![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Văd că nu se mai încheie topicul ăsta!
Fără supărare, dar d-l Vidoveczandrei a lansat topicul acesta, ca un fel de mănușă aruncată în fața non-ortodocșilor. Asta e doar umila mea părere; nu-i obligatoriu să fie și adevărată. Te rog frumos să mă ierți, frate Vidoveczandrei! Mai rău, dl. Tricesimusquintus chiar a luat-o ca pe o ofensă, apoi alții și alții.... Au mai alunecat și pe lângă.... Normal, cei de la cultele care nu vizează botezul creștinilor în pruncie, susțin mereu că "nu scrie În Biblie că un creștin se botează în pruncie". Totuși, botezul în pruncie s-a "stabilit" în urma unui Sfânt Sinod Ecumenic (format din oameni care aveau asupra lor harul Duhului Sfânt). Apoi botezul este o Sfântă Taină. Nu prea avem noi, păcătoșii, dreptul să ne amestecăm în Sfintele Taine, cum că de ce e așa și nu altfel. Mintea noastră nu are cum să pătrundă înlăuntrul acestor Sfinte Taine. Frați creștini, ar fi indicat să abandonăm pur și simplu topicul acesta, deoarece nu se ajunge la nimic bun, dimpotrivă, la divergențe intereconfesionale, poate chiar ofense, jigniri (vrăjmașul diavol asta așteaptă). Bunul Dumnezeu să vă binecuvânteze!
__________________
Doamne și Stăpânul vieții mele, duhul trândăviei, al grijii de multe, al iubirii de stăpânire și al grăirii în deșert nu mi-l da mie! Iar duhul curăției, al gândului smerit, al răbdării și al dragostei, dăruiește-l mie, slugii Tale! Așa, Doamne, ajută-mă să-mi văd greșalele mele ca să nu mai osândesc pe fratele meu. Că binecuvântat ești acum și pururea și în vecii vecilor! Amin! (rugăciunea Sfântului Efrem Sirul) Vă rog frumos să mă iertați și pe mine, păcătosul cel dintâi! |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eu as pune si invers intrebarea. Botezul "la maturitate" (oricum o definim) este sau nu valid ?
Daca este, atunci nu vad care ar fi problema pentru cei care, indusi in eroare de anturaj/familie, s-au lasat botezati doar la maturitate. Daca nu este, dar respectivii au fost botezati cand erau mici in cadrul Bisericii Ortodoxe atunci situatia este identica cu a restului celor botezati doar de mici. Din cate am inteles eu botezul in Biserica Ortodoxa nu garanteaza nimanui mantuirea. Daca respectivul este ortodox cu adevarat atunci el isi va "trai" mantuirea in viata de zi cu zi. Daca nu ... atunci botezul nu l-a ajutat cu nimic. In cazul particular ar celor "rebotezati", cei dintre ei care sunt ortodoxi dar din cazua anturajului ori a vre-unei slabiciuni de moment s-au lasat de credinta ortodoxa vor reveni in cursul vietii in sanul acestei biserici. Cei care nu ... idem cu botezatii de mici care nu isi traiesc credinta pana la moarte. Recunosc, aici se poate sa nu fi inteles eu bine doctrina ortodoxa in legatura cu botezul si mantuirea. Daca e asa am sa mai studiez. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Da, este valid...conditia , sa nu fi primit botezul cand a fost mic. Citat:
Asta esta este cauza Biblica pentru care nu-i lasam pe copii sa se boteze la maturitate. Citat:
Dupa botez, si NP mai pacatuiesc, NU? Citat:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Multumesc pt. raspuns! Vreau sa intelegeti ca scopul meu este sa pricep mai bine felul in care se abordeaza aceasta problema la ortodocsi. Nu vreau sa ma cert sau sa supar pe nimeni.
Citat:
Inteleg deci ca problema se reduce la cultul unde se boteaza persoana. Ortodox: valid | Sectar: invalid. Adica si daca l-ar boteza sectarii de mic (cum fac unii dintre ei) tot degeaba. Citat:
Citat:
Nu stiu ce sa va zic despre altii, dar eu unul sigur nu sunt usa de biserica. Citat:
La sectari faptele nu sunt necesare pt. mantuire, doar credinta. Ele sunt insa "verificarea" mantuirii. Adica daca nu exista faptele bune, atunci credinta initiala urmata de botez nu a fost reala (botezul este deci si el invalid). La fel si cu Tainele (cate sunt ele). Un credincios adevarat va participa la ele. Iar botezul este o porunca pe care un credincios real iar o va respecta. Complet diferit in teorie. In practica eu nu vad diferenta prea mari pt. ca in oricare varianta cele patru vor fi prezenta in viata credinciosului. |
#5
|
||||||||
|
||||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Despre acest pacat vb Pavel in Roma 5,12 si loc paralele...parca. Citat:
Citat:
Citat:
Daca NP nu ar fi atat de indoctrinati ar vedea ca si Faptele sunt o conditie a mantuirii... insa trebuie sa se faca o diferenta intre "faptele Legii Vechi" care nu mantuiesc , si faptele bune pe care le cere D-zeu omului la a doua lui venire: Vezi Matei 25, 3146. |
#6
|
||||||
|
||||||
![]()
Am inteles un pic mai bine subiectul "validitatii botezului" in Biserica Ortodoxa si tot odata am descoperit niste articole despre iconomie. Multumesc mult.
