Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserici Protestante
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.09.2010, 09:14:02
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit Ortodoxia crestina marturisezte prezenta reala sacramentala a Domnului in Euharistie

Hristos e prezent real in Euharistie pentru a ne face parte de toate cele ce s-au facut in Trupul Sau, de urmarea lor in El pana azi si in vecii vecilor, comunicandu-ni-le acum in mod actual in masura in care putem sa le primim in acest veac, dar in aceasta comunicare actuala aflandu-se virtual tot ce vom putea primi in veacul viitor. In Euharistie e concentrata toata mantuirea noastra pentru a ne-o insusi personal.

Euharistia, unindu-ne cu Hristos, ne face asemenea Lui, imprimand si in noi starea capabila de jertfa, puterea invierii si a slavei vesnice. Acestea formeaza un tot, formeaza integritatea starii de mantuire, care in parte ni se da in Euharistie in mod virtual, in parte in mod actual si dinamic.

Prin Euharistie, devenind "concorporali" cu Hristos (Efes. III, 6), se extinde in noi starea de mantuire, de inviere si de slava efectuata de Hristos in umanitatea asumata de El. "Daca Hristos - zice Nicolae Cabasila - a primit in Sine trup si sange lipsite de orice intinaciune si Cel ce fiind prin fire dintru inceput Dumnezeu a indumnezeit insasi firea omeneasca pe care a luat-o si, in sfarsit, in acest trup omenesc Fiul lui Dumnezeu a murit si a inviat, cel ce se doreste dupa unirea cu Hristos va trebui sa se impartaseasca din Trupul Lui, sa guste din dumnezeirea Lui si sa-si lege viata sa de moartea si invierea Domnului. De aceea mancam hrana preasfanta a impartasaniei si ne adapam din dumnezeiescul potir, pentru ca sa ne cuminecam cu insusi trupul si sangele pe care Hristos si le-a luat asupra-si inca din pantecele Fecioarei. Asa ca, la drept vorbind, noi ne facem una cu Cel ce s-a intrupat si s-a indumnezeit, cu Cel ce a murit si a inviat pentru noi".

http://www.crestinortodox.ro/dogmati...tie-68908.html


Despre Euharistie

Euharistia - este taina prezentei celei mai depline si a lucrarii celei mai eficace a lui Iisus Hristos in Biserica si prin ea in lume. El este prezent in Euha*ristie cu trupul Sau luat din Fecioara Maria, rastignit pe cruce, inviat, inaltat la cer si tronand la dreapta Tatalui, pentru a ne face partasi de toate cele ce s-au facut in Trupul Sau. In Euharistie e concentrata toata mantuirea noastra pentru a ne-o insusi personal. Euharistia, unindu-ne cu Hristos, ne face asemenea Lui, imprimand si in noi starea capabila de jertfa, puterea invierii si a slavei vesnice.

http://www.crestinortodox.ro/dogmati...tie-69125.html
Reply With Quote
  #2  
Vechi 02.09.2010, 11:41:16
adiandrea6 adiandrea6 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.08.2010
Locație: Franta, Lille
Religia: Ortodox
Mesaje: 188
Implicit Se poate modifica titlul?

Mi-ar fi placut sa aud si parerea protestantilor care intra pe site, ce este pentru ei Cina Domnului, cum o numesc ei. Si poate ca asa ar fi trebuit sa scriu in titlu, Cina Domnului si nu Euharistie. Se mai poate modifica titlul?
Reply With Quote
  #3  
Vechi 02.09.2010, 11:53:55
costel's Avatar
costel costel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.09.2006
Mesaje: 4.824
Implicit

Citat:
În prealabil postat de adiandrea6 Vezi mesajul
Mi-ar fi placut sa aud si parerea protestantilor care intra pe site, ce este pentru ei Cina Domnului, cum o numesc ei.
Si la ce ti-ar fi folosit? Ei isi vor expune punctul de vedere, iar tu vei incerca sa-i combati. Vei avea parte de mai multe puncte de vedere. Dar asta nu mantuieste. Mantuirea vine prin impartasirea cu Trupul si Sangele Domnului.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 02.09.2010, 20:03:18
adiandrea6 adiandrea6 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.08.2010
Locație: Franta, Lille
Religia: Ortodox
Mesaje: 188
Implicit

