Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserici Protestante
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #91  
Vechi 11.09.2010, 17:19:30
adiandrea6 adiandrea6 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.08.2010
Locație: Franta, Lille
Religia: Ortodox
Mesaje: 188
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
pe acest site gasiti precizate succint pozitiile oficiale ale Bisericii Ortodoxe fata de celelate Biserici.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Biserica_Ortodox%C4%83

Alte diferențe față de Catolicism considerate importante de Biserica Ortodoxă sunt:
... # thesaurus meritorum (tezaurul de merite) ale sfinților - din a cărui supra-abudență, consideră Biserica Catolică, ar putea lua și restul credincioșilor, - precum și indulgențele (Biserica Ortodoxă consideră că virtuțile sunt personale și nu pot fi "împrumutate" sau "dăruite"; mântuirea este o conlucrare personală a unui om cu Dumnezeu);


repet, discutia este foarte delicata... si iarasi repet ca eu nu am pareri peronale pe acest site ci doar marturiesc credinta crestin ortodoxa (obiectiv si nu "dupa bunul meu plac, gadiland urechile auditoriului".)

Pai si pe acest site se vorbeste despre acel tezaur de merite al sfintilor (frumoasa exprimare!), fara sa afirme ca meritele lor nu ar mai fi ale lor ci ale altcuiva, ci vad ca dimpotriva, tezaurul de merite este al sfintilor. Ce este gresit aici? Unde scrie ca apoi, meritele lor nu le mai apartin ci sunt puse in contul altcuiva ca si cum ar fi un obiect care se vinde si se cumpara, asa cum ati afirmat dumneavoastra? Eu vad ca totul este foarte clar, sfintii au merite si aceste merite se rasfrang si asupra celorlalti fara insa a le apartine. Asa este si la ortodocsi, altfel nu ar mai exista ideea de comuniune a sfintilor si nu ar mai avea rost nici rugaciunile noastre catre sfinti si nici ale lor la Dumnezeu pentru noi. Unde este atunci greseala? Aratati-mi de ce este gresit a crede intr-un tezaur al sfintilor si aratati-mi atunci cum de si biserica ortodoxa crede in asa ceva atunci cand se roaga sfintilor. Acest tezaur este marturia cea mai frumoasa a faptului ca suntem cu totii madularele unui singur Trup iar atunci cand unele madulare o duc mai bine, tot corpul o duce mai bine. Si asta este bine stiut cand vine vorba despre sfinti, nu doar ei o duc mai bine, ci si cei din jurul lor, atat in viata pe pamant, cat si dupa, sunt o gramada de minuni in acest sens. Si atunci, unde este greseala? Meritele le apartin, dar plata pentru meritele lor se rasfrange si asupra celor din jurul lor. Ca si atunci cand pentru un drept/sfant, Dumnezeu cruta un oras intreg de rele. Meritul este al sfantului, plata insa se rasfrange peste tot orasul. Si exista exemple chiar si in Romania, cel putin asa am citit anumite marturii din vremea razboiului de pe la noi...

Last edited by adiandrea6; 11.09.2010 at 17:25:11.
Reply With Quote
  #92  
Vechi 11.09.2010, 17:29:21
adiandrea6 adiandrea6 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.08.2010
Locație: Franta, Lille
Religia: Ortodox
Mesaje: 188
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
http://ro.wikipedia.org/wiki/Biserica_Ortodox%C4%83

Biserica Ortodoxa. Diferențe confesionale:

Față de Biserica Lutherană

* nerecunoașterea tezei lui Luther Sola Scriptura (Biserica Ortodoxă alătură învățăturilor Bibliei și predania sau tradiția bisericească);
* respingerea tezei Sola Fide - îndreptățirea doar prin credință (Biserica Ortodoxă consideră că mântuirea este o conlucrare divino-umană, care implică atât credința corectă a omului - orthodoxia, cât și aplicarea corectă a acestei credințe - orthopraxia);
* nerecunoașterea desființării preoției sacramentale (sfințitoare) din luteranism;
* nerecunoașterea desființării monahismului (călugăriei);
* nerecunoașterea a doar două Taine, botezul și euharistia, în luteranism (Biserica Ortodoxă are șapte taine principale - botezul, mirungerea, cununia, preoția, spovedania, împărtășania și maslul, - dar nu reduce în mod absolut numărul lor la acestea, la ele adăugându-se alte "ierurgii", precum sfințirea apei sau aghiasma, monahismul, înmormântarea etc.)

