Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 10.08.2010, 02:12:29
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de paradosis Vezi mesajul
In Biserica lui Hristos nimeni nu mai adauga, scoate, schimba sau dezvolta la dogma dupa cel de-al 7 Sfint Sinod Ecumenic.
Aceasta este o preconcepție a schismaticilor "ortodocși". Înaintea lor au mai fost niște schismatici, la fel de "ortodocși" dacă nu și mai și, care susțineau și susțin și azi că nimeni nu mai adaugă, schimbă sau dezvoltă nimic după al 3-lea Sfint Sinod Ecumenic. Și după ei, au apărut schisme în cadrul schismei. Vedem chiar pe acest forum cum stavroveri și stiliști, care se consideră "adevărații ortodocși", îi acuză pe ceilalți de a fi îndrăznit să cuteze a aduce schimbări față de cele hotărâte în sinoade.

Citat:
“După ce s-au citit acestea, sfantul sinod a orânduit (hotărât) ca nimănui să nu-i fie îngăduit să dea la iveală, sau să scrie, sau să întocmească (alcătuiască) altă credință, afară de aceea care s-a orânduit (hotărât) de către Sfinții Părinți, care, împreună cu Sfântul Duh s-au adunat în cetatea Niceenilor.” (Efes, 431, aprobat de Sf. Papa Celestin)
Curios lucru: după acest sinod, care a hotărât să nu se mai "aducă schimbări" la credință, au mai avut loc sinoade recunoscute până și de ortodocși, care au adus schimbări la credință. Și mai curios este că vorbește de credința de la Niceea, deși după acel prim sinod ecumenic avusese deja de mult loc și al doilea, care îl completase. Mie lucrurile astea mi-ar da de gândit. Nu cumva, de fapt, este vorba de aceeași credință, tot mai bine formulată și cristalizată ?

Citat:
MD si Erethorn, de ce discreditati Traditia Apostolica si doctrina Parintilor? De ce urmati papii apostati si nu va supuneti Sfintilor Papi ai Bisericii Ortodoxe (Catolice)?
După cum am mai arătat, nici măcar unul dintre Sfinții Părinți nu a susținut teza heterodoxă pe care o susțin ortodocșii cum că Duhul Sfânt provine NUMAI de la Tatăl. În schimb, unii au spus "de la Tatăl și de la Fiul" ori "de la Tatăl prin Fiul". Deci, dumnule paradosis: de ce discreditați Tradiția Apostolică și doctrina Părinților ? De ce urmați patriarhii schismatici și nu vă supuneți urmașilor lui Petru și ai celorlalți apostoli în comuniune cu el ? Unde spune Sfânta Scriptură o asemenea trăznaie cum că Duhul Sfânt ar purcede numai de la Tatăl ? Unde și când au spus Sfinții și Dumnezeieștii Părinți așa ceva ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #2  
Vechi 10.08.2010, 04:06:00
Sfanta Inchizitie Sfanta Inchizitie is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 3
Implicit

Am si eu o intrebare pentru "fratii" ortodocsi:Domnul nostru Isus Hristos laudat sa fie in veci este sau nu una si aceeasi persoana cu Dumnezeu?
Reply With Quote
  #3  
Vechi 10.08.2010, 04:15:02
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Sfanta Inchizitie Vezi mesajul
Am si eu o intrebare pentru "fratii" ortodocsi:Domnul nostru Isus Hristos laudat sa fie in veci este sau nu una si aceeasi persoana cu Dumnezeu?
Da. Dumnezeu Fiul, "frate".
Reply With Quote
  #4  
Vechi 10.08.2010, 10:02:20
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Sfanta Inchizitie Vezi mesajul
Am si eu o intrebare pentru "fratii" ortodocsi:Domnul nostru Isus Hristos laudat sa fie in veci este sau nu una si aceeasi persoana cu Dumnezeu?
Dumnezeu este unul in Fiinta si Intreit in Persoane.Deci ca persoane sunt distincte,dar au aceeasi Fiinta.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 10.08.2010, 05:46:24
paradosis paradosis is offline
Banned
 
