![]() |
![]() |
|
#51
|
|||
|
|||
![]() |
#52
|
|||
|
|||
![]()
Dumnezeu ne-a lasat porunca sa cinstim Ziua Domnului. Atat.
Un gospodar tanar atunci cand isi face o casa este foarte multumit cand vede acoperisul deasupra capului. Se odihneste putin, apoi se intreaba cum sa-Si desavarseasca lucrarea. Tot ce agoniseste trebuie sa ingroape in pamant, caci casa lui inca nu are usi si ferestre, iar hotii pot sa-i rapeasca agoniseala nestingheriti. Asadar, are unde sa-si odihneasca trupul, dar odihna sufleteasca nu are. Conform Vechiului Testament, ziua de odihna, sambata, avea o justificare temeinica. Dar treaba nu era incheiata. Pentru noi, pamantenii, Iisus a luat chip de prunc, S-a botezat, a dasavarsit legea veche, invitandu-ne pe toti la odihna in Duhul Sfant. Ce mare bucurie sa poti fi iertat de pacate si sa poti fi primit in Rai! Sa poti sa-ti sfintesti si trupul si sufletul! Cum sa nu sarbatoreasca omul aceasta zi? Ziua Invierii si ziua Pogorarii Sfantului Duh, fara de care nimic nu s-ar putea sfinti! Numai leprosii nerecunoscatori ar putea face una ca asta. Leprosul recunoscator va cinsti ziua pogorarii Sfantului Duh si va fi alaturi de apostoli si de Maica Domnului la Sfanta Liturghie sa-i multumeasca lui Dumnezeu pentru toate, straduindu-se sa dobandeasca sanatatea sufletului si mantuire. ,,Prin Jertfa si Invierea Domnului culminand haric prin pogorarea Sf. Duh se intemeiaza Biserica lui Hristos in lume, iar duminica devine punctul culminant si Zi de odihna. Deci, conform acestor realitati istorice si randuieli doxologice, statornicita in mod practic in viata liturgica a Bisericii, prima zi a saptamanii este luni si nu mai este Duminica (transformata hristic in prima si a opta), intrucat Duminica include simfonic si ziua de odihna vechitestamentara. De aceea Dumnica incepe, din punct de vedere liturgic, sambata cu vecernia mica. Acest lucru este evidentiat concret si in randuiala citirii Evangheliei dupa Rusalii, cand saptamana liturgica incepe cu luni.'' (Parintele Mihai Valica) |
#53
|
||||
|
||||
![]()
Ortodoxia intelege ca Invierea nu e un eveniment static care s-a intamplat acum 2000 de ani, ci e PERMANENT SI DINAMIC, un eveniment istoric si mai ales launtric pe care trebuie sa si-l insusesca progresiv, odata cu curgerea timpului, fiecare persoana din aceste cateva miliarde care se nasc mereu pana la sfarsitul veacului.
Asta intelege ortodoxia prin intrarea in odihna lui Dumnezeu care incepe inca de aici: fiecare persoana care se naste de atunci si pana la sfarsitul veacurilor, pune inceput propriei Invieri prin viata pe care o duce, confirmata de impartasirea cu Trupul Lui Hristos in Sf. Liturghie. Fiecare zi (nu doar sambata sau duminica) parcursa pe traseul propus de Hristos e cate un pas DAR IN SPECIAL DUMINICA ZIUA INVIERII LUI, e inceputul invierii noastre daca ne impartasim in Liturghie cu Trupul pnevmatizat al Celui Inviat. N-avem cum sa asimilam deplin in noi Invierea daca nu ne hranim inca de acum cu Trupul Inviatului in Liturghie. "de nu veti manca Trupul Meu, nu veti avea VIATA in voi". Odihna asta care incepe odata cu Invierea (in zi de Duminica) nu vor ortodocsii s-o rateze dupa cum ii avertiza si Apostolul Pavel pe evreii convertiti la Hristos: „Pe când noi, fiindcă am crezut, intrăm în odihnă, precum s-a zis: "M-am jurat întru mânia Mea: nu vor intra întru odihna Mea", măcar că lucrurile erau săvârșite de la întemeierea lumii. „Pentru că cine a intrat în odihna lui Dumnezeu s-a odihnit și el de lucrurile lui, precum Dumnezeu de ale Sale. Să ne silim, deci, ca să intrăm în acea odihnă, ca nimeni să nu cadă în aceeași pildă a neascultării”. daca voi vreti sa respectati o porunca fara sa tineti cont ca Hristos a updatat-o intre timp, e treaba voastra. mai ales dupa avertizarea din epistola catre evrei. Hristos Domnul sa ne lumineze! |
