![]() |
![]() |
|
#61
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ai primit deja citatele respective, vezi postarile mele anterioare, vezi Cina cea de Taina. Se foloseste termenul de vin si nu termenul must sau suc de struguri. Nu exista vin fermentat respectiv vin nefermentat. Exista termenul de vin folosit pentru zeama de struguri ce a trecut prin procesul de fermentatie si termenul must folosit pentru zeama de struguri care n-a fermenatat inca. Daca nu esti convins foloseste niste dictioanare explicative/enciclopedice din cadrul mai multor culturi. Daca mai continui cu aberatia asta nu faci decat sa te adancesti in ridicol. Cum nu-mi place ridicolul am sa incerc ca aceasta sa fie ultima mea postare pe aceasta tema. Citat:
"...că acesta este Sângele Meu, al Legii celei Noi , carele pentru mulți se varsă spre iertarea păcatelor", "Acesta este Sângele Meu, al Legii celei noi, carele pentru mulți se varsă" La fel legea cea veche(a lui Moise) nu are are nici o legatura cu Legea cea Noua dupa cum "framantatura cea veche" nu se amesteca cu framantatura cea noua si nici vinul cel nou nu isi are locul in burduful cel vechi(Luca 5, 37: Și nimeni nu pune vin nou în burdufuri vechi, altfel vinul nou va sparge burdufurile; și se varsă și vinul și se strică și burdufurile. ) Citat:
Sa stii ca in ce priveste cultura generala dar si specifica sunt foarte selectiv, imi aleg cu grija sursele si iau de bun unlucru doar dupa ce e confirmat de mai multe surse. In greaca veche artos inseamna paine dospita si nu orice fel de paine. Documenteaza-te, foloseste dictionarul sau intreaba o persoana avizata daca nu ma crezi. Am vazut ca ai inceput sa citesi scrierile Sf. Ioan Gura de Aur. Incearca sa afli ce scria Sfantul(sec IV) despre artos respectiv azima. Poti opta si pentru alti Sfinti Parinti mai apropaiti zilelor noastre: vez Dogmatica Sf. Ioan Damaschinul(aprox 1000 de ani in urma Sfantul scria pe larg despre semnificatiile celor doua feluri de paine dospita(artos) respectiv nedospita(azima)). Ai sa constati cu surprindere ca pentru Sf. Ioan Gura de Aur artos se traducea acum aproape 2000 de ani in paine dospita la fel cum il intelegea si Sf. Ioan Damaschinul acum 1000 de ani si la fel cum e interpretat si in zilele noastre. |
#62
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#63
|
|||
|
|||
![]()
Am inteles acum in ce fel talmaciti Biblia!
|
#64
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Referitor la intrebarea ta, Adriana, te rog sa cercetezi daca exista cuvinte diferite pentru vin nou si vin vechi in versiunea originala si sa ne spui si noua. Pentru mine vinul nou e vin nou si nu must. Tulburelul inca nu e vin. |
#65
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
![]() Citat:
Citat:
Dacă folosea pâine dospită în acele zile de interdicție, era pasibil să fie ucis cu pietre ca un călcător al legii și blasfemiator al "Sfintelor Taine" pascale. Tu nu înțelegi că nu găseai fărâmă de pâine dospită în tot Israelul în acele zile? Casele evreiești erau atent măturate să nu rămână fărâmitură de dospitură pe jos, iar tu afirmi că Hristos o avea pe masă! Citat:
Citat:
Citat:
“Bețivul este un cadavru însuflețit, un diavol prin alegerea sa liberă, un bolnav care nu poate fi iertat, un decăzut care nu merită menajare, el este o rușine pentru neamul nostru.” (Sf. Ioan Gură de Aur) "Vinul arde rațiunea și priceperea; și, în contrast, excită ca un roi de albine pasiuni și pofte" (Sf. Vasile cel Mare) "Băutorul de vin este înaintea lui Dumnezeu o scârbă, pentru îngeri este respingător, pentru oameni este o batjocură, pentru virtuți o pustietate, iar pentru diavol este o jucărie." (Fer. Augustin) |
#66
|
|||
|
|||
![]()
Da, o tălmăcim conform principiilor de hermeneutică, nu aiuristic precum propunerea dumneavostră - proverbul cu burdufurile aplicat ca nuca în perete la cele două situații luate în discuție (Nunta din Cana și Cina cea de Taină).