Data înregistrării: 18.07.2010
Mesaje: 141
Implicit

Citat:
În prealabil postat de paradosis
In Biserica lui Hristos nimeni nu mai adauga, scoate, schimba sau dezvolta la dogma dupa cel de-al 7 Sfint Sinod Ecumenic.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Aceasta este o preconcepție a schismaticilor "ortodocși". Înaintea lor au mai fost niște schismatici, la fel de "ortodocși" dacă nu și mai și, care susțineau și susțin și azi că nimeni nu mai adaugă, schimbă sau dezvoltă nimic după al 3-lea Sfint Sinod Ecumenic. Și după ei, au apărut schisme în cadrul schismei. Vedem chiar pe acest forum cum stavroveri și stiliști, care se consideră "adevărații ortodocși", îi acuză pe ceilalți de a fi îndrăznit să cuteze a aduce schimbări față de cele hotărâte în sinoade.
Repet: In Biserica lui Hristos nimeni nu mai adauga, scoate, schimba sau dezvolta la dogma dupa cel de-al 7 Sfint Sinod Ecumenic.. Daca Biserica Papei mai recunoaste deciziile acestui sinod, atunci veti accepta precis ca afirmatia mea este consecinta directa a celor care s-au decis atunci (vezi Canonul I).

Trimiterile dumneavostra la monofiziti si vremurile mai recente sint pur si simplu divagatii si divagatii puerile. Ultimele clarificari la Crez au fost aduse la cel de-al Treilea Sinod devenind astfel dogma inchisa. Orice fel de incercari de modificare atrage dupa sine anatema acelor Parinti, ceea ce a fost inca odata foarte explicit intarit la Cel de-al 8-lea Sinod, asa cum v-am aratat mai inainte.

Citat:
În prealabil postat de paradosis
“După ce s-au citit acestea, sfantul sinod a orânduit (hotărât) ca nimănui să nu-i fie îngăduit să dea la iveală, sau să scrie, sau să întocmească (alcătuiască) altă credință, afară de aceea care s-a orânduit (hotărât) de către Sfinții Părinți, care, împreună cu Sfântul Duh s-au adunat în cetatea Niceenilor.” (Efes, 431, aprobat de Sf. Papa Celestin)
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Curios lucru: după acest sinod, care a hotărât să nu se mai "aducă schimbări" la credință, au mai avut loc sinoade recunoscute până și de ortodocși, care au adus schimbări la credință. Și mai curios este că vorbește de credința de la Niceea, deși după acel prim sinod ecumenic avusese deja de mult loc și al doilea, care îl completase. Mie lucrurile astea mi-ar da de gândit. Nu cumva, de fapt, este vorba de aceeași credință, tot mai bine formulată și cristalizată ?
Pare curios numai din cauza ca dumneavoastra nu v-ati improspatat un pic cunostintele de istoria Bisericii mai inainte de a va hazarda sa formulati un raspuns. Cel de-al Treilea Sinod a acceptat fara nici un fel de rezerva clarificarile aduse la Sinodul II. Trimiterea pe care acei Sfinti Parinti o fac la Crezul de la Nicaea si Primul Sinod Ecumenic nu este consecinta adaugarilor aduse la Crez de Sinodul precedent, ci raspunsul la erezia nestoriana.

