Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 03.10.2010, 17:30:52
Eliana Eliana is offline
Member
 
Data înregistrării: 09.03.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 86
Implicit

Multumesc.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 03.10.2010, 19:04:34
danyel danyel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.06.2006
Locație: Cluj Napoca, Ardeal ,Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.306
Implicit

"Se zice ca, la moarte, sufletele crdinciosilor trebuie sa treaca prin vamile demonice. potrivit acestei doctrine sufletele sunt judecate si incercate de demoni. Daca demonii descopera mai multe fapte rele decat bune, sau daca descopera vreun pacat nemarturisit la spovedanie si nu a primit rugaciune de iertare, sufletele respective sunt duse imediat in iad. Lucrul acesta este valabil chiar si pentru credinciosii care au avut parte de Duhul Sfant in viata aceasta si care au dus vieti cu adevarat crestine.
Aceasta legenda se bazeaza pe o veche teorie gnostica potrivit careia preotul care spovedeste are merite suplimentare prin care poate plati vama credinciosilor atunci cand trec prin vamile vazduhului

Din cate se pare, pornind de la aceasta legenda gnostica, anumiti capi ai monahismului s-au apucat sa rastalmeceasca si sa reinterpreteze cuvintele adevaratilor Parinti ai Bisericii si rugaciunile Bisericii in asa fel incat ai zice ca acestia sprijina o asemenea pretentie exagerata spirituale speciale (poveste inexistenta in scripturi si fara nicio baza, cum este aceasta cu gnosticele vami ale vazduhului)

Mitul "vamilor vazduhului" confera duhovnicului merite inutile si ii lasa pe oameni vinovati de pacate "despre care nu stiau ca erau pacate sau au uitat sa si le marturiseasca preotului" din cauza unor asemenea pacate, ni se spune, demonii din vamile vazduhului vor pune mana pe un suflet care se indreapta spre cer si il vor duce cu forta in iad
Evident aici avem de-a face cu o forta primejdioase de cultism"

(...)

Este cert faptul ca teoria vamilor vazduhului depinde de o doctrina evident eretica legata de natura omului si de relatia dintre trup si suflet. erezia vamilor propovaduieste de asemenea o doctrina a meritelor excesive si contrazice invatatura unor parinti precum Sf Antonie cel Mare care spune :"Sa nu ne temem de demoni si nici chiar de Satana insusi pentru ca este un mincinos care nu rosteste nicio vorba adevarata..iar alaturide el stau demonii, tovarasii sai, ca niste serpi si scorpioni pe care noi crestinii ii calcam in picioare" iar in alta parte " Sa ne temem numai de Dumnezeu si sa-i dispretuim pe demoni si sa nu ne temem de ei"


(Vami ale vazduhului?. fragment din cartea "Caile Ortodoxiei contemporane" . autor IPS Arhiepiscop Lazar Puhalo)
__________________
"Cine seamana in firea pamanteasca va secera din firea pamanteasca putrezirea dar cine seamana in Duhul va secera din Duhul Viata Vesnica"Galateni 6;8

Pacea lui Hristos, la care ați fost chemați, ca să alcătuiți un singur trup, să stăpânească în inimile voastre, și fiți recunoscători.(Coloseni 3:15)

Last edited by danyel; 03.10.2010 at 19:18:00.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 04.10.2010, 00:53:52
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Citat:
În prealabil postat de danyel Vezi mesajul
"Se zice ca, la moarte, sufletele crdinciosilor trebuie sa treaca prin vamile demonice. potrivit acestei doctrine sufletele sunt judecate si incercate de demoni. Daca demonii descopera mai multe fapte rele decat bune, sau daca descopera vreun pacat nemarturisit la spovedanie si nu a primit rugaciune de iertare, sufletele respective sunt duse imediat in iad. Lucrul acesta este valabil chiar si pentru credinciosii care au avut parte de Duhul Sfant in viata aceasta si care au dus vieti cu adevarat crestine.
Aceasta legenda se bazeaza pe o veche teorie gnostica potrivit careia preotul care spovedeste are merite suplimentare prin care poate plati vama credinciosilor atunci cand trec prin vamile vazduhului
............
Mitul "vamilor vazduhului" confera duhovnicului merite inutile si ii lasa pe oameni vinovati de pacate "despre care nu stiau ca erau pacate sau au uitat sa si le marturiseasca preotului" din cauza unor asemenea pacate, ni se spune, demonii din vamile vazduhului vor pune mana pe un suflet care se indreapta spre cer si il vor duce cu forta in iad
Evident aici avem de-a face cu o forta primejdioase de cultism"

(...)

