![]() |
![]() |
|
#61
|
|||
|
|||
![]()
Atât, doar că ziua aceasta e sâmbăta de la Creație și până azi, oricât s-ar strădui diavolul să-I maimuțărească ziua sfântă în care S-a odihnit de toată lucrarea Zidirii.
Citat:
Cu cât se încearcă o justificare a călcării sâmbetei, cu atât se adâncește încurcătura teologică ce rezultă de aci. Citat:
Citat:
Jalnică această justificare, căci se știe: Dumnezeu a creat săptămâna de 7 (nu de 8) zile! Această încercare de statuare a ”octomânii” (în locul septi-mânii) are precedent (deși e posterioară găselniței ”6+1=8”) doar în săptămâna (de 10 zile) introdusă de guvernul ateu al Revoluției Franceze. |
#62
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#63
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Respectarea Duminicii e mult mai profunda decat pare si sensul ei adanc nu sta in interpretarea sacadata a catorva versete dintr-o traducere „voit corupta”. Incearca, te rog sa retii ca asa cum se intelege in Ortodoxie, mesajul Scripturii nu poate fi inteles deplin decat ca un tot unitar. Adevarul Scripturii e perfect, fara fisura ca un rotund. Fiecare verset e ca o piesa intr-un urias puzzle sferic. Trebuie sa se potriveasca fiecare la locul ei. Si, ti-am mai zis parca, nu ne e de folos sa o stim pe dinafara daca n-o intelegem pe dinlauntru si daca nu sesizam ca relatarea despre FACEREA LUMII nu se poate desparti de relatarea despre REFACEREA LUMII al carei inceput e Invierea. Tot ce pare contradictoriu in Biblie tine doar de faptul ca noi nu stim sa imbinam piesele astea de puzzle. Si inca ceva atat de evident incat pur si simplu iti scapa: Oricat s-ar corecta traducerea romaneasca „voit corupta”, dupa originalul grecesc REZULTATUL ar fi acelasi. DOVADA: GRECII SUNT ORTODOCSI SI RESPECTA DUMINICA (prima zi a Vesniciei) , NU SAMBATA (a 7-a zi a saptamanii)! Daca nici grecii nu au inteles Biblia, cu Septuaginta de necontestat si cu NT scris in greaca, atunci cum de sunt ortodocsi ca si noi care avem o „traducere voit corupta”? Cum de 2000 de ani, grecii nu sunt adventisti, ci ortodocsi? Cum de nu-si cunosc grecii limba si nu si-au dat seama pana acum ca sunt in eroare, nerespectand Sambata ? Am incercat sa-i explic colegului tau blajin, (insa el a fost banat si unele din raspunsurile mele au fost sterse odata cu postarile lui), ca toate diferentele de optica provin din marea erezie AZ7 ca sufletul e muritor. Inclusiv, chestiunea Duminicii. Toate se leaga una de alta, si dupa cum i-am zis si lui, e enorm de mult de spus despre confuzia asta. Daca chiar vrea cineva sa inteleaga detaliat care e temeiul pt. respectarea Duminicii (desi in mare s-a tot spus), e ABSOLUT esential sa se inceapa de la Facere si sa se priveasca Scriptura ca un glob fara fisura, in care totul e strans unit. E mult, enorm de mult de spus. Dar mai ales e nevoie de urechi de auzit! Daca esti dispus si te intereseaza, ai putea lua un mic punct de pornire, chiar daca fragmentar cum ma pricep si eu pt. ca mai apoi, sa aprofundezi. N-am pretentia sa ne crezi pe noi ortodocsii pe cuvant, pur si simplu ma doare ca loviti ortodoxia fara sa o intelegeti in miezul ei, in perfecta concordanta cu Biblia greceasca care, dupa cum singur ai observat, nu e „voit corupta”. Si ma mai doare faptul ca avem la dispozitie mii si mii de megabaiti de biblioteci virtuale si mii de biblioteci reale, pe care preferam sa le ignoram. I-am zis si blajinului ca internetul cu tot cu forumul asta e o imensa sursa de raspunsuri pentru oameni care nu-si pun intrebari, care au impresia ca au inteles tot din Scriptura. Scriptura e inca o mare enigma. Daca cineva are impresia ca a inteles tot, sa se mai gandeasca... De ce crezi ca genereaza interpretari atat de diferite? Iar la atei, chiar total opuse fata mesajul ei? Cartea Facerii ne comunica niste adevaruri cu o exactitate „meta-matematica”, „meta-metafizica”. E Meta-Metafizica in stare pura. Fiind Cuvant al Celui ce este Cuvantul, e crystal clear ca trebuie sa ne apropiem de ea NUMAI in stare de smerenie , NUMAI dupa ce recunoastem launtric ca ne depaseste. Pt. ca de fapt nu e apropierea de o carte, ci de o Persoana, in relatie cu celelalte ale Sf. Treimi. Fiecare cuvant al Celui Necuprins e comprimat lingvistic in termeni umani imperfecti si e atat de condensat, incat o singura propozite tainuieste in ea un univers ale carui margini, pur si simplu se indeparteaza de indata ce avem falsa impresie ca le-am atins si ca am inteles tot. Numai daca incepem sa avem insomnii pe tema asta, putem scapa din autosuficienta si autosiguranta pe care ne-o da ignoranta.