![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Mai Mihnea, esti baiet istet, tocmai tu te-ai prins in jocul asta?
Dar ia raspunde la o intrebare mai dificila decat a cita din manualul te teologie, care crezi ca a fost intentia lui "tara" cand a deschis topicul asta? In definitiv suntem pe un forum crestin, pentru crestini Dumnezeu este personal, cine este ateu sau de alta credinta gen budhist, newagist, si au un dumnezeu impersonal se stie, si s-a vazut deja si pe topicul asta, atunci rostul care este? Eu nu reusesc sa-mi dau seama iar "tara" nu cred ca o sa ne spuna. Ce zici "tara", ne spui care e ideea cu topicul? Sa desparti graul crestin de neghina newagista? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Despre aceste lucruri am scris mai pe larg în blogul meu, aici: http://regnabit.wordpress.com/2010/0...ea-convertire/
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#3
|
|||
|
|||
![]()
E o falsa problema.
Cel mai simplu Dumnezeu este cel personal, chiar si cei ne-crestini sunt personali, chiar si cei care nu sunt umani, tot personali sunt, chiar si crestinii nepracticanti tot intr-un Dumnezeu personal cred cand simt efectiv nevoia sa le rezolve o problema (desi in restul timpului s-ar putea sa-l comute pe modul impersonal cum ati observat pe blog), chestia asta tine de legile empatiei. De asta pana si Budhistii si cei care au un Dumnezeu practic impersonal, cvasi-exclusiv dedicat celor care iubesc esentele filosofice tari, tot au facut ceva pentru a oferi un personaj uman ca obiect de inchinare, de asta budhistii desi n-au un dumnezeu personal si se presupune ca cei care au atins Nirvana au depasit sfera personalului, tot li s-au ridicat umane statui si sunt prezentati ca avand legatura cu lumea asta - desi e un statut incompatibil cu realizarile spirituale care le sunt atribuite. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Așa e. Îmi amintesc că parohul reproșa la aproape fiecare sfârșit de Liturghie din duminici faptul că observă atât de mulți oameni cu „un Dumnezeu al lor, personal. Îmi spun: păi ce părinte, eu cred în Dumnezeu. Ce nevoie mai am să merg la biserică?”. Era împotriva „personalizării” exagerate a lui Dumnezeu pentru că fiecare și-L „închipuie” după cum îl arde conștiința mai puțin.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
teistii cred in zei personali
majoritatea celorlalti (panteistii, deistii, etc) cred in zei impersonali ateii nu cred in zei (weak atheism) sau cred ca nu exista zei (strong atheism) probabil credea ca unii vor avea o revelatie cu threadu asta si isi vor da seama ca sunt deisti/panteisti, etc
__________________
Corruption With Rage And Melancholy - Olivier Deriviere |
#7
|
|||
|
|||
![]()
votati una dintre cele trei variante chiar daca nu este vot, va rog...
Credeti ca Dumnezeu e : Personal , Impersonal . Altceva (exemplificati). |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ramurile hinduse in ciuda aparentei politeiste (in cazul in care a"pentheist" are astfel de conotatii) ele sint in definitiv monoteiste la fel ca si crestinismul tocmai pentru ca toate aspectele divine impeuna formeaza un singur Dumnezeu Unic numit diferit in diferite traditii sau avind simultan mai multe nume in aceeasi traditie .Toate acestea considera toate zeitatile ca fiind personale -mai cu seama ca ei cunosc unele din intruparile acestora (Rama, Sita ,Krishna, etc) Ramurile buddhiste se impart la rindul lor in mai multe categorii din acest punct de vedere: -unele Il considera personal -altele impersonal -altele (mult mai putine) ca inexistent. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Pacatul global si pacatul personal | patinina34 | Din Noul Testament | 3 | 28.12.2008 01:50:58 |
cum vad personal o facultate de teologie | podolski_2 | Generalitati | 29 | 10.12.2008 01:57:17 |
|