Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 21.12.2010, 22:24:20
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul

Si citatele din sfinti si sinoade de ce le-am dat? Nu scrie clar ca in afara Bisericii nu exista botez? Sa dau iar citatele? De la sinodul, cartagina, intarit la sinodul VI: "De asemenea, hotărând acum prin vot ceea ce noi tinem cu tărie si credintă dintotdeauna, declarăm că nu este cu putintă să fie botezat cineva în afara Bisericii sobornicesti, căci este numai un singur Botez, iar acesta există numai în Biserica sobornicească."

Sinodul de la Cartagina a fost regional.
Denzinger, antologia cea mai folosită de catolici privind actele sinoadelor ecumenice și ale papilor, nu menționează în dreptul sinodului al VI-lea ecumenic (Constantinopol) citatul dat de dv. Menționați exact sursa și sesiunea sinodală în care s-a adoptat o asemenea hotărâre.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #2  
Vechi 22.12.2010, 12:34:23
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Sinodul de la Cartagina a fost regional.
Denzinger, antologia cea mai folosită de catolici privind actele sinoadelor ecumenice și ale papilor, nu menționează în dreptul sinodului al VI-lea ecumenic (Constantinopol) citatul dat de dv. Menționați exact sursa și sesiunea sinodală în care s-a adoptat o asemenea hotărâre.
Desigur, la Sinodul VI nu se repeta toate canoanele, ci se intaresc. Canoanele de la Cartagina sunt mentionate expres, avem la canonul 2: "Pecetluim însă (întărim) și pe toate celelalte canoane care au fost așezate de către sfinții și fericiții noștri părinți,...de asemenea și ale celor din Sardica și încă și ale celor din Cartagina."
Dar eu nu am dat doar acest citat, la-m dat si pe cel mai important, canonul apostolic:
Canonul 46: Hotărâm ca un episcop sau un preot care au recunoscut Botezul sau jertfa ereticilor să fie caterisit. Căci, ce învoire este între Hristos si Veliar sau ce parte are un credincios cu un necredincios? (Cor. 6: 15)

Intre timp am gasit si o referire explicita la primirea in randul clerului a unor schismatici, e vorba de aceeasi catari. Se face referire si la a doua casatorie, ca sa fie totul complet. Canonul 8 al Sinodului I ecumenic:
"În privința celor ce s-au numit pe sine cândva catari (curați), iar acum (se reîntorc) vin la sobornicirea și apostoleasca Biserică, i s-a părut sfântului și marelui sinod ca punându-se mâinile asupra lor, să rămână astfel în cler. Dar înainte de toate se cuvine ca ei să mărturisească în scris că vor primi (se vor uni, vor fi de acord) și vor urma dogmele bisericii sobornicești și apostolice, anume că vor avea comuniune (împărtășire) și cu cei căsătoriți a doua oară, și cu cei care au căzut în vremea prigoanei (persecuției)..."

Canoanele complete ale tuturor sinoadelor si sfintilor le-am gasit aici: http://www.canoaneortodoxe.net/can_sin_ec.html
Reply With Quote
  #3  
Vechi 22.12.2010, 13:25:09
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
[left]Intre timp am gasit si o referire explicita la primirea in randul clerului a unor schismatici, e vorba de aceeasi catari. Se face referire si la a doua casatorie, ca sa fie totul complet. Canonul 8 al Sinodului I ecumenic:
"În privința celor ce s-au numit pe sine cândva catari (curați), iar acum (se reîntorc) vin la sobornicirea și apostoleasca Biserică, i s-a părut sfântului și marelui sinod ca punându-se mâinile asupra lor, să rămână astfel în cler. Dar înainte de toate se cuvine ca ei să mărturisească în scris că vor primi (se vor uni, vor fi de acord) și vor urma dogmele bisericii sobornicești și apostolice, anume că vor avea comuniune (împărtășire) și cu cei căsătoriți a doua oară, și cu cei care au căzut în vremea prigoanei (persecuției)..."
Canonul citat (apropo, "se reîntorc" este interpolare și nu se regăsește în textul sinodal, care spune numai "vin la Biserica Catolică și Apostolică") se referă la o situație particulară și nu spune că botezul ereticilor ar fi invalid în general. Probabil că părinții conciliari se temeau că un viciu de formă ar invalida Taina. Judecând după faptul că, după toate probabilitățile, catarii nu botezau cu apă deoarece considerau că acest fel de botez este nebiblic, temerea lor este justificată.
V-am spus că și astăzi Biserica catolică și apostolică procedează la botezarea celor care au fost "botezați" de Martorii lui Iehova sau de unitarieni. Asta se cheamă "botezare" și nu "rebotezare". Botezul lor e lovit de viciu de formă și nu de caracterul eretic al celebrantului.
Când Biserica examinează dacă Sf Taină a avut sau nu a avut loc într-un caz ori în altul, întrebările acestea sunt:
-a existat celebrantul potrivit ?
-a existat materie proprie ?
-a fost folosită formula în esența ei ?
-a existat intenție sacramentală ?
Dacă răspunsul la toate aceste întrebări este "Da", atunci Sf Taină a operat. Dacă apare un singur "Nu", atunci Sf Taină nu a avut loc.