[modifică] Față de Biserica Calvină (reformată)

În plus față de diferențele amintite mai sus, ce privesc Luteranismul, Biserica Ortodoxă respinge credința calvină în predestinarea omului (potrivit căreia unele persoane sunt predestinate să facă binele, iar altele să facă răul) și susține libertatea deplină a acestuia de a se alătura lui Dumnezeu sau de a i se împotrivi.
[modifică]

Față de Bisericile neoprotestante

Pe lângă deosebirile esențiale arătate mai sus privind învățăturile Sola Scriptura și Sola Fide, mai există o multitudine de diferențe, care variază în funcție de denominația neoprotestantă. Dintre acestea, amintim:

* cinstirea Fecioarei Maria ca Născătoare-de-Dumnezeu (întemeiată pe Luca 1:42 și practica Bisericii primare);
* închinarea la icoane, chipuri ale lui Iisus Hristos, Maicii Domnului și ale sfinților, considerate de Biserica Ortodoxă un simbol al persoanei reprezentate; astfel, închinarea nu se adresează materiei icoanei, ci celui reprezentat;
* închinarea la moaștele sfinților (Biserica Ortodoxă consideră că aceștia, asemeni lui Hristos în Schimbarea la Față, și-au preschimbat și transfigurat întreg trupul, prin lucrarea harului dumnezeiesc, acesta devenind astfel nestricăcios; închinarea la sfinți este, astfel, o cinstire a lui Dumnezeu, prezent prin harul dumnezeiesc din acele oseminte sau moaște).
* Biserica Ortodoxă respinge interpretarea simbolică a Euharistiei, considerând că pâinea și vinul se preschimbă la Liturghie în adevăratul trup și sânge al lui Hristos.
* Biserica Ortodoxă practică botezul copiilor, bazându-se pe obiceiul Bisericii primare, când o întreagă familie, indiferent de vârsta membrilor săi, se convertea la creștinism, dar acceptă și botezul adulților.

Unele grupări neoprotestante acceptă căsătoria între homosexuali (considerată un păcat de Biserica Ortodoxă și, de majoritatea bisericilor neoprotestante).
Pozitia Bisericii Ortodoxe si acuzatiile pe care ea (si nu Dumnezeu!) le aduce celorlalte biserici sunt binecunoscute, facand din biserica greco-Ortodoxa una din cele mai intransigente biserici crestine. Eu vreau sa cunosc insa parerea celorlalti, pentru ca din ceea ce spun ei, nu se verifica acuzatiile aduse de Biserica Ortodoxa, biserica care nu poate fi infailibila din moment ce nu crede in infailibilitate. Iar marturia adusa chiar si pe acest site despre ceea ce se intampla in alta confesiune, si multumesc inca o data, arata ca intr-adevar, acuzatiile sunt nefondate, sunt gandire omeneasca si nu dumnezeiasca.
Reply With Quote
  #93  
Vechi 11.09.2010, 17:58:21
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de adiandrea6 Vezi mesajul
Pai vad ca spuneti acelasi lucru, cum ca Euharistia (Trupul si Sangele Domnului) este o "jertfă adusă dracilor sau demonilor ereziei" daca este administrata de cei care nu sunt ortodocsi. De ce atunci ma acuzati de rastalmacire, cand vad ca insistati sa ziceti acelasi lucru? Va intreb inca o data, acei draci primesc Jertfa Domnului sau fug mancand pamantul? Stiti ce ati putea face ca sa va convingeti? Cautati un indracit, duceti-l intr-o biserica Ortodoxa cand preotul iese cu darurile, moment in care indracitul trebuie sa inceapa sa tremure si sa dea sa fuga, si apoi luati-l si duceti-l intr-o Biserica protestanta si vedeti ce se intampla in prezenta Cinei Domnului, daca se comporta la fel ca si in fata Euharistiei ortodoxe sau nu. Si inainte de a face asta rugati-va Domnului ca prin asta sa va dea raspunsul. Eu, din postarea de mai sus cu marturia din alta confesiune, stiu acum cum se va termina povestea. Ramane sa va mai convingeti si dumneavoastra, daca bine-nteles va intereseaza cu adevarat Adevarul.
Si de ce spuneti euharistia nepocaitilor cand ei sunt cunoscuti tocmai cu numele de "pocaitii"?
Sfânta Taină a Euharistiei care se oficiază în Biserica Ortodoxă este împărtășire de trupul și sângele Domnului Hristos; spre deosebire, "cina Domnului" practicată de neopocăiți este o jertfă adusă demonilor sau dracilor ereziei, pentru că ei nu au preoție sacramentală și pentru că credința și practica lor referitoare la ritualul pe care îl practică ei este eretică și produsul dracilor ereziei. Se vede deci deosebirea care există între Sfânta Euharistie a Bisericii Ortodoxe și falsa euharistie practicată de neopocăiți: Sfânta Euharistie a Bisericii Ortodoxe este trupul și sâmgele Domnului Hristos; falsa euharistie a neopocăiților constă în ofrande de pâine și vin (sau must) aduse demonilor (sau dracilor) ereziei, acelor demoni ai ereziei pe care ei i-au ascultat și îi ascultă atunci când săvârșesc falsa și eretica lor "cină a Domnului".
Reply With Quote
  #94  
Vechi 11.09.2010, 18:19:16
dorinastoica14
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de adiandrea6 Vezi mesajul
Mi-ar fi placut sa aud si parerea protestantilor care intra pe site, ce este pentru ei Cina Domnului, cum o numesc ei. Si poate ca asa ar fi trebuit sa scriu in titlu, Cina Domnului si nu Euharistie. Se mai poate modifica titlul?
Într-adevăr titlul nu este potrivit.
Pentru a-l schimba trimite mesaj privat administratorului.Sigur te va ajuta.
Doamne ajută
Reply With Quote
  #95  
Vechi 11.09.2010, 20:22:24
Doriana Doriana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.11.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.612
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
cultele protestante si neoprotestante accepta predestinarea. . nu vorbesc in necunostinta de cauza. .
Si totusi , ca neoprotestant ce sunt, pot sa va spun ca daca ii spun cuiva din cultul meu ca exista predestinare am probleme...teologic vorbind. Intotdeauna am fost invatata ca exista doar prestiinta, nu si predestinare.