Citat:
În prealabil postat de paradosis
MD si Erethorn, de ce discreditati Traditia Apostolica si doctrina Parintilor? De ce urmati papii apostati si nu va supuneti Sfintilor Papi ai Bisericii Ortodoxe (Catolice)?
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
După cum am mai arătat, nici măcar unul dintre Sfinții Părinți nu a susținut teza heterodoxă pe care o susțin ortodocșii cum că Duhul Sfânt provine NUMAI de la Tatăl. În schimb, unii au spus "de la Tatăl și de la Fiul" ori "de la Tatăl prin Fiul". Deci, dumnule paradosis: de ce discreditați Tradiția Apostolică și doctrina Părinților ? De ce urmați patriarhii schismatici și nu vă supuneți urmașilor lui Petru și ai celorlalți apostoli în comuniune cu el ? Unde spune Sfânta Scriptură o asemenea trăznaie cum că Duhul Sfânt ar purcede numai de la Tatăl ? Unde și când au spus Sfinții și Dumnezeieștii Părinți așa ceva ?
Indiferent de ce or fi spus unii, Sfinta Traditie, care este consensus patrum, retine doar ca Duhul Sfint purcede de la Tatal. Sfintul Ioan Gura de Aur zice asa: "Daca exista Traditie, atunci nu cauta nimic mai mult". Transmiteti-i, va rog, si "Sfintului" Parinte de la Roma!
Reply With Quote
  #6  
Vechi 10.08.2010, 18:36:03
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de paradosis Vezi mesajul
Indiferent de ce or fi spus unii, Sfinta Traditie, care este consensus patrum, retine doar ca Duhul Sfint purcede de la Tatal.
Corect, atâta timp cât ortodocșii nu deformează acest "consensus patrum" prin adăugarea lui numai de la Tatăl.
Ceea ce au înțeles exact Sfinții Părinți aveți, de exemplu, în această clarificare a Sf Vasile cel Mare:
"Chiar dacă Sf Duh este al treilea în demnitate și în procesiune (ordine), pentru ce ar trebui El să fie al treilea în natură ? Că este următor Fiului, având existența Sa de la El și primind-o de la El și anunțându-ne pe noi și fiind complet dependent de El, este ceea ce ni s-a transmis prin tradiția de credință; dar că natura Sa este pe locul al treilea nici nu suntem învățați de sfinți, nici nu putem desprinde logic din ceea ce s-a spus". (Contra lui Eunomiu, 3.1, PG 29:655A).

Ceea ce au crezut Sfinții Părinți, asta crede și Biserica Catolică. Transmiteți asta "sfinților" dv păstori.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #7  
Vechi 10.08.2010, 19:17:20
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.721
Implicit

Si atunci de ce s-a rostit Crezul cu formula ,care de la Tatal purcede? Au omis Sfintii Parinti ce a spus marele Vasile? Nu sunt expert in teologie,dar pot sa am o logica elementara.Sfantul Vasile cel Mare a trait pe la anii 300,iar adaosul s-a adus mult mai tarziu,dupa cele 7 sinoade ecumenice.Daca era cazul,toti parintii care au participat la sinoade,ar fi tinut cont de scrierile Sfantului Vasile,si ar fi adaugat purcederea si de la Fiul in Crez.
Dar ei nu au facut asta,ci asta s-a facut de catolici,care nu mai tin cont de sinoadele ecumenice.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 11.08.2010, 00:36:23
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Crezul nicean, adică cel rezultat după primul sinod ecumenic, se termina brusc la propoziția "Cred în Duhul Sfânt", după care urma o anatemă contra oricui ar fi schimbat Crezul. Dar Sinodul al II-lea l-a "schimbat", adică l-a completat cu 7 articole de credință. Ceea ce am citat din Sf Vasile aparține unei lucrări împotriva lui Eunomie, care era un exponent al arianismului. Acești adepți ai lui Arie contestau, în fond, Dumnezeirea Fiului și nu contestau ceva legat de A Treia Persoană, motiv pentru care, credem, precizarea "Filioque" a surevenit la puțin timp mai târziu, adică în vremea lui Atanasie (sec al VI-lea).

