![]() |
![]() |
|
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
Citat:
"vi se pare ca toti ceilalti catolici de pe forum ar avea niste creiere spalate de infailibilul papa?" Nu, nici vorbă! Chiar îi consider pe catolicii de pe forum foarte deschiși și cu o gândire critică. Am crezut doar că, având în confesiunea dvs. această dogmă a infailibilității papale, vă este mai dificil să analizați în mod obiectiv acțiunile papilor din alte epoci istorice, de exemplu deciziile celor care au susținut și promovat existența Inchiziției. Deci, m-am referit la faptul că este logic ca, analizând evenimentele istorice din perspectiva convingerilor noastre, să fim, mai mult sau mai puțin, subiectivi. :) Istoricul Neagu Djuvara scria, în acest sens, în lucrarea sa "Istoria românilor povestită celor tineri", că obiectivitatea științifică poate exista cu adevărat doar în cazul cercetătorilor științelor exacte. În cazul istoriei - știință umanistă - este mult mai dificil ca cercetătorul să-și păstreze obiectivitatea și să nu analizeze evenimentele din punctul său de vedere, din perspectiva propriilor convingeri, a epocii și societății în care trăiește etc. La fel și cu Inchiziția... Nouă, ortodocșilor, care n-am avut o astfel de instituție în istoria Bisericii noastre, ne este mai greu să înțelegem modul în care priviți dvs. rolul acesteia în societate. Bisericile noastre și-au continuat existența, începând din 1054 și chiar înainte de acest an, în contexte istorice diferite, au comunicat mai greu și iată că, din nefericire, repercusiunile se pot observa și astăzi în dificultatea de a empatiza și de a ne înțelege unii pe alții. Cred că acesta este motivul pentru care, cum ați scris în mesaj, s-au format două opinii contradictorii despre istoria Inchiziției, unii dintre creștini (catolicii) tinzând să observe doar realizările pozitive ale acestei instituții, iar ceilalți (ortodocșii) fiind surprinși de anumite aspecte negative ale acesteia. "Este un pic cam mult sa analizezi activitatea de 700 de ani a unei institutii NUMAI prin prisma a 100 ani si analizind numai partea negativa. Este ca si cum noi am analiza viata unui om luind in calcul numai perioada in care el a fost un pacatos." Da, sunt de acord. Intenția mea nu este nicidecum aceea de a critica, în mod pătimaș și fără discernământ, o instituție a cărei istorie îmi este destul de puțin cunoscută și care - în mod clar - a avut și aspecte pozitive, de vreme ce a supraviețuit atât de mult timp (câteva secole). Unica mea intenție, în aceste mesaje, este aceea de a-mi exprima opinia potrivit căreia orice formă de violență practicată în numele credinței creștine (mai ales uciderea) este un grav păcat, o încălcare a poruncii iubirii. "Iubirea nu face rău aproapelui. Iubirea este, deci, împlinirea Legii" - ne învață "Apostolul neamurilor" în epistolele sale. De aceea, am susținut că pedepsele cu moartea aplicate de Inchiziție au constituit crime, fapte neîngăduite de Dumnezeu. Și ca să înlătur orice bănuială că aș combate fără motiv o instituție a B C, îmi voi reformula opinia astfel: mentalitatea răspândită în Evul Mediu, potrivit căreia adversarii credinței creștine ar putea fi pedepsiți fizic, este o concepție incorectă și incompatibilă cu spiritul evanghelic autentic. Deci, crimele realizate în numele lui Hristos (indiferent dacă autorii lor ar fi fost inchizitori, cruciați, domnitori și împărați ortodocși etc.) nu sunt nimic altceva decât acte de fanatism, fără nicio legătură cu dragostea pentru Dumnezeu și pentru semeni. Voi reveni mai târziu, când voi avea mai mult timp la dispoziție, pentru a vă răspunde cu atenție și la restul mesajului. Toate cele bune! Cu respect, Laura Stifter |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Inchizitia | doctor_faustus | Biserica Romano-Catolica | 34 | 10.07.2017 19:38:55 |
|
|