Ca să înțelegeți, am să vă dau un exemplu: eu, chiar dacă aș recădea, redevenind ortodox, mi-aș păstra calitatea de celebrant al unui botez. Schisma mea nu ar invalida botezul slujit de mine, iar în urma unui botez făcut de un celebrant ortodox rezultă un copil catolic. Aveți dreptate când spuneți că eu, prin schismă, mi-aș pierde Harul, dar greșiți când spuneți că astfel nu ar mai opera botezul celebrat de mine. Nu harul meu (devenit inexistent) se transmite la botez, ci harul lui Dumnezeu care vine în mod independent de mine, prin Sfânta Taină însăși (ex opere operato).

Era Sf Ioan botezătorul în stare de har sau în stare căzută când a săvârșit botezul asupra lui Isus și a multor altora ? Veți fi, sper, de acord cu mine că era în stare căzută. Toți oamenii împărțeau această stare tristă. Să însemne asta că botezul lui Ioan nu a fost valid ? Oare dacă Isus ar încăpea, azi, pe mâinile Bisericii Ortodoxe Stiliste, ar fi supus rebotezării, pe motiv că a fost botezat de un om care nu se afla în stare de har ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #4  
Vechi 22.12.2010, 19:36:39
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
apropo, "se reîntorc" este interpolare și nu se regăsește în textul sinodal, care spune numai "vin la Biserica Catolică și Apostolică"
Desigur, ca si "curati" de la catari sunt explicatii ale textului.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Canonul citat se referă la o situație particulară și nu spune că botezul ereticilor ar fi invalid în general
Eu nu l-am dat pentru chestiunea legata de botez, ci pentru cea legata de iconomie, adica nehirotonirea preotilor eretici sau schismatici in cazuri de iconomie. Pentru nerecunoasterea botezului sunt celelalte citate.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
V-am spus că și astăzi Biserica catolică și apostolică procedează la botezarea celor care au fost "botezați" de Martorii lui Iehova sau de unitarieni. Asta se cheamă "botezare" și nu "rebotezare". Botezul lor e lovit de viciu de formă și nu de caracterul eretic al celebrantului.
In Biserica Ortodoxa e doar practica iconomiei. Astfel unii fac tot botezul catolicilor, altii fac doar o completare, altii doar Mirungerea si e posibil ca unii sa accepte doar pocainta. Toate astea in functie de cum decide clerul de acolo. Desi exista unele confuzii, probabil si in randul unor preoti, Biserica Ortodoxa nu recunoaste nicio Taina in afara ei. La fel cum nu recunoaste teoria protestanta a ramificarii harului.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Ca să înțelegeți, am să vă dau un exemplu: eu, chiar dacă aș recădea, redevenind ortodox, mi-aș păstra calitatea de celebrant al unui botez. Schisma mea nu ar invalida botezul slujit de mine, iar în urma unui botez făcut de un celebrant ortodox rezultă un copil catolic. Aveți dreptate când spuneți că eu, prin schismă, mi-aș pierde Harul, dar greșiți când spuneți că astfel nu ar mai opera botezul celebrat de mine.
In cazul dvs. e o alta situatie, s-ar putea spune mai fericita in cazul Botezului. Dvs. ati primit Botezul in cadrul BO, deci se considera ca acesta nu se pierde orice ati face. In timp ce pentru cei ce au primit botezul in afara BO este alta situatie, nu este recunoscut. Doar la venirea in BO este facut in functie de iconomie.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Era Sf Ioan botezătorul în stare de har sau în stare căzută când a săvârșit botezul asupra lui Isus și a multor altora ? Veți fi, sper, de acord cu mine că era în stare căzută. Toți oamenii împărțeau această stare tristă. Să însemne asta că botezul lui Ioan nu a fost valid ? Oare dacă Isus ar încăpea, azi, pe mâinile Bisericii Ortodoxe Stiliste, ar fi supus rebotezării, pe motiv că a fost botezat de un om care nu se afla în stare de har ?
Cum stim, Sf. Ioan Botezatorul boteza doar cu apa. Important e botezul cu Duh Sfant. Botezul sf. Ioan era o prefigurare a botezului cu Duh Sfant si nu era mantuitor. Acum am cautat si am gasit o explicatie mai buna decat o pot da eu: http://www.resurse-ortodoxe.ro/ortod...antului-botez/

