![]() |
![]() |
|
#561
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si ti-am explicat ca odihna e peste tot, nu exista alte cuvinte. Sambata este un derivat de la ziua numita in evreieste "Odihna". Iar saptamana de sabat de Pastile evreiesti este tot saptamana de odihna. Deci se poate zice "ziua de odihna" si "saptamana de odihna". |
#562
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
|
#563
|
|||
|
|||
![]()
Cătăline dragă, eu cred că tu te ții de glume, căci refuz să cred că ești atât de opac la ce încerc să-ți explic... Înțelege că eu nu am treabă cu "ziua când a căzut mana", ci cu ziua sfințită și binecuvântată de Dumnezeu la Creație și care mai apoi a fost transpusă în porunca a IV-a a Decalogului. Poruncă ținută -atenție mărită!- și de maica Domnului (Luca 23,56).
|
#564
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
La asiro-babilonieni nu v-am scris de vreo 2-3 ori ca nu aveau saptamana in sens biblic? Ei tineau sarbatoarea la data fixa, in fiecare 7, 14, 21, 28 ale lunii. iar ultima perioada din luna avea 9 sau zece zile. Puteti gasi informatia oriunde pe net, inclusiv wikipedia. Accadienii sunt stramosi ai babilonienilor, deci probabil e aceeasi zi, calculata dupa luna. Puteti sa nu le mai amintiti pe aceastea doua. Cele doua citate sper ca sunt corecte, desi le-am gasit pe net date doar de adventisi. Sfantul Chiril al Alexandriei tinea duminica, bineinteles, nu vroia sa spuna ca ar trebui tinuta sambata. Ziua a saptea a evreilor este sambata, asta am mai lamurit-o. Presupunem ca e si ziua data lui Moise, cand n-a cazut mana (daca evreii nu au uitat-o o perioada). Citatul lui Tertulian iar il gasesc scris pe net doar de adventisti, iar sa caut cartea nu prea am cum. Aici depinde cum traduci sabatul, ca odihna sau ziua de odihna. "Domn al sabatului" inseamna ca este si deasupra zilei de odihna. Si "Hristos n-a desfiintat odihna (sau ziua de odihna)". |
#565
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#566
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ortodocsii nu sustin ca ziua a saptea nu e sambata evreilor. Ci ca aceea era tinuta inainte de Moise. La fel, zilele creatiei sunt comparatii, nu sunt exact zilele in care a cazut mana. Ca daca evreii se suparau cu o zi inainte ca nu mai aevau ce manca odihna cadea cu o zi inainte. Maica Domnului tinea legea veche, la fel cum si Iisus a fost circumcis. Noi nu mai tinem legea veche, nu stiu daca adventistii sunt cumva circumcisi. |
#567
|
|||
|
|||
![]()
Cum citim in articolul acesta: http://www.crestinortodox.ro/dogmati...lui-68821.html
"De remarcat ca pentru "odihna", sau zi de odihna, termenul ebraic "Sabbat" apare acum prima data (les. XVI, 23), fiindca mai inainte se numea "Hag Iahve" odihna Domnului (les. XII, 14), transcris in greceste prin plural, poate pentru a o arata ca o sarbatoare saptamanala, care se repeta." E vorba de saptamana de sarbatorire a Pastilor. |
#568
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
![]() Citat:
Maica Domnului ținea legea nouă, căci legea veche fusese deja țintuită pe cruce. |
#569
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#570
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In acel articol se spunea ca termenul de "sabat", adica "odihna", apare doar atunci cand Moise a primit porunca tinerii in ziua a saptea. Dar sapte zile de odihna, de sarbatoare, fusesera date cu ocazia Pastilor. Iesirea 12, 16, screid e odihna de Pasti: "În ziua întâi să aveți adunare sfântă, în ziua a șaptea iar adunare sfântă; și în acele zile să nu faceți nici un fel de lucru decât numai cele ce trebuie fiecăruia de mâncat, numai acelea să vi le faceți." Coreligionari ai dvs. mai avansati in teologie spun de sabatul Pastilor: http://tornafratre.blogspot.com/search?q=coloseni |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Saptamana Patimilor | admin | Sfintele Pasti - Invierea Domnului | 71 | 04.05.2013 16:00:01 |
Prima Duminica dupa Pasti? | georgeval | Diverse Sarbatori | 4 | 09.05.2011 16:24:33 |
Saptamana branzei | florinrusu | Nunta | 5 | 20.02.2009 09:14:12 |
Prima ninsoare!... | silverstar | Generalitati | 9 | 24.11.2008 17:49:12 |
Saptamana Patimilor | iosif | Din Noul Testament | 21 | 23.04.2008 12:56:11 |
|