Citat:
În prealabil postat de costel Vezi mesajul
Si la ce ti-ar fi folosit? Ei isi vor expune punctul de vedere, iar tu vei incerca sa-i combati. Vei avea parte de mai multe puncte de vedere. Dar asta nu mantuieste. Mantuirea vine prin impartasirea cu Trupul si Sangele Domnului.
Gresit! Intrebarea nu am pus-o ca sa ma apuc eu sa ii combat, stiu si ei singuri sa citeasca Biblia, eu doresc doar sa aflu ce cred ei despre Cina Domnului, pentru ca protestantii sunt mereu acuzati de Bisericile traditionale ca nu au Taina Euharistiei, ori eu am cativa prieteni protestanti (baptisti) si ei mi-au spus cu totul altceva. Asa ca as dori, daca se poate, sa aud parerile mai multor protestanti ca sa ma lamuresc cum sta treaba si la altii, nu numai la putinii mei prieteni baptisti.
Multumesc celor care au raspuns deja!
Reply With Quote
  #5  
Vechi 03.09.2010, 09:48:49
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de adiandrea6 Vezi mesajul
Gresit! Intrebarea nu am pus-o ca sa ma apuc eu sa ii combat, stiu si ei singuri sa citeasca Biblia, eu doresc doar sa aflu ce cred ei despre Cina Domnului, pentru ca protestantii sunt mereu acuzati de Bisericile traditionale ca nu au Taina Euharistiei, ori eu am cativa prieteni protestanti (baptisti) si ei mi-au spus cu totul altceva. Asa ca as dori, daca se poate, sa aud parerile mai multor protestanti ca sa ma lamuresc cum sta treaba si la altii, nu numai la putinii mei prieteni baptisti.
Multumesc celor care au raspuns deja!
sincer cred ca m-ai mult v-am incurcat cu raspunsurile mele... intrucat nu am luat-o gradual ci am punctat exclusiv esentialul

eu doar am subliniat diferentele... nu poate fi vorba de combatere pe acest topic. Ati observat ca nu am spus ca "de ce nu e bine ce cred si ce fac ei" ci am spus succint doar "ce cred ei".

Cu tot respectul, cultele neoprotestante (inclusiv cel Baptist) nu au Euharistia ca Taina ci doar ca simbol. este o diferenta colosala.

iata ce spune Wikipedia (o enciclopedie obiectiva, deci nu putem fi acuyati de subiectivism)

http://ro.wikipedia.org/wiki/Tain%C4%83_%28sacrament%29
Taina sau sacramentul (în greacă μυστήριον, mystérion, în latină sacramentum) este în creștinism semnul văzut prin care se administrează harul nevăzut, în vederea sfințirii sau mântuirii credincioșilor.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Bisericile_baptiste
Bisericile baptiste
Bisericile Baptiste sunt parte a unei mișcări creștine considerată îndeobște o confesiune protestantă evanghelică.

Două simboluri (botezul și Cina Domnului)
În general, cele mai multe biserici baptiste recunosc doar două simboluri care trebuie să fie practicate în mod obișnuit: botezul și cina Domnului. Unii baptiști primitivi și baptiști arminieni practică și spălarea picioarelor ca un al treilea simbol.

Euharistia (Cina Domnului)
Euharistia, numită și Cina Domnului (mulți baptiști evită folosirea cuvântului "euharistie" datorită folosirii sale mai ales în Biserica Ortodoxă) este un simbol modelat după Cina cea de Taină relatată în Evanghelii, în care Isus poruncește "să faceți lucrul acesta spre pomenirea mea" [Luca 22:19]. Participanții laolaltă mănâncă pâinea și beau vinul reprezentând trupul și sângele lui Isus. Baptiștii accentuează că elementele doar simbolizează trupul lui Cristos și resping, pe baza textului din Ioan 6, concepțiile transubstanțialistă și consubstanțialistă susținute de alte grupări creștine. Pasajul din 1 Corinteni 11:23-34 este de asemenea citat adeseori, conținând instrucțiuni pentru practica euharistiei.
Pâinea folosită poate fi dospită sau nedospită (cea din urmă variantă e preferată în cele mai multe cazuri în Statele Unite, considerându-se că ar fi mai aproape de prima Cină). Promovarea de către baptiști a abstinenței de la alcool a dus la practica pe scară largă a folosirii pentru euharistie a sucului de struguri fără alcool, deși unele biserici folosesc vin. Vinul este împărțit în mici pahare individuale, deși unele biserici folosesc o singură cupă pentru întreaga adunare. Ambele elemente sunt, de obicei, servite de către pastor diaconilor, iar de diaconi congregației. În cele mai multe cazuri, elementele sunt luate succesiv.
În România, în general, serviciile de Cina Domnului au loc lunar, după un serviciu divin obișnuit, iar participarea e permisă tuturor membrilor botezați ca adulți ai bisericilor neo-evanghelice, cu excepția celor disciplinați sau a celor care se abțin din motive de conștiință.


