![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Cataline scurt si la obiect,ca sa nu existe dubii,cu privire la aspecte invocate de tine: noi credem ca avem har.Si mai credem si ca Duhul Sfant ne schimba prin sfintire.Si mai credem si ca suntem justificati.Aceste opinii ale noastre nu sunt dependente de alte opinii.Pe scurt:nu cerem aprobarea altor oameni pentru ceea ce credem noi,consideram ca Scriptura,Cuvantul lui Dumnezeu, ne incredinteaza cu privire la aceste aspecte.Mai mult credem ca numerosi oameni dintre protestanti au facut dovada harului prin viata avuta,prin modul cum si-au sacrificat-o pentru Hristos si prin incredintarea pe care ei au primit-o de la Mantuitor.Sper ca am fost clar in ce am spus.Oricine este liber sa ne conteste dar privirea si speranta noastra nu spre oameni sunt indreptate ci spre Hristos.
Acum poti critica in continuare linistit,cat doresti. Last edited by Scotland The Brave; 28.07.2011 at 17:32:21. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ati oferit cumva intre timp aceasta explicatie dar mi-a scapat? |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Cu toate ca am spus ca am sa te ignore, ma vad nevoita sa fac o ultima completare. Nu-mi rastalmaci cuvintele, n-am acuzat pe Dumnezeu sau pe Sfintii parinti de atitudini inchizitorii, am sanctionat atitudinea ta! Dumnezeu ma poate judeca, dar tu, AlinB, n-ai autoritatea de a face-o sau te crezi cumva Dumnezeu ? stii tu cine e bun ortodox si cine e mai putin ortodox? Cum iti permiti sa faci asemenea arogante, cum iti permiti sa-mi spui sa cer permisiunea Administratorului pentru a-mi trece la profil credinta? Faptul ca ai cunostinte enciclopedice si ca stii pederost toate hotararile sinodale sau “n”-spe mii de rugaciuni nu te face ortodox adevarat, ortodoxia trebuie si traita. Daca nu o traiesti, inseamna ca stapanesti doar forma, nu si fondul. M-ai judecat pe mine, fara sa ma cunosti,m-ai "aruncat" in coltul opus ortodoxiei (extraordinar!) deci te-ai comportat asemeni unui Inchizitor modern. Institutia Inchizitiei traieste in prezent prin asemenea atitudini. Nu stiam ca B.O.R are un numar limitat de membrii, iar tu faci trierea lor. Q.e.d.
O zi placuta! Last edited by ioanna; 29.07.2011 at 16:11:31. |
|
#4
|
|||||
|
|||||
|
Citat:
In ei dai, nu in mine ![]() Si vad ca nu sufli o vorbulita despre asta, sa inteleg ca e un subiect prea sofisticat pentru tine? Sau nu reusesti sa gasesti informare? Uite aici: http://ro.wikipedia.org/wiki/Conciliul_de_la_Efes Citat:
In ABC -ul ortodoxiei intra cele 7 Sinoade Ecumenice. Daca tu spui ca e bine/bun ceea ce in acele Sinoade a intrat sub semnul anatemei, esti anatema. Cineva declarat anatema de Biserica Ortodoxa nu poate fi ortodox. E asa complicat? Canonul VI "Likewise, if any should in any way attempt to set aside the orders in each case made by the holy Synod at Ephesus, the holy Synod decrees that, if they be bishops or clergymen, they shall absolutely forfeit their office; and, if laymen, that they shall be excommunicated." Canonul VII "And in like manner, if any, whether bishops, clergymen, or laymen, should be discovered to hold or teach the doctrines contained in the Exposition introduced by the Presbyter Charisius concerning the Incarnation of the Only-Begotten Son of God, or the abominable and profane doctrines of Nestorius, which are subjoined, they shall be subjected to the sentence of this holy and ecumenical Synod. So that, if it be a bishop, he shall be removed from his bishopric and degraded; if it be a clergyman, he shall likewise be stricken from the clergy; and if it be a layman, he shall be anathematized, as has been afore said." Cu traducerea te descurci tu. Oricum nu-ti trebuie multa engleza sa intelegi ce inseamna "abominable and profane doctrines of Nestorius" si "anathematized". Daca vrei sa le consulti in intregime, le gasesti aici: http://www.ccel.org/ccel/schaff/npnf214.x.html Citat:
2. Nu prea stiu pe de rost cine stie ce rugaciuni, am carte :) 3. Discutia nu era despre cum trebuie traita ortodoxia, dar daca si aici stai la fel de bine cu teoria ca in cazul lui Nestorie, nici nu mai e nevoie de discutii. Citat:
Singura te-ai bagat sub anatema o data cu simpatia pentru nestorianism. Nu uita sa marturisesti asta data viitoare la spovedanie. Citat:
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Deduc ca trebuie „scuip bine” in toate cultele pentru a nu fi cumva acuzata de simpatie pentru ele. Din cauza sarcasmului si ironiei rautacioase din primele postari ale tale, am crezut ca si replica „eretici si martiri” e spusa in acelasi ton zeflemitor, deci m-am gandit la „eretic” in sens de necrestin(pagan) ,de aceea am facut acel comentariu referitor la Nestorianism si anume „Nestorianismul este o doctrina crestina, la fel cum sunt si altele.” . Daca vrei sa intelegi bine, daca nu, astept inca cateva pagini cu hotararile sinodale pe care vad ca ai amabilitatea sa le cauti pe google si sa ne reimprospatezi cunostintele.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Poate trebuia sa precizezi/completezi la "cum sunt si alte" cu "doctrine mincinoase si pierzatoare de suflete".