|
#67
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by Scotland The Brave; 20.07.2011 at 10:22:33. |
#68
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#69
|
|||
|
|||
![]() Citat:
În vechime vinul era băut neamestecat cu apă, dar, în perioada elenistică, sub influența grecească, se generalizează consumul vinului diluat cu apă. Cartea Mitna privește ca de la sine înțeles utilizarea în cult a vinului amestecat cu apă iar rabinul Eleazer chiar interzice rostirea binecuvântărilor asupra vinului nediluat. Se pare că dilutia era destul de mare adică 1/3, dar aceasta în condițiile unui vin tare și probabil dulce, în condițiile unui climat cald cum este în Palestina.O serie de afirmații incidentale din Vechiul Testament cum ar fi „nu te uita la vin cum este el de roșu” (Pilde 23, 31) sau expresia „sânge de strugure” (Fac. 49, 11; Deut. 32, 14) folosită pentru vin confirmă preponderența vinului roșu.". Habar nu am ce soi de struguri foloseau evreii,culoarea mustului(?) scurs prin greutatea proprie a strugurilor zdrobiți putand fi diferita in functie de soiul strugurelui.Plus ca nu imi este clara diferenta intre must si suc de struguri in acceptiunea vechilor iudei.Explicatii pls:) Este cineva viticultor antic pe aici? :) Anyway,pe acelasi site exista si o nuanta in ceea ce priveste consumul de vin si excesul de vin: ,,Cunoscut încă din vechime, prima mențiune documentară a vinului o întâlnim în Vechiul Testament, la Facere 9, 20 - 21, unde se arată că, după potop, Noe a sădit vie și a băut vin. Dar al lui Dumnezeu menit să veselească inima omului (Ps. 103, 15), vinul ocupa un loc important în viața de zi cu zi a evreilor fiind înțeles ca o necesitate a vieții și nu ca un lux. Era o parte necesară și a celei mai simple mese (Jud. 19, 19; I Regi 16, 20; Is. 55, 1), o provizie indispensabilă a unei cetăți (II Par. 11, 11), consumat de oameni de toate clasele sociale și de toate vârstele (Plâng. 2:12; Zah. 9:17). Abundența vinului era considerată o expresie a binecuvântării lui Dumnezeu (Fac. 27, 28; Deut. 7, 13; Amos 9, 14) iar deosebita abundență o expresie a epocii mesianice (Amos 9,13; Ioil 3, 18; Zah. 9, 17). În același timp abuzul de vin și beția sunt condamnate cu tărie (Pilde 20, 1; 23, 20 - 35). Vechiul Testament asociază vinul cu pâinea ca alimente de bază (Fac. 27, 28; Deut. 7, 13; 33, 28; Ioil 2, 19) simbolizând întreaga hrană a omului.Datorită importanței care i se acorda, vinul era utilizat și în cultul iudaic ca libație care însoțea jertfele zilnice de dimineată și seară (Ieșire 29, 40 - 41), pârga din roadele pământului adusă Domnului (Lev. 23, 13) precum și felurite alte jertfe (Num. 15, 5, 7, 10)." Mie imi place si vinul&mustul&sucul de struguri&berea asa ca sa dati un anunt public cand clarificati problema.Daca instituiti prohibitia reactionez ca Al Capone :) Last edited by Scotland The Brave; 20.07.2011 at 11:23:21. |
#70
|
|||
|
|||
![]() Citat:
În privința deosebirii must-suc de struguri (și aș adăuga eu: "rodul viței") nu este prea mare diferență având în vedere că Biblia numește zeama strugurelui "must", el fiind consumat ca atare (neîndoit cu apă precum vinul alcoolizat). Paharnicii regelui aveau chiar obiceiul să stoarcă strugurii direct în pocalul regesc. Dacă dorești, pot căuta și referințele biblice... |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sa nu uitam ca Domnul Iisus Hristos este acum pe Cruce | Adriana Cluj | Rugaciuni | 7 | 13.04.2012 17:02:34 |
L-am visat pe Domnul Iisus Hristos | alexandra28again | Intamplari adevarate | 30 | 19.04.2010 22:39:35 |
Cand nu avem voie sa coasem | marinmagda18 | Generalitati | 13 | 03.03.2010 15:15:58 |
Lasati lumea sa vada ca avem nevoie de Iisus | Ioan_Ciobota | Generalitati | 0 | 17.02.2008 08:36:51 |
|