !
  #1444  
Vechi 19.07.2010, 12:07:23
zorobabel zorobabel is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.06.2010
Mesaje: 231
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Invatatura ortodoxa marutirseste:
Da bineinteles, ca Zaheu (ca si sutasul Cornelie...) , puteau afirma ceea ce ati spus si anume "astazi am fost mantuit eu si toata familia mea si daca vom respecta cele 10 porunci (cu ajutorul lui Dumnezeu), daca vom starui in fapte bune (cu ajutorul lui Hristos evident) pana la sfarsitul vietii, si daca atunci cand vom pacatui ne vom curati de pacatele noastre prin cele randuite de Biserica (Spovedanie, Impartasanie, maslu, post, rugaciune, milostenie...), atunci vom ramane mantuiti".
Adaugi lucruri nescripturistice. Ii spune Hristos ceva lui Zacheu din cele ce afirmi tu? Nu mai schimba Sf Scriptura adaugand lucruri care contrazic invataturile lui Hristos. Numai credinta in Hristos mantuie, de aceea i-a zis Hristos lui Zacheu ca "Azi a intrat mantuirea in casa aceasta". Si prin credinta in Hristos poate intra in orice casa.

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Mantuirea se poate pierde evident, daca omul nu ramane in voia lui Dumnezeu si se intoarce iar la pacate, incalcand cele 10 porunci[/u].
"De aceea, cel căruia i se pare că stă neclintit să ia seama să nu cadă. " I Corinteni 10,12.
Daca omul nu ramane in voia lui Dumnezeu inseamna ca acel om nu a fost mantuit, nu ca si-a pierdut mantuirea. Hristos ne asigura ca cel ce sunt ai Lui, ai Lui vor ramane.
Citeste Ioan 10.

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
[b]"Cercetați-vă pe voi înșivă dacă sunteți în credință; încercați-vă pe voi înșivă. Sau nu vă cunoașteți voi singuri bine că Hristos Iisus este întru voi? " (II Corinteni 13,5)
Tu cum te cercetezi?In ce consta cercetarea ta personala?
  #1445  
Vechi 19.07.2010, 12:14:06
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de zorobabel Vezi mesajul
Numai credinta in Hristos mantuie
Repet invatatura ortodoxa:

Nu trebuie sa confundam mantuirea cu desavarsirea si indumnezeirea.

Mantuirea are doua aspecte (componente):
1. iertarea pacatelor savarsite
2. eliberarea de robia patimilor si pacatelor

Ambele componente, iertarea noastra si eliberarea noastra (de patimi si pacate) sunt realizate de Hristos Iisus.
Prima componenta a mantuirii, adica iertarea pentru pacatele savarsite, este darul lui Hristos (adica nu trebuie sa o "cumperi" cu bani sau cu "fapte bune" caci "fara de Mine nu puteti face nimic" Ioan 15). Iertarea este daruita omului cand acesta se pocaieste (ii pare rau de relele savariste si isi doreste sa nu mai pacatauiasca).
A doua componenta a mantuirii (eliberarea de patimi si pacate) presupune un proces mai lung sau mai scurt, depinzand de dorinta fiecarui individ in parte de a se lepada de pacate si de a se uni cu Hristos. Lepadarea de pacate presupune savarsirea faptelor bune cu ajutorului lui Hristos evident.

"Drept aceea, iubiții mei, precum totdeauna m-ați ascultat, nu numai când eram de față, ci cu atât mai mult acum când sunt departe, cu frică și cu cutremur lucrați mântuirea voastră; " Filipeni 2,12.

"Iar Zaheu, stând, a zis către Domnul: Iată, jumătate din averea mea, Doamne, o dau săracilor și, dacă am năpăstuit pe cineva cu ceva, întorc împătrit. Și a zis către el Iisus: Astăzi s-a făcut mântuire casei acesteia", Luca 19,8-9

In concluzie, in cazul lui Zaheu vamesul, Hristos evidentiaza clar ca mantuirea este completa doar dupa savarsirea faptelor bune si nu este un proces juridic, adica eu zic gata l-am primit pe Hristos si sunt mantuit.

