![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si pe langa asta, in Corinteni vedem ca cei de acolo mancau fiecare ce isi aduceau, ca atare bogatii se imbuibau iar saracii erau facuti de rusine rabdand foamea. Iar ap. Pavel nu le zice bogatilor sa imparta cu saracii sau sa ii ajute in vreun fel, ci le spune sa manance la casele lor. Deci nu era peste tot la fel. Last edited by Adriana3; 30.08.2011 at 23:48:57. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In Biblia neoprotestanta scrie: "1. În zilele acelea, când s-a înmulțit numărul ucenicilor, Evreii care vorbeau grecește, cârteau împotriva Evreilor, pentru că văduvele lor erau trecute cu vederea la împărțeala ajutoarelor de toate zilele. 2. Cei doisprezece au adunat mulțimea ucenicilor, și au zis: Nu este potrivit pentru noi să lăsăm Cuvântul lui Dumnezeu ca să slujim la mese. 3. De aceea, fraților, alegeți dintre voi șapte bărbați, vorbiți de bine, plini de Duhul Sfânt și înțelepciune, pe care îi vom pune la slujba aceasta. 4. Iar noi vom stărui necurmat în rugăciune și în propovăduirea Cuvântului." La cuvantul "servim" se da cuvantul in greceste la note: diakoneo. Nu e vorba de servire la mese, ca nu doar vaduvele elenistilor evrei trebuiau servite. E vorba de treburile obisnuite, de administrare, etc. Apostolii spun ca nu e cazul sa se ocupe de toate, treburile de organizare sa le faca acestia. SE da in aceasta Biblie si o referinta la Exodul cap. 18 unde scrie ca socrul lui Moise ii spune acestuia sa nu se ocupe si cu judecatile, ca se va epuiza, sa numeasca din popor oameni care sa judece ei. Aici e vorba de treburile obisnuite din comunitate, Biserica. In cazul de fata era vorba de vaduvele iudeilor elenisti, ca la ele nu ajungeau ajutoarele. Iar diaconii (servitorii) numiti se ocupau de aceasta organizare. Mai mult nu am cum sa-ti explic. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Slujirea nu se referea la cei care erau serviti, ci la cei care slujeau, si nu oriunde, ci LA MESE. De ce amesteci slujirea LA MESE cu treburile administrative? Ce slujeau apostolii LA MESE? Mancarea pe care fiecare o a aducea de acasa? Ei, musafirii, slujeau LA MESE mancarea gazdelor lor? Si inca in exclusivitate? Si ce legatura are slujirea LA MESE cu ajutoarele si treburile administrative de care vorbesti? Si cum de atat Filip cat si Stefan faceau minuni si propovaduiau Cuvantul daca functia lor era una pur administrativa? Ai zis ca Filip a fost facut pana la urma episcop. Dupa parerea ta, a fost facut episcop DUPA ce si-a dovedit capacitatile prin cele mentionate (propovaduirea Cuvantului, minuni, botezul oamenilor) sau dimpotriva, intai a fost facut episcop si abia apoi a facut cele mentionate? Daca optezi pentru a doua varianta, cum atunci de nu a pus el mainile peste botezatii care nu aveau Duh Sfant? Daca insa optezi pentru prima varianta, cum se impaca atunci functia administrativa cu cele mentionate? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De ce s-a ajuns la alegerea unor diaconi? De la protestul unor iudei de limba greaca pentru ca vaduvele din comunitatea lor erau trecute cu vederea. Dar uite cum screi in Bibliile neoprotestante: "vãduvele lor erau trecute cu vederea la împãrteala ajutoarelor de toate zilele" Deci numai tu sustii asta, nici macar neoprotestantii, nimeni in toata lumea. Era vorba de ajutoarele ce se adunau de la toti crestinii, care se imparteau apoi celor nevoiasi. Nu aveau nicio legatura vaduvele cu frangerea painii, pentru ca ti-am zis ca la inceput slujba se tinea intr-o casa din localitate, unde ase adunau si fiecare pleca cu Sangele si Trupul acasa. Vaduvele puteau veni si ele sau putea sa le aduca cineva aceseta din comunitatea lor, nu era nevoie sa fie numt un discon sa faca slujba la ele acasa. Spui apoi ca de ce faceau minuni Sf. Stefan si Sf. Filip, desi erau diaconi. Si calugarii nu faceau minuni? Numai preotii fac minuni? Iar de spus Cuvantul nu o facem toti? Sper ca te-ai lamurit cel putin in legatura cu diaconii si ce rol aveau ei. In plus sunt lucrari chiar din secolul II, iar apoi descris rolul lor exact. Astea le vei cauta tu pentru ca nu e timp sa-ti explice cineva tot ce te gandesti tu. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
@Adriana3: De ce in dreptul tau scrie Ortodox?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Un ortodox isi face semnul crucii:
Căci cuvântul Crucii, pentru cei ce pier, este nebunie; iar pentru noi, cei ce ne mântuim, este puterea lui Dumnezeu. (I Cor. 18) O persoana care inca isi mai face semnul crucii, poate fi consierata ortodoxa. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Versetul postat de dvs. nu are nici o legatura cu facutul semnului crucii. Nici cel care a scris versetul (Sfantul Apostol Pavel) si nici ceilalti Sfintii Apostoli nu si-au facut semnul crucii. Pentru ei propovaduirea Crucii insemna cu totul altceva. Numai ca ei nu erau ortodocsi.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu numai ca imi fac semnul crucii, dar m-am chiar vindecat de anumite probleme de sanatate facand semnul crucii deasupra zonelor bolnave :) |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Raspuns la fel de simplu: pentru ca ortodoxa am fost botezata si ortodoxa mi s-a spus sa raman.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Acest fir de discuție chiar a reușit să scoată în evidență viclenia sectanților, și cu fiecare pagină aceasta iese tot mai mult în evidență. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 22:13:56 |
Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 09:23:38 |
|