![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Am reflectat deasupra textelor cu rugaciune si asta mi-a venit in gand. Daca botezul a inlocuit taierea imprejur si trebuie facut DOAR noilor nascuti atunci aceasta invitatie de a ne pocai nu mai e valabila? ,,Pocaiti-va si sa se boteze fiecare din voi intu numele lui Iisus Hristos spre iertarea pacatelor, si veti lua darul Sfantului Duh" (Fapt. Apostolilor 2, 38); Nici aceasta nu ar mai fi valabila ,,Cel ce va crede si se va boteza, se va mantui" ('Marcu 16, 16). Niciunul nu a crezut cand s-a botezat pt ca era prunc si nu intelegea. Atunci nimeni nu ar fi mantuit pt ca niciunul nu a crezut cand a fost botezat de catre altii. In acest caz anulam din Cuvantul lui Dumnezeu si asta este de neconceput, pacat de neiertat! Ajuta-ma sa inteleg fara sa arunci cu piatra cum au facut unii. “Cel fără de păcat dintre voi să arunce cel dintâi piatra” |
#2
|
|||
|
|||
![]()
,,Pocaiti-va si sa se boteze fiecare din voi intu numele lui Iisus Hristos spre iertarea pacatelor, si veti lua darul Sfantului Duh" (Fapt. Apostolilor 2, 38);
Pai aici e vorba despre cei care deveneau crestini. Si acuma daca un musulman devine ortodox el trebuie sa se boteze. Marcu 16,16. Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi. Vedem din a doua parte a propozitiei ca conditia nu este botezul ci credinta! Sa nu ne intoarcem la lucrarile din urma deoarece Dumnezeu va tine cont pana la urma de credinta! Sa nu facem ca evreii din vechime care aratau la primii crestini ca nu sunt taiati imprejur! Din nou textul se refera la cei care nu erau crestini. Ei trebuiau sa se boteze! Asta era o conditie intr-un fel obligatorie dar degeaba ne botezam si avem o credinta pe moment daca ne pierdem aceasta credinta! Citesti omeneste neputand sa pricepi ca numai cei duhovnicesti pot intelege scriptura si nu cei omenesti. Desigur fiind ortodoxa (asa presupunem si spunem : Doamne ajuta) poti intelege mai usor Cuvantul deoarece si tu poti gandi duhovniceste. Inca o data apostolul se refera aici la cei care citesc si acestia nu pot fi decat adulti. Credinta e obligatorie la fel ca si botezul. Botezul facandu-l o singura data in viata ta nu se poate pierde pe cand credinta se poate pierde. Pai sa dam un caz concret. Ai credinta ca botezul tau nu e valabil si te botezi inca o data. La ce iti va folosi daca peste cati-va ani iti vei pierde credinta? Tu crezi ca Dumnezeu va spune: doamna stiu ca ai crezut in mine dar nu te-ai botezat si pentru asta nu te iert? Apoi sa fim seriosi daca aceste doua biserici au introdus lucruri omenesti in biserica inseamna ca Iisus nu a avut grija de biserica sa si nici Duhul Adevarului. Si de aici rezulta ca crestinatatea este o mare amageala! Asa vrei sa crezi? Sau sa crezi ca preotii prin hirotonie au puterea duhului Sfant ca pot ierta pacatele si intelege duhovniceste biblia iar biserica este adevarul deoarece este condusa de Domnul Iisus si nu poate gresi? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Deci sunt doua conditiii ca sa te mantuiesti . Sa te botezi si sa crezi. Dar daca nu crezi esti osandita se arata in a doua parte a propozitiei si totodata nu se mai vorbeste despre botez! Botezul este unul singur si nimeni nu ni-l poate lua! Degeaba am credinta momentana si ma botez daca a doua zi numai cred in Dumnezeu! Degeaba eram taiat imprejur pe vremea inaintea vremii venirii lui Iisus ca nu as fi putut sa ma mantuiesc! Asa si cu botezul. Te poti boteza si la 40 de ani( ca sa nu zic ca si un copil de 7 ani poate crede in Iisus dupa mintea lui) dar daca peste o zi iti pierzi credinta degeaba botez! Daca observi nicaieri biblia nu interzice botezul copiilor si nu ofera o limita de varsta!
