![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In sfarsit vad un ortodox care recunoaste adevarul drept ceea ce este. Citat:
Nu va dati seama ca va situati, practic, pe aceeasi pozitie cu neo-protestantii care neaga necesitatea existentei preotului sau a Tainelor sau a sfintilor ca intermediari intre crestin si Dumnezeu ? Exact asa rationeaza si ei: ce nevoie avem de preot, ce lipsa am eu, mie imi trebuie doar relatia personala cu Domnul Isus. Dar uite ca lipsa se vadeste. Am tot dat exemplul cu excomunicarea Bisericii Ortodoxe Romane de catre Patriarhia Ierusalimului, pentru a se intelege in ce fel lipsa unui principiu de unitate vizibil (cum este cazul comuniunii cu Scaunul Romei) va impiedica in mod obiectiv sa puteti stabili ortodoxia unui corp eclesiastic la un moment dat in spatiu si timp. Sau, sa luam un alt exemplu. Sa zicem ca Patriarhia BOR emite un comunicat care incalca grosolan canoanele Bisericii Ortodoxe si care exprima o pozitie vadit eretica. Cine se sesizeaza, cine sanctioneaza ? Cum si de unde afla credinciosii daca Patriarhul lor, si biserica lor, mai este ortodoxa ? Nu dau acest exemplu la modul teoretic. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Domnule Erethorn, spuneti ca lipsa unui centru de unitate vizibil ne impiedica sa stabilim ortodoxia unui corp eclesiastic.
Dar daca ati fi trait in timpul papei Honoriu, iar acesta sustine o erezie, in speta erezia monotelita, iar o mica parte a bisericii ramane ortodoxa, dumneavoastra de partea cui va situati? Evident, dupa dvs., de partea lui Honoriu care e papa. Intrebarea mea este urmatoarea: in acel moment din timp si spatiu la care ma refer, unde se afla biserica? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Raspunsul meu la intrebarea dvs, cum stim unde e ortodoxia este urmatorul: ortodoxia se traieste, fiindca, asa cum am mai spus, Adevarul este Persoana. Ortodoxia nu e tribunal sau judecatorie, dupa cum principiul unitatii bisericii nu e un principiu formal si exterior, asa cum e la catolici, ci unitate de viata in Duhul Sfant, care izvoraste prin biserica, prin tainele si slujbele ei, de la Hristos, Dumnezeul-om, Capul bisericii.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Papa Honoriu a fost episcop si a sustinut o erezie. La fel papa Liberiu a semnat un crez arian la un moment dat, indiferent din ce motive. Ce inseamna ca un episcop eretic la un moment dat din timp si spatiu sa fie centrul de unitate al bisericii? Nu vedeti ca e o aberatie?
Si nu-mi mai spuneti ca la Sf. Ioan gura de aur scrie negru pe alb. Tot la Sf. Ioan scrie si ca Pavel avea aceeasi autoritate cu Petru, si tot negru pe alb. Si la sf. Augustin scrie, tot negru pe alb, ca Petru nu era primul intre apostoli altfel decat era Stefan intre diaconi. Si la sf. Ambrozie tot negru pe alb scrie ca Petru nu era superiorul lui Pavel sau al celorlalti apostoli si ca toti au primit aceeasi putere si autoritate. Dar la dvs, scrie negru pe alb doar atunci cand va convine. Referitor la problema cu patriarhia Ierusalimului, v-a explicat si Catalin problema asta. Patriarhia Ierusalimului nu a trimis scrisori catre celelalte patriarhii ortodoxe ca sa anunte ruperea comuniunii, deci atata timp cat suntem in comuniune cu celelalte biserici ortodoxe, nu e nimic grav. Se poate rezolva cu putina diplomatie problema asta. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Si inca ceva, traditia bisericii nu inseamna doar invataturi si dogme, asa cum considera gresit biserica catolica, care crede ca e suficient sa fii in comuniune cu papa ca sa fii catolic, ci traditia bisericii inseamna si modul de transmitere a acestor invataturi si dogme care e viata in Hristos. De aceea, dvs. intelegeti gresit cuvantul "sobornicesc" sau catholic.
Sobornicesc inseamna ca toti crestinii sunt madulare ale aceluiasi trup duhovnicesc, trupul lui Hristos, ca fiecare din ei participa la acelasi har si aceeasi viata a lui Hristos si ca astfel fiecare traieste prin toti si pentru toti, iar toti traiesc prin si pentru fiecare. Asta inseamna sobornicesc, nu un principiu formal si exterior, care se impune constiintei omului din afara lui, fortandu-l sa-l accepte. Pentru ca Adevarul, repet pentru a mia oara, nu e o lege sau consecinta unor legi. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
V-am dat linkul unde se regasesc pe larg explicatiile cu privire la faptul ca nu a sustinut nici o erezie, ci doar a omis s-o combata.
Citat:
Citat:
V-am mai intrebat o data si vad ca evitati raspunsul: unde este, la ora actuala, unitatea de viata in Duhul Sfant, prin Tainele si slujbele Bisericii, dintre ortodocsii din Bucuresti si ortodocsii din Ierusalim ? Cum "participa la acelasi har si aceeasi viata a lui Hristos si astfel fiecare traieste prin toti si pentru toti, iar toti traiesc prin si pentru fiecare.", daca nu se impartasesc din acelasi Potir ? Last edited by Erethorn; 04.06.2011 at 14:21:55. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Si dvs. evitati sa raspundeti la multe intrebari ale mele.
Dar sa va raspund la problema cu Honoriu: Iata ce zice Honoriu in scrisoarea sa catre Sergiu, patriarhul Constantinopolului, care-i ceruse o parere oficiala: "Marturisim o singura vointa a Domnului nostru Iisus Hristos". Scrie negru pe alb. Parintii sinodului 6 ecumenic il condamna ca eretic, iar dvs. spuneti ca nu a fost eretic. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://www.catholicculture.org/cultu...TOKEN=30466355 Papa nu a sustinut ex cathedra erezia monotelita, ci s-a facut vinovat de o lipsa de diligenta in a o combate. In termeni jiridici, nu si-a indeplinit rolul activ pe care il presupune oficiul papal. |
|