Mantuirea se vede doar in faptele omului. Nu inseamna ca dupa ce omul este mantuit el nu mai face nici un pacat... nicidecum, ci doar ca omul in starea de mantuire nu mai doreste sa savarseasca pacatul si "se opune pacatului pana la sange" (Evrei 12,4)... si se curateste de pacatele savariste (prin Taina Spovedaniei si a Sfintei Impartasanii).

Dupa ca a obitnut mantuirea omul nazuieste apoi spre desavarsire, iar dupa desavarsire spre indumnezeire.

Asadar prima tinta a omului este mantuirea aici si acum... adica omul in fiecare zi trebuie sa isi doreasca mantuirea... si Hristos i-o va dauri mai repede sau mai tarziu in masura vointei lui de a se lepada de pacate si de a savarsi faptele bune (duapa voia lui Dumnezeu).

Last edited by Eugen7; 19.07.2010 at 12:17:24.
  #1446  
Vechi 19.07.2010, 12:38:31
penticostalulmantuibil penticostalulmantuibil is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.04.2010
Locație: Constanta
Religia: Protestant
Mesaje: 649
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru penticostalulmantuibil Send a message via Skype™ to penticostalulmantuibil
Implicit

Citat:
În prealabil postat de kesarion_breb Vezi mesajul
asa-zisul "test" de verificare a impactului impartasaniei este unul fals...
Ma asteptam ca testul sa nu va convina.
Pentru ca el implica si schimbare a inimii, a atitudinilor, a limbajului, a gandurilor, a faptelor.

Ori dumneavoastra se pare ca doriti doar vorbe multe, polemica fara rost si fraze cat mai sforaitoare. („clei, mult clei”, dupa cum bine definea un coleg de forum). Dar v-am spus ca eu nu intru cu dumneavoastra in polemica doctrinara.

Citat:
În prealabil postat de kesarion_breb Vezi mesajul
In ortodoxie exista exemple a cum ajunge sau poate sa ajunga un om care se impartaseste real cu trupul si sangele Domnului. Unul dintre ele este sfantul Ioan Iacob Hozevitul.
Aici ati zis bine si sunt de acord. Sunt multi ortodocsi in viata carora Impartasania are impact. Ei primesc viata, experimenteaza transformarea in asemanarea cu chipul lui Hristos. Trec testul, nu le este frica de el.

As da doar o strofa din mesajul Sfatului Ioan Ioacob:
O,om, ce mari răspunderi ai
de tot ce faci pe lume,
de tot ce spui în scris sau grai,
de pilda ce la alții dai...

Dar daca vrei sa ti-l pui blazon pe sfantul Ioan Iacob Hozevitul trebuie sa asculti de sfaturile lui nu sa te tii de ura, blesteme, injuraturi si dracuieli.

In concluzie: Sfanta Impartasanie trebuie sa aduca schimbare in viata ta.
Nimic altceva nu este suficient. Trebuie sa se vada iubire de Dumnezeu si de oameni, umblare dupa cele de sus si departare de pacat.
Domnul sa ne ajute.
  #1447  
Vechi 19.07.2010, 13:14:29
kesarion_breb kesarion_breb is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalulmantuibil Vezi mesajul
Ma asteptam ca testul sa nu va convina.
Pentru ca el implica si schimbare a inimii, a atitudinilor, a limbajului, a gandurilor, a faptelor.

Ori dumneavoastra se pare ca doriti doar vorbe multe, polemica fara rost si fraze cat mai sforaitoare. („clei, mult clei”, dupa cum bine definea un coleg de forum). Dar v-am spus ca eu nu intru cu dumneavoastra in polemica doctrinara.


