Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu
Unde ai găsit scris că a consumat vin și încă în "cantități rezonabile"? Ai vreun text biblic în acest sens? Bineînțeles în afară de afirmația fariseilor că ar fi fost un bețiv și un mâncăcios.
Poți afirma cu certitudine acest lucru? De consumul vinului fermentat în antichitate sunt de acord și eu, n-am afirmat că se bea doar must.
|
Atat timp cat Mantuitorul si Apostolii s-au comportat rezonabil in timpul Cinei celei de Taina consumand vin o logica simpla ar trebui sa-ti spuna ca nu au facut excese si au consumat atat cat "putea sa duca". Daca o sa citesti cu atentie ai sa constati ca s-a cosumat doar continutul unui pocal/pahar mai mare.
Ai primit deja citatele respective, vezi postarile mele anterioare, vezi Cina cea de Taina. Se foloseste termenul de vin si nu termenul must sau suc de struguri. Nu exista vin fermentat respectiv vin nefermentat. Exista termenul de vin folosit pentru zeama de struguri ce a trecut prin procesul de fermentatie si termenul must folosit pentru zeama de struguri care n-a fermenatat inca.
Daca nu esti convins foloseste niste dictioanare explicative/enciclopedice din cadrul mai multor culturi. Daca mai continui cu aberatia asta nu faci decat sa te adancesti in ridicol. Cum nu-mi place ridicolul am sa incerc ca aceasta sa fie ultima mea postare pe aceasta tema.
Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu
Serios? Ia citește: Exod 12:15, 19-20, 34, 39; 13:3, 7; 23:18; 34:25; Lev. 2:11; Deut. 16:3. Apoi răspunde te rog la o întrebare de cultură (obligatorie) biblică pentru orice creștin: ce simboliza pîinea (și de ce neapărat nedospită) în cadrul Paștelor evreiești? Răspunsul [corect] la această întrebare va dezlega și misterul pâinii și vinului fără drojdii de la Cina cea de Taină.
|
Pastele evreiesc n-are nici o legatura cu Pastele crestin dupa cum traditionalul miel pascal evreiesc(presupun ca stii simbolistaica lui, pentru ce si-a varsat sangele mielului atunci) nu are nici o legatura cu
Mielul Hristos care isi varsa sangele pentru Mantuirea lumii, pentru iertarea pacatelor noastre. Vezi citatele: "Acest pahar este
Legea cea Nouă, întru Sângele Meu, cel ce se varsă pentru voi",
"...că acesta este Sângele Meu,
al Legii celei Noi , carele pentru mulți se varsă spre iertarea păcatelor", "Acesta este Sângele Meu, al
Legii celei noi, carele pentru mulți se varsă"
La fel legea cea veche(a lui Moise) nu are are nici o legatura cu Legea cea Noua dupa cum "framantatura cea veche" nu se amesteca cu framantatura cea noua si nici vinul cel nou nu isi are locul in burduful cel vechi(Luca 5, 37: Și nimeni nu pune vin nou în burdufuri vechi, altfel vinul nou va sparge burdufurile; și se varsă și vinul și se strică și burdufurile. )
Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu
Nu. O consumăm doar în cadrul Cinei Domnului, așa cum a făcut și Hristos la instituirea acestui act sfânt.
|
Total gresit, Hristos a folosit paine dospita(artos). Daca pentru tine azima = artos, atunci nu mai avem ce discuta. Ajungem la un dialog al surzilor
Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu
. Pentru cultura ta specifică: άρτος desemna orice fel de pâine, ba mai mult putea însemna generic aliment.
|
Sa stii ca in ce priveste cultura generala dar si specifica sunt foarte selectiv, imi aleg cu grija sursele si iau de bun unlucru doar dupa ce e confirmat de mai multe surse. In greaca veche artos inseamna paine dospita si nu orice fel de paine. Documenteaza-te, foloseste dictionarul sau intreaba o persoana avizata daca nu ma crezi. Am vazut ca ai inceput sa citesi scrierile Sf. Ioan Gura de Aur. Incearca sa afli ce scria Sfantul(sec IV) despre artos respectiv azima. Poti opta si pentru alti Sfinti Parinti mai apropaiti zilelor noastre: vez Dogmatica Sf. Ioan Damaschinul(aprox 1000 de ani in urma Sfantul scria pe larg despre semnificatiile celor doua feluri de paine dospita(artos) respectiv nedospita(azima)). Ai sa constati cu surprindere ca pentru Sf. Ioan Gura de Aur artos se traducea acum aproape 2000 de ani in paine dospita la fel cum il intelegea si Sf. Ioan Damaschinul acum 1000 de ani si la fel cum e interpretat si in zilele noastre.