Ca sa va faceti o parere obiectiva va recomand sa cititi Dogmtica (ortodoxa) a Sfantului Ioan Damaschin (despre taina Sfintei Euharistii veti gasi scris in parte-a a IV a capitolul 13)
http://www.resurse-ortodoxe.ro/carti...ioan-damaschin
http://www.resurse-ortodoxe.ro/carti...e-ale-domnului
si bineiteles o carte care expune invatatura cultului baptist (evident scrisa de un reprezentat al cultului baptist).
http://www.uniuneabaptista.ro/istoric

Last edited by Eugen7; 03.09.2010 at 10:29:37.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 07.09.2010, 20:18:26
adiandrea6 adiandrea6 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.08.2010
Locație: Franta, Lille
Religia: Ortodox
Mesaje: 188
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
sincer cred ca m-ai mult v-am incurcat cu raspunsurile mele... intrucat nu am luat-o gradual ci am punctat exclusiv esentialul

eu doar am subliniat diferentele... nu poate fi vorba de combatere pe acest topic. Ati observat ca nu am spus ca "de ce nu e bine ce cred si ce fac ei" ci am spus succint doar "ce cred ei".

Cu tot respectul, cultele neoprotestante (inclusiv cel Baptist) nu au Euharistia ca Taina ci doar ca simbol. este o diferenta colosala.

iata ce spune Wikipedia (o enciclopedie obiectiva, deci nu putem fi acuyati de subiectivism)

http://ro.wikipedia.org/wiki/Tain%C4%83_%28sacrament%29
Taina sau sacramentul (în greacă μυστήριον, mystérion, în latină sacramentum) este în creștinism semnul văzut prin care se administrează harul nevăzut, în vederea sfințirii sau mântuirii credincioșilor.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Bisericile_baptiste
Bisericile baptiste
Bisericile Baptiste sunt parte a unei mișcări creștine considerată îndeobște o confesiune protestantă evanghelică.

Două simboluri (botezul și Cina Domnului)
În general, cele mai multe biserici baptiste recunosc doar două simboluri care trebuie să fie practicate în mod obișnuit: botezul și cina Domnului. Unii baptiști primitivi și baptiști arminieni practică și spălarea picioarelor ca un al treilea simbol.

Euharistia (Cina Domnului)
Euharistia, numită și Cina Domnului (mulți baptiști evită folosirea cuvântului "euharistie" datorită folosirii sale mai ales în Biserica Ortodoxă) este un simbol modelat după Cina cea de Taină relatată în Evanghelii, în care Isus poruncește "să faceți lucrul acesta spre pomenirea mea" [Luca 22:19]. Participanții laolaltă mănâncă pâinea și beau vinul reprezentând trupul și sângele lui Isus. Baptiștii accentuează că elementele doar simbolizează trupul lui Cristos și resping, pe baza textului din Ioan 6, concepțiile transubstanțialistă și consubstanțialistă susținute de alte grupări creștine. Pasajul din 1 Corinteni 11:23-34 este de asemenea citat adeseori, conținând instrucțiuni pentru practica euharistiei.
Pâinea folosită poate fi dospită sau nedospită (cea din urmă variantă e preferată în cele mai multe cazuri în Statele Unite, considerându-se că ar fi mai aproape de prima Cină). Promovarea de către baptiști a abstinenței de la alcool a dus la practica pe scară largă a folosirii pentru euharistie a sucului de struguri fără alcool, deși unele biserici folosesc vin. Vinul este împărțit în mici pahare individuale, deși unele biserici folosesc o singură cupă pentru întreaga adunare. Ambele elemente sunt, de obicei, servite de către pastor diaconilor, iar de diaconi congregației. În cele mai multe cazuri, elementele sunt luate succesiv.
În România, în general, serviciile de Cina Domnului au loc lunar, după un serviciu divin obișnuit, iar participarea e permisă tuturor membrilor botezați ca adulți ai bisericilor neo-evanghelice, cu excepția celor disciplinați sau a celor care se abțin din motive de conștiință.


Ca sa va faceti o parere obiectiva va recomand sa cititi Dogmtica (ortodoxa) a Sfantului Ioan Damaschin (despre taina Sfintei Euharistii veti gasi scris in parte-a a IV a capitolul 13)
http://www.resurse-ortodoxe.ro/carti...ioan-damaschin
http://www.resurse-ortodoxe.ro/carti...e-ale-domnului
si bineiteles o carte care expune invatatura cultului baptist (evident scrisa de un reprezentat al cultului baptist).
http://www.uniuneabaptista.ro/istoric

Wikipedia nu este o sursa neaparat obiectiva. Obiectiva este o carte de dogmatica. O sa citesc ce scrie despre baptisti la ultimul link pe care mi l-ati dat.
Din ceea ce am inteles pana acum din mesajul dumneavoastra este faptul ca cel putin o parte din protestanti cred ca painea si vinul sunt Trupul si Sangele Domnului, insa modul in care painea si vinul de transforma in Trup si Sange al Domnului nu este la fel ca in biserica ortodoxa care opteaza pentru transsubstantialitate (transformarea unei substante in alta substanta), ci alti crestini cred in consubstantialitate (adica painea si vinul isi pastreaza substantele proprii impreuna cu care coexista cele ale Trupului si Sangelui Domnului), si am gasit ca asta este credinta protestantilor luterani.
Domnul nu a zis niciunde despre modul in care se face transformarea (transsubstantial sau consubstantial), a zis doar ca se transforma, si de aceasta ramane o Taina, pentru ca nimeni nu vede carne si sange cand ia Impartasania(!). Si a mai zis Domnul ca cine nu mananca Trupul Lui si nu bea Sangele Lui, nu poate intra in Imparatie. Ce inseamna sa mancam Trupul Domnului si sa bem Sangele Lui? Raspunsul logic ar fi ca trebuie sa ne Impartasim cu acea paine si acel vin care sunt Trupul si Sangele Domnului. Cum ar putea baptistii sa nege ca painea si vinul sunt Trupul si Sangele Domnului din moment ce ei sunt mereu cu Biblia in mana? Nu este vorba mai degraba depre faptul ca baptistii sunt prost intelesi de ceilalti? Pentru ca, prietenii mei baptisti, cand ii intreb, imi raspund mereu cu ceea ce scrie in Biblie.
Si legat de faptul ca cine nu mananca Trupul Domnului si nu bea Sangele Lui, am totusi o intrebare: cum de talharul care era pe cruce alaturi de Iisus a ajuns in Imparatie nefiind nici Botezat si nici Impartasit?

Last edited by adiandrea6; 07.09.2010 at 20:21:46.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 08.09.2010, 08:20:53
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de adiandrea6 Vezi mesajul
Domnul nu a zis niciunde despre modul in care se face transformarea (transsubstantial sau consubstantial), a zis doar ca se transforma, si de aceasta ramane o Taina, pentru ca nimeni nu vede carne si sange cand ia Impartasania(!).
Unde anume scrie acest lucru?

Citat:
În prealabil postat de adiandrea6 Vezi mesajul
Si legat de faptul ca cine nu mananca Trupul Domnului si nu bea Sangele Lui, am totusi o intrebare: cum de talharul care era pe cruce alaturi de Iisus a ajuns in Imparatie nefiind nici Botezat si nici Impartasit?
Urmăriți vă rog modul bâlbâit și încâlcit în care vi se va răspunde la această întrebare. Doamne ajută!
Reply With Quote
  #8  
Vechi 08.09.2010, 09:36:46
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de adiandrea6 Vezi mesajul
Wikipedia nu este o sursa neaparat obiectiva. Obiectiva este o carte de dogmatica. O sa citesc ce scrie despre baptisti la ultimul link pe care mi l-ati dat.
Din ceea ce am inteles pana acum din mesajul dumneavoastra este faptul ca cel putin o parte din protestanti cred ca painea si vinul sunt Trupul si Sangele Domnului, insa modul in care painea si vinul de transforma in Trup si Sange al Domnului nu este la fel ca in biserica ortodoxa care opteaza pentru transsubstantialitate (transformarea unei substante in alta substanta), ci alti crestini cred in consubstantialitate (adica painea si vinul isi pastreaza substantele proprii impreuna cu care coexista cele ale Trupului si Sangelui Domnului), si am gasit ca asta este credinta protestantilor luterani.
Domnul nu a zis niciunde despre modul in care se face transformarea (transsubstantial sau consubstantial), a zis doar ca se transforma, si de aceasta ramane o Taina, pentru ca nimeni nu vede carne si sange cand ia Impartasania(!). Si a mai zis Domnul ca cine nu mananca Trupul Lui si nu bea Sangele Lui, nu poate intra in Imparatie. Ce inseamna sa mancam Trupul Domnului si sa bem Sangele Lui? Raspunsul logic ar fi ca trebuie sa ne Impartasim cu acea paine si acel vin care sunt Trupul si Sangele Domnului. Cum ar putea baptistii sa nege ca painea si vinul sunt Trupul si Sangele Domnului din moment ce ei sunt mereu cu Biblia in mana? Nu este vorba mai degraba depre faptul ca baptistii sunt prost intelesi de ceilalti? Pentru ca, prietenii mei baptisti, cand ii intreb, imi raspund mereu cu ceea ce scrie in Biblie.
Si legat de faptul ca cine nu mananca Trupul Domnului si nu bea Sangele Lui, am totusi o intrebare: cum de talharul care era pe cruce alaturi de Iisus a ajuns in Imparatie nefiind nici Botezat si nici Impartasit?
Discutia aceasta despre Sfanta Impartasanie nu este usoara si necesita un studiu teologic foarte atent intrucat asa cum ati obervat si dumneavoastra sunt diferente evidente intre invataturile crestine dar sunt si diferente care nu se vad doar la o examinare teologica foarte atenta (spre exemplu transsubstantial sau consubstantial).

Rferitor la "asa scrie in Biblie" aceasta este o afirmatie capcana, pentru ca intr-adecar adevarul este unul dar multi sunt cei care se pierd pentru ca este greu de inteles (II petru 3,15).

iar la intrebarea cum pot sa nege (toate) cultele neoprotestante si cele protestante (mai putin luteranii dar nici la ei nu este foarte clar) ca Sfanta Euharistie este impartasirea cu adevarat trupul si sangele lui Hristos Iisus... va dati seama ca nu o sa spuna direct pe fata ca ei manaca doar este paine si vin... ci ei spun discret ca manaca simbolurile trupului si ale sagelui Domnului. simbolul e una iar realul este altceva.

Prietenii dumneavoastra baptisti sunt diplomti si inteligenti.
Va rog sa nu ma intelegeti gresit, nu zic ca sunt oameni rai (ci doar ca invatatura lor este incompatibila cu cea crestin ortodoxa) ci doar vreau sa subliniez diferentele intre credintele noastre. Pentru un ortodox crestin nu exista viata fara unirea reala cu Hristos in sfanta Impartasanie... nu exista deplinatatea Duhului Sfant fara Sfanta Impartasanie... nu exista unirea cu deplinatatea fiintei Dumnezeiesti (II petru 1,4 ) fara Sfanta Impartasanie.

O alta mare diferenta intre credinta ortodoxa si cea protestanta si neprotestanta este cea cu privire la mantuire si predestinare. Ortodoxia crestina spune clar ca nu exista mantuire doar prin har (sola gratia) independent de dorinta si faptele omului ci omul trebuie sa conlucreze cu Hristos (Ioan 15,5) la mantuirea lui personala (Filipeni 2,12). Pe de alta parte ortodoxia crestina marturiseste ca omul este liber sa decida prin ratiune pentru actiunile lui in viata si astfel poate fi judecat pentru faptele sale (daca nu ar fi liber nu ar putea fi nici judecat) si rasplatit corespunzator pentru alegerea lui cu rai sau iad.
Cultele neoprotestante si cele protestante accepta si predestinarea si "sola gratia".

Refertitor la talharul de pe cruce care s-a pocait in clipa mortii lui, era evident ca el nu se mai putea nici boteza nici impartasi, caci daca ar fi putut Hristos Domnul l-ar fi trimis la Sfintii Sai Apostoli sa primeasca Botezul in numele Sfintei Treimi si Impartasania cu adevarat trupul si sangele Lui.
Spre exemplu cand l-a vindecat pe cel lepros l-a trimis la templu, la preoti ca sa duca darul cuvenit lui Dumnezeu petnru vindecarea lui (Matei 8,4), pentru ca acesta era liber si putea sa mearga... dar talharul de pe cruce nu a mai putut.

Sunt Sfinti care vad la Sfanta Impartasanie adevarat trupul si sangele Domnului... au fost si cazuri de minuni cand oameni care se indoiau de Sfanta Impartasanie au simtit carene si sange... sunt cazuri de minuni cand in Sfantul Potir, dupa Epicleza (rugaciunea de invocare a Duhului Sfant pentru trasformarea darurilor de paine si vin in adevarat trupul si sangele Domnului Hristos Iisus) a fost carne si sange.

In cartea lui Tobit se arata clar ca Dumnezeu si ingerul se arata omului potrivit nivelului de intelegere al omului:
"Când te rugai tu și nora ta Sara, eu duceam pomenirea rugăciunii voastre înaintea Celui Sfânt și când îngropai tu pe cei morți, încă eram cu tine.
13. și când tu nu te-ai lenevit să te scoli și să-ți lași prânzul tău ca să te duci să ridici pe cel mort, binefacerea ta nu s-a ascuns de mine, ci eu eram cu tine.
14. Și acum Dumnezeu m-a trimis, să te vindec pe tine și pe nora ta, Sara.
15. Eu sunt Rafael, unul din cei șapte sfinți îngeri, care ridică rugăciunile sfinților și le înalță înaintea slavei Celui Sfânt".
16. Atunci s-au înspăimântat amândoi și au căzut cu fața la pământ, căci erau cuprinși de frică.
17. Dar el le-a zis: "Nu vă temeți! Pace veți avea! Binecuvântați pe Dumnezeu în veac!
18. Căci eu n-am venit de voia mea, ci după voia Dumnezeului nostru, de aceea să-L și binecuvântați în veac.
19. În toate zilele am fost văzut de voi, dar eu n-am mâncat nici n-am băut, ci numai ochilor voștri s-a părut aceasta. " Tobit 12,12-19


Sper ca informatiile pe care le-am postat sa fie utile pentru dumneavoastra si sa va indemne sa cercetati mai in amanunt credinta crestin ortodoxa si celelate invataturi.

Domnul sa ne binecuvinteze.

Last edited by Eugen7; 08.09.2010 at 09:48:29.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 05.09.2010, 22:34:51
bairstow bairstow is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 11.08.2010
Mesaje: 568
Implicit Cine e curios

Sa vada daca protestantii cred sau nu in Sfintele Taine sa nu-i intrebe pe acestia din urma care acum 10 ani nu aveau o singura biserica cu cruce pe ea ci sa citeasca din Luther sau din dogmele lor de la inceput! Si un mormon s-a mirat cand i-am zis ca biserica sa a practicat poligamia! Astia se schimba dupa cum bate vantul. Si interesant ca toti deodata deoarece au acelasi tata!
Reply With Quote
  #10  
Vechi 02.09.2010, 13:39:43
Scotianul
Guest
 
Mesaje: n/a
Post

Citat:
În prealabil postat de adiandrea6 Vezi mesajul
Mi-ar fi placut sa aud si parerea protestantilor care intra pe site, ce este pentru ei Cina Domnului, cum o numesc ei.
Dupa cum puteti observa, vi s-a spus si ce simtim,si in ce credem si ce gresim si mai ales ati aflat si de ce este inutil ca noi, protestantii, sa mai spunem ceva in afara de asta.Facem abstractie de faptul ca noi nu apucasem sa spunem nimic,lasam lucrurile cum sunt si mergem mai departe,avand certitudinea ca orice opinie am avea, ea va fi oricum contestata si se va pune problema utilitatii ei pe un forum ortodox.Prin urmare ratiunea si nu inima ma determina sa va cer scuze pentru ca nu va pot oferi acum informatiile solicitate. Cu deosebit respect.

Last edited by Scotianul; 02.09.2010 at 13:53:54.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Euharistia - Întîlnirea Cu Hristos iRoDiOn Impartasania (Taina Euharistiei) 3 05.12.2014 15:56:39
Imparatia Cerurilor este Raiul? Care este Pamantul celor blanzi? Florin-Ionut Din Noul Testament 279 11.07.2014 17:23:24
euharistia si demonizatii symbian01 Exorcismul 12 11.07.2011 16:51:59
Jertfa Euharistică sau Euharistia ca Jertfă doctor_faustus Impartasania (Taina Euharistiei) 0 10.10.2010 19:41:27
Euharistia alecsandru Impartasania (Taina Euharistiei) 42 21.05.2009 15:17:52