Aici ati zis bine si sunt de acord. Sunt multi ortodocsi in viata carora Impartasania are impact. Ei primesc viata, experimenteaza transformarea in asemanarea cu chipul lui Hristos. Trec testul, nu le este frica de el.

As da doar o strofa din mesajul Sfatului Ioan Ioacob:
O,om, ce mari răspunderi ai
de tot ce faci pe lume,
de tot ce spui în scris sau grai,
de pilda ce la alții dai...

Dar daca vrei sa ti-l pui blazon pe sfantul Ioan Iacob Hozevitul trebuie sa asculti de sfaturile lui nu sa te tii de ura, blesteme, injuraturi si dracuieli.

In concluzie: Sfanta Impartasanie trebuie sa aduca schimbare in viata ta.
Nimic altceva nu este suficient. Trebuie sa se vada iubire de Dumnezeu si de oameni, umblare dupa cele de sus si departare de pacat.
Domnul sa ne ajute.
Nu am spus ca nu imi convine testul, ci doar am argumentat ca schimbarea de care vorbesti nu este in cazul sectarilor datorita impartasirii cu trupul si sangele lui Hristos (acest lucru neavand loc in cadrul sectar) ci datorita vointei lor personale de a se schimba, asa cum foarte bine aceasta dorinta de schimbare si de pocainta poate avea loc si in sufletul unui ortodox. Insa aceasta schimbare nu confirma si nu poate confirma ca insul respectiv s-a impartasit cu trupul si sangele Domnului. Testul impartasirii cu trupul si sangele Domnului este chiar impartasirea cu trupul si sangele Domnului !

Iar pe sfantul Ioan Iacob Hozevitul nu mi l-am luat eu ca blazon, ci Insusi Dumnezeu si Sfanta Lui Biserica ! Si el este doar unul dintre sfintii cu moaste neputrezite, si care dovedesc, pentru cei care nu vor permanent sa se impotriveasca Duhului Sfant si lucrarii Lui de sfintire a adevaratilor credinciosi, efectele impartasirii reale de trupul si sangele Domnului, impartasire care are puterea nu doar de a darui nestricaciunea sufletului, ci chiar si trupului si inca din aceasta viata asa cum se vede in cazul sfintilor ortodocsi. O alta spusa a sfantului Ioan Iacob Hozevitul este ca: "Ortodoxia este singura credinta adevarata !"

Cu privire la sfanta euharistie, sfantul Pavel avertizeaza asupra posibilitatii impartasirii cu nevrednicie cu trupul si sangele Domnului, ceea ce arata ca exista posibilitatea unui asemenea fapt, lucru care insa este soldat cu pedeapsa divina si care, tocmai prin aceasta pedeapsa, confirma sfintenia euharistiei (a celei ortodoxe bineinteles)! Cu alte cuvinte exista si posibilitatea ca omul sa nu se schimbe asa cum ar fi de dorit si cum ar trebui, insa acest lucru tine de persoana in cauza si nu de sfintenia obiectiva a sfintei euharistii ortodoxe !