De fapt este foarte greu sa afirmati in cateva randuri doctrina protestanta , avand in vedere ca protestantismul inseamna peste 500 milioane de oameni, sute de grupari si culte, fiecare cu doctrina lui. Sigur exista unii care cred in predestinare, dar, cel putin in Romania, acestia sunt o minoritate.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14
Reply With Quote
  #96  
Vechi 11.09.2010, 20:34:14
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de adiandrea6 Vezi mesajul
Sa inteleg ca si laicii musulmani pot boteza? Si cei hindusi? Nu, asa-i?
În această privință, părerile sunt împărțite. Părerea mea personală este că numai un creștin, definit ca un om botezat el însuși, poate administra Sf Taină a Botezului.

Citat:
Cum atunci botezul unora despartiti de biserica si la care Harul Domnului nu mai vine, au botez valid si pot boteza? Cum pot fi preoti universali (de obste sau imparatesti)fara sa il aiba pe Duhul Sfant?
Botezul (și Sf Taine în general) are loc ex opere operandi, adică independent de starea sufletului celui care slujește (prin actul însuși). Fie el în stare de grație, fie în stare căzută, Taina are loc, după cum Biserica a clarificat în urmă cu 1800 de ani, în cadrul controversei donatiste.

Citat:
Si daca in starea de despartire de o biserica traditionala, au pe Duhul Sfant si preotia universala, de ce sa nu o aiba si pe cealalta, sacramentala?
Fiecare transmite ceea ce are, nu ceea ce nu are. Cei care au preoția universală o pot transmite prin botez. Cei care au plinătatea preoției sacramentale o pot transmite prin hirotononie.

Citat:
Credeti ca Domnul lucreaza cu jumatati de masura? Credeti ca preotul unei biserici traditionale il poate lega pe Domnul si Ii poate interzice sa nu dea Har sacramental si pastorilor protestanti? Preotii pot lega si dezlega lucrurile umane, si nicidecum nu il pot lega si dezlega pe Dumnezeu!
Domnul a spus: "ceea ce veți lega pe pământ, legat va fi și în cer, ceea ce veți dezlega pe pământ, dezlegat va fi și în cer". Și "păcatele celor cărora le veți ține, vor fi ținute, iar celor cărora le veți ierta, vor fi iertate". Auzind glasul Evangheliei, noi credem că preoții lui Cristos pot lega și dezlega nu numai "lucrurile umane", ci au și putere spirituală.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #97  
Vechi 11.09.2010, 20:53:28
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de adiandrea6 Vezi mesajul
Pozitia Bisericii Ortodoxe si acuzatiile pe care ea (si nu Dumnezeu!) le aduce celorlalte biserici sunt binecunoscute, facand din biserica greco-Ortodoxa una din cele mai intransigente biserici crestine. Eu vreau sa cunosc insa parerea celorlalti, pentru ca din ceea ce spun ei, nu se verifica acuzatiile aduse de Biserica Ortodoxa, biserica care nu poate fi infailibila din moment ce nu crede in infailibilitate. Iar marturia adusa chiar si pe acest site despre ceea ce se intampla in alta confesiune, si multumesc inca o data, arata ca intr-adevar, acuzatiile sunt nefondate, sunt gandire omeneasca si nu dumnezeiasca.
este parerea dumneavoastra personala (subiectiva). Noi crestinii ortodocsi marturisim ca gandirea Sfintilor Parinti este unita cu Duhul Sfant deci este adevarata si atemporala. va doresc mult succes in cautarile dumneavoastra sincere si fie ca bunul Dumnezeu sa ne aiba in paza pe toti.

