![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Noi am ramas la fel, catolicii si-au pierdut harul si pe ortodocsi nu ii mai intereseaza ce se intampla in alte culte, doar daca au legatura cu BO. In cazul de fata schisma stilistilor e cam prima de amploare mai mare, produsa din cauza adoptarii calendarului apusean. Apoi spuneti ca in BC nu a prea existat asa ceva. Dimpotriva, tot timpul au existat astfel de schisme. De exemplu in timpul sinodului Ferrara se produsese o schisma, de aceea la sinodul care se vroia de unire cu ortodocsii au participat doar cativa episcopi din partea care ramasese cu papa. Apoi, trecand peste Jan Hus si altii, ajungem la schisma protestanta, cu Luther, Calvin si altii. Aceea a fost o schisma de mare amploare pentru BC. In zilele noastre sa ne amintim dupa Vatican I de cei ce s-au opus dogmei infailibilitatii devenit vechii catolici, iar dupa Vatican II sedevacantistii (care spun ca scaunul papal e vacant, tocmai ce pomenea cineva despre ei pe forumul catolic), de lefebvristi (care nu stiu daca mai sunt in schisma sau nu), etc. Nu are importanta, nu stam sa numaram schismele din alte culte, interesant e un pasaj din ultimul articol dat de dvs.: "Dupa doctrina ortodoxa, Tainele savarsite in afara de Biserica nu sunt Taine cu adevarat, deci nu sunt valide. Invatatura aceasta are un puternic si nezdruncinat temei. Caci, harul sfintitor, care se impartaseste prin Sfintele Taine, nu salasluieste pentru lume si nu se daruieste decat in si prin Biserica. Aceasta invatatura corespunde cu invatatura Sfintilor Parinti, dupa care Tainele savarsite in afara de Biserica nu sunt valabile, harul nelucrand mantuitor decat prin Biserica, caci Duhul Sfant salasluieste si lucreaza, sfintind, in Biserica. Aceasta rezulta din pregnanta formula a Sfantului Irineu : "Caci unde este Biserica, acolo este si Duhul lui Dumnezeu ; iar unde este Duhul lui Dumnezeu acol negresit este Biserica si tot harul", exprimand cu claritate esenta cugetarii patristice in aceasta privinta. Tot asa, vechimea practicii rasaritene se confirma si prin canoanele Bisericii Ortodoxe, care nu numai ca nu recunosc Tainele savarsite de eretici sau schismatici, ci chiar aplica si sanctiuni celor care le savarsesc." |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mai fratilor eu nu stiu pe ce baza biblica sau faptica se bazeaza afirmatia ca in afara bisericii crestine (in intregime sau una din ele) nu pot avea loc Sfintele Taine sau ca datorita unor elemente monore de doctrina automat ele sint retrase de catre Dumnezeu. Sau ca doar in ele sta mintuirea si alte binecuvintari pe linga ele nu trebuie sa existe.
Adica Dumnezeu are voie sa-i binecuvintele doar pe copiii Sai crestini? Si pe ceilalti nu? Daca macar una din taine se dovedeste ca lucreaza si in afara crestinatatii inseamna ca nu exista motive ca si celelalte sa nu lucreze. Sa luam de ex taina casatoriei, daca ea nu lucreaza atunci pacatul repetat ori te imbolnaveste ori te face mai pacatos si mai nesimtitor. Insa vedem ca taina casatoriei te face mai simtitor si mai sanatos nu doar in crestintatae dar si in afara ei. Desigur acolo unde nu exista excese, alcool sau alte probl. Altfel de ce traditia sateasca din India sa zicem facind deosebirea intre cununat si necununat interzice tinerilor necasatoriti sa se atinga fata cu baiat nici macar cu palma pe umar. A-ti citit Maitrey? Iar fetele necasatorite nu au voie seara sa iasa pe strada decit insoitite de una dintre rude. Ma refer la sate. Iar oamenii din rasarit nu sint mai pacatosi, mai bolnavi si nici mai nesimtitori decit cei din occident. Poate dimpotriva. Vedem ca la noi lucreaza chiar si in cazul necredinciosilor, nici ei nu sint mai bolnavi, mai pacatosi sau mai nesimtitori fata de cei credinciosi -referindu-ne la cei casatoriti. In privinta procentajului in privinta nr de cupluri casatorite intro comparatie Est-Vest nu cunosc date. Last edited by Mihai36; 06.07.2011 at 17:19:14. |
|