In sfarsit dar nu in cele din urma, concluziile nu le tragi tu pentru ca ele deja au fost trase de cei care au avut de calauza pe Duhul Adevarului, si Care i-a calauzit la tot adevarul cu privire si la aceasta problema ! Imi mentin avertismentul pe care deja l-am facut sectarilor, si in special celor mai "invatati", ca pentru amagirile si inselarile, pe care le indruga atat in mediul lor sectar cat si in dialoguri cu ortodocsii sau neortodocsii, se fac vinovati inaintea Dumnezeului Celui Viu si inaintea lui Iisus Hristos !!! Aceste amagiri, minciuni, inselari, erezii nu doar ca va pedepsesc in ceasul acesta si va lipsesc de impartasirea reala cu Domnul Hristos, si odata cu voi implicit si pe adeptii sectari, insa va vor pedepsi si in ceasul viitor pentru toata lucrarea de amagire si inselare pe care ati dus-o si pe care o duceti inaintea ochilor celor mai putin intelegatori in materie de lucruri duhovnicesti ! In stabilirea dreptatii voi vedeti numai dracuieli, insa insultele pe care le aduceti prin inselarile voastre cu privire la invatatura adevarata a lui Hristos si a Duhului Adevarului, precum si la adresa sfintilor parinti ai Bisericii vor avea consecinte semnificative din punct de vedere spiritual nu doar asupra voastra ci si asupra celor care s-au lasat amagiti de amagirile voastre ! Veti plati scump inaintea lui Dumnezeu, pentru ca pe unii oameni ii mai puteti amagi, nu insa si pe Dumnezeul Cel Viu, cunoscatorul adancurilor noastre !!!

Last edited by kesarion_breb; 19.07.2010 at 13:18:10.
  #1448  
Vechi 19.07.2010, 16:59:59
zorobabel zorobabel is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.06.2010
Mesaje: 231
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Repet invatatura ortodoxa:

Nu trebuie sa confundam mantuirea cu desavarsirea si indumnezeirea.

Mantuirea are doua aspecte (componente):
1. iertarea pacatelor savarsite
2. eliberarea de robia patimilor si pacatelor
Mantuirea are doar un aspect deoarece nu exista iertare de pacat fara sa fie eliberare de pacat. Eliberarea de robia patimilor se face prin nasterea din nou. Aminteste-ti episodul cu Maria Magdalena cand Hristos a iertat-o ,ea s-a schimbat complet.

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Ambele componente, iertarea noastra si eliberarea noastra (de patimi si pacate) sunt realizate de Hristos Iisus.
Prima componenta a mantuirii, adica iertarea pentru pacatele savarsite, este darul lui Hristos (adica nu trebuie sa o "cumperi" cu bani sau cu "fapte bune" caci "fara de Mine nu puteti face nimic" Ioan 15). Iertarea este daruita omului cand acesta se pocaieste (ii pare rau de relele savariste si isi doreste sa nu mai pacatauiasca).
A doua componenta a mantuirii (eliberarea de patimi si pacate) presupune un proces mai lung sau mai scurt, depinzand de dorinta fiecarui individ in parte de a se lepada de pacate si de a se uni cu Hristos. Lepadarea de pacate presupune savarsirea faptelor bune cu ajutorului lui Hristos evident.
Eliberarea de pacate inseamna o noua natura, despre care se vb in 2 Corinteni 5. "Cel ce este in Hristos este o faptura noua, iata ca cele vechi s-au dus si toate lucrurile s-au facut noi".
Duhul Sfant care locuieste in credincios e cel care produce schimbarea in om. Faptele bune nu te pot schimba.


Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
"Iar Zaheu, stând, a zis către Domnul: Iată, jumătate din averea mea, Doamne, o dau săracilor și, dacă am năpăstuit pe cineva cu ceva, întorc împătrit. Și a zis către el Iisus: Astăzi s-a făcut mântuire casei acesteia", Luca 19,8-9

In concluzie, in cazul lui Zaheu vamesul, Hristos evidentiaza clar ca mantuirea este completa doar dupa savarsirea faptelor bune si nu este un proces juridic, adica eu zic gata l-am primit pe Hristos si sunt mantuit.
Ai tras o concluzie falsa. Hristos nu l-a pus pe Zacheu sa dea ceva saracilor, insa din afirmatiile lui Zacheu Hristos a aratat celorlalti ca Zacheu era un ALT om. Dintr-un vames hot si lacom devenise altruist si era gata sa renunte la bogatiile agonisite prin furt si inselaciune. Asta inseamna nasterea din nou. Zacheu nu mai era acelasi zacheu pe care lumea il ura, ci devenise alt om.