Sfantul Pavel a fost Apostol (adica chemat la slujire direct de catre Hristos Iisus, si investit cu putere dumnezeiasca direct de la Domnul) deci implicit preot si "inconom al sfintelor taine" ( deci cu putere de a hirotoni preoti):
"Și chemând cei doisprezece mulțimea ucenicilor, au zis: Nu este drept ca noi, lăsând de-o parte cuvântul lui Dumnezeu, să slujim la mese.
3. Drept aceea, fraților, căutați șapte bărbați dintre voi, cu nume bun, plini de Duh Sfânt și de înțelepciune, pe care noi să-i rânduim la această slujbă. " Fapte 6,2-3

"Și hirotonindu-le preoți în fiecare biserică, rugându-se cu postiri, i-au încredințat pe ei Domnului în Care crezuseră." Fapte 14,23

"Din această pricină, îți amintesc să aprinzi și mai mult din nou harul lui Dumnezeu, care este în tine, prin punerea mâinilor mele. " II Timotei 1,6

"Nu fi nepăsător față de harul care este întru tine, care ți s-a dat prin proorocie, cu punerea mâinilor mai-marilor preoților. " I Timotei 4,14


Sfintii Apostoli au hirotonit preoti nu pastori. Pastorul doar pastoreste, preotul este "iconom al sfintelor taine" I corinteni 4,1 . Sfantul Pavel spune clar (despre Apostoli si Preotii) " În numele lui Hristos, așadar, ne înfățișăm ca mijlocitori, ca și cum Însuși Dumnezeu v-ar îndemna prin noi" II Corinteni 5,20.

avand in vedere comentariile tendetioase (in general si cele despre preotie in special) pe care le-ati oferit, imi pare rau ca nu (vreti sa) sesizati diferentele teologice intre doctrinele crestine si regret ca modul in care am explicat credinta crestin ortodoxa nu a fost pe intelesul dumneavoastra, ba mai mult v-a incurcat... de aceea va rog sa imi acceptati scuzele de rigoare si sa imi permiteti sa ma retrag din aceasta discutie recomandandu-va sa cautati explicatiile doctrinei ortodoxe la persoane mai competente si mai intelepte decat mine care vor reusi sa explice pe intelesul dumneavoastra.

nu uitati totusi ca inima credintei ortodoxe este Taina Sfintei Impartasanii, unirea reala cu adevarat trupul si sangele Domnului Iisus Hristos.
Nu uitati de asemenea de cultul Maicii Domnului... pururea rugatoare si mijlocitoare pentru noi oamenii la Hristos Domnul. Amin.

