Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 26.07.2011, 12:55:03
cipri85 cipri85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.11.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 115
Implicit

Cum interpretati pasajul: 'Parintii mananca agurida si copiilor le strepezesc dintii'?
Eu inteleg de aici ca faptele parintilor se resfrang asupra copiilor. Pana la ce neam blestema Dumnezeu un neam datorita pacatului; pana la ce neam il binecuvinta datorita practicarii virtutilor? Cuvantul lui Dumnezeu ramane in veac(atat NT cat si VT).
Ca urmare consider intrebarea apostolulor partial indreptatita(exceptand posibilitatea ca orbul sa fi pacatuit, inainte de nastere n-ar fi avut cum), mai ales ca raspunsul lui Hristos nu contrazice aceasta ipoteza(a mostenirii urmarii faptelor parintilor). Hristos nu afirma ca pacatul parintilor sau cel personal nu poate reprezenta cauza dobandirii suferinte fizice pe langa cea sufleteasca(implicita). Hristos afirma doar ca atat parintii orbului erau drepti si orbul n-ar fi avut cum sa pacatuiasca inainte de naster.

2 Și ucenicii Săi L-au întrebat, zicând: „Învățătorule, cine a păcătuit, el, sau părinții lui, de s'a născut orb?“ 3 Iisus a răspuns: „Nici el n'a păcătuit, nici părinții lui, ci pentru ca'ntru el să se arate lucrurile lui Dumnezeu.

Din cate cunosc orbul avea aceasta neputinta pentru ca prin prin vindecarea acestei neputinte sa se preslaveasca numele lui Dumnezeu.

Un exemplu ce dovedeste ca pacatul personal produce pe langa suferinta sufleteasca si pe cea trupeasca este vindecarea slabanogului din Capernaum: 'iertate sunt pacatele tale ia-ti patul tau si umbla'. Aici cauza suferintei fizice este pacatul.

Un exemplu ce dovedeste ca mostenim urmarile pactelor stramosilor sunt pedepsele( foarte pedagogice) aplicate de Dumnezeu evreilor de-a lungul mai multor generatii: venirea altor neamuri peste ei, distrugerea Ierusalimului in repetate randuri, robia... Dumnezeu ii scoate din robie abia dupa mai multe generatii dupa ce agurida mancata de parinti si-a pierdut efectele.

Iar faptul ca cineva este orb nu cred ca l-ar impiedica sa faca pacate ce nu presupun existenta vazului: egoism, manie, mandrie, slava desarata, pizma(altii vad eu nu), dorire de rau...
Reply With Quote
  #2  
Vechi 26.07.2011, 12:56:58
Scotland The Brave
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cipri85 Vezi mesajul
Cum interpretati pasajul: 'Parintii mananca agurida si copiilor le strepezesc dintii'?
Eu inteleg de aici ca faptele parintilor se resfrang asupra copiilor. Pana la ce neam blestema Dumnezeu un neam datorita pacatului; pana la ce neam il binecuvinta datorita practicarii virtutilor? Cuvantul lui Dumnezeu ramane in veac(atat NT cat si VT).
Ca urmare consider intrebarea apostolulor partial indreptatita(exceptand posibilitatea ca orbul sa fi pacatuit, inainte de nastere n-ar fi avut cum), mai ales ca raspunsul lui Hristos nu contrazice aceasta ipoteza(a mostenirii urmarii faptelor parintilor). Hristos nu afirma ca pacatul parintilor sau cel personal nu poate reprezenta cauza dobandirii suferinte fizice pe langa cea sufleteasca(implicita). Hristos afirma doar ca atat parintii orbului erau drepti si orbul n-ar fi avut cum sa pacatuiasca inainte de naster.

2 Și ucenicii Săi L-au întrebat, zicând: „Învățătorule, cine a păcătuit, el, sau părinții lui, de s'a născut orb?“ 3 Iisus a răspuns: „Nici el n'a păcătuit, nici părinții lui, ci pentru ca'ntru el să se arate lucrurile lui Dumnezeu.

Din cate cunosc orbul avea aceasta neputinta pentru ca prin prin vindecarea acestei neputinte sa se preslaveasca numele lui Dumnezeu.

Un exemplu ce dovedeste ca pacatul personal produce pe langa suferinta sufleteasca si pe cea trupeasca este vindecarea slabanogului din Capernaum: 'iertate sunt pacatele tale ia-ti patul tau si umbla'. Aici cauza suferintei fizice este pacatul.

Un exemplu ce dovedeste ca mostenim urmarile pactelor stramosilor sunt pedepsele( foarte pedagogice) aplicate de Dumnezeu evreilor de-a lungul mai multor generatii: venirea altor neamuri peste ei, distrugerea Ierusalimului in repetate randuri, robia... Dumnezeu ii scoate din robie abia dupa mai multe generatii dupa ce agurida mancata de parinti si-a pierdut efectele.

Iar faptul ca cineva este orb nu cred ca l-ar impiedica sa faca pacate ce nu presupun existenta vazului: egoism, manie, mandrie, slava desarata, pizma(altii vad eu nu), dorire de rau...
Banuiesc ca intrebarea se adreseaza autorului articolului,pentru ca ce am postat eu era un citat,cu autorul indicat la final.Dar daca tot vorbim de pacate,mostenite sau nu,controversa in derulare,am o intrebare:

Daca stramosul tau Gheorghe,de acum 200 de ani,a violat,Ion de acum 150 de ani,a ucis,tie ti-ar conveni sa platesti pentru pacatele lor?Unde este in acest caz liberul tau arbitru,atat de des invocat,mai ales in situatia in care tu,in prezent,s-ar putea nici macar sa nu stii de ce nenorociri este posibil sa fi facut cei din neamul tau si sa crezi ca tu esti un bun crestin.Dar apoi,jaap,vine pedeapsa divina pentru ce au facut Ion si Gheorghe si tu ramii tablou pt ca stii ca nu ai facut nimic rau.Care este limita? Autorul facea o distinctie in opinia sa,intre efectele caderii si pacatele personale...o confuzie des intalnita in practica.

Last edited by Scotland The Brave; 26.07.2011 at 13:04:38.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Intrebare: Cum este privita femeia in diversele religiile lumii? maria-luisa Generalitati 43 25.10.2017 10:55:13
Faptele bune danyel Pocainta 23 26.03.2011 09:45:46
A venit gerul peste Romania.Lucruri bune sunt?dar lucruri rele? tigerAvalo9 Generalitati 15 06.01.2011 10:45:18
Fapte bune. alexdu Generalitati 7 08.01.2010 14:38:18
VESTI BUNE ! cristiboss56 Resurse ortodoxe on-line 28 28.04.2008 22:39:04