Atunci ne-am fi inteles inca de la bun inceput. Bun, am inteles ca ti-a trecut simpatia pentru nestorianism si ai inteles ca este o erezie sub anatema Bisericii Ortodoxe. Progresam si sunt f. bucuros pentru asta. Last edited by AlinB; 29.07.2011 at 18:26:47. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
“Doctrina crestina cum sunt si altele” nu implica o egalitate de valoare intre ele, ci doar o include in sfera larga a Crestinismului. Un ortodox cunoaste adevarul dogmatic al religiei sale, deci nu vad necesitatea de a adauga de fiecare data “cult fundamentat pe minciuni, drum sigur al pierzaniei, blestemate eresuri pierzatoare de suflete” atunci cand ma refer la nestorianism(in acest caz) sau la oricare cult neortodox (in general), mai ales ca pe acest forum sunt si neortodocsi, carora aceste cuvinte le-ar putea crea o stare de disconfort, luandu-le drept jignire "pe fata". Noi avem marturisirea noastra de credinta, insa n-ar trebui sa o folosim drept scuza pentru lipsa de consideratie fata de aproapele nostru, Adevarul putand fi expus si intr-o maniera neofensiva,care sa nu raneasca, daca dorim ca acesta sa scurtcircuiteze mintea celuilalt, punandu-l pe ganduri si intr-un final sa-l accepte. Pe mine (inca) ma deranjeaza cand suntem facuti idolatrii (asa-s perceputi ortodocsii de multi, idolatrii-din cauza cultului icoanelor), deci si eu sunt atenta in alegerea cuvintelor cand ma raportez la altii, pentru ca acestia sa nu se simta ofensati.
p.s of course n-a fost cazul tau, tu chiar m-ai enervat la culme, deci n-am mai tinut cont de tact si consideratie :) Last edited by ioanna; 29.07.2011 at 19:10:06. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Mai scrii ca protestantii cred ca au har, adevarul e cum cred ei si ca nu ii intereseaza ce zic altii, daca asa cred inseamna ca e adevarat. Dupa cum vezi seamana mai mult cu o credinta oarba. Apoi spui ca acea credinta e intarita de Biblie, viata avuta de oameni, sacrificiul pentru Hristos si incredintarea primita de la Mantuitor. Exact asta spuneam si in mesajul precedent, anticipand raspunsul. Si in alte religii, fara sa creada in Mantuitor, unii oameni sunt buni, isi schimba viata, isi iubesc sotia si copiii, lupta pentru religia lor si unii se sacrifica. Acesta sunt lucruri firesti, nu tin de crestinism neaparat. Desi crestinismul e o religie pozitiva, si chiar luata ca si filozofie de viata poate schimba viata in bine. Dar religia crestina nu e acelasi lucru cu filozofia crestina. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Harul Lui este favoarea pe care nu o merităm: "Căci in har sunteti mântuiți, prin credință. Și aceasta nu vine de la voi; ci este darul lui Dumnezeu. Nu prin fapte, ca să nu se laude nimeni" (Efeseni 2:8-9). |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Prin urmare,noi nu ne temem sa-l numim pe Dumnezeu Tatal nostru,nu doar pentru ca EL ne-a creat,ci pentru ca l-a dat pe singurul Sau Fiu,si ne-a dat harul de a-l cunoaste si de a-l primi ca singur Mijlocitor,fiind necesar ca Mesia sa fie pe de-a intregul Dumnezeu si pe de-a intregul om,caci EL trebuia sa poata suferi pedeapsa de care noi suntem vinovati.Dar intrucat Divinitatea nu putea suferi moartea si nici omenirea nu putea sa biruiasca moartea,EL le-a unit pe amandoua intr-o singura persoana,pentru ca astfel ceea ce era corupt sa sufere si sa se dea mortii-pe care noi o meritam-iar puterea infinita si invincibila a lui Dumnezeu sa poata trimufa si sa dobandeasca pentru noi viata libertatea si biruinta eterna.Pe acestea le marturisim si le credem."(Confesiunea de Credinta Scotiana 1560). |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Incendiu la Biserica "Sfântul Pantelimon" din București | laurastifter | Stiri, actualitati, anunturi | 11 | 11.01.2012 23:08:32 |
| Iubirea "Ilegala" in Biserica Lui Hristos...Si nu numai... | savudanmihai | Despre Biserica Ortodoxa in general | 15 | 28.02.2011 01:23:44 |
| O noua strategie a legiunii de secte: "Biserica Evanghelica" | kesarion_breb | Secte si culte | 49 | 17.08.2010 17:16:29 |
| "Slujirea aproapelui și egalitatea creștină în Biserică" de la Mitropolia Olteniei | mihailt | Generalitati | 0 | 18.01.2010 17:07:41 |
| Erori dogmatice in Biserica Ortodoxa Romana "Sf.Treime"din Los Angeles | petrut-angel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 28 | 29.11.2008 04:19:30 |
|
|