#54
|
|||
|
|||
![]()
Epistola Sfantului Apostol Pavel catre evrei
,,1.Asadar, atata vreme cat ne-a fost lasata fagaduinta de a intra intru odihna Sa, sa ne temem ca nu cumva cineva dintre voi sa para ca n’a mai prins-o din urma 1. Evr 4:5 2. Pentru ca si noua ca si lor ni s’a binevestit, dar lor cuvantul propovaduirii nu le-a fost de nici un folos, deoarece, in cei ce l-au auzit, el nu s’a unit cu credinta. 3. Pe cand noi, cei ce am crezut, noi suntem cei ce intram intru odihna, dupa cum s’a zis: Juratu-M’am intru mania Mea: Intru odihna Mea nu vor intra!, cu toate ca lucrurile erau incheiate inca de la intemeierea lumii, Ps 94:11, Evr 3:11, Evr 4:5 4. fiindca astfel a zis undeva despre ziua a saptea: Si in ziua a saptea S’a odihnit Dumnezeu de toate lucrurile Sale. Fc 2:2, Ies 20:11, Ies 31:17, Lv 23:3, Evr 4:10 5. Dar aici, in acest loc, inca o data: Intru odihna Mea nu vor intra! Ps 94:11, Evr 3:11, Evr 4:1, Evr 4:3 6. Prin urmare, pentru ca unora le ramane sa intre intru odihna, iar primii carora li s’a binevestit nu au intrat din pricina nesupunerii lor, 7. Dumnezeu randuieste din nou o zi, astazi, dupa atata vreme rostind El prin David, asa cum s’a spus mai’nainte: Astazi, daca veti auzi glasul Sau, nu va invartosati inimile. Ps 94:7-8, Evr 3:7-8, Evr 3:15 8. Ca daca odihna le-ar fi adus-o Iosua, atunci Dumnezeu n’ar mai fi vorbit dupa aceea de o alta zi de odihna. Dt 12:9, Dt 31:7, Ios 22:4 9. Asadar, poporului lui Dumnezeu i s’a lasat o alta sarbatoare de odihna. 10. Fiindca cel ce a intrat intru odihna lui Dumnezeu s’a odihnit si el de lucrurile lui, asa precum Dumnezeu de ale Sale. Fc 2:2, Evr 4:4, Ap 14:13 11. Prin urmare, sa ne straduim a intra intru acea odihna, pentru ca nimeni sa nu cada dupa aceeasi pilda a neascultarii. Evr 3:11" Daca faci parte din poporul lui Dumnezeu, ai o alta zi de sarbatoare. Adica, nu sambata, ci dumnica. |
#55
|
||||
|
||||
![]()
sambata - ziua inchinata Dmnului. Ce a facut Omenirea in aceasta zi binecuvantata?
L-am tinut pe Hristos in mormant cu trupul si in iad cu sufletul unde a "inghitit" toata otrava si mocirla iadului, care ni se cuveneau noua. Asa i-am rasplatit noi darul de a fi creat Cosmosul, asa a cinstit lumea ziua Domnului incat i-am facut una ca asta... Intr-o zi de sambata. In Bo, sambata se face pomenirea mortilor, tocmai pt. ca in aceasta zi, Hristos a fost in iad, unde le-a vestit mortilor Invierea. |
#56
|
||||
|
||||
![]()
de ce numai in epistola catre evrei e atata tam-tam cu "odihna"?
Care e motivul pt. care le-a scris Sf.Pavel evreilor? Ce framantari aveau evreii increstinati, de a trebuit Sf. Pavel sa le trimita o epistola in care insista ad nauseam pe tema „Odihnei”, ( un intreg capitol (4), numai de odihna e vorba). Si de ce ii tot compara pe evreii convertiti la Hristos cu evreii neconvertiti care tineau legea iudaica? De ce in celelalte epistole adresate neevreilor nu se insista pe tema „zilei de odihna”? Care ar fi traducerea AZ7 pt. Evrei 4,3? In special> ultimele cuvinte: „intemeierea lumii” . La ce se refera aceste cuvinte in contextul discutiei despre odihna? „Pe când noi, fiindcă am crezut, intrăm în odihnă, precum s-a zis: "M-am jurat întru mânia Mea: nu vor intra întru odihna Mea", măcar că lucrurile erau săvârșite de la întemeierea lumii”. si iarasi, Evrei 4,10-11 – la ce se refera? „Pentru că cine a intrat în odihna lui Dumnezeu s-a odihnit și el de lucrurile lui, precum Dumnezeu de ale Sale. Să ne silim, deci, ca să intrăm în acea odihnă, ca nimeni să nu cadă în aceeași pildă a neascultării”. |
#57
|
||||
|
||||
![]()
am precizat clar: in mormant cu TRUPUL , in IAD cu sufletul a fost Hristos in acea zi.