(Asta mi-o zic mie. Daca ti se potriveste si tie, ia-o de buna). Si aici ma refer mai ales la faptul ca noi vrem sa pricepem niste realitati dumnezeiesti cu o minte limitata care nu intelege decat raportat la sistemul nostru de referinta limitat Spatiu/Timp. Ori, esentialul Scripturii si al intregului Univers e INVIEREA, insa acest eveniment e o realitate de dincolo de spatiu si timp (limitat impartit in secunde, minute, ore, zile, saptamani). E strans legata de scopul lui Dumnezeu de dinainte de a fi supus materia spatiului si timpului, asa cum il percepem noi acum. La Dumnezeu, ziua a 7-a nu e o zi de 24 de ore. Nici „odihna” nu tine doar 24de ore. Dumnezeu e in afara Timpului. Nici Invierea nu e un eveniment de o zi. Odata cu Invierea, Umanitatea intra iar in timpul sacru de dinainte de pacat. In acel timp sacru ne cheama si pe noi sa intram in odihna Lui. In acel timp sacru putem intra Duminica (cu sufletul curatit) in misterul de dincolo de timp pe care il deschide Liturghia Ortodoxa. Scuze, pt. postarea prea lunga. Hristos Domnul sa ne lumineze! |
#64
|
||||
|
||||
![]()
[quote=tricesimusquintus;322914]
Să ne bucurăm în fiecare zi de 16 Nisan (ziua de Paște în care a înviat Domnul). Problema e că nu în fiecare an această dată cade duminica...QUOTE] Daca Invierea e un eveniment care nu trebuie comemorat in fiecare Duminica, ci in 16 Nisan (indiferent in ce zi a saptamanii cade), care e motivul pt. care primii crestini se strangeau in prima zi a saptamanii pt. frangerea painii (care e legata de Cina cea de taina )? De ex., Apostolul Pavel in Troa, intr-o zi „oarecare” de Duminica, ce a facut? O zi de Duminica, care nu era 16 Nissan , pt. ca ni se spune cu un rand mai sus, ca era dupa terminarea sarbatorii Azimelor (care are loc intre 14-23 Nisan), cand Pavel a plecat cu corabia din Filipi spre Troa, unde a ajuns in 5 zile. Adica pe 28 Nisan: Fapte 20,6 „Iar noi, după zilele Azimelor, am pornit cu corabia de la Filipi și în cinci zile am sosit la ei în Troa, unde am rămas șapte zile. „În ziua întâi a săptămânii (Duminică) adunându-ne noi să frângem pâinea, Pavel, care avea de gând să plece a doua zi, a început să le vorbească și a prelungit cuvântul lui până la miezul nopții” ( Fapte 20,7). Intrebare pt. AZ7: de ce primii crestini au frant painea intr-o zi de Duminica dupa 28 Nisan? Ce comemoreaza crestinii la acea data? Ce a comemorat Sf. Pavel in acea zi de duminica in care a frant painea? Cum respecta AZ7 acest episod al Sf. Pavel? . Frangerea painii intr-o zi de Duminica (in alta zi decat 16 Nisan-data Pastilor)? |
#65
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Refacerea lumii a început mult mai devreme, paradoxal de "mult mai devreme", încă dinainte de Facerea lumii (Apoc.13,8; Mat.25,34; Efes.1,4; 1 Petru 1,19-20) Citat:
Citat:
Citat:
Din nefericire, noi suntem în timp, iar săptămâna a fost creată special pentru noi (cum și sâmbăta a fost creată pentru om Marc.2,27), e absurdă ideea unei săptămâni atemporale. Și încă ceva: nu confunda odihna sabatului cu odihna spirituală a mântuirii de care vorbește Sf. Pavel în Evrei 4. Porunca a IV-a din Decalog se ocupă concret de regimul muncii și al odihnei omului, nu de înalte noțiuni de soteriologie. Last edited by tricesimusquintus; 17.01.2011 at 06:15:16. |
#66
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sensul celorlalte întrebărilor se pierde, deoarece apostolii nu frângeau pâinea doar în prima zi a săptămânii, ci în fiecare zi (Fapte 2,46). Suprapunerea acestui exemplu al lor peste dogma justificativă a ortodoxiei ar duce la un calendar cu 365 de zile de odihnă! Vezi cum consecvența duce în acest caz doar la absurd? |
#67
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sapatamana ortodoxa incepe cu cinstirea Sfintiilor Arhangheli Mihail si Gavriil, continua cu cinstirea Sfantului Ioan Botezatorul si a altor sfinti in functie de hramul bisericii, a Sfintelor Patimi, a Preasfantei Nascatoare, si culmineaza cu cinstirea Sfintei Invieri. Ce propui de fapt? Sa renuntam la Sfanta Liturghie? Al cui avocat esti? |
#68
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#69
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#70
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Saptamana Patimilor | admin | Sfintele Pasti - Invierea Domnului | 71 | 04.05.2013 16:00:01 |
Prima Duminica dupa Pasti? | georgeval | Diverse Sarbatori | 4 | 09.05.2011 16:24:33 |
Saptamana branzei | florinrusu | Nunta | 5 | 20.02.2009 09:14:12 |
Prima ninsoare!... | silverstar | Generalitati | 9 | 24.11.2008 17:49:12 |
Saptamana Patimilor | iosif | Din Noul Testament | 21 | 23.04.2008 12:56:11 |
|