![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Scotianul, nu am spus despre calvinisti ca ei cred ca sufletul "doarme". Cind am spus ca "au decretat ca sufletul doarme" nu am avut in vedere calvinistii.
problema e simpla: in interiorul protestantismului au inceut sa apara interpretari divergente si ei intre ei nu cad de acord asupra unor teze. Adventistii sustin un fel de "somn" al sufletului (nu intru in detalii). calvinistii au alta parere. Nu e obligatoriu ca toate cultele protestante si Np sa traga aceleasi concluzii din teza initiala a netransmisibilitatii credintei. Toti o impartasesc, dar nu toti o aplica la fel, nu o actualizeaza in acelasi mod. Ceea ce impartasesc ei in comun este teza netransmisibilitatii credintei, insa modul cum interpreteaza fiecare anumite puncte din doctrina difera. Pentru ortodocsi si catolic, ce spune un sinod protestant e nerelevant, cita vreme nu sunt examinatele asumptiile fundamentale in lumina carora sunt afirmate teze despre credinta la cel sinod protestannt. Last edited by licorcrist; 30.08.2010 at 14:04:19. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
In cazul acesta va rog sa acceptati scuzele mele.Eu am inteles gresit dar fiind un adept al fair-play recunosc cand inteleg gresit.Oricum sa va mai las un articol(are suficiente puncte critice ref la Calvin) interesant: http://www.crestinortodox.ro/dogmati...ism-68889.html
La final,in linkul de mai sus,se spune ,,Chiar si in cazul lui Calvin exista o iesire din impas, in sensul ca, daca in planul relatiei cu Dumnezeu omul nu poate intreprinde ceva notabil, potentele sale naturale sunt directionate activ in planul social si al eticii muncii." In acesta idee am postat pe un alt topic ce vedeti in urmatorul link:http://www.athenian-legacy.com/2009/...apitalismului/ Cat despre ce intelege fiecare confesiune,pe acest aspect nu am pot pronunta.PS(glumesc)>sper sa ca nu sunteti episcop pt ca ma voi gasi in situatia lui John I de Balliol,din clanul Balliol,care dupa o disputa cu episcopul de Durham a trebuit,ca sa linisteasca apele,sa construiasca Balliol College( http://www.balliol.ox.ac.uk/welcome-to-balliol ) de la Oxford.Au si disputele partile lor practice :) Multe documente interesante,precum si sute de analize,lecturi si multe alte aspecte,pe aceasta tema,se pot studia de catre cei care au norocul,pregatirea,sa ajunga aici http://www.university-church.ox.ac.uk/ In ceea ce ma priveste,raportat la ceea ce v-am scris(Chapter XXXII) mai devreme, consecinta este simpla si directa>,,God has appointed a day, wherein He will judge the world, in righteousness, by Jesus Christ,to whom all power and judgment is given of the Father.In which day, not only the apostate angels shall be judged,but likewise all persons that have lived upon earth shall appear before the tribunal of Christ, to give an account of their thoughts, words, and deeds; and to receive according to what they have done in the body, whether good or evil."(Chapter XXXIII>Of the Last Judgment) Va multumesc pentru clarificare si va doresc o zi buna.Fie ca Cel de Sus sa fie mereu alaturi de noi toti. Last edited by Scotianul; 30.08.2010 at 14:48:37. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Draga Scotianule, merci pentru trimiteri, extrem de interesante.
Cu draga inima as discuta si pe marginea premiselor calviniste, atit cit ma pricep, insa vroiam nu sa discut despre o anume ramura a protestantismului si de ambiguitatile teologiei ei, ci despre una din tezele protestantismului. E clar raportul intre har si natura e extrem de pasionant, in postaritatea lui Luther. Cum au ales cultele protestante sa raspunda la aceste dileme legate de consitia paradisiaca a lui Sdam si mai ales legat de raportul predestinare-libertate, e un capitol ce necesita mult-mult studiu. Este clar insa ca la Calvin "debuseul" acestor aporii este activitatea sociala. In nici un caz nu sunt episcop :-) Multumesc pentru clarificari si trimiteri, chiar mi-au placut. Cunosc din scoarta in scoarta cartea lui Weber. Din pacate insa, nu pot intra pe acest teren, mi-ar rapi din timpul de discutie cu Tricesimus. Numai bine! |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 15:38:30 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 15:34:34 |
|