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Mantuirea se vede doar in faptele omului. Nu inseamna ca dupa ce omul este mantuit el nu mai face nici un pacat... nicidecum, ci doar ca omul in starea de mantuire nu mai doreste sa savarseasca pacatul si "se opune pacatului pana la sange" (Evrei 12,4)... si se curateste de pacatele savariste (prin Taina Spovedaniei si a Sfintei Impartasanii).
Impartasania nu te curateste de pacat, Iuda s-a impartasit dar nu l-a ajutat la nimic.
Pocainta inaintea Domnului te curateste de pacat.

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Dupa ca a obitnut mantuirea omul nazuieste apoi spre desavarsire, iar dupa desavarsire spre indumnezeire.

Asadar prima tinta a omului este mantuirea aici si acum... adica omul in fiecare zi trebuie sa isi doreasca mantuirea... si Hristos i-o va dauri mai repede sau mai tarziu in masura vointei lui de a se lepada de pacate si de a savarsi faptele bune (duapa voia lui Dumnezeu).
Te contrazici singur. zici mai intai ca dupa ce a obtinut mantuirea omul trebuie sa isi doreasca sa obtina mantuirea. Pai daca a obtinut-o inseamna ca deja o are. Faptul ca omul lupta impotriva pacatului e o dovada ca a fost mantuit.
  #1449  
Vechi 19.07.2010, 17:01:59
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de kesarion_breb Vezi mesajul
Intr-adevar, voi nu beti sangele Lui pentru ca nu aveti asa ceva, pentru ca sangele Lui se ofera in Biserica Lui, in Tainele Lui, in nici un caz in adunarile voastre sectare !
Într-adevăr, noi nu participăm la festinuri orgiastice în care să bem sânge din pahar de aur și să repetăm cu ochii dați peste cap în extaz mistic că este o Taină. Elementele acestea ne repugnă pentru că fac parte din recuzita bisericii decăzute descrisă de sf Ioan Teologul în Apocalips 17,4-5. Nu vreau să zic că Biserica Ortodoxă este acea biserică decăzută, însă insistența cu care descrii pretenția aceasta blasfemiatoare a transformării vinului în sânge (și încă sângele lui Hristos) abate atenția de la menirea Cinei Domnului.
  #1450  
Vechi 19.07.2010, 17:23:54
zorobabel zorobabel is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.06.2010
Mesaje: 231
Implicit

Citat:
În prealabil postat de kesarion_breb Vezi mesajul
In primul rand, asa-zisa voastra "cina a domnului" nu este nici un mister, este un lucru foarte limpede: impartasire de paine si vin si o asa-zisa comemorare a mortii suferite de Iisus. Acesta nu este mister, ci cel mult o scamatorie, o iluzie pentru necunoscatori si pentru cei pe care ii tineti in amagire in sectele voastre !
Se vede ca nu stii Sf Scriptura, Hristos e cel care spune ca Cina trebuie facuta spre pomenirea Lui.
"Și luând pâinea, mulțumind, a frânt și le-a dat lor, zicând: Acesta este Trupul Meu care se dă pentru voi; aceasta să faceți spre pomenirea Mea."

Asta e mesajul Domnului, nu al oamenilor. Daca tu vrei sa atribui cinei alta insemnatate e problema ta, dar nu mai acuza pe ceilalti care vad in Cina un moment de comemorare a jertfei Domnului care a spus clar: "aceasta sa faceti spre pomenirea Mea".
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Noi avem nou martir mihaiB Stiri, actualitati, anunturi 9 07.11.2012 19:51:45
BOR, rabinii si cooperarea pentru "binele comun" Decebal Biserica Ortodoxa Romana 4 10.09.2012 21:07:28
Ce au miscarea legionara si musulmanismul in comun? mihailt Generalitati 14 02.11.2010 21:35:34
Avem Patriarh danyel Stiri, actualitati, anunturi 34 11.02.2009 22:03:42