![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sigur, poate suna juridic si scolastic. Dar nu este ne-ortodox, ci este un fel de gandire acceptat si raspandit in Ortodoxie, cel putin cea romaneasca. Sigur, ortodoxia romaneasca poate este/a fost mai susceptibila la influenta occidentala prin apropierea geografica si de Rusia si de Vest, sau prin Petru Movila, sau mai stiu eu de ce. Dar asta nu inseamna ca este gresita, sau ca felul acesta de gandire este gresit si ar trebui sa fie inlocuit cu felul de gandire al ortodoxiei occidentale dezvoltate post 1917. :P Pe mine personal ma ajuta sa stiu ca daca fac un anumit pacat iertarea imi este aproape si ca imi sta in putere, cu ajutorul harului lui Dumnezeu, bineinteles, sa renunt complet la acel pacat. Acel pacat nu este o boala, ci o incalcare a legii lui Dumnezeu pe care eu personal am puterea de a ma abtine sa o fac. Altfel ajungi sa spui "deh, ce sa facem suntem pacatosi cu totii, pacatele se intampla, asta e."
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Boala si vindecarea sunt imagini. Cred ca este adevarat si ce spui tu. In afara de ideea ca suntem pedepsiti pentru pacat. Faptul ca Dumnezeu ingaduie sa ni se intample niste rele este tot pentru 'vindecarea' noastra. Pentru pacatele punctuale, usor de determinat, sigur ca se poate vorbi si de iertare punctuala prin spovedanie. Dar iertarea nu este in sens juridic, de absolvire, tot asa cum nici urmarile pacatului nu sunt de tip juridic, de pedapsa penala. Asta vroiam sa zic.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) Last edited by Fani71; 18.12.2010 at 14:48:45. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca iertarea nu este in sens de "te-am iertat de fapta asta rea" , adica, pana la urma in sens juridic, in ce sens e? Este iertarea un lucru concret sau nu? Fiindca daca boala, vindecarea, iertarea sunt imagini, aproape ca nu prea mai vad sensul sa ne pese de lucrurile astea? Ce rost are sa te spovedesti in mod regulat, sa spunem o data pe luna, cand vindecarea nu de asta se leaga si e un proces, si nici nu stii exact cand o primesti?
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si iertarea propriu zisa tot o vindecare este. Ca sa dezvolt mai mult imaginea, sa zicem ca ceea ce se intampla la spovedanie este ca o operatie care inlatura o tumoare, sau o cangrena, si ceea ce face Dumnezue in restul timpului este ca tratamentul de dupa operatie. Nu rusii de rupa 1917 si din occident au vorbit despre spalarea de pacate ca despre o vindecare, ci reiese din pildele din Evanghelii. Daca le recitim, vom vedea apropierea care se face intre vindecarile de boala si iertarea de pacate. Asta nu pentru a zice, cum spun unii de pe forum, ca bolile sunt urarea directa a pacatului personal (sau pedeapsa), ci pentru a arata ca pacatul este ca o boala. Sigur ca foloseste sa te spovedesti regulat, tot asa cum nu ajunge sa te tratezi, daca ai o tumoare maligna, ci trebuie si sa te operezi, ca sa elimini surasa raului sui sa-l impieidci sa se imprastie in corp.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Dumnezeu nu ne lasă când avem credință și nădejde. | dorinastoica14 | Generalitati | 22 | 01.04.2013 11:17:13 |
Iarta-ma ! | dorinastoica14 | Pocainta | 88 | 31.12.2012 16:21:13 |
Dumnezeu iarta dar nu uita | ladyanda | Generalitati | 22 | 06.06.2011 21:05:52 |
Scuze, iarta-ma, nu pot | Florin-Ionut | Din Noul Testament | 34 | 01.01.2011 21:59:48 |
nimic fara dumnezeu | iulia_amy2003 | Generalitati | 1 | 01.09.2008 22:04:17 |
|