Citat:
Citat:
Daca este vorba despre tineri care au inteles mesajul Scripturii, au inteles ca sunt pacatosi si ca Dumnezeu le ofera posibilitatea mantuirii prin Iisus Hristos si o accepta intelegand totodata restrictiile pe care aceasta acceptare o impune atunci as zice ca sunt mantuiti dar sa faca bine sa se boteze cu prima ocazie. Daca au inteles mesajul, au "acceptat" jertfa lui Iisus Hristos ca plata pentru pacatele lor dar nu accepta "restrictiile" (botez, membru intr-o Biserica, incercarea trairii unei vieti placuta lui Dumnezeu etc) atunci as zice "RISC MAXIM". Foarte posibil ca ei sa fie cei despre care in pilda semanatorului spune ca au cazut in locuri stancoase si s-au uscat repede. Daca nu sunt destul de maturi astfel incat sa inteleaga mesajul evangheliei intr-un mod personal (adica faptul ca se refera la pacatul LOR) atunci ei nu intra nici in cazul Romani 1:19 (unde ni se ofera raspusul la intrebarea "dar despre cei care de-a lungul intregii vieti nu aud mesajul scripturii" - nu au nici o scuza pentru ca Dumnezeu se descopera prin natura) as spune ca au aceeasi soarta cu cei care mor in primele zile dupa nastere sau chiar inainte (avortati). Care este aceea ? Nu poate stii nimeni sigur. Unii spun ca ei sunt mantuiti (Jhon Piper , Jhon McArthur). Poate ca nu sunt. Stim insa ca Dumnezeu este 100% dreptate, si oricare ar fi decizia lui ea este una dreapta, fie ca ne place, fie ca nu. Imi dau seama de tragedia unei familii pentru care raspunsul la intrebarea aceasta are aplicatie personala. Citat:
Dupa cunostinta mea, nici una dintre cele trei culte NP cu care sunt familiar (baptisti, penticostali, crestini dupa evanghelie) nu neaga existenta pacatului originar. Citat:
As spune ca denumirea de "pocait" se aseamana cu "nigger" pentru negrii din SUA. Este folosita cu sens peiorativ de populatia majoritara, dar a fost adoptata si de minoritari. Daca vreti, denumirea de "neoprotestanti" este echivalentul lui African-American ![]() Citat:
Citat:
NP mai cred ca rasplata credinciosului va fi direct proportionala cu aceste fapte. Exista si varianta mantuirii "ca prin foc" (1Cor.3:15). Sa nu ne bizuim pe ea insa... (*) Stiu ca "credinciosul mantuit" este un concept ciudat pentru crestinii Ortodocsi. Nu intra in tema discutiei de aici si de aceea nu expun mai pe larg. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
N-am urmarit cu atentie discutia, urmeaza sa fac lucrul acesta curand, caci este o discutie valoroasa. Am citit doar primul post.
Cu toate acestea, cred ca adevarul cu privire la chestiunea botezului copiilor este simplu de gasit: in Biblie, caci majoritatea ne numim crestini. Voi enunta parerea mea prin intermediul unor intrebari pe care le consider relevante. - Cati copii sunt botezati in Biblie? - Cum justificam, biblic, faptul ca botezul la copii actioneaza, impotriva pacatului, in acelasi mod cum actioneaza un vaccin impotriva bolilor? - Cum poate un copil sa creada in Dumnezeu, pentru a fi botezat? Unde, in Biblie, gasim vreun om botezat FARA sa creada? Nu-mi puneti eticheta de 'NP ratacit' pe frunte! Nu sunt nimic din ceea ce as putea sa fiu numit a fi. Sunt un impatimit al cunoasterii lucrurilor in sine, al gloriei care inconjoara suferinta cunoasterii. Eu doar am citit Biblia, si spun ceea ce am citit. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Domnule Păduraru, dacă cineva are o opinie diferită de-a mea, nu o consider "ofensă" la adresa mea și nici la adresa bisericii mele. Este loc pe pământul acesta pentru toți. Până la o vreme...
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Dacă aceasta o spuneți din simțămintele dvs., bunul Dumnezeu să vă binecuvânteze!!!
__________________
Doamne și Stăpânul vieții mele, duhul trândăviei, al grijii de multe, al iubirii de stăpânire și al grăirii în deșert nu mi-l da mie! Iar duhul curăției, al gândului smerit, al răbdării și al dragostei, dăruiește-l mie, slugii Tale! Așa, Doamne, ajută-mă să-mi văd greșalele mele ca să nu mai osândesc pe fratele meu. Că binecuvântat ești acum și pururea și în vecii vecilor! Amin! (rugăciunea Sfântului Efrem Sirul) Vă rog frumos să mă iertați și pe mine, păcătosul cel dintâi! |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 15:38:30 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 15:34:34 |
|