Este cert faptul ca teoria vamilor vazduhului depinde de o doctrina evident eretica legata de natura omului si de relatia dintre trup si suflet. erezia vamilor propovaduieste de asemenea o doctrina a meritelor excesive si contrazice invatatura unor parinti precum Sf Antonie cel Mare care spune :"Sa nu ne temem de demoni si nici chiar de Satana insusi pentru ca este un mincinos care nu rosteste nicio vorba adevarata..iar alaturide el stau demonii, tovarasii sai, ca niste serpi si scorpioni pe care noi crestinii ii calcam in picioare" iar in alta parte " Sa ne temem numai de Dumnezeu si sa-i dispretuim pe demoni si sa nu ne temem de ei"


(Vami ale vazduhului?. fragment din cartea "Caile Ortodoxiei contemporane" . autor IPS Arhiepiscop Lazar Puhalo)
1. Eu nu am auzit despre asa ceva: doctrina meritelor excesive!
Ce este aceea, Daniel? Fara ironie.

(Este ca si cum as spune ca tu minti, ca elefantii nu sunt roz.. desi tu nu ai vorbit nicicand despre elefanti.. sper ca ma fac inteleasa)
Par. Puhalo contrazice ceva de care eu nu am auzit (si am citit par. Serafim Rose).

2. Citat: "Daca demonii descopera mai multe fapte rele decat bune, sau daca descopera vreun pacat nemarturisit la spovedanie si nu a primit rugaciune de iertare, sufletele respective sunt duse imediat in iad. Lucrul acesta este valabil chiar si pentru credinciosii care au avut parte de Duhul Sfant in viata aceasta si care au dus vieti cu adevarat crestine."
FALS.
O sa-ti dau o pilda in alta postare.. despre vamesul Petru pentru a exemplifica.

3. Eu stiu ca pacatele uitate NU sunt iertate din oficiu!!
Din milostivirea lui Dumnezeu, pe masura ce te apropii de viata crestina reala, incepi sa-ti vezi pacatele.. si alea uitate.
Cu cat te marturisesti mai des, cu atat iti amintesti mai mult!
Reply With Quote
  #4  
Vechi 04.10.2010, 01:02:01
anna21 anna21 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.451
Implicit

Reiau citatul din Puhalo:"Daca demonii descopera mai multe fapte rele decat bune, sau daca descopera vreun pacat nemarturisit la spovedanie si nu a primit rugaciune de iertare, sufletele respective sunt duse imediat in iad. Lucrul acesta este valabil chiar si pentru credinciosii care au avut parte de Duhul Sfant in viata aceasta si care au dus vieti cu adevarat crestine."

Citatul acesta mi-a amintit o intamplare din viata vamesului Petru (o povesteam copilului meu cu mult timp in urma, nu-mi vine a crede ca am uitat-o):