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deci, si un bebelus poate fi botezat daca asculta Evanghelia lui Hristos, crede si marturiseste aceasta credinta. In alta ordine de idei: in Sfanta Scriptura nu este prezentat nici un caz de botez al pruncilor (asa cum vor unii sa insinueze, ocolind anumite pasaje din Scriptura). Deoarece în Biblie nu se găsește nici un text care să raporteze vreun botez infantil, unii se referă la cele cinci cazuri din Noul Testament când este vorba de „toată casa" unor convertiți la creștinism, afirmându-se că în aceste cazuri putea fi vorba și despre copii aflați în acele familii. Să vedem situațiile concrete: 1. Corneliu. Îngerul i-a spus sutașului că „vei fi mântuit tu, și casa ta" Fapte 11,14. În timpul vorbirii lui Petru, Duhul Sfânt S-a pogorât „peste toți cei ce ascultau Cuvântul" (10,44). Petru, văzând fenomenul miraculos, „a poruncit să fie botezați... cei care au primit Duhul Sfânt" (10,48.47). Unui iubitor a Scripturii nu-i pot scăpa aceste amănunte semnificative: au fost botezați toți care au primit Duhul Sfânt. Duhul Sfânt S-a pogorât asupra celor ce ascultau Cuvântul. Chiar dacă ar fi fost de față și pruncii cu mamele lor, cine ar putea admite că acești prunci „au ascultat Cuvântul"? Pentru că a asculta Cuvântul presupune dorința de înțelegere și colaborarea facultăților intelectuale. Cine ar putea admite așa ceva în cazul pruncilor, fiind ei chiar și niște genii? 2. Lidia „a fost botezată ea și casa ei" (Fapte 16,15). Înainte Pavel a vorbit femeilor adunate laolaltă (v. 13). Lidiei „Domnul i-a deschis inima ca să ia aminte la cele ce spunea Pavel" (v. 14). Se adeveresc și în acest caz cuvintele lui Tertullian că „vestireaCuvântului precede botezul", adică botezul este urmarea vestirii Cuvântului. Cum ar putea acesta fi valabil în cazul unor prunci? Apoi când Pavel a ieșit din temniță, a intrat în casa Lidiei și i-a mângâiat pe frații „din casa ei". Probabil frații erau îngrijorați dincauza arestării apostolului. S-ar putea presupune că niște prunci ar fi putut fi îngrijorați din cauza celor petrecute cu Pavel? 3.Temnicerul din Filipi „a fost botezat îndată, el și toți ai lui" (Fapte 16,33). Dar mai înainte Pavel și Sila „i-au vestit Cuvântul Domnului, atât lui cât și tuturor celor din casa lui" (v. 32). Dacă tuturor, atunci se presupune că și eventualilor prunci! Dar cum arfi putut înțelege aceștia ceva din vestirea Cuvântului? După botez, temnicerul „s-a bucurat cu toată casa lui că a crezut în Dumnezeu" (v. 34). Ar fi prea de tot să presupunem că și prunciis-au bucurat că ei înșiși au crezut în Dumnezeu. 4.Crisp, fruntașul sinagogii din Corint, „a crezut în Domnul împreună cu toată casa lui... și au fost botezați" (Fapte 18,8). Dacă pruncii din casa lui Crisp au avut capacitatea să creadă și ei, atunci, probabil, nu au putut fi exceptați nici de la botez. Dar în caz contrar?... 5.Ștefana.(caz adus in discutie pe acest topic). Pavel recunoaște că „da, am mai botezat și casa lui Ștefana" (1 Cor. 1,16). Numai că la sfârșitul epistolei scrie despre cei botezați: „casa lui Ștefana... s-a pus cu totul în slujba sfinților" (1 Cor. 16,15). Dacă se presupune că în casa lui Ștefana au fost botezați și pruncii, atunci în ce fel s-au putut pune ei cu totul în slujba sfinților? Ce fel de prunci puteau să fie cei care puteau face un serviciu folositor membrilor majori ai comunității? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Din pasajul citat atât de des înțelegem că există (cel puțin) următoarele două condiții ale mântuirii. 1) Credința și 2) Botezul. Nu se spune că este nevoie să îți exprimi credința într-o formulă fixă, așa cum e Crezul, ca să fii botezat. În realitate, există un nivel de credință al copiilor. Desigur, ei nu cred în felul în care cred oamenii mari, dar cei care au copii știu despre ce vorbesc. Când sunt mai mari pot apărea probleme de credință, când sunt mici toți copiii cred.
Ca să progresăm un pic, doamnă Zizo, v-aș ruga să răspundeți care este părerea dv referitoare la următoarele întrebări: 1) Credeți că un copil mic, care a fost botezat și moare la vârsta, să zicem, de trei ani, se mântuiește sau nu se mântuiește ? Dacă răspunsul dv este "nu se mântuiește", atunci vin cu următoarea întrebare: ce ar fi trebuit să mai facă, el sau părinții săi, ca să se mântuiască ? Dacă răspunsul dv este "se mântuiește", atunci vin cu următoarea întrebare: în ce bază se mântuiește fără credință, contrazicând ceea ce știm de la Isus, din moment ce prezumția dv este că numai adolescenții și adulții pot avea credință, iar copiii nu o au, motiv pentru care nici nu ar trebui botezați ? Dacă răspunsul este "nu știu", atunci vin cu următoarea întrebare: dacă admitem că nu există criterii sigure de mântuire, atunci ce rost are ceea ce numim "învățătura lui Isus" ? Ce a venit să ne spună, de fapt, dacă nu ce prescripții trebuie să urmăm ca să ne mântuim ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Prin urmare, există vreun alt mod de a afla răspunsuri, decât acela de a ne pune întrebări ? Cum altfel putem verifica o premiză, decât plecând de la presupunerea că ipoteza e adevărată și cercetând unde duce raționamentul bazat pe ea ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Crestin sau Ortodox | catehumen | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 109 | 20.01.2014 12:21:02 |
pomelnice pe crestin ortodox | steliana-steli | Generalitati | 1 | 22.12.2011 18:49:45 |
Catehismul ortodox - audio | strajeru | Generalitati | 0 | 03.08.2011 03:48:32 |
Reactia familiei adventiste la botezul ortodox al sotului | elenavioletacocos | Secte si culte | 0 | 27.10.2009 09:24:06 |
|