Last edited by Eugen7; 11.09.2010 at 21:43:05.
Reply With Quote
  #98  
Vechi 12.09.2010, 00:50:38
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Euharistia reprezinta o jertfa continua,
nesfarsita, a momentului de pe Golgota. Hristos se jertfeste pentru
noi si acum, in Cer fiind, printr-o jertfa nesangeroasa, prin aceasta
sf. euharistie.
Jertfa care Domnul a facut-o pe pamant a fost clara,sub ochii nostrii.S-a adus jertfa pentru pacatele noastre,a suferit pe cruce,a luat moartea.
Jertfa din ceruri continuua a Domnului e mai greu de inteles.Cine aduce aceasta Jertfa El ,sau noi oamenii ,prin preoti? Care e jertfa de fapt: Frangerea painii,mancarea ei de catre credinciosi?
Reply With Quote
  #99  
Vechi 12.09.2010, 01:16:58
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de doctor_faustus Vezi mesajul
. Încă o dată, repet, sfânta euharistie este un lucru care în Biserica lui Hristos trebuie crezut, așa cum și întruparea Fiului lui Dumnezeu trebuie crezută, așa cum și cuvintele Mântuitorului trebuie crezute, așa cum și jertfa de pe cruce trebuie crezută, așa cum și învierea Domnului trebuie crezută, așa cum și înălțarea Domnului la cer trebuie crezută, așa cum și pogorârea Duhului Sfânt trebuie crezută !!!
Da dom'le , aveti dreptate .Sfanta Euharistie face parte din Biblie.Este anuntata de Mantuitor,pe parcursul vietii Sale,("Eu sunt Painea Vietii " ).Este inaugurata aceasta taina chiar in ultimile zile ale vietii Sale,cu gustul aamar al mortii,dar si dulce al mortii pentru ceilalti ,numai de dragul oamenilor.
Este intruchipata aceasta Taina de insusi jertfa sangeroasa de pe Cruce.
Este folosita aceasta Taina ca semn de recunoastere si argument ultim pentru cei 2 ucenici intalniti pe drum
Si in fine ,gasim aceasta Taina deja statornicita in Biserica cincizecimii.Deci ,daca la cinzeci de zile dupa Inaltarea Domnului Taina aceasta se practica deja ("staruind in frangerea painii"),inseamna ca ea fusese in chiar primele zile revelata apostolilor.Deci s-a impus cu tarie aceasta Taina,caci nu gasim vreo dezbatere despre ea,ci practicarea ei bine statornicita.
Sa zicem ca ar fi fost doar o reamintire a jertfei abia infaptuite,un semn de recunoastere intre crestini,frangerea painii,asa cum spun protestanti. Dar de ce sa izolam acest gest al frangerii painii facut de apostoli ,de cuvintele Domnului? Cu doar 3 luni inainte El zisese :Acesta este Trupul Meu".Si cu doar 6 luni inainte spusese:"Cine nu mananca Trupul Meu si nu bea sangele Meu,nu are viata" . Oare frangerea painii de catre apostoli sa mai fie o simpla reamintire.Oare ei nu primisera intre timp un mesaj clar despre ce inseamna de fapt aceasta frangere?Oare nu coborase recent insusi Duhul lui Dumnezeu peste ei? Sa mai aiba ei nevoie de 'semne de recunoastere' asa cum au fost cei 2 ucenici de pe drum?
Nu ! Ei scot in evidenta aceasta taina a frangerii painii,tocmai pentru ca intre timp aceasta capatase sens.Ei nu reamintesc jertfa recenta a Domnului,ei o repeta !Au nevoie de aceasta jertfa.Ei nu comemoreaza,ci fac ceea ce au mai facut odata in pustie:Impart painea vietii catre noi toti.

Sunt foarte impaciuitor cu protestantii,caci insumi sunt foarte nestiutor.Asa cum eu ratacesc,asa si ei ratacesc.Au o doctrina falsa,dar sunt oameni ,si cauta adevarul.
Chiar daca as fi insa cu mult mai luminat in ale credintei (cu inima,nu neaparat cu mintea)
as fi la fel de prieten al protestantilor,caci nu vad in ei decat pe aproapele meu cazut in puterea inselatoriei lumesti,la fel cum insumi sunt.
Reply With Quote
  #100  
Vechi 12.09.2010, 07:15:26
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Jertfa din ceruri continuua a Domnului e mai greu de inteles.Cine aduce aceasta Jertfa El ,sau noi oamenii ,prin preoti? Care e jertfa de fapt: Frangerea painii,mancarea ei de catre credinciosi?
El, împreună cu noi, oamenii, prin preoți. Mâncând din Preasfântul Său Trup și Sânge, El rămâne în noi și noi în El, făcându-ne una într-un singur Trup mistic al Său.
Un articol pe această temă, aparținând unui fost baptist convertit, găsiți aici: http://mihaisarbu.wordpress.com/2010...eoprotestanti/
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Euharistia - Întîlnirea Cu Hristos iRoDiOn Impartasania (Taina Euharistiei) 3 05.12.2014 15:56:39
Imparatia Cerurilor este Raiul? Care este Pamantul celor blanzi? Florin-Ionut Din Noul Testament 279 11.07.2014 17:23:24
euharistia si demonizatii symbian01 Exorcismul 12 11.07.2011 16:51:59
Jertfa Euharistică sau Euharistia ca Jertfă doctor_faustus Impartasania (Taina Euharistiei) 0 10.10.2010 19:41:27
Euharistia alecsandru Impartasania (Taina Euharistiei) 42 21.05.2009 15:17:52