"Si inaintemergatorul Mantuitorului Hristos, sfantul Ioan, a botezat la Iordam. Dar botezul lui nu era Taina, ci inchipuia doar curatirea de pacate prin credinta si pocainta; el era mai mult un indemn la pocainta, un semn vazut si pregatitor spre cele ce aveau sa vina, cum marturiseste chiar sfantul Ioan Botezatorul: “Eu unul va botez cu apa spre pocainta, dar Cel ce vine dupa mine este mai puternic decat mine; Lui nu sunt vrednic sa-I duc incaltamintea. Acesta va va boteza cu Duh Sfant si cu foc” (Matei III, 11). Mai tarziu, si sfantul apostol Pavel, intalnind in calea sa pe unii care primisera botezul lui Ioan, i-a intrebat: “Primit-ati voi Duhul Sfant cand ati crezut? lar ei au zis catre el: Dar nici n-am auzit, daca este Duh Sfant. Si el a zis : Deci in ce v-ati botezat ? Ei au zis: In botezul lui Ioan. Iar Pavel a zis: Ioan a botezat cu botezul pocaintei, spunand poporului sa creada in Cel ce avea sa vina dupa el, adica in Iisus Hristos. Si auzind ei, s-au botezat in numele Domnului Iisus” (Fapte XIX, 1?5), adica au primit Botezul crestin."
Reply With Quote
  #5  
Vechi 28.12.2010, 11:24:27
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Revenind la sfinții catolici, aș dori să împărtășesc câteva informații despre una dintre aceștia, a cărei poveste m-a mișcat profund, și anume sfânta Maria Goretti:

http://www.profamilia.ro/sfinti.asp?flori=5

http://arcb.ro/index.php?option=com_...107:luna-iulie

Este o poveste extraordinară, crd eu, pentru că dovedește încă o dată că sfințenie este la îndemâna oricui, că tot ceea ce se cere este un suflet curat și iubire pentru Dumnezeu și oameni.

Last edited by Erethorn; 28.12.2010 at 11:28:23.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 28.12.2010, 12:25:38
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Sfânta Maria Goretti, despre care scriam mai sus, este un caz unic în istoria Bisericii, în sensul că la ceremonia de beatificare a acestei "martire a curăției" a participat chiar mama ei. Oare ce privilegiu mai mare poate exista pentru un părinte decât să știe încă din timpul vieții că fiul sau fiica sa se află în prezența lui Iisus ?
Reply With Quote
  #7  
Vechi 28.12.2010, 20:20:47
hanico's Avatar
hanico hanico is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.06.2007
Locație: Moldova lui Stefan
Religia: Ortodox
Mesaje: 135
Trimite un mesaj prin AIM pentru hanico
Smile

Pe la inceputul anilor 2000 am intrat, prin niste colege de la Crucea Rosie, in legatura cu lumea catolica! Tot asistand la discutiile lor am devenit curioasa si ele mi-au dat sa citesc carti cu vietile unor sfinti. Mi-au ramas impresii destul de placute despre unii dintre ei, mai exact: Sf. Francisc de Asissi si Sf. Tereza a Pruncului Iisus. Despre altii nu am avut impresii marcante, insa de acestia doi imi aduc aminte cu placere! Mi-a placut simplitatea lor!
__________________
Iisus e Lumina lumii, noi trebuie sa fim sarea pamantului!
Reply With Quote
  #8  
Vechi 28.12.2010, 21:27:00
Tuty2010's Avatar
Tuty2010 Tuty2010 is offline
Member
 
Data înregistrării: 20.12.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 94
Implicit

Citat:
În prealabil postat de hanico Vezi mesajul
Pe la inceputul anilor 2000 am intrat, prin niste colege de la Crucea Rosie, in legatura cu lumea catolica! Tot asistand la discutiile lor am devenit curioasa si ele mi-au dat sa citesc carti cu vietile unor sfinti. Mi-au ramas impresii destul de placute despre unii dintre ei, mai exact: Sf. Francisc de Asissi si Sf. Tereza a Pruncului Iisus. Despre altii nu am avut impresii marcante, insa de acestia doi imi aduc aminte cu placere! Mi-a placut simplitatea lor!