In partile Africii era un vames, anume Petru, foarte nemilostiv, care niciodata nu miluia pe saraci, nici cugeta la moarte, nici la bisericile lui Dumnezeu nu mergea, nici isi pleca urechile sale catre cei ce cereau milostenie. Iar bunul iubitor de oameni Dumnezeu, Cel ce nu voieste moartea pacatosului, ci se ingrijeste de mantuirea tuturor si, cu judecatile pe care le stie, pe fiecare il mantuieste, Acela si cu Petru a facut aceasta, dupa bunatatea Sa, si l-a mantuit pe el, intr-un chip ca acesta: Intr-o vreme, sezand saracii si scapatatii in ulita, au inceput a lauda casele celor milostivi si a ruga pe Dumnezeu pentru dansii, iar pe cei nemilostivi ii ocarau. Deci a ajuns cuvantul si despre acest Petru, ca este cu totul nemilostiv. Si se intrebau unul pe altul: "Oare, luat-a cineva, candva, vreo milostenie din casa lui Petru?" Si toti zicand ca nimeni n-a luat de la dansul ceva, s-a ridicat un sarac si a zis: "Ce-mi veti da mie si eu voi merge acum si voi scoate de la dansul milostenie?" Si au facut intre dansii ramasag. Deci, mergand saracul, a stat la poarta casei lui Petru. Iar, iesind Petru din casa si ducand la masa dregatorului un catar incarcat cu paine, i s-a inchinat lui saracul, cel ce facuse ramasag cu tovarasii sai, si a inceput a cere milostenie, intr-adins plangandu-se. Iar el, neafland piatra, a apucat o paine si a aruncat-o in cel sarac si l-a lovit pe el in obraz si s-a dus. Iar saracul, apucand painea, a mers la tovarasii sai, zicand ca din insesi mainile lui a luat painea aceasta. Si a laudat pe Dumnezeu ca Petru este milostiv.
Iar, dupa doua zile, s-a imbolnavit vamesul, pana s-a apropiat de moarte, si s-a vazut intr-un vis, pe sine fiind cercetat la o oarecare judecata si faptele lui, punandu-se in cumpana: de o parte a cumpenelor stateau niste arapi intunecati si rai, iar de cealalta parte stateau niste barbati luminosi foarte si frumosi la chip. Deci, arapii, apucand toate faptele cele rele pe care Petru vamesul le facuse din tinerete si in toata viata sa, le puneau in cumpana, iar barbatii cei din lumina purtatori nimic bun nu aflau din faptele lui Petru, ca sa puna de cealalta parte a cumpenii si stau infricosati si, nedumirindu-se, ziceau unul catre altul: "Asadar, noi n-avem nimic aici?" Atunci a raspuns unul dintre dansii: "Cu adevarat nu avem nimic, fara numai o paine pe care a dat-o lui Hristos, mai inainte cu doua zile, dar si aceea fara de voie". Deci, pusera painea aceea de cea parte a cumpenei si indata a tras cumpana mai mult decat cealalta. Atunci zisera catre vames barbatii cei frumosi la chip: "Mergi, sarace Petre, si mai adauga la painea aceasta, ca sa nu te ia pe tine arapii cei rai si sa te duca la munca cea vesnica".
Deci, venindu-si in sine, Petru cugeta la cele ce vazuse si a cunoscut ca, nu nalucire, ci adevar era visul, ca a vazut toate pacatele ce facuse din tinerete, pe care acum le si uitase, si pe care arapii, adunandu-le, le puneau in cumpana. Si zicea in sine Petru minunandu-se: "Daca o paine, pe care am aruncat-o in fata saracului, atat de mult m-a ajutat pe mine, ca nu m-au luat pe mine diavolii, cu cat mai mult milostenia cea multa, cu blandete si cu osardie facuta, va ajuta acelora care, fara de crutare, isi impart bogatia lor la saraci." Si de atunci s-a facut mult preamilostiv, cat nici pe sine n-a voit sa se crute.



Frumos, nu?
Cam asa este judecata.. nu este adevarat ca pentru pacate mici esti apucat de draci si aruncat in iad. Ingerul pazitor si Sfanta Maica a Domnului vin sa ajute sufletul (daca acesta stie sa o cheme pe Sfanta Nascatoare). Exista chiar in cartea par. Serafim Rose o astfel de exemplificare, dar nu am gasit-o inca.. cand gasesc, postez :).
Reply With Quote
  #5  
Vechi 04.10.2010, 01:18:02
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

As dori sa vad si eu o scriere crestin ortodoxa dinainte de 1800 (in manuscris original,daca mai exista) in care sa fie folosit cuvantul vama in sensul in care il foloseste parintele Serafim Rose in lucrarea sa.
Judecata lui Dumnezeu Iisus Hristos,judecata particulara e ceva pe la care trec toti oamenii.Si de aceasta judecata vorbeste foarte mult invatatura crestin ortodoxa.

Acum daca invatatura ar fi inspirata de la Duhul Sfant cu vamile pentru ce e foarte diferita de la autor la autor?
La unii sunt 365 de vami la alti 20 la altii 24 etc .
La unii sufletul poate fi oprit de dracii in vami la altii nu,la unii Iadul se gaseste sub pamant,la altii Iadul se gaseste in alta parte etc.
De unde se vede ca aceasta nu e deloc dogma ortodoxa si nici nu e de trebuinta pentru mantuire.

Stim ca exista judecata lui Dumnezeu Iisus Hristos ca exista Rai si ca exista Iad si ca exista draci care te pot ispiti si in aceasta viata.
Asta se stie de toti.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 03.10.2010, 23:39:48
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Fragmentul respectiv din Pateric nu vorbeste de niciun fel de vama.
Iar cartea "Drumul sufletului dupa moarte" (care nu seamana deloc cu ce scrie acolo in Pateric) a parintelui Serafim Rose cum s-a zis si de IPS Lazar contine invataturi gnostice,care este si parerea mea.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Din 24 de Vami idealist Pocainta 5 14.03.2010 21:44:22
Sunt vamile vazduhului o invatatura gnostica? scrabble Slujba inmormantarii 47 18.08.2009 17:33:20
Vamile vazduhului NiCcoleta Generalitati 35 21.02.2008 17:52:26
Vamile vazduhului BogdanF Generalitati 17 25.07.2007 17:57:58