Dar asta-i marea erezie adventista: ca sufletul e muritor si de aici se nasc toate aberatiile astea. Daca si despre Hristos (cel ce are fire umana-muritor +fire dumnezeiasca-NEMURITOR) ziceti ca a murit si cu trupul si cu sufletul, inseamna ca nici macar El nu a avut putere asupra MORTII. Si zici ca noi Il batjocorim pe Dumnezeu cu aiureli? Faceti o confuzie uriasa intre moartea biologica care atinge doar trupul si moartea ca despartire a sufletului de Dumnezeu, care apare prin pacat. Hristos nu a avut pacat, insa luandu-le pe ale noastre a murit doar ca om, nu si ca Dumnezeu. E o imposibilitate ontologica ca CEL VESNIC VIU sa fie mort!!!!!! Daca vrei iti recomand Dogmatica Sf. Ioan Damaschinul sa citesti despre cele doua firi ale lui Hristos, omeneasca si dumnezeiasca. E foarte dificil de inteles si de explicat. Numai ca om a murit, NU si in calitate de Dumnezeu.http://www.crestinortodox.ro/carti-ortodoxe/dogmatica/ Hristos sa ne lumineze! |
#58
|
|||
|
|||
![]()
Cititi va rog versetele de 4 la 11 din capitolul 4 de la Evrei si apoi va veti lamurii despre ce odihna este vorba,si despre cine este vorba .Noi crestinii nu facem parte din universul legilor VT si din legamantul facut cu evreii.,,Caci Legea n-a desavarsit nimic,iar in locul ei isi face cale o nadejde mai buna,prin care ne apropiem de Dumnezeu''(Evrei,7,19).Primul motiv pentru care noi cinstim Duminica ziua Domnului este faptul ca Iisus a inviat in acesta zi si a sfintit-o El insusi.Caci nu pe noi ne-a scos Moise din Egipt ci pe Evrei,pe noi Iisus ne-a scos Duminica din robia pacatului.
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3) |
#59
|
||||
|
||||
![]()
S-a spus de nu stiu cate ori pana acum, "a intra in odihna lui Dumnezeu " nu e o sintagma oarecare, ci are un sens foarte, foarte adanc, strans legat de Inviere. Daca pt. voi, Invierea e un eveniment care a trecut si doar atat, treaba voastra. INVIEREA DEPASESTE SPATIUL SI TIMPUL, E MEREU ACTUALA, IN SFANTA LITURGHIE ORTODOXA, unde fiecare persoana care se naste in lume, e invitata sa inceapa sa-si insuseasca personal PROPRIA INVIERE, impartasindu-se de CEL INVIAT. Si de abia dncolo va fi deplina.
Chiar nimic nu pomeneste Noul Testament despre ce faceau primii crestini in ziua intai a saptamanii?? ia sa vedem.. Daca Invierea e un eveniment care trebuie comemorat in 16 Nissan (indiferent in ce zi a saptamanii cade), care e motivul pt. care primii crestini se strangeau in prima zi a saptamanii pt. frangerea painii (care e legata de Cina cea de taina )? De ex., Apostolul Pavel in Troa, intr-o zi „oarecare” de Duminica, ce a facut? O zi de Duminica, care nu era 16 Nissan , pt. ca ni se spune cu un rand mai sus, ca era dupa terminarea sarbatorii Azimelor (care are loc intre 14-23 Nisan), cand Pavel a plecat cu corabia din Filipi spre Troa, unde a ajuns in 5 zile. Adica pe 28 Nisan: Fapte 20,6 „Iar noi, după zilele Azimelor, am pornit cu corabia de la Filipi și în cinci zile am sosit la ei în Troa, unde am rămas șapte zile. „În ziua întâi a săptămânii (Duminică) adunându-ne noi să frângem pâinea, Pavel, care avea de gând să plece a doua zi, a început să le vorbească și a prelungit cuvântul lui până la miezul nopții” ( Fapte 20,7). Intrebare pt. AZ7: de ce au frant painea intr-o zi de Duminica dupa 28 Nisan? Ce comemoreaza crestinii la acea data? Cum respecta AZ7 acest episod al Sf. Pavel? . Frangerea painii intr-o zi de Duminica dupa 16 Nisan. Asta pt. ca AZ7 afirma sus si tare ca ei „respecta” cu acrivie ce au facut apostolii. La fel cum, AZ7 respecta si episodul in care Petru se roaga pentru Tabita cea moarta si deci si ei se roaga pt. cei morti, nu-i asa? |
#60
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acum (tot on topic), să vă spun ce NU este duminica:
Citat:
Citat:
Aceeași întrebare mi-o pun cu insistență martorii lui Iehova, nu-i văd relevanța în cadrul topicului... |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Saptamana Patimilor | admin | Sfintele Pasti - Invierea Domnului | 71 | 04.05.2013 16:00:01 |
Prima Duminica dupa Pasti? | georgeval | Diverse Sarbatori | 4 | 09.05.2011 16:24:33 |
Saptamana branzei | florinrusu | Nunta | 5 | 20.02.2009 09:14:12 |
Prima ninsoare!... | silverstar | Generalitati | 9 | 24.11.2008 17:49:12 |
Saptamana Patimilor | iosif | Din Noul Testament | 21 | 23.04.2008 12:56:11 |
|