Frumos. Sunt atat de multi sfinti catolici de exceptie, incat nu stiu cu ce sa incep.
Ti-as recomanda daca ai ocazia sa citesti despre Padre Pio, Ioan al Crucii, Tereza cea Mica a Pruncului Isus, Faustina, Rita, Tereza de Avila.
Mie mi-e foarte drag Padre Pio.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 29.12.2010, 20:14:14
hanico's Avatar
hanico hanico is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.06.2007
Locație: Moldova lui Stefan
Religia: Ortodox
Mesaje: 135
Trimite un mesaj prin AIM pentru hanico
Smile Alti sfinti catolici

Citat:
În prealabil postat de Tuty2010 Vezi mesajul
Frumos. Sunt atat de multi sfinti catolici de exceptie, incat nu stiu cu ce sa incep.
Ti-as recomanda daca ai ocazia sa citesti despre Padre Pio, Ioan al Crucii, Tereza cea Mica a Pruncului Isus, Faustina, Rita, Tereza de Avila.
Mie mi-e foarte drag Padre Pio.
Printre altii am citit si Sf. Ioan al Crucii, Sf. Tereza de Avila, Sf. Rita (am vazut si un film despre viata ei), au mai fost Charles de Foucauld, Monseniorul Vladimir Ghika si Sf. Antonie de Padova. De Padre Pio doar am auzit!
De fapt eu cred ca e impropriu spus sfinti ortodocsi si sfinti catolici, sfintii sunt sfinti, mari mijlocitori pentru oameni inaintea lui Dumnezeu, a caror exemplu este demn de urmat si care merita toata cinstirea indiferent de unde vin (din ortodoxie sau catolicism). Doamne ajuta!
__________________
Iisus e Lumina lumii, noi trebuie sa fim sarea pamantului!
Reply With Quote
  #10  
Vechi 24.12.2010, 01:18:33
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Era Sf Ioan botezătorul în stare de har sau în stare căzută când a săvârșit botezul asupra lui Isus și a multor altora ? Veți fi, sper, de acord cu mine că era în stare căzută. Toți oamenii împărțeau această stare tristă. Să însemne asta că botezul lui Ioan nu a fost valid ? Oare dacă Isus ar încăpea, azi, pe mâinile Bisericii Ortodoxe Stiliste, ar fi supus rebotezării, pe motiv că a fost botezat de un om care nu se afla în stare de har ?
Ma indoiesc ca Sf. Ioan Botezatorul era in stare cazuta.
39.Și în acele zile, sculându-se Maria, s-a dus în grabă în ținutul muntos, într-o cetate a seminției lui Iuda.
40.Și a intrat în casa lui Zaharia și a salutat pe Elisabeta.
41.Iar când a auzit Elisabeta salutarea Mariei, pruncul a săltat în pântecele ei și Elisabeta s-a umplut de Duh Sfânt,
42.Și cu glas mare a strigat și a zis: Binecuvântată ești tu între femei și binecuvântat este rodul pântecelui tău.
43.Și de unde mie aceasta, ca să vină la mine Maica Domnului meu?
44.Că iată, cum veni la urechile mele glasul salutării tale, pruncul a săltat de bucurie în pântecele meu.
45.Și fericită este aceea care a crezut că se vor împlini cele spuse ei de la Domnul. (Luca, 1)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Episcopii catolici Mihnea Dragomir Biserica Romano-Catolica 145 16.11.2016 08:14:07
Pentru catolici Hartford Intrebari utilizatori 17 08.05.2012 19:43:13
"sfinti catolici" umilinta Biserica Romano-Catolica 7 04.04.2008 10:31:14
Ortodoxi-Catolici daniel7 Stiri, actualitati, anunturi 1 03.12.2007 18:39:42
Portrete de sfinti/Sfinti si sfintenie alecsandru Biserica Romano-Catolica 18 20.04.2007 19:46:05