Noi credem că Biserica nu poate schimba nimic legat de credință. Prin "schimbare", noi înțelegem, mai exact, "modificare" și nu "adaus". Cercetând istoria dogmatică a Bisericii Nedespărâțite, vedem limpede cum Biserica a adăugat articole de credință față de cele care se desprind din Biblie, fără ca totuși să modifice, adică să RENUNȚE la ceva din Biblie. Spre exemplu, numai în baza Bibliei, nu se poate susține (decât cu totul indirect) pururea fecioria Sf Maria. Totuși, Biserica a ADĂUGAT acest articol de credință care NU SE OPUNE celor cu reazem biblic. Ei bine, tot așa face și acum și va face mereu, Biserica fiind vie și nu instituție osificată care să se fi oprit în secolul al VIII-lea.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #9  
Vechi 11.08.2010, 06:17:00
paradosis paradosis is offline
Banned
 
Data înregistrării: 18.07.2010
Mesaje: 141
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Crezul nicean, adică cel rezultat după primul sinod ecumenic, se termina brusc la propoziția "Cred în Duhul Sfânt", după care urma o anatemă contra oricui ar fi schimbat Crezul. Dar Sinodul al II-lea l-a "schimbat", adică l-a completat cu 7 articole de credință. Ceea ce am citat din Sf Vasile aparține unei lucrări împotriva lui Eunomie, care era un exponent al arianismului. Acești adepți ai lui Arie contestau, în fond, Dumnezeirea Fiului și nu contestau ceva legat de A Treia Persoană, motiv pentru care, credem, precizarea "Filioque" a surevenit la puțin timp mai târziu, adică în vremea lui Atanasie (sec al VI-lea).
Imi pare rau, domnule. Acea anathema nu este “contra oricui ar fi schimbat Crezul”, ci contine specificatie exacta: celui care sustine ca Fiul lui Dumnezeu n-a fost chiar de la inceput sau ca Fiul n-a existat inainte de a fi fost capatat, ca Fiul a fost facut din lucruri care n-au existat, ca Fiul este dintr-o alta substanta sau esenta decit Tatal, sau ca El este o creatura supusa schimbarii sau transformarii (pentru conformitate vezi aici: http://www.ccel.org/ccel/schaff/npnf214.vii.iii.html). Parintii de la cel de-al Doilea Sinod au dezvoltat doar Crezul, l-au facut mai explicit, si in nici un caz n-au intrat sub anathema Parintilor de la Sinodul precedent prin adaugarile aduse. Nici n-ar fi avut cum sa o faca pentru ca, vedeti dumneavoastra, ei erau ortodocsi (catolici), vedeau si intelegeau lucrarea Duhului Sfint, spre deosebire de papii apostati ai romano –catolicismului.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
...Totuși, Biserica a ADĂUGAT acest articol de credință care NU SE OPUNE celor cu reazem biblic. Ei bine, tot așa face și acum și va face mereu, Biserica fiind vie și nu instituție osificată care să se fi oprit în secolul al VIII-lea.
Dumneavoastra cind spuneti “Biserica” va referiti la Biserica Romano – Catolica (si in acest context puteti linistit sa includeti si toate Bisericile Protestante de pe pamint), pentru ca numai acolo teologia este “vie”, deschisa schimbarilor hulitoare de Duh Sfint. In Biserica Ortodoxa, Trupul lui Hristos, dogma este finita si perfecta, de aceea nimeni nu mai are ce schimba, scoate, completa si explica. Noi o traim si nu ne saturam de ea de aproape doua mii de ani pentru ca ne hranim intr-adevar cu Hristos prin Duhul Sfint.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 11.08.2010, 01:42:00
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Persoana si lucrarea Sfantului Duh in scrierea De Spiritu Sancto a Sfantului Vasile cel Mare:
http://www.crestinortodox.ro/dogmati...are-68932.html
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
„Iadul, suferința de a nu mai putea să iubești“ la Dostoievski georgeval Generalitati 6 18.09.2014 20:41:26
Catolicismul si ecumenismul MariaB Biserica Romano-Catolica 115 18.08.2013 21:21:58
catolicismul dragos_c Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 28 27.12.2006 16:16:22