![]() |
![]() |
|
#91
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pai si pe acest site se vorbeste despre acel tezaur de merite al sfintilor (frumoasa exprimare!), fara sa afirme ca meritele lor nu ar mai fi ale lor ci ale altcuiva, ci vad ca dimpotriva, tezaurul de merite este al sfintilor. Ce este gresit aici? Unde scrie ca apoi, meritele lor nu le mai apartin ci sunt puse in contul altcuiva ca si cum ar fi un obiect care se vinde si se cumpara, asa cum ati afirmat dumneavoastra? Eu vad ca totul este foarte clar, sfintii au merite si aceste merite se rasfrang si asupra celorlalti fara insa a le apartine. Asa este si la ortodocsi, altfel nu ar mai exista ideea de comuniune a sfintilor si nu ar mai avea rost nici rugaciunile noastre catre sfinti si nici ale lor la Dumnezeu pentru noi. Unde este atunci greseala? Aratati-mi de ce este gresit a crede intr-un tezaur al sfintilor si aratati-mi atunci cum de si biserica ortodoxa crede in asa ceva atunci cand se roaga sfintilor. Acest tezaur este marturia cea mai frumoasa a faptului ca suntem cu totii madularele unui singur Trup iar atunci cand unele madulare o duc mai bine, tot corpul o duce mai bine. Si asta este bine stiut cand vine vorba despre sfinti, nu doar ei o duc mai bine, ci si cei din jurul lor, atat in viata pe pamant, cat si dupa, sunt o gramada de minuni in acest sens. Si atunci, unde este greseala? Meritele le apartin, dar plata pentru meritele lor se rasfrange si asupra celor din jurul lor. Ca si atunci cand pentru un drept/sfant, Dumnezeu cruta un oras intreg de rele. Meritul este al sfantului, plata insa se rasfrange peste tot orasul. Si exista exemple chiar si in Romania, cel putin asa am citit anumite marturii din vremea razboiului de pe la noi... Last edited by adiandrea6; 11.09.2010 at 17:25:11. |
#92
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#93
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#94
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pentru a-l schimba trimite mesaj privat administratorului.Sigur te va ajuta. Doamne ajută |
#95
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De fapt este foarte greu sa afirmati in cateva randuri doctrina protestanta , avand in vedere ca protestantismul inseamna peste 500 milioane de oameni, sute de grupari si culte, fiecare cu doctrina lui. Sigur exista unii care cred in predestinare, dar, cel putin in Romania, acestia sunt o minoritate.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
#96
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#97
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sfantul Pavel a fost Apostol (adica chemat la slujire direct de catre Hristos Iisus, si investit cu putere dumnezeiasca direct de la Domnul) deci implicit preot si "inconom al sfintelor taine" ( deci cu putere de a hirotoni preoti): "Și chemând cei doisprezece mulțimea ucenicilor, au zis: Nu este drept ca noi, lăsând de-o parte cuvântul lui Dumnezeu, să slujim la mese. 3. Drept aceea, fraților, căutați șapte bărbați dintre voi, cu nume bun, plini de Duh Sfânt și de înțelepciune, pe care noi să-i rânduim la această slujbă. " Fapte 6,2-3 "Și hirotonindu-le preoți în fiecare biserică, rugându-se cu postiri, i-au încredințat pe ei Domnului în Care crezuseră." Fapte 14,23 "Din această pricină, îți amintesc să aprinzi și mai mult din nou harul lui Dumnezeu, care este în tine, prin punerea mâinilor mele. " II Timotei 1,6 "Nu fi nepăsător față de harul care este întru tine, care ți s-a dat prin proorocie, cu punerea mâinilor mai-marilor preoților. " I Timotei 4,14 Sfintii Apostoli au hirotonit preoti nu pastori. Pastorul doar pastoreste, preotul este "iconom al sfintelor taine" I corinteni 4,1 . Sfantul Pavel spune clar (despre Apostoli si Preotii) " În numele lui Hristos, așadar, ne înfățișăm ca mijlocitori, ca și cum Însuși Dumnezeu v-ar îndemna prin noi" II Corinteni 5,20. avand in vedere comentariile tendetioase (in general si cele despre preotie in special) pe care le-ati oferit, imi pare rau ca nu (vreti sa) sesizati diferentele teologice intre doctrinele crestine si regret ca modul in care am explicat credinta crestin ortodoxa nu a fost pe intelesul dumneavoastra, ba mai mult v-a incurcat... de aceea va rog sa imi acceptati scuzele de rigoare si sa imi permiteti sa ma retrag din aceasta discutie recomandandu-va sa cautati explicatiile doctrinei ortodoxe la persoane mai competente si mai intelepte decat mine care vor reusi sa explice pe intelesul dumneavoastra. nu uitati totusi ca inima credintei ortodoxe este Taina Sfintei Impartasanii, unirea reala cu adevarat trupul si sangele Domnului Iisus Hristos. Nu uitati de asemenea de cultul Maicii Domnului... pururea rugatoare si mijlocitoare pentru noi oamenii la Hristos Domnul. Amin. Last edited by Eugen7; 11.09.2010 at 21:43:05. |
#98
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jertfa din ceruri continuua a Domnului e mai greu de inteles.Cine aduce aceasta Jertfa El ,sau noi oamenii ,prin preoti? Care e jertfa de fapt: Frangerea painii,mancarea ei de catre credinciosi? |
#99
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Este intruchipata aceasta Taina de insusi jertfa sangeroasa de pe Cruce. Este folosita aceasta Taina ca semn de recunoastere si argument ultim pentru cei 2 ucenici intalniti pe drum Si in fine ,gasim aceasta Taina deja statornicita in Biserica cincizecimii.Deci ,daca la cinzeci de zile dupa Inaltarea Domnului Taina aceasta se practica deja ("staruind in frangerea painii"),inseamna ca ea fusese in chiar primele zile revelata apostolilor.Deci s-a impus cu tarie aceasta Taina,caci nu gasim vreo dezbatere despre ea,ci practicarea ei bine statornicita. Sa zicem ca ar fi fost doar o reamintire a jertfei abia infaptuite,un semn de recunoastere intre crestini,frangerea painii,asa cum spun protestanti. Dar de ce sa izolam acest gest al frangerii painii facut de apostoli ,de cuvintele Domnului? Cu doar 3 luni inainte El zisese :Acesta este Trupul Meu".Si cu doar 6 luni inainte spusese:"Cine nu mananca Trupul Meu si nu bea sangele Meu,nu are viata" . Oare frangerea painii de catre apostoli sa mai fie o simpla reamintire.Oare ei nu primisera intre timp un mesaj clar despre ce inseamna de fapt aceasta frangere?Oare nu coborase recent insusi Duhul lui Dumnezeu peste ei? Sa mai aiba ei nevoie de 'semne de recunoastere' asa cum au fost cei 2 ucenici de pe drum? Nu ! Ei scot in evidenta aceasta taina a frangerii painii,tocmai pentru ca intre timp aceasta capatase sens.Ei nu reamintesc jertfa recenta a Domnului,ei o repeta !Au nevoie de aceasta jertfa.Ei nu comemoreaza,ci fac ceea ce au mai facut odata in pustie:Impart painea vietii catre noi toti. Sunt foarte impaciuitor cu protestantii,caci insumi sunt foarte nestiutor.Asa cum eu ratacesc,asa si ei ratacesc.Au o doctrina falsa,dar sunt oameni ,si cauta adevarul. Chiar daca as fi insa cu mult mai luminat in ale credintei (cu inima,nu neaparat cu mintea) as fi la fel de prieten al protestantilor,caci nu vad in ei decat pe aproapele meu cazut in puterea inselatoriei lumesti,la fel cum insumi sunt. |
#100
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Un articol pe această temă, aparținând unui fost baptist convertit, găsiți aici: http://mihaisarbu.wordpress.com/2010...eoprotestanti/
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Euharistia - Întîlnirea Cu Hristos | iRoDiOn | Impartasania (Taina Euharistiei) | 3 | 05.12.2014 15:56:39 |
Imparatia Cerurilor este Raiul? Care este Pamantul celor blanzi? | Florin-Ionut | Din Noul Testament | 279 | 11.07.2014 17:23:24 |
euharistia si demonizatii | symbian01 | Exorcismul | 12 | 11.07.2011 16:51:59 |
Jertfa Euharistică sau Euharistia ca Jertfă | doctor_faustus | Impartasania (Taina Euharistiei) | 0 | 10.10.2010 19:41:27 |
Euharistia | alecsandru | Impartasania (Taina Euharistiei) | 42 | 